Kılık Kıyafetin Küfür Alemeti Oması.. |
08-24-2012 | #1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
Kılık Kıyafetin Küfür Alemeti Oması..Kılık Kıyafetin Küfür Alemeti Oması Gönderim Zamanı: 19 Ekim 2006 Saat 08:15 Talebe: Yemin ederim ki bu, bilinen doğru bir şeydir Fakat hangi sebepten dolayı ALLAH, insanları kâfir ve mü'min diye isimlendirdi? Biz de onları hangi sebepten dolayı mü'min ve kâfir diye isimlendiririz? Bunu açıklayın Âlim (r a): ALLAH insanları, kalplerindeki şeylerden dolayı, mü'min ve kâfir diye isimlendirmiştir Çünkü ALLAH, kalplerde olanı bilir Biz de insanları, lisanlarından sadır olan tasdik, tekzib, kıyafet ve ibâdetle mü'min veya kâfir diye isimlendiririz Meselâ, tanımadığımız halde, mescidlerde bulunan, kıbleye yönelerek namaz kılan kimseleri gördüğümüz zaman, onları mü'min olarak isimlendiririz, kendilerine selam veririz Bununla beraber, onların Yahûdî veya Hristiyan olmaları da mümkündür Keza, Hz Peygamber devrinde, lisanlarıyla îman ettiklerini açıklayan münafıkları, ashap mü'min olarak isimlendiriyordu Halbuki onlar, kalplerindeki inkâr ve tekzipten dolayı ALLAH katında kâfirdirler İşte bundan, kâfir olmaları mümkün olduğu halde, insanların açığa vurdukları îman alâmeti ile, onların mü'min olduklarına hükmedeceğimiz neticesini çıkaracağımızı iddia ediyoruz Diğer bir kısım insanları da, mü'minlerin şekil ve kıyafetleriyle izhar etmeyip, kâfirlere-ait şeklî özellikleri gösterdikleri için kâfir diye isimlendiririz Muhtemelen bunlar, ALLAH'a imanları ve bizim bilgimizin dışında namaz kılmak gibi bir durumları varsa, ALLAH katında mü'min olabilirler Bizim onları kâfir bilmemizden dolayı ALLAH bizi cezalandırmaz Çünkü ALLAH bizi, kalplerde bulunanı ve gizli niyetleri bilmekle mükellef kılmamıştır Ancak Rabbimiz, insanlardan sâdır olan amellere göre onları, mü'min diye isimlendirmemizi, buna göre onları sevmemizi veya sevmememizi teklif etmiştir Kalplerde gizli olan şeyleri ancak ALLAH bilir Keza, Kirâmen Kâtibin melekleri bile, insanların açığa vurdukları amelleri yazmakla vazifelidirÇünkü kalpte bulunan şeyleri bilmeye imkân yoktur Kalplerde olanı ancak ALLAH ve ALLAH'ın kendisine vahyettiği peygamberlerinden başka kimse bilmez Vahiy olmadan, kalplerde bulunanı bildiğini iddia eden, âlemlerin Rabbi'nin ilmine sahip olduğunu iddia etmiş olur Kalplerde ve hariçte, ALLAH'ın bildiğini, kendisinin de bildiği iddiasında bulunan insan, büyük bir günah işlemiş Cehennem ve küfrü hak etmiş olur Alim Ve'l Müteallim talebe :Ebû Mukatil Hafs b Selm es-Semerkandi Alim:İmamı Azam |
|