![]() |
Allah Tarif Edilebilir Mi? |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Allah Tarif Edilebilir Mi?Allah Tarif Edilebilir Mi? Hakkında Allah Tarif Edilebilir Mi? ALLAH bilinebilinir mi?Tarif edilebilir mi? Allah hakkinda, biz bize ögretilenden baskasini bilemeyiz ![]() ![]() ![]() Meselâ; bizler bir çati altinda oturuyoruz ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bu misali, mevzuumuza söylece tatbik edebiliriz: Biz Allah’i (cc) eserlerinden isimlerine, isimlerinden sifatlarina, sifatlarindan tecellî-i Zât’a yükselerek tanimaga çalisiriz ![]() Yani, eserlerinde tecellîden isimleriyle tecellî etmesine geçerek kâinati dolasir, sifatlarin tecellî ufkuna ulasir; gayptan suhûda yükseliriz ve müsâhede zevkimiz arttikça, tecellî-i Zât için sermest ve bîhûs çirpinip dururuz ![]() ![]() Görülüyor ki; Zât-i Bârî hakkinda, bizim “mârûfumuz” ve “malûmumuz” ölçüsü içinde bir sey diyemiyoruz ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Kur’ân-i Kerim’in, O’nun ef’âli ve icraatina dair verdigi tariflerde ise, O’nu ef’âl ve sifatlariyla bir Mâbûd-u Mutlak tanir; kemâl sifatlarla bilinebilecegine kalben yükselir, cemâlde (sonsuz güzellik kaynagi) olan kemâlini (mutlak eksiksizlik ve kusursuzlugunu) görürüz ![]() Öyle ise, ahd ü peymânimizi bir kere daha yenileyerek, söyle diyebiliriz: Ey Mâbûd-u Mutlak! ![]() ![]() ![]() ![]() Muhat: Ihata olunmus, kavranmis Mehâbet: Heybet, ihtisam; saygiyla karisik korku Rasedar: Ürperen, titreyen Sermest: Kendinden geçmis bir halde Suhûd: O’na ait emarelerin sezilip duyuldugu âlem Tecelli-i Zât: Ani ve berki olan Zâti tecelli Bihûs: Akli basindan gitmis, kendinden geçmis bir halde Gayb: Alâmet ve emare ile bilinmeyen, his ve akil ötesi âlem Inbisât: Genisleme, yayilma, ferahlama [1] el-Munâvî, Feyzu’l-Kadîr 2/410 M ![]() |
![]() |
![]() |
|