![]() |
Yaramazlık Yapan Çocuklara Nasıl Davranılır |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Yaramazlık Yapan Çocuklara Nasıl DavranılırÇocuğa hangi davranışlarının iyi hangi davranışları yapmaması gerektiğini öğretmek ebeveynlerin görevidir ![]() ![]() ![]() ![]() Çocuk eğitiminde cezanın yeri Terbiye etmek denilince pek çok kişinin aklına hemen cezalandırma gelir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() İyi davranışların takdir edilmesi Çocuğun ilerideki davranışlarının temeli daha doğumdan itibaren biçimlenmeye başlar ![]() ![]() ![]() Bebek iki aylık olduğu zaman kendi kendine uykuya dalmasına izin verilmelidir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Çocuk 18 aylık olduğunda çocuğun kontrol edilmesi biraz daha zorlaşır ![]() ![]() ![]() ![]() a ![]() Belirli sınırlamalar getirirken aynı zamanda belirli bir serbestlik de tanınmış olur ![]() ![]() b ![]() Eğer çocuktan istenen davranış ilginç bir hale getirilirse çocuk bundan zevk alacaktır ![]() ![]() c ![]() Çocuk hep aynı olumsuz davranışları yineliyorsa örneğin bakkala gidildiği zaman sürekli bir şeyler istiyor tatsızlık çıkarıyorsa başka bir zamanda bunun doğru olmadığı ona öğretilmelidir ![]() ![]() ![]() ![]() d ![]() Çocuk olumlu bir davranış gösterdiğinde bu davranışı nedeniyle onurlandırılmalıdır ![]() ![]() ![]() ![]() 1 ![]() Çocuk yaptığı hareketin doğal sonuçlarına katlanmasını öğrenmelidir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 2 ![]() Çocuğun doğal sonuçlarla öğrenmesi en iyisidir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 3 ![]() Mantıklı bir sonuç çıkarmak her zaman mümkün olmayabilir ![]() ![]() ![]() ![]() Ebeveyn söylediği şeyi gerçekten yapmalıdır ![]() ![]() 4 ![]() Bu ceza diğer yöntemler işe yaramadığında en son çare olarak kullanılabilir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Çocuğun orada bekleme süresi kabaca her yaş için 1 dakika olarak belirlenir (Örneğin 4 yaşında bir çocuk için 4 dakika gibi) ![]() ![]() Ceza süresi için saat kurulur saat çaldığında çocuğa cezasının bittiği söylenir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Etkili bir eğitim için bazı öneriler Çocuğun neler yapıp neler yapamayacağına karar verilmelidir ![]() ![]() ![]() Ebeveynler konuşmadan önce iyice düşünmelidir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Çocuk huysuzlandığında onun duyguları da dikkate alınmalı ve onun neden öyle davrandığını anlamaya çalışmalıdır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Çocuk eğitiminde tokatın yeri var mı? Eskiden ebeveynlerden tokat yemek çocuk terbiyesinin neredeyse ayrılmaz bir parçasıydı ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Tokat atmak çocuğa sorumluluk öğretmez tersine onun daha da kızmasına ve hırçınlaşmasına neden olur ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Yapılan çalışmalar dayak yiyen çocukların erişkin olduklarında diğer kişileri –onları sevseler bile- daha çok cezalandırma eğiliminde olduklarını ortaya koymuştur ![]() ![]() Çocuk yaşadıklarından öğrenir… Eğer bir çocuk eleştiriyle yaşarsakınamayı öğrenir ![]() Eğer bir çocuk düşmanlıkla yaşarsa savaşmayı öğrenir ![]() Eğer bir çocuk utançla yaşarsa suçlu hissetmeyi öğrenir ![]() Eğer bir çocuk hoşgörü ile yaşarsa sabırlı olmayı öğrenir ![]() Eğer bir çocuk övgüyle yaşarsa değer vermeyi öğrenir ![]() Eğer bir çocuk alayla yaşarsa utanmayı öğrenir ![]() Eğer bir çocuk adil yaşarsa adaleti öğrenir ![]() Eğer bir çocuk güvenceyle yaşarsa inanmayı öğrenir ![]() Eğer bir çocuk dürüstlükle yaşarsa doğruyu öğrenir ![]() Eğer bir çocuk yüreklendirmeyle yaşarsa kendine güvenmeyi öğrenir ![]() Eğer bir çocuk arkadaşlıkla yaşarsa dünyada sevgiyi bulmayı öğrenir ![]() Eğer bir çocuk onaylamayla yaşarsa kendinden hoşlanmayı öğrenir ![]() |
![]() |
![]() |
|