Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Kültür - San'at & Eğitim > Kitap Dünyası

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
airlinesın, american, sayılı, sefer, uçuşu

American Airlines'ın 11 Sefer Sayılı Uçuşu

Eski 07-25-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

American Airlines'ın 11 Sefer Sayılı Uçuşu



American Airlines - American Airlines Uçuşu - American Airlines 11 Sefer Sayılı Uçuş

American Airlines 11 sefer sayılı uçuş 11 Eylül 2001 saldırılarında kaçırılan ilk uçaktı Uçak Dünya Ticaret Merkezinin Kuzey Kulesine çarptı Amerikan Havayolları'na ait bu uçak bir Boeing 767'ydi Uçak, Boston'daki Logan Uluslararası Havaalanı'ndan Los Angeles Uluslararası Havaalanı'na gitmekteydi Kalkıştan elli dakika sonra teröristler zorla kokpite girdiler Teröristlerden biri pilotluk eğitimi alıyordu Bu terörist uçağın kontrolünü ele geçirerek onu kuzey kulesine yönlendirdi


Çarpışmada seksen biri yolcu, on biri uçuş ekibi ve beşi terörist olmak üzere 97 kişi öldü Çarpışma doğu saatiyle 8:46'da meydana geldi O esnada sokakta bulunanların çoğu çarpışmayı çıplak gözle gördüler Çarpışma ayrıca Fransız film yapımcıları tarafından filme alındı Çarpışma binin üzerinde kişinin ölmesine ve yaralanmasına sebep oldu

Uçuş


American Airlines'ın 11 sefer sayılı uçuştaki uçağı bir Boeing 767'ydi Uçak 158 yolcu taşıyabiliyor olmasına rağmen 11 Eylül günü uçakta sadece seksen bir yolcu ve on bir uçuş ekibi vardı[1] Uçağın pilotları John Ogonowski ve birinci memur Thomas McGuinness'di Uçağın kabin memurları Barbara Arestegui, Jeffrey Collman, Sara Low, Karen Martin, Kathleen Nicosia, Betty Ong, Jean Roger, Dianne Snyder ve Madeline Sweeney'ydi[2]


El Kaide üyesi ve saldırıların lideri Muhammet Atta ve diğer korsan Abdulaziz al-Omari 11 Eylül 2001'in erken saatlerinde birlikte Portland, Maine'den Boston'a uçtular Her iki korsan da Los Angeles, Kaliforniya'ya giden uçakta birinci sınıf bilet aldılar[1] Diğer üç korsan Waleed al-Shehri, Wail al-Shehri ve Satam al-Suqami Logan Uluslararası Havaalanına arabayla geldiler Beş korsan saat 07:40'ta kontrolden geçerek 07:45'te kalkması planlanan uçaklarına yerleştiler[3][4]


Muhammed Atta, Abdulaziz al-Omari ile birlikte uçağın business class, Waleed al-Shehri ve Wail al-Shehri de birinci sınıf kısmındaydılar[5] Uçak on dört dakika gecikme saat ile 07:59'da Gate 26'dan hareket ederek Logan Uluslararası Havaalanı'ndan kalktı

Kaçırılma


Kaçırma eyleminin saat 08:14'te başladığı düşünülüyor Bu pilotun ve birinci memurun Boston hava trafik kontrolü ile konuşmayı bıraktığı zamandır[4] İki dakika sonra uçak planlanan rotasından saptı Bundan sonra uçaktan herhangi bir radyo sinyali gelmedi ayrıca uçağın diğer uçaklarla çarpışmasını engelleyen sistemde kapalıydı[7] Uçuş görevlileri Ong ve Sweeney kaçırılma esnasında American Airlines ile AT&T airphones kullanarak temas kurdular Görevliler korsanların diğer görevlilerden ikisini yaraladıklarını ve bir İsrailli yolcuyu öldürdüklerini söylediler[8][9][10]


0838'de Atta kokpitten yolculara seslenmeyi denedi ancak yanlış düğmeye basınca mesajı hava trafik kontrolüne gitti[11] Atta mesajda birkaç tane uçak kaçırdıklarını ve herkesin güvende olduğunu sessiz kaldıkları sürece her şeyin düzeleceğini ayrıca havaalanına geri döneceklerini söylüyordu Bir dakika sonra da "kimse hareket etmesin, her şey iyi olacak, hareket etmeye kalkarsanız uçağı ve kendinizi tehlikeye atarsınız[7] Sadece sessiz kalın" dedi Uçağın kaçırıldığını farkeden hava trafik kontrol Federal Aviation Administration'a haber verdi Kısa bir süre sonra Atta "lütfen kımıldamayın, havaalanına geri dönüyoruz, aptalca bir hareket yapmayın" anonsunu yaptı Beş dakika sonra Bostan Hava Trafik Kontrol, North American Aerospace Defense Command'a (NORAD) haber verdi NORAD iki tane F-15 savaş uçağına jeti yakalamaları emrini verdi[4] ancak artık çok geçti American Airlines'ın 11 sefer sayılı uçuşu Manhattan üzerindeki son dönüşünü yapmış ve savaş uçakları onu yakalamadan altı dakika önce Dünya Ticaret Merkezi'nin Kuzey Kulesi'ne çarpmıştı


Çarpışmadan sonra


Çarpışmadan sonra Kuzey Kulesi yandı ve çöktü Çarpışma binada büyük hasar yaratsa da çöküşün nedeni, uçak yakıtından kaynaklanan yangın sonrası açığa çıkan büyük ısının binanın yapısına zarar vermesidir Ayrıca bu çöküş esnasında yüzlerce kurtarma görevlisi de öldü


Bölgedeki kurtarma ekibi saldırıdan hemen sonra Uçuş 11'deki kurbanların geriye kalan vücutlarını aramaya başladılar Diğer işçiler bir kabin görevlisinin cesedini elleri bağlı bir şekilde buldular Bu da uçağı kaçıranların kelepçe kullanmış olabilecekleri anlamına geliyor

Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.