|
|
Konu Araçları |
allah, allahı, varlıkları, yarattı, öyleyse |
Bütün Varlıkları Allah Yarattı. Öyleyse Allah'ı Kim Yarattı? |
08-20-2009 | #1 |
Şengül Şirin
|
Bütün Varlıkları Allah Yarattı. Öyleyse Allah'ı Kim Yarattı?Bütün varlıkları Allah yarattı Öyleyse Allah'ı kim yarattı? Bu ve benzeri sorular Allah hakkındaki bilgi ve inanç yetersizliğinden kaynaklanıyor Allah, denildi mi ezelî ve ebedî olan, bütün sıfatları sonsuz kemalde bulunan Ehad ve Samed bir zat anlaşılır Böyle bir zat ise yaratılmaktan münezzehtir Zira yaratılan her şey hadistir (sonradan olmuştur), fanidir (varlığının bir sonu vardır) ve bütün sıfatları sınırlıdır Bu soruda mahluk sıfatlarının yaratıcıya isnat edilmesi gibi açık bir tezat vardır Birtakım sorular var ki tarihleri çok eskiye dayanıyor Bu soru da onlardan biri Peygamber Efendimiz'e gelen, inançsız bir grup, 'Ya Muhammed, mahlukatı Allah yarattı? Allah'ı kim yarattı?' Diye sordular Bu soru üzerine Cebrail (as) cevap olarak, Allah'tan ihlâs suresini getirdi Bu sure ile şirkin bütün çeşitleri kökünden kesilip atılıyor, tevhidin bütün mertebeleri en güzel şeklide izah ve ispat ediliyordu Allah Ehattir Zat ve mahiyeti varlıklara benzemekten, mekan ve zamandan, değişip başkalaşmaktan uzak olan tek ve yekta varlık odur O Samettir Bütün varlıklar, yaratılmasında ve yaşatılmasında, kısaca her hâl ve keyfiyetlerinde ona muhtaçtırlar, o ise hiçbir şeye muhtaç değildir Allah doğmak ve doğrulmak gibi mahluklara ait sıfatlardan uzaktır Çünkü onun ne başlangıcı, ne de sonu vardır Evet o, vardı ve ondan başka hiçbir şey yoktu Ezelî ve ebedî olan Allah'ın bir başkasının tesiriyle vücuda geldiği nasıl düşünülebilir? Onun eşi, benzeri, dengi yoktur Ne yaratıcılığında, ne idaresinde, ne terbiye ediciliğinde, ne de hakimiyetinde; ona denk olabilecek hiçbir mevcut düşünülemez Zerre kadar aklı olan kimse böyle bir zat hakkında, bu çelişkili sorunun sorulamayacağını bilir Evet yaratıcı olan, yaratılan olamaz Kuvvet ve kudreti sonsuz olan, bir başkasının tesiriyle vücuda gelemez Başlangıcı olmayan, sonradan olamaz Kısaca hem yaratıcılığın sonsuz kemal sıfatlarıyla donatılmış, hem de mahluk olmanın gereği olarak sınırsız eksikliklere sahip bir konumda olamaz Bir de konunun devir-teselsül ile ilgili bir yönü vardır ki o da şudur Art arda bağlı hadiseler zincirinde mutlaka bir ilk halka olmalıdır ki diğer halkalar ona bağlı olsun Mesela, on beş vagonlu bir trende, her bir vagonu bir önceki vagon çeker Sonuçta iş, lokomotife dayandığında, 'Lokomotifi kim çekiyor?' diye sorulmaz Çekme gücü olan fakat çekilmeye ihtiyacı olmayan bir araç olmalı ki -o da lokomotiftir- tren sağlıklı olarak hareket edebilsin Aynı şekilde, bir şekerin nasıl yapıldığını sorsak, bize cevaben, şeker fabrikasında yapıldığı söylenecektir Şeker fabrikasındaki aletlerin nerede yapıldığını sorduğumuzda onların da tezgahlardı gösterilecektir Neticede problem bir ilme, bir iradeye dayandırılmazsa, tezgahın da tezgahı sorulacak ve kısır döngüye düşülecektir Bir er, emri onbaşıdan, o da yüzbaşıdan ve nihayet başkomutan da padişahtan alır Peki, padişah kimden emir alıyor, diye sorulmaz, zira o emir alan değil emir veren konumundadır Eğer birinden emir alacak olursa, o da emredilenler sınıfına girer ona emir veren kimse padişah olur Buraya kadar yapılan açıklamalardan açıkça anlaşılıyor ki, bu kainatın varlığı, zatı, isimleri ve sıfatlarıyla ezelî olan bir yaratıcıya dayanmaktadır Böyle bir zatı kimin yarattığı sormak aklen mümkün değildir Bu tıpkı şuna benzerki:vagonu vagon çeker onu da başkası ve en başta lokomotif vardırPeki lokomotifi kim çeker?İşte bunun gibi komik 1 sualdirÇünkü,LOKOMOTİFİ KİMSENİN ÇEKMESİNE İHTİYAÇ YOKTUR Alıntı
__________________
Arkadaşlar, efendiler ve ey millet, iyi biliniz ki, Türkiye Cumhuriyeti şeyhler, dervişler, müritler, meczuplar memleketi olamaz En doğru, en hakiki tarikat, medeniyet tarikatıdır
|
|