Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Genel Kültür & Serbest Forum > Serbest Forum

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
1976, askeri, tahran, temas

Askeri Temas Tahran 1976

Eski 07-22-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Askeri Temas Tahran 1976



TAHRAN EYLÜL 1976


ABD 'de Enformasyon Özgürlüğü Yasasıyla ortaya çıkan en çarpıcı olaylardan birinde, askerî jetlerle birkaç UFO'nun havada karşılaşmasıyla ilgili ayrıntılar bulunmaktadır Yeri Tahran gökleri, tarihi Eylül 1976'dır, yani Şah'ın devrilmesine pek az kalmıştır Olayın bir raporu, ABD Büyükelçiliği'ndeki Askeri Ataşe tarafından Savunma Bakanlığı istihbarat Bölümü'ne gönderilmiştir


Aşağıda, rapordan alınmış bazı bölümleri olduğu gibi sunuyoruz:



A19 Eylül 1976 günü saat (öğlen) 1230'da, İran İmparatorluk Hava Kuvvetleri (IIAF) komuta merkezine, Tahran'ın Shemiran kesiminde oturan vatandaşlardan dört telefon gelmiş, gökte garip cisimler görüldüğü bildirilmiştir Kimi kuşa benzer bir cisimden söz ederken, kimi de, cismi ışığı yanık bir helikoptere benzetmiştir O sırada uçmakta olan helikopter yoktur Komuta merkezi, operasyonun ikinci komutanı BG Yusefî'yi aramıştır Yusefî halka bunların yalnızca yıldız olduğunu söyledikten, Mehrabad Kulesiyle de konuştuktan sonra, kendisi de bir bakmak istemiştir Çıktığında gökyüzünde daha büyük ve daha parlak bir yıldıza benzeyen şeyi görmüştür Araştırmak için Hava Kuvvetleri üssünden bir F-4 kaldırmaya karar vermiştir


B Aynı gün saat 130 da F-4 havalanmış, Tahran üzerinde ya klasik 40 deniz mili uzaklıktaki bir noktaya yönelmiştir Cisim çok parlak olduğu için 70 milden bile kolaylıkla görülebilmektedir F-4 yaklaşıp aradaki uzaklığı 25 deniz miline indirdiğinde tüm âletleri ve iletişimi işlemez olmuştur Pilot hemen cayıp Şahroki' ye dönmeye karar vermiştir F-4 cisme arkasını döndüğü anda, yani artık kendisinin bir tehdit oluşturmadığım belli ettiği anda, tüm âletleri ve iletişimi işler duruma geri dönmüştür Saat 140'da ikinci bir F-4 yola çıkarılmıştır Arkada oturan havacı, 27 deniz mili uzaktayken radar görüntüsüne Kilitlenmiş, saat 12'de yüksek pozisyonu ve saatte 150 deniz millik bir yaklaşma hızı saptamıştır Uzaklık 25 deniz miline indiğinde cisim radarda belirgin bir hızla hareket etmiş, hep 25 deniz mili uzakta kalmıştır


C Radar görüntüsü, 707 tanker uçağı boyunda gibidir Cismi gözle görmek, aşın parlaklığından ötürü zordur Yaydığı ışık, dikdörtgen paternde yerleştirilmiş döner ışıklara benzemektedir, sırayla mavi, yeşil, kırmızı ve turuncu olmaktadır Sekans öyle hızlıdır ki, tüm renkler aynı anda görülebilmektedir Cisimle peşindeki F-4 Tahran'ın güneyine doğru bir rota izlerken, bir başka parlak cisim, birinci cismin içinden ortaya çıkmıştır Bunun boyu, ayın gözle görülebilen boyunun ya¬rısı ya da üçte biri kadardır Bu ikincisi, çok bü¬yük bir hızla dosdoğru F-4'ün üzerine gelmektedir Pilot ona AIM-9' la ateş etmek istemiş, ama o anda silah kontrol paneli çalışmaz olmuş, tüm iletişimi de kesilmiştir Pilot o zaman kaçabilmek için G Dalışa geçmek üzere dönmeye başlamıştırO dönerken, izleyen cismin hızı 3-4 deniz mili gi¬bi gözükmüştür Pilot ilk ve ikinci cisimden uzağa doğru dönüşünü sürdürürken, ikinci cisim dönüş tur çemberinin iç bölümünde gözükmüş, sonra ilk cisme dönerek onunla kusursuz biçimde birleşmiştir


D İkinci cismin birinciyle birleşmesinden kısa bir süre sonra, ilk cismin öbür yanından üçüncü bir cisim çıkarak büyük bir hızla dosdoğru aşağıya inmeye başlamıştır F-4'dekiler o zamana kadar iletişimle silah kontrol panelini yeniden çalışır durumda bulmuş, aşağıya inen cisme büyük bir patlama bekleyerek bakmayı sürdürmüşlerdir Sonunda cisim yere yumuşak bir inişle oturmuş çevresine 2-3 kilometreye yayılabilen çok parlak bir ışık saçmıştır F-4, 26 m yükseklikten 15 m'ye inmiş, cismi gözlemlemeyi sürdürmüştür İniş için gece görüşü ayarı yapmak zorluk çıkarınca, Mehrabad'ı birkaç kere turladıktan sonra doğrudan kendi pistlerine iniş yapmak üzere dönmüşlerdir Ama ikide bir telsizlerinde parazit olmuş, Mehrabad'la 150 derecelik açı yaptıklarında iletişimi yeniden kaybetmişlerdir O sırada Mehrabad'a yaklaşmakta olan bir tek sivil havayolu uçağı vardır, onlar da Kilo Zulu dolaylarında (aynı yer) iletişim kesilmesi yaşamış, ama her¬hangi bir şey gördüklerine ilişkin rapor vermemişlerdir F-4 piste yaklaşırken, içindekiler silindir biçiminde bir cisim daha görmüşlerdir Boyu T-Bird kadar vardır Sürekli yanan parlak ışıkları iki yanındadır, ortada da yanıp sönen bir ışığı vardır Kuleye sorulduğunda, bölgede başka bilinen trafik olmadığını söylemiştir Bu arada cisim F-4'ün üzerinden geçmiş, kule onu gözle görmemiş ama pilot onlara, dağla rafineri arasına bakmalarını söyleyince, o zaman görmüşlerdir


E Gündüz ışığında F-4'ün içindekiler, helikopterle cismin indiği yereg*türülmüştür Kuru bir göl yatağı olan o yerde hiçbir şey görülememiştir ama uzaklaşmak amacıyla batıya doğru dönüş yaptıklarında çok net duyulan bir bi-bip sinyali almışlardır sesin en güçlü duyulduğu yerde küçük bir bahçeli ev vardır oraya inmiş evdekilere dün gece garip bir şey görüp görmediklerini sormuşlardır ev halkı onlara çok yüksek bir gürültüden ve yıldırıma benzer çok parlak bir ışıktan söz etmişlerdir uçak ta cismin indiğine inanılan yerde muhtemel radyosyon kontrolü için denetlenmektedir


Klasik bir olay


Beyaz Saray Dışişleri Bakam ulusal Güvenlik Örgütü ve CIA'e bu dikkate değer raporun kopyaları gönderilmişti Rapora ek olarak Savunma Enformasyon Rapor Değerlendirmesi de vardı, bu yazıda olayın "dikkate değer" olduğu belirtiliyordu Değerlendirmeyi yapan, olayın bir "klasik' olduğunu söylüyor, "UFO olgusunun araştırılması için gerekli tüm kriterlere uyuyor," diyordu


Bu kriterler arasında, çeşitli noktalardan ve açılardan olaya birden fazla kişinin tanık oluşu, radar görüntülerinin de algılanmış oluşu, üç uçağa elektromanyetik enterferans, fizyolojik etkiler, bir de cisimlerin olağanüstü manevra yeteneği bulunmaktaydı


Rapor aslında Savunma Enformasyon Kurumu tarafından, Berlin'li bir ufologla Almanya'da lise öğretmenliği yapan Charles Huffer adlı bir Amerikalıya da gösterilmişti Amerikalı UFO araştırmacısı Ray Boeche da bir kopyasını istediğinde, ona verilen ta¬kımda değerlendirme raporu eksikti (bu önemli olabilir)


Bu hava karşılaşmasından hemen hemen iki hafta sonra IranTimes gazetesi olayı yayınladı ve kendi iddialarına göre, ilk uçakla yer arasındaki kaydedilmiş iletişime dayandırdı İlk uçağın pilotu, yirmi üç yaşındaki Teğmen Caferi idi Gazete yazısı resmî raporu biraz şişirmiş, Caferi'nin başlangıçta nasıl o cismi yakalamaya kalkıştığını, nasıl ses duvarını aş¬tığım, ama yine de yakalayamadığını anlatıyordu Yer kontrol ona bu işten vazgeçmesini önerdiğinde, kabul etmiş, ondan sonra da telsize şunları söylemişti:


"Arkamdan bir şey geliyor On beş mil geride şimdi on mil kaldı beş mil kaldı Tam hizamda Sanıyorum bana çarpacak Yanıbaşımdan geçti, beni kıl payı ıskaladı" Teğmen Caferi bu kıl payı kurtuluştan öyle sarsılmıştı ki, onu Şahroki Hava Üssü'ne kılavuzluk yardımlanyla döndürmüşlerdi


UFO resmî tarihi içinde bu olay önemli bir olaydır Psikolojik ve sosyolojik kuramların burada uygulanması gerekmemektedir Cisimler zekâ göstermiş, teknolojik açıdan bizimkilerden üstün olduklarını da sergilemişlerdir




"Ufolar" Peter Hough & Jenny Randles

Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.