Sezaryene Kurumsal Çözüm |
08-16-2012 | #1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
Sezaryene Kurumsal ÇözümSezaryene “kurumsal performans” çözümü Hastanelerin kurumsalperformans ölçüleri arasında yer alan sezaryen oranları; eğitim hastanelerinde yüzde 20’yi, diğer hastanelerdeyse yüzde 15’i geçmemek zorunda 1 Eylül’de yürürlüğe giren Sağlıkta Performans ve Kalite Yönergesi’ne göre, sezaryen oranları da kurumsal performans kriterleri arasında yer alıyor Hastanelerdeki sezaryen oranını düşürmek ve normal doğumu teşvik etmek amacıyla belirlenen kritere göre, eğitim hastanelerindeki sezaryen doğum oranının yüzde 20’yi, diğer doğum yapılan tüm hastaneler içinse yüzde 15’i aşmaması gerekiyor Sezaryen uygulamalarını kontrol altında tutarak Dünya Sağlık Örgütü standartlarını hedef alan Sağlık Bakanlığı, hastanelerdeki sezaryen oranlarını kurumsal verimlilik göstergeleri içinde değerlendiriyor Oranlar hesaplanırken ilk kez sezaryen olanların sayısı baz alınıyor Sağlık Bakanlığı verilerine göre, tüm Türkiye’de 2006 yılında toplam doğum oranı 706 bin iken, bunun 288 binini (yüzde 408) sezaryen doğum oluşturdu 2007 yılında ise, toplam 766 bin doğum gerçekleşti ve bu doğumlarda 251 bin anne (yüzde 328) sezaryenle doğumu tercih etti Hastanelerde çalışan cerrahi dal uzman hekimlerin verimliliğinin de ölçüldüğü Yönerge’de, günlük cerrah başına düşen ortalama ameliyat puanları, günlük ameliyat masası başına düşen ortalama ameliyat puanları, hastanenin finansal açıdan verimliliğini sağlayan gelir-gider dengesi, yatak doluluk oranı, ortalama kalış günü, yatan hasta oranı da hesaplanıyor Yönerge değişiklikleri neler? Sezaryen oranları da dahil olmak üzere kurumsal performans göstergelerinin aynı kalmasına karşın, 12 Eylül tarihinde Sağlıkta Performans ve Kalite Yönergesi’nde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönerge ile birlikte hizmet kalite standartlarının puanlarında da değişiklikler yapıldı Ağız ve diş sağlığı merkezlerinin hizmet kalitesinin de belirlenerek puanlamaya tabi tutulduğu Yönerge’de, memnuniyet anketleri ile 112 hizmet kalite standartları ve koruyucu hizmet göstergelerinde de düzenlemeler yapıldı Buna göre, muayene erişim katsayısı Bakanlığa bağlı ikinci ve üçüncü basamak sağlık kurumları tarafından tespit edilecek Ancak Performans Yönetimi ve Kalite Geliştirme Daire Başkanlığı veya Koordinatörlükçe muayene erişim katsayısının tespit edilmesi halinde öncelikle Başkanlıkça tespit edilen katsayı; Başkanlıkça tespit yapılmaması halinde ise koordinatörlükçe belirlenen katsayı geçerli olacak Ayrıca, koordinatörlükçe kurumlarda değerlendirme yapılamadığı durumlarda kurumun kurumsal performans katsayısı hesabında hizmet kalite katsayısı kullanılmayacak Koruyucu hizmet standartları içinde yer alan kriterlerin katsayısı, koordinatör başkanlığında kurulan komisyon marifetiyle en geç, bir sonraki dönemin 20’sine kadar tutanakla tespit edilecek Performans katsayısına 5 gün ek sure Kurumsal performans katsayısının belirlenme süresi 5 gün daha uzatılarak, bir sonraki dönemin ilk ayının 15’i ile 25’i arası kesinleştirilecek Yönerge değişikliğinde, sağlık hizmeti sunumuna yeni başlayan kurumlar ile aile hekimliği uygulamasının ilk defa başladığı kuruluşlarda, ilgili dönem ve bir sonraki dönem için kurumsal performans katsayısının (1) olarak kabul edilmesine karar verildi Ayrıca aile hekimliği uygulanan kuruluşlardaki kurumsal performans katsayısı da formüle edildi Kurumlarda baştabip, baştabip yardımcısı, hastane müdürü, başhemşire ve performans ve kalite temsilcisi tarafından hesaplanan kurumsal performans katsayısının belirlenme süresine 5 gün eklenerek süre, sonraki dönemin ilk ayının 15’i ila 25’i arasında tutuldu Ankara |
|