Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Forum İslam > İslami Genel Konular

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
bid, demektir

Bid At Ne Demektir?

Eski 08-05-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Bid At Ne Demektir?



Bid’at) ne demektir? İmâm-ı Rabbânî Ahmed Fârûkînin (Mektûbât) kitabının birinci cildinin ellidördüncü ve yüzaltmışbeşinci ve yüzseksenaltıncı ve ikiyüzellibeşinci ve ikiyüzaltmışıncı ve üçyüzonüçüncü mektûblarında bid’atin ne olduğu ve bid’at işlemenin zararları çok iyi anlatılmaktadır Birinci ciltte bulunan üçyüzonüç mektûbun hepsi fârisîden türkçeye tercüme edilmiştir 1387 [m 1968] senesinde İstanbulda baştırılmıştı Abdülganî Nablüsînin (Hadîkat-ün-nediyye) kitabının birinci kısmının baş tarafında da, bid’at hakkında geniş bilgi vardır Bu birinci kısm da, 1399 [m 1979] senesinde İstanbulda ofset yolu ile bastırılmıştır Bid’at hakkındaki yazılarının bir kısmını arabîden tercüme ederek aşağıda takdim ediyoruz

(Bid’at), sünnete [yâni, Muhammed aleyhisselâmın bildirdiği din bilgilerine] muhâlif olan, ters düşen, îtikat ve amel ve sözler demektir ü teâlâ, kullarını kendisine ibâdet etmek için yarattı İbâdet, züll ve zillet demektir Yâni, insanın Rabbine, mâbuduna, hakîr olduğunu, âciz, muhtaç olduğunu göstermesidir Bu da, her aklın, nefsin ve âdetlerin güzel ve çirkin dediklerine uymayıp, Rabbin güzel ve çirkin dediklerine teslim olmak ve Rabbin gönderdiği Kitaba ve Peygamberlere inanmak ve bunlara tâbi olmak demektir Bir insan, bir işi, Rabbinin izin verdiğini düşünmeden, kendi görüşü ile yaparsa, Ona kulluk yapmamış, müslümanlığın îcâbını yerine getirmemiş olur Bu iş, îtikatta, inanmakta ise ve inanılması lâzım olduğu sözbirliği ile bildirilmiş olan şeylerden ise, bu inanışı (Küfre sebep olan Bid’at) olur Bu iş, îtikatta olmayıp da, yalnız dinden olan sözde ve işte kalırsa, fısk, büyük günah olur Hadis-i şerifte buyuruldu ki, (Bir kimse, dinde olmıyan birşey meydana çıkarırsa, bu şey red olunur ) Bu hadis-i şerif gösteriyor ki, dinden olmıyan bir îtikat, bir söz, bir iş, bir hâl ortaya çıkarılır ve bunun din ve ibâdet olduğuna inanılırsa, yâhut islâmiyetin bildirmiş olduklarında bir ziyâdelik veya noksanlık yapılırsa ve bunu yapmakta sevap beklenirse, bu yenilikler, değişiklikler, (Bid’at) olur İslâmiyete uyulmamış, ona îman edilmemiş olur Dinde, ibâdette olmayıp, âdette olan yenilikler, yâni yapılırken sevap beklenilmiyen değişiklikler bid’at olmaz Meselâ, yimekte, içmekte, binme ve taşıma vâsıtalarında, binâlarda yapılan yenilikleri, değişiklikleri dînimiz red etmez [Bunun için, masada, ayrı tabaklarda, çatal kaşık ile yimek, otomobile, tayyâreye binmek, her çeşit binâ, ev ve mutfak eşyası kullanmak ve bütün fen bilgileri ve fen âletleri, fen işleri dinde bid’at değildir Bunları yapmak ve faydalı yerlerde kullanmak câizdir Hattâ, farz-ı kifâyedir Meselâ radyo, ho-parlör, elektronik makinalar yapmak ve bunları ibâdetlerin dışında kullanmak câizdir Ho-parlörü dünya işlerinde kullanmak câizdir Fakat, ho-parlör ile ezan, Kur’an-ı kerim, mevlid okumak, ibâdeti değiştirmek olur, bid’at olur Ezanın uzaklardan işitilmesi için ho-parlör kullanmamalı, her mahalleye câmiler yapmalı, her mahalle câmiindeki müezzin efendiler ayrı ayrı ezan okumalıdır ]
Enes bin Mâlik, birgün ağlıyordu Sebebi soruldukta, (Resûlullahdan öğrendiğim ibâdetlerden, değiştirilmemiş bir namaz kalmıştı Şimdi, bunun da elden gittiğini görüyor, bunun için ağlıyorum) dedi Yâni, şimdiki insanların çoğu, namazın şartlarını, vâciblerini, sünnetlerini, müstehablarını yerine getirmiyor, mekruhlarından, müfsidlerinden, bid’atlerinden sakınmıyorlar Onun için ağlıyorum dedi Bunlar, Peygamberlerin, Evliyânın, sâlih, sâdık müminlerin büyüklüklerini anlıyamayanlardır Onların yollarını bırakıp, kendi görüşlerine, nefslerine, beğendiklerine göre ibâdetleri değiştiriyorlar Saadet yolunu bırakıp, şakâvete atılıyorlar Enes bin Mâlikin ağlamasının sebebi, namaza ilâveler yaparak ve bazı yerlerini azaltarak değiştirenleri görmesidir Böylece, sünneti [yâni islâmiyeti] değiştiriyorlar Sünneti değiştirmek, bid’attir
Bir hadis-i şerifte buyuruldu ki, (Bir ümmet, Peygamberi öldükten sonra, dinde bid’at yaparsa, buna benzer bir sünneti gayb eder) Yâni, küfre sebep olmıyan bir bid’at yapılırsa, bunun cinsinden bir sünneti terk ederler
Bir hadis-i şerifte buyuruldu ki, (Bid’at sahibi, bid’atini terk etmedikce, tevbe etmesini, ü teâlâ nasip etmez) Yâni, bir kimse, bir bid’at ortaya çıkarırsa veya başkasının çıkarmış olduğu bir bid’ati yaparsa, bu bid’ati iyi bildiği ve karşılığında sevap beklediği için, bundan tevbe edemez Bu bid’atin kötülüğünden veya küfre sebep olmasından dolayı hiçbir günahına da tevbe etmesi nasip olmaz
Bir hadis-i şerifte buyuruldu ki, (ü teâlâ, dinde bid’at olan birşeyi yapan, bu bid’ati rızası için terk etmedikçe, onun hiçbir amelini kabûl etmez) Yâni, îtikatta veya amelde veya sözde yâhut ahlâkta bid’at olan birşeyi yapmaya devam edenin bu cinslerden ibâdetleri sahih olsa da, hiçbirini kabûl etmez İbâdetlerinin kabûl olması için, bu bid’ati, dan korkarak, ondan sevap bekliyerek yâhut rızasına kavuşması için terk etmesi lâzımdır
Bir hadis-i şerifte buyuruldu ki, (ü teâlâ, bid’at sahibinin orucunu, haccını, ömresini, cihâdını, günahtan vazgeçmesini, adaletini kabûl etmez Hamurdan kılın çıkması gibi, islâmdan çıkar) Yâni, ibâdeti sahih olsa da, kabûl olunmaz Sevap verilmez Çünkü, küfre sebep olmıyan bid’at işlemeye devam etmektedir Küfre sebep olan bid’at sahibinin ibâdeti zaten sahih olmaz Farz, nâfile ibâdetlerinin hiçbiri kabûl olmaz Bid’at, nefse, şeytana uyarak yapıldığı için, sahibi islâmdan, ü teâlânın emirlerine teslim olmaktan çıkar Îman kalb ile olur İslâm kalb ve lisan ile birlikte olur Îman kalbe mahsûstur İslâm ise, kalbin, lisanın ve bedenin umûmuna şâmildir Kalbdeki îman ile kalbdeki islâm birbirlerinin aynıdır Bid’at sahibinden ayrılan, lisandaki ve uzvlardaki islâmdır Bid’at işlemeye devam eden kimse, nefse ve şeytana itaat eden kimse olmuştur Günah işliyen kimse, âsî, fâsık olur Buna bid’at sahibi denmez Fakat, bid’at sahibi, âsî ve fâsıktır Bid’at sahibi, bu bid’atini ibâdet sanmakta, buna karşılık sevap beklemektedir İbâdet hâricinde işlenen günah, ibâdetlerin kabûl olmasına mâniolmaz

Bir hadis-i şerifte buyuruldu ki, (Benden sonra, ümmetim arasında ayrılıklar olacaktır O zamanda olanlar, benim sünnetime ve Hulefâ-i râşidînin sünnetine yapışsın! Dinde meydana çıkan şeylerden uzaklaşsın! Dinde yapılan her yenilik bid’attir Bid’atlerin hepsi dalâlettir Dalâlet sahiplerinin gidecekleri yer, Cehennem ateşidir) Bu hadis-i şerif, bu ümmette çeşidli ayrılıklar olacağını haber veriyor Bunlar arasında, Resûlullahın ve Onun dört halîfesinin yolunda olana sarılınız diyor Sünnet, Resûlullahın, sözleri, bütün ibâdetleri, işleri, îtikatları, ahlâkı ve birşey yapılırken görünce, mani olmayıp susması demektir
Bir hadis-i şerifte buyuruldu ki, (Ümmetim arasına fesat yayıldığı zaman, sünnetime yapışan için yüz şehit sevabı vardır!) Yâni nefse ve bid’atlere ve kendi aklına uyarak islâmiyetin hududu dışına taşıldığı zaman, benim sünnetime uyana, kıyâmet günü yüz şehit sevabı verilecektir Çünkü, fitne fesat zamanında islâmiyete uymak, kâfirlerle harp etmek gibi güç olacaktır
Bir hadis-i şerifte buyuruldu ki, (İslâm dîni garîb olarak başladı Son zamanlarda da garîb olacaktır Bu garîb insanlara müjdeler olsun! Bunlar, insanların bozduğu sünnetimi düzeltirler) Yâni, islâmiyetin başlangıcında, insanların çoğu, müslümanlığı bilmedikleri, onu yadırgadıkları gibi, âhır zamanda da, dîni bilenler azalır Bunlar, benden sonra bozulmuş olan sünnetimi islâh ederler Bunun için, emr-i mâruf ve nehyi anilmünker yaparlar Sünnete, yâni islâmiyete uymakta başkalarına örnek olurlar İslâm bilgilerini doğru olarak yazıp, kitaplarını yaymaya çalışırlar Bunları dinliyenler az, karşı gelenler çok olur O zamanda, sevenleri çok olan din adamı, doğru arasına iğrileri, hoşa giden sözleri karıştıran kimsedir Çünkü, yalnız doğruyu söyliyenin düşmanları çok olur

Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.