Karakutunun Yapılışı |
06-25-2012 | #1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
Karakutunun Yapılışıgerçekten karakutular uçaklar için en önemli araçtırama yinede bunun başka bir madde den yapılabilme olasılığı yokmu dur?? yani (çelik dışında)denenmiş midir ??acaba ya varsa böyle bir yol o zaman Uçağın malzemesini karakutu malzemesinden yapmak, parçalanma ve yangından zarar görme tehlikelerini önler teorisi uygulanmış olurduayrıca neden karakutuların uçağın enkazından en uzağa düşmesini sağlamaya çalışıyolardır amaç nedir??enkazla beraber olsa ne olur ki yine bulunacaktır zarar görmeyeceğine göre enteresan |
Karakutunun Yapılışı |
06-25-2012 | #2 |
Prof. Dr. Sinsi
|
Karakutunun YapılışıUçak kazalarında uçak paramparça olsa da, denizin dibine gitse de hemen kokpit denilen pilot kabinindeki son konuşmaları kaydeden karakutular aranır Çoğunlukla korkunç kaza enkazı arasından sağlam olarak bulunan bu kutular sayesinde kazanın nedenlerine ulaşılır Karakutu bu kadar sağlam malzemeden yapılıyorsa neden uçağın tümünde aynı malzeme kullanılmıyor? Uçakların rahatça havada kalabilmeleri, uzun mesafelere az yakıtla ulaşabilmeleri, mümkün olduğunca hafif malzemeden yapılmış olmalarına bağlıdır Bu malzemeler çoğunlukla alüminyum ve plastiktir Kokpitteki sesleri ve uçuş bilgilerini kaydeden her iki kutu da paslanmaz çelikten yapılır En ve boyları yaklaşık 25'er santimetre, derinlikleri 12-13 santimetredir Kutuların et kalınlıkları ise 6-7 milimetre kadardır Kutular ayrıca ısıya ve yangına karşı tedbir olmak üzere plastikle çevrili sıvı köpük ile de donatılmışlardır Kutular o kadar sağlamdırlar ki, denize düşmüş bir uçağın kutuları 7 sene sonra çıkarılabilmiş ama buna rağmen kayıtlar sağlıklı olarak dinlenebilmiştir Başlangıçta kutular kanatların birleşme noktasına yakın bir yere konuluyorlardı Bu bölge uçağın en ağır kısmı olduğundan düşüş anında bu ağır parçalar kutuların üzerlerine düşerek zarar verebiliyorlardı Sonraları kutular uçağın kuyruk kısmına konulmaya başlanıldı Tabii bu, uçağın kuyruk kısmındaki koltuklar insanlar için daha emniyetlidir anlamına gelmez, ancak bu yer karakutuların uçağın enkazından en uzağa düşmesini sağlamaktadır Uçak kazalarının nedenleri değişiktir Havada bir şekilde infilak ederek düşen uçaklarda yolcuların kurtulma olasılığı yoktur Bu nedenle de uçağın yapıldığı malzeme bu açıdan önemli değildir Uçak yere bir bütün halinde çarpsa da düşen bir asansörde olduğu gibi yolcular çarpmanın şiddetinden hayatlarını kaybederler Uçağın içine sıvı köpük doldurmak elektronik aletleri koruyabilir ama insanların sadece ölüm nedenlerini değiştirir Uçağın malzemesini karakutu malzemesinden yapmak, parçalanma ve yangından zarar görme tehlikelerini önler ama ne yazık ki bu malzemeden yapılmış bir uçak da uçamaz Karakutuların renkleri kara değil turuncudur Bu rengin tercih edilmesinin sebebi enkaz arasından daha rahat fark edilmeleri içindir |
|