|
|
Konu Araçları |
bayan, başörtüsünü, çıkartarak, etmek, gayesiyle, hizmet, islama, okuduğunu, söyleyen |
İslam'a Hizmet Etmek Gayesiyle Okuduğunu Söyleyen Bir Bayan Başörtüsünü Çıkartarak Ok |
07-12-2012 | #1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
İslam'a Hizmet Etmek Gayesiyle Okuduğunu Söyleyen Bir Bayan Başörtüsünü Çıkartarak OkİSLAM'A HİZMET ETMEK GAYESİYLE OKUDUĞUNU SÖYLEYEN BİR BAYAN BAŞÖRTÜSÜNÜ ÇIKARTARAK OKUYA BİLİR Mİ? Bilindiği gibi Nur suresi'nin 31 Ve ahzab suresi'nin 33, 53 ve 59'uncu ayetlerinde kadınların örtünmeleri, vücutlarının zinet yerlerini yabancılara göstermemeleri emredilmektedir Bu konuda birço hadis vardır Ama bu hadisleri burada nakletmeye lüzum görmüyoruz Kadının bütün vücudunun avret olup olmadığı husus da mezhepler arasında ihtilaflıdır Şafii ve Hanbeli mezheplerine göre kadının istisnasız tüm vücudu avret kabul edildiği halde Hanefi ve Malıki mezheplerinde eller ve yüzün fitne korkusu olmadığı takdirde avret olmadığı belirtilmiştir (Kitabu'l-Fıkh ala mezabili'l Erbaa, Sabuni, Tefsiru Ayat'il-Ahkam) Tedavi gibi bazı zaruret hallerinde yabancı birisi bir kadının avret kabul edilen bir uzvuna zaruret miktarınca ve tedavinin gerektirdiği mahalli geçmemek şartıyla bakabılir (el-Merginanı, el-Hidaye) Allah Kur'an-ı Kerim'de kadınların vücutlarını örtmelerini emredip başkalarına gösdermelerini yasakladığına göre onların avret mahallerini yabancıların görebileceği şekilde açmaları haramdır Zaruret olmadıkça avret sayılan bir uzvun tamamını ya da bir kısmını açamazlar Zaruret, yasak bir şeyi yapmadığı takdirde helakı veya helake yaklaşmayı gerekli kılan şeydir (Suyuti, el-Eşbah ven-Nezair) Ali Haydar Mecelle Şerhi'nde zarureti aynen şu şekilde tarif etmiştir: "Zaruret; memnu tenavül etmediği takdirde helakı müstelzim olan haldir" (Ali Haydar, Dürerü'l-hakkam şerhu Mecelletü'l-Ahkam) Buna göre İslam'a hizmet etmek gayesiyle de olsa İslam'a taban tabana zıt düşen, kadının namahrem yerlerini ve avretini açmaya zorlayan okullarda okumanın zaruret kabul edilmesi mümkün değildir Ayrıca kadınların mutlaka bilmesi gereken şeyleri avretlerini açmayı gerektirmeyen okul ve kurslardan öğrenmeleri pekala mümkündür İslam hizmeti böyle bir yol ile ifa edilmez Ayrıca İslam tarihi hiçbir resmi tahsili olmadığı halde kendisini özel olarak yetiştirip İslam'a ve ilme hizmet eden kadınlarla doludur Şüphesiz kadınların avret açma ve ihtilat gibi İslam'ın yasakladığı şeyler olmazsa okutulmaları gerekli ve okumaları zaruridir, bunda büyük faydalar da vardır Ama bu haramı işlemeyi tecviz edemez Bilindiği gibi "Zararları gidermek maslahatları celb etmekten evladır" Diye meşhur bir fıkıh kaidesi vardır İslam'ın yasaklara gösterdiği itina emirlere gösterdiği itinadan daha büyüktür Hz Peygamber bir hadisinde: "Ben size bir şey emrettiğim zaman ondan gücünüzün yettiği kadarı yapınız Bir şeyden nehyettiğim zaman da ondan kaçınız" buyurur Bundan dolayı meşakkatıdefetmek için vacibi terk etmek caizdir, ama günahları, özellikle büyük günahları işlemekte müsamaha yoktur Bezzazı'nin ifadesine göre avret yerini örtecek bir şey bulamayan kimse nehir kenarında da olsa istincayı terk eder Çünkü yasak emre tercih edilir Kadına gusül gerekse ve erkeklerden gizlenecek bir yer bulamazsa guslü terkeder (İbnu Nüceym el_eşbah ve'n-Nezair) Demek oluyor ki bir haramı işlememek için farz bile terkedilir O halde sadece umulan bir maslahat için nassların haram kıldığı bir şeyin işlenmesi tecviz edilemez Bize göre bu her okul için aynıdır Müslümanların kadınların başlarını açabilmeleri için İslam'ın hükümlerini zorlayacakları yerde, kadınların İslami kıyafetler içerisinde okuyabilmelerinin çarelerini araştırıp bu yolda gayret sarfetmeleri gerkir |
|