Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Eğitim - Öğretim - Dersler - Genel Bilgiler > Halkla İlişkiler / Turizm ve İnsan Kaynakları / Ulaştırma

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
bilgi, insan, kaynakları, kısa, sektöründe, turizm

Turizm Sektöründe İnsan Kaynakları Nedir Kısa Bilgi

Eski 10-21-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Turizm Sektöründe İnsan Kaynakları Nedir Kısa Bilgi




Turizm Sektöründe İnsan Kaynakları

2007’nin ilk aylarında canlanan turizm sektörü, rehberlikten servis elemanına birçok kademede istihdam yaratıyor Turizmin canlandığı dönemde personel ihtiyacı artan tesislerin müşteriye ve hizmete gösterdikleri özenin, çalışanların iş koşullarına ne kadar yansıdığı tartışma konusu

Ekonominin itici gücü turizm sektöründe çalışanlar, hizmet sektörünün önemli bir ayağını oluşturuyor Dönemsel çalışma, işletmelerin çalışanlara ilgisizliği, kendine ait yapısı olan sektörde iş güvencesine ilişkin sorunlar, ekonomik açıdan iyi bir tablo çizen sektörün çalışanlar açısından aynı oranda iyi olmadığını akla getiriyor Bir milyondan fazla çalışana istihdam sağladığı söylenen turizm sektöründe konuya ilişkin kesin verilere ulaşmak zor, ancak Kültür ve Turizm Bakanlığı, 2023’e kadar turizmdeki gelişmelere paralel olarak 3 milyona ulaşmasını bekliyor

Turizmde Çalışmak Hayat Tarzı

Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) Başkanı ve Barut Otelleri Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Barut: Turizmin mevsimselliği nedeniyle eğitim almış çalışanları sektörde tutamıyoruz; 12 ay çalışabilecekleri sektöre kayıyorlar Çevresinde yerleşim yerinin olmadığı tesislerde servis ve lojman olanakları sağlanıyor Ancak nitelikli personeli çekmek için standartların üzerinde maaş gibi cazip olanaklar yaratmalısınız Türkiye’de işsizlik çok ancak nitelikli eleman aradığınız zaman seçme şansınız azalıyor Öncelikle turizmi hayat tarzı olarak seçmelisiniz Bayramlarda, yılbaşında, tatil sezonlarında hızlı bir tempoda çalışıyorsunuz Turizm enternasyonal bir iş, binlerce yeni insan tanıyorsunuz, gelişen bir sektör Deneyimli personele talep yüksek olduğu için hızla yükselebilirsiniz Ancak tam formasyon kazanmadan başka bir işletmeye transfer olmak kariyeriniz için yanlış bir adım olabilir

Turizmde tüm dünyada rekabet var, bu da müşterilerin beklentisini arttırıyor Tekrar gelen müşterilerimiz çok fazla Her gelişlerinden farklı bir şeyler istiyorlar Çalışanlarınızı sürekli geliştirmeniz, eğitimlerle hizmetinizi desteklemeniz lazım Tesislerimiz arasında rotasyon sağlıyoruz, aynı tesiste çalışmak körlüğe neden oluyor Sadece güler yüz iyi bir hizmet vermeniz için yetmiyor

Çalışana Saygı Duyulmalı

OLEYİS Genel Başkanı Kamer Aktaş: Sendikamızın 33 bin üyesi var ama geçici ve sezonluk çalışanları düşündüğümüzde aktif üyelerimizin sayısı şu an 10 bin civarında Sektörde çalışanlar iş yasasına tabi İş kanunundaki yeni düzenlemelerle sözleşme türü 8’e çıktı Geçici dönemli sözleşmenin yasayla teşvik edildiğini düşünüyoruz İşletmeler tekrarlanan sözleşmelerde çalışanı kadroya almak zorunda Bundan kaçındıkları için çalışan sirkülâsyonu arttı İşletmeler kadrolu çalışanı minimum düzeyde tutmak istedikleri için çalışanlar, deneyim kazanmadan iş değiştiriyor Oteller, oda ve müşteri sayısına göre kadrolu personel bulundurmalı ve bu sayıyı düşürmemeli

İş kolumuzda kayıt dışı çalışmanın yaygın olduğunu tahmin ediyoruz Sektörde 300 bin civarında kayıtlı çalışan olmasına karşın asıl rakamın 1 milyon civarında olduğu tahmin ediliyor Turizm sektörünün hammaddesi insan İşletmeler verim almak istiyorlarsa çalışanları işyerinden soğutmamalı İşletmenin ve çalışanın verimliliği beraber ele alınması gereken bir konu İşletme, güler yüzü, saygıyı çalışanına göstermeli ki çalışan da böyle davranabilsin

İşletmeler Kârlarından Fedakârlık Etsin

Alanya Turizm İşletmeciler Derneği (ALTİD) Başkanı, Müfit ve Grand Kaptan Otel sahibi Müfit Kaptanoğlu: Şu anda sektörde nitelikli personel yokluğu yaşanıyor Çalışanlar yetersiz ve iyi eğitimli olmadıkları için çabuk işten çıkarılıyor ya da terfiler hızlı kazanılıyor Geçtiğimiz yıl turizmdeki daralmada personel bütçelerinden kısıldı, açılamayan tesisler nedeniyle işsiz kalanlar oldu Sektörde çalışanların en büyük sıkıntısı dönemsel, sezonluk çalışmaya bağlı olarak izin ya da işten çıkarılma Biz de dönemsel eleman çalıştırıyoruz, kilit personelimizi tutuyoruz İşletmelerin başka türlü yaşama şansı yok Ancak hükümete kışın istihdam yaratan tesislere destek verilmesi önerisini götürdük Bu şekilde kış sezonu da açık kalabiliriz Turizm dinamik bir sektör, kriz dönemlerinden çabuk etkilenebiliyor, ancak istikrar kazanıyor ve geleceği açık Özveriyle çalışanlar terfi kazanabilir

Turizm işletmeleri karlarından fedakârlık etmeli ama hükümet de sektördeki istihdama yönelik tedbir almalı Rekabetçi fiyatlarla hizmet verirken yüksek vergilerle eleman çalıştırmanız zor

Otelcilik Takım Oyunu

Hot Rain Otel ve Restoran Eğitimleri’nin sahibi Müjen Ağaoğlu: Otel ve restoranlara hizmetlerini iyiye götürebilmeleri, çalışanlara ise kişisel gelişimlerini sağlayabilmeleri için eğitimler veriyoruz Ayrıca Taksim Point Otel’in insan kaynakları departmanını dış kaynak hizmetiyle yürütüyoruz Otelcilik bir takım oyunu Çalışanlara operasyonel çalışmadan başlamalarını tavsiye ediyoruz Sektörde kariyer imkânı çok fazla, ancak iş başvurularınızda çalışma koşullarının ayrıntılı sorulması, başvuru yapılan yerin iyi tanınması gerekiyor

Garsonlar 6 Ay Aralıksız Çalışıyor

Mavi Yaka İK Ortağı Bülent Yalçın: Sitemize turizm alanından gelen talepler garson ve servis elemanı ağırlıklı Yazın bu talepler artıyor Garsonların büyük bölümü yazın 6 ay aralıksız çalışıyor ve Güney’de iş buluyor Diğer dönemlerde çalıştıkları şirketlere bağlı olarak ekstra işlere, günlük ücrete göre gidiyor Büyük oteller eleman alımında yaş, tecrübe, kendini ifade ediş biçimi, görünüş gibi konularda seçici oluyor Ancak tatil yörelerinde çalışanlar ağustos böceği gibi Bazı otellerde sigorta dahi yapılmadığını duyuyoruz Büyük işletmeler dışında çalışanlar bu açıdan sorun yaşayabiliyor Biz kendi bünyemizde taşeron olarak da hizmet veriyoruz Mesleki tecrübesi, işyeri sadakati olanlar, kariyer imkânlarıyla iyi maaşlara çalışabiliyor

Rehberlik Yükselmeye Olanak Veriyor

Turist Rehberleri Birliği (TUREB) Başkanı Şerif Yenen: Profesyonel turist rehberi, üniversitelerin 2 ya da 4 yıllık "turist rehberliği" bölümlerini veya bakanlığın kurslarını bitirmeli Acentede kadrolu ya da serbest çalışılabiliyor Meslek koşullarının yönetmeliklerle düzenlenmesi yerine ‘Rehberlik Meslek Yasası’nın çıkarılmasını istiyoruz Ne yazık ki rehberlik bir meslek olarak algılanmıyor Serbest çalışanlar sigorta konusunda sıkıntı yaşayabiliyor 10 bine yakın belgeli turist rehberi var ancak plansız açılan kurslar gizli işsizlerin sayısını artırıyor Nadir kullanılan dillerde rehberlere ihtiyaç var Turizm sektöründeki düşüşler de rehberleri birebir etkiliyor Gençlere, sürekli iş olanağı bulmaları için, kültür turları ve alternatif turizm alanında uzmanlaşmalarını tavsiye ediyoruz Rehberlik, turizm sektöründe üst düzey yöneticiliğe yükselmenize olanak veren bir meslek

Kaynak: Milliyet İnsan Kaynakları Gazetesi/Özge Gözke



Alıntı Yaparak Cevapla

Turizm Sektöründe İnsan Kaynakları Nedir Kısa Bilgi

Eski 10-21-2012   #2
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Turizm Sektöründe İnsan Kaynakları Nedir Kısa Bilgi




Turizmde insan kaynakları

Henüz sezon başlamadı, 2009 yılının başındayız Yeni bir sezon öncesinde sektörde elbette bol heyecanlar yaşayacağız Yeni personel istihdamları, eski personelin naftalinlenmiş paketlerden çıkarılıp tekrar kullanılmaya niyet edilmesi, birçok heyecanlara vesile olacaklardan sadece iki küçük örnek teşkil etmektedir

Turizm sektöründe yıllardır göz ardı edilmiş, ancak bugüne kadar sadece birkaç zincir otel işletmesi tarafından ele alınmış personelin kalifiye olarak yetiştirilmesi ve istidamı konusu, aslında halen hazırda kanayan bir yaradır

Durumdan vazife çıkarmak veya son dönemin moda deneyimi ile açılımlarını irdelemek, yıllardır kulak ardı edilmiş bir gerçektir Yiyecek, İçecek ve konaklama hizmetinde çalışan insanlara eğitim ve iş istihdamı sağlamanın devlet politikası olması gereken sorumluluğu almadan özel sektörün sırtına yüklemek, devletin daha ne kadar ayıbı olacak diye merak edenlerde olacaktır aranızda

Evet, bunun cevabını vermek belki günümüzde pek mümkün değil Sektörün kanayan yarasına pansuman yapmanın dahi mümkün gözükmediği bir dönemde 'Turizm nereye?' diye sormadan yapamıyoruz

Oyundaki rolümüz her yıl sahnelenen aynı senaryodan ibaret Çok yazıldı ve çizildi Ülkemizde meydana gelen birçok olumsuzlukların dile getirildiği gibi, sektördeki kalifiye personelin eğitilmesi ve istihdamı konusu da oldukça sık dile getirildi Dilek ve temenniler ile geçiştirilen bu sorun her yıl tekrarlanmakta, her seferinde yeniden ocak üzerinde ısıtılarak önümüze servis edilmektedir

Turizm sektörü özellikle kriz dönemine denk gelecek olan 2009 sezonunda Ülkemiz ekonomisi için can simidi niteliği taşıyacaktır Belki de ilk defa bu sene Sektör, Ülkemizde hak ettiği şekilde algılanacaktır Yarı ölü bir durumda belki canını teslim etmeyecek, belki de serum şişeleri bağlanmış, ayakta kalma mücadelesi verecektir Ancak direnecek ve şu ana kadar yaklaşık 600000 kişinin işsiz kaldığı kriz ortamına meydan okuyacaktır

Turizm sektörünün her kademesinde görev alan personel, işletmeler tarafından istihdam edilmeden önce Personel Müdürlüğü veya İnsan Kaynakları departmanı sınavından geçer

Nedir bu departmanın önemi?

İnsan kaynakları işçi (personel) ile işveren (patron) arasındaki mutluluk dengesini sağlamaya çalışan, özü insan olan, ölçümleme ve teknolojik yöntemlerden en fazla yararlanarak objektiflik ilkesini korumaya çalışan bir iş sahasıdır Bilim değildir, teknikler bütünüdür Amacı ister işçi ister patron olsun mutlu insanlar yaratmaktır Kalıpçı değildir, olamaz da Zira uğraşısı insandır Değişken, farklılıklar gösteren bir varlıkla uğraşan hangi disiplin kalıpçı olabilir ki? İnsan, üretim şekilleri, ekonomiler değişirken bunlarla uğraşan İnsan Kaynakları'nın değişim odaklı olması kaçınılamaz

Personel Müdürlüğü ve İnsan Kaynakları departmanı yapısal niteliği itibariyle a)Planlama ve Strateji geliştirme, b)Yetki, c)Derinlik, d)Karar verme, e)Entegrasyon, f) Koordinasyon olmak üzere altı temel unsurlarda birbirlerinden ayrılırlar

İnsan Kaynakları ki tip çalışmayı içermektedir Bunlardan birincisi eskiden personel yönetimi olarak adlandırılan işe alma, sınav yapma, sınıflandırma, atama, sicil düzenleme, yükseltme gibi konularla ilgili bilgi, beceri, yöntem ve uygulamaları kapsayan tekniklerdir İkincisi ise insan kaynağına ilişkin politikalar, planlar, işçi-işveren ilişkileri, çevresel ve örgütsel gelişmeler karşısında personelin durumu gibi daha geniş kapsamlı stratejileri içerir Modern anlamda insan kaynakları yönetimi bir taraftan personelin bulunmasını, seçilerek işe yerleştirilmesini içerirken, diğer taraftan da personelin eğitimi, geliştirilmesi, değerlendirilmesi ve haklarının verilmesi gibi güdümleme ve etkileme faaliyetlerini de kapsar

Ülkemizdeki çarpık eğitim sistemi nedeniyle turizm meslek okullarından mezun gençlerin işe alındığında uygulamalı olarak yeniden çalışıyor durumda eğitilmesinin sorumluluğu artık özel sektör temsilcisi işletmelere kalmıştır

Dolayısı ile Sektörde eğitimli, tecrübeli veya tecrübesiz personeli istihdam etmek için öncelikle doğru bir İnsan Kaynakları ekibi oluşturarak, temel ve İşletme kriterleri doğrultusunda faaliyet göstermek gerekir Eskiden kalma ve alışa gelmiş her türlü uygulamaları rafa kaldırıp yeniden yapılanmak kaçınılmazdır

Mesleki eğitimin önemi

İyi personel = iyi maaş, her zaman doğru sonuç vermeyen bir formüldür Arzu edilen sonucun amacına uygunluğu açısından işveren-İşçi konumunda olan her iki tarafı da memnun etmesi bakımından, rutin mesleki eğitim uygulamaları son derece yararlıdır Şirketlerin beklenti ve hedeflerini belirleyen İşletme politikası içerisinde personel eğitimi olmazsa olmaz bir kavramdır Rutin mesleki eğitimler, İnsan Kaynakları departmanı ve her departman amirinin ortaklaşa hazırlayabilecekleri bir program dâhilinde ele alınabilir İşletmenin konsepti ne olursa olsun mesleki eğitim artık günümüz iş dünyasında çok önemlidir Yiyecek, İçecek ve Konaklama sektörü birbirlerine entegre olmuş ortak özellikleri olan sektörlerdir

Bilginin, takdir edildiği ve hatta ödüllendirildiği, çağdaş ve medeni bir çalışma hayatına giden yolda karşımıza çıkan tüm engellerin aşılması kolay olmayacaktır Ancak bundan böyle sadece bu tarzı başarabilen tesislerin ayakta kalacağını unutmamak gerekir


Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.