Bankadan Çekilen Krediden Kesilen Dosya Masrafına İtiraz Etmek İçin Dilekçe Örneği |
09-09-2012 | #1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
Bankadan Çekilen Krediden Kesilen Dosya Masrafına İtiraz Etmek İçin Dilekçe ÖrneğiBankadan Çekilen Krediden Kesilen Dosya Masrafına İtiraz etmek İçin Dilekçe Örneği Bankadan Çekilen Krediden Kesilen Dosya Masrafına İtiraz etmek İçin Dilekçe Örneği KAYMAKAMLIĞI (Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Başkanlığına) TCKimlik No : ŞikâyetEden : Adresi : E-Posta & Telefon : ŞikâyetEdilen : Adresi : ŞikâyetinParasal Değeri : ŞikâyetinTarihi : ŞikâyetinKonusu : Haksızşart ile Ayıplı Hizmet Açıklamalar :1-) Bankası, şubesinden / / tarihinde adı altında - Türk Lirası nakit ödemeli kredialdım 2-)Banka ile işbukrediye ilişkin olarak sözleşme imzalamış bulunmaktayım Ancak bu sözleşmeninbir örneği tarafıma verilmediği gibi önceden hazırlanmış matbu sözleşme olmasıdolayısıyla sözleşmenin içeriğine müdahale hakkım verilmemiş ve benimle demüzakere edilmemiştir (4077/6 Madde ) 3-)Kaldı kisözleşmeler taraflar arasında akdedilirken, sözleşme hürriyeti ilkesine bağlıolarak taraflar arasında dengesizliğe yol açacak veya taraf aleyhine olacak birmaddenin hukuken bağlayıcılığı yoktur (4077/6 Madde ) 4-)Krediye bağlısözleşmelerde dosya masrafı ve benzeri isimler altında yapılacak kesintilerdetaraf olan tüketiciye önceden bilgilendirme yapılması zorunluluğubulunmaktadır Yine bu bağlamda tüketici dosya masrafı işlemine bağlı olarakrıza ve onayını sözleşme içinde kaim bulunan madde karşısına kendi yazısıylatarih ve imza koyması halinde bu sözleşmenin bağlayıcılık hükmü ile geçerliliğiolacaktır Aksi bir durum satıcının/kredi verenin ispat yükü yasal hükümgereğidir (4077/6 Madde ) Eğer tüketici kendi rızası ile dosya masrafıücretini ödemeyi kabul etmiş olsaydı bu duruma itiraz etme hakkıbulunmayacaktı 5-)Kredi veren, kredisözleşmesi esnasında bu bilgileri vermek zorundadır Fakat bu bilgilerivermekten imtina ederek ve bilerek tüketiciden hile ile gizleyip mağduriyetinesebebiyet vermektedir Bu durum 4077 Sayılı kanunun ilgili 4/A maddesine göreayıplı hizmettir Tüketicinin, satıcıya ayıbı bildirme süresi dolayısıyla yasalolarak iki yıl ile sınırlıdır Ve yasal seçimlilik haklarından birini tercihetme hakkına sahiptir Dolayısıyla benden haksız ve hukuksuz olarak dosyamasrafı adı altında alınan - Türk Lirasının tarafıma iade edilmesigerekir 6-)Bahse konu şikâyet4077 Sayılı Kanunun ilgili 22/5 Maddesi hükmü gereğince Hakem Heyeti yetki vegörev alanı içerisinde bulunmaktadır 7-)İşbu şikâyetikâmesinde Hakem Heyetine başvurmak zarureti doğmuştur HukukiSebepler :4077 Sayılı Kanun ile diğer ilgili tüm mevzuat HukukiDeliller :Kredi Sözleşmesi, ödeme belgesi, ihtarname, posta gönderi ekleri, bilirkişiincelemesi, fazlaya ilişkin delil sunma İstemSonucu :Yukarıda arz ve izah edilen nedenlerle; haksız ve hukuksuz olarak alınmışbulunan - Türk Lirası bedelin tarafıma iade sine Karar verilmesinisaygıyla arz ve talep ederim Şikâyet Eden (Ad, Soyad ve İmza) |
|