Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Sinsi Eğlence > Bir Tutam Hikaye

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
anatomisi, faciasinin, titanic

Titanic Faciasinin Anatomisi

Eski 08-13-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Titanic Faciasinin Anatomisi




1912 yılından kalma bu biletin sahibi, tarihin en şanslı insanlarından Zira bileti düzenleyen White Star Line deniz şirketi, Titanic'in sahibi olan şirketti Bilette el yazısı ile belirtilen geminin ismi ise Titanic


Dünyanın en büyük deniz facialarından birinin yaşandığı Titanic'e bileti olup da, devasa geminin ilk seferini kaçıran bu biletin sahibi, aslında mutlak bir ölümden de kurtulmuştu


İnsanoğlunun hayal gücünün bir ürünü olan bu gemi, aynı zamanda doğa karşısında insanlığın çaresizliğini de gözler önüne sermişti


1910 yılında White Star Line şirketi, bastırdığı broşürlerle "batması imkansız" bir transatlantiğin reklamını yapıyordu


1861 yılında İrlanda'da kurulan Harland and Wolff tersanesi, Titanic'i inşa etme görevine 31 Mart 1909 tarihinde başlamıştı


Her şeyiyle "en büyük", "en ihtişamlı" ve "en güçlü" olması planlanan Titanic'ten önce


kardeş gemisi Olympic inşa edilmiş ve seferlere başlamıştı


Olympic hem Titanic'in öncüsü olmuş, hem de White Star Line'ın üretmeyi planladığı 3 devasa yolcu gemisi için sınıf ismi olmuştu


Tam 46328 ton olarak inşa edilen Titanic'i hareket ettirebilmek için


iki tane dört silindirli buhar motoru kullanılıyordu


Böylece devasa Titanic'in kalbi tam 59000 beygir gücü üretiyordu


1909'da inşasına başlanan Titanic'in gövdesi 31 Mayıs 1911'de bitirildi


Geminin diğer bölümlerinin bitirilmesi de neredeyse bir yıl daha sürdü ve 31 Mart 1912'de tamamlandı


Böylece 269 metre uzunluğunda, 28 metre genişliğinde, 46328 ton ağırlığındaki bu dev denize indirildi


Titanic'in içi de eşsiz olması için tasarlanmıştı Gemide bir yüzme havuzu, spor salonu ve kütüphaneler yer alıyordu


Bütün bu ihtişamıyla Titanic tam 3547 kişiyi taşıyabilecek bir gemiydi


Normalde 3 bacalı olarak tasarlanan gemiye "daha etkileyici görünsün" diye, 4 bir baca daha eklenmişti


Denize indirildikten sonra Titanic Belfast'tan İrlanda denizine götürüldü ve testlere başlandı


Bu fotoğraftada Titanic, ilk yolculuğuna başlamak için Southampton'dayken görülüyor


Fotoğrafın çekildiği tarih 2 Nisan 1912


Bu devasa transatlantiğin ilk seferine katılmak için milyonerler, siyasetçiler, aktör ve aktrisler sıraya girmişlerdi


Yolcuğunun henüz başında, Southampton limanını terkederken Titanic bir tehlike atlatmış ve New York gemisiyle çarpışmaktan son anda kurtulmuştu


10 Nisan 1912 günü tarihi yolculuk başladı


Geminin kumandası Kaptan Edward J Smith'e verilmişti


Titanic'in ikinci durağı Fransa oldu Buradan aldığı yolcularla gemi toplam 2240 kişiyle New York'a doğru yola çıktı


14 Nisan gecesi sıcaklık neredeyse 0 dereceye kadar düşmüştü Kaptan Smith, telsizle gelen buzdağı uyarılarını dikkate alıp, geminin rotasını biraz daha güneye çekmişti


Gökyüzü son derece açıktı, ancak ay yoktu Saat 1140'da geminin iki gözcüsü köprüye telefonla "Buzdağı, tam önümüzde" mesajını ilettiğinde artık çok geçti


Görevi Kaptan Smith'ten devralan İkinci Kaptan Murdoch, birçoklarına göre hatalı bir karar vererek gemiyi döndürdü ve buzdağı Titanic'e daha sağlam olduğu söylenen burnu yerine, yandan çarpmış ve daha fazla hasar almıştır


Titanic inşa edilirken 16 su geçirmez bölmeyle korunmuş ve bu bölmelerden 4'ü suyla dolsa bile batmayacak şekilde tasarlanmıştı Ancak buzdağının çarpmasıyla tam 6 bölme hasar görmüş ve gemi hızla suyla dolmaya başlamıştı


Sadece dakikalar içerisinde geminin içerisindeki su 25 metre yüksekliğe ulaşmıştı 1227'de 65 kişi kapasitesi olan ilk kurtarma botu sadece 28 kişiyle suya indirildi Titanic'te toplam 1178 kişiyi taşıma kapasitesinde 20 kurtarma botu bulunmaktaydı


Telsiz operatörleri sürekli yardım çağrıları gönderiyorlardı, ancak Titanic'e en yakın gemi olan Carpathia'nın enkaza varması 4 saat sürecekti Köprüden, başka bir geminin ışıkları görülse de, bu esrarengiz gemi Titanic'le hiçbir şekilde iletişime geçmemiş, çağrılara yanıt vermemişti


Saat 205'te geminin burnu tamamen sular içerisindeydi 217'de suların yüksekliği güverteye kadar geldi Geminin yapımında kullanılan malzemenin esneme özelliği olmaması, korkunç sonu hızlandırdı Gövde içeri dolan sulara dayanamadı ve tam anlamıyla ikiye ayrıldı Önce burun battı Birkaç dakika sonra da kıç kısmı saat 220'de sulara gömüldü


Büyük bir dehşetin yaşandığı yaklaşık 25 saatlik sürenin sonunda


Tarihin en büyük deniz kazalarından biri çok ağır bir bilançoyla ortaya çıktı


2223 kişiden sadece 706'sı kurtulmuş, 1516 kişi yaşamını yitirmişti


Ölenlerin çoğu, -2 derecedeki deniz suyunda hipotermiye girmiş ve yaşamını yitirmişti


Titanic'in batması denizciliği, deniz seyahatlerine yaklaşımı ve gemi tasarımlarını çok derinden etkiledi


1 Eylül 1985'e kadar yeri keşfedilemeyen enkaz, bu tarihte Dr Robert Ballard liderliğindeki bir ekipçe bulundu ve tüm dünya Titanik faciasını bir kez daha hatırladı






Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.