![]() |
Eğitimde Proje Yaparak Öğrenme
Eğitimde Proje Yaparak Öğrenme özel eğitim yöntemleri - eğitimde proje yapımının önemi - eğitim için proje çalışmaları - eğitimde proje süreci Çocuklar, gereksinimleri doğrultusunda, seçilmiş konular üzerinde derinlemesine çalıştıklarında, o konu üzerinde hakimiyetleri artar ve çok yönlü bilgi ve deneyim sahibi olurlar. Proje, çocukların seçilen konu üzerinde merak ettikleri soruların yanıtlarını aradıkları etkileşimli bir süreçtir. Bu süreç de çocuk aktif olarak işin içindedir. Proje çalışmaları sırasında çocuklar bireysel, küçük ve büyük gruplarla çalışırlar. Projenin anahtar özelliği, çocukların üzerinde çalışılan konuyla ilgili olarak öne sürülen sorulara yanıt bulmak için ayrıntılı bir araştırma sürdürmeleridir. Amaç, sadece sorulara doğru yanıt bulmak değil, konuyla ilgili daha fazla şey öğrenmektir (Katz ve Chard, 1989; Chard, 1992). Proje yaparak öğrenme; projeye başlama, projeyi geliştirme ve projeyi tamamlama gibi üç aşamada ve tartışma, alan çalışması, temsil, inceleme ve sunum olmak üzere beş işlem basamağında gerçekleşir (Chard, 1998b). Proje çalışmaları bilgi ve beceriler ile zihinsel ve duygusal eşit derecede önem veren öğrenme amaçları üzerine kurulduğu için, çocuğun çok yönlü gelişimini destekler. Proje yaparak öğrenme çocuğun kendi stilinde öğrenmesine olanak verir. Özellikle, çocukların birbirleri arasındaki iletişimi dinamik tutan grup çalışmaları nedeniyle, çocuklar birbirlerinin bilgi ve deneyimlerinden yararlanma şansı bulurlar. Proje kapsamındaki sunuşlar, sergiler çocukların kendilerini ifade etme becerilerini geliştirmektedir. Çocuklar proje sürecinde öğrenmeyi kolaylaştıracak sol ve sağ beyin bağlantılarını kurabilecek çok sayıda etkinliğin içinde olurlar. Bu da öğrenmeyi güçlendirir. Proje çalışmaları, çocukların ilgileri, gereksinimleri ve gelişimsel düzeylerine bağlı olarak gelişir. Bu da çocukların öğrenme ortamındaki güdülenmelerini artırır. Proje çalışmaları sırasında çocuklar grup tartışmaları yaparlar, birbirlerine yaptıklarını sunarlar, işbirliği içinde çalışırlar. Proje çalışmaları baştan sona bir problem çözme sürecidir. Örnek: Oyuncaklar, masallar, odam, bahçe, yapraklar, hediye, özel günler, taşınma, okula başlama, kardeşim oldu, büyüyorum, ailem, öğretmenim, kitaplar, yapraklar, su, kardan adam, moda, doktorum, buzdolabım, dolabım, misafirler, çizgi filimler, bayraklar vb. üzerinde çalışılacak proje konuları olarak düşünülebilir. Proje çalışması, bireysel olarak çocuğun kendi stilinde öğrenmesine ve kendini ifade etme becerilerini geliştirmesinde, grup olarak da çocuklar arasındaki iletişimin güçlenmesinde, birbirlerinin bilgi ve deneyimlerinden yararlanmalarında dolayısıyla dayanışma, paylaşma, işbirliği duygularının gelişiminde etkili olan bir yöntemdir. |
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.