Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Genel Kültür & Serbest Forum > Serbest Forum

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
havas, ilminin, yapılışı, şartları

Havas İlminin Şartları ve Yapılışı

Eski 06-22-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Havas İlminin Şartları ve Yapılışı




Havas İlminin Şartları ve Yapılışı



Bu ilmin şartları Ulemaların temel kaideleri üzerine kurulmuş olup, bu şartlara uyulmazsa yapılan ameller gerçekleşmez

İlk olarak şunu kesinlikle belirtelim ki;

İSLAMA VE KURAN-I KERİYM'E VE PEYGAMBERİMİZ HZ MUHAMMED'E (sav) İMAN NURUNDAN,İRFANDAN UZAKLAŞMIŞ, ALLAH CC DOSTLARININ ÖNEMİNİ BİLMEYEN TASAVVUFU BİR FELSEFE OLARAK GÖREN ,HER ŞEYİ MADDE PLANINDA GÖRÜP ONA GÖRE ÖLÇÜP BİÇMEYE ÇALIŞAN DOĞULU VE BATILI MÜSTEŞRİKLERİN VE FELSEFECİ METAFİZİKÇİLERİN KENDİ KIT ANLAYIŞLARINA GÖRE UYDURDUKLARI TANIM VE KURALLARA TABİİ OLMUŞ KİŞİLERİN HAVAS İLMİNDEN YANA HİÇ BİR NASİPLERİ YOKTUR VE OLAMAZDABU KİŞİLER OLSA OLSA İSTİDRAC KAPISINDAN İÇERİ GİRMİŞ KENDİNİ BİLMEZ ZAVALLILARDIR

Allah Teala' nın sırlarından önemli bir kısmı ; harflerinde, isimlerinde ve Ayeti Kerimelerinde olup, bu sırlarıda Salih kullarına ihsan eder Nitekim Allah cc Kurani Kerimde Mü'min Suresinin 60 Ayeti Kerime sinde şöyle buyurur:

Bismillâhirrahmânirrahiym Udûnî istecib leküm
( Bana ibadet ve dua edinki, karşılığını vereyim )

Bu Havas ilmiyle amel etmenin bazı şartları olup, bu şartlar yerine getirilmediği sürece yapılan bir amel asla gerçekleşmezEn az 7 şartın yerine getirilmesi lazımdır! Bu mübarek ilmin şartlarıda şöyledir:

1 Kesin karar :Yapacağın bir amelden hiçbir zaman şüphe etmemek Çünkü şüphe yapılan bir ameli bozar Peygamberimiz Hazreti Muhammed (sav) şöyle buyurmuşlardır:

Üdullâhe ve entüm mûkinûne bil icâbeh
( Allah'a cc dua ederken kabül olacağına inanarak dua ediniz)
Bu hadisi şerife uyarak, imanı kamil ile amele başlamak ve kalben inanarak Allah'a (Celle Celalüh) yönelmelidir

2 Sabır etmek: Bıkmadan, yorulmadan, usanmadan, tam sabır ve rabıta ile başlamış olduğun işin muvaffakiyetle neticelenmesine kadar devam etmelidir Allah Teala hazretleri Kuran-ı Kerimde şöyle buyurmuştur:

Yâ eyyühellezîne âmenus birû ve sâbirû ve râbitû vette kullâhe lealleküm tüflihûn
(Ey İman edenler! Sabredin ve sabırlı olma yarışında ileri geçin ve bütün varlığınızla Allah cc a bağlanınız Ve Allah'tan korkunki, kurtuluşa erişesiniz Sure-i Al-i İmran, Ayet 200 )
Çünkü çalışan amacına ulaşır ve her çalışanında bir nasibi vardır Peygamber efendimiz Hazreti Muhammed (sav) şöyle buyurmuşlardır:

Men sabera zafera
(Sabır eden zafer bulur)

3 Sır saklamak: Ne yapacağını ne okuduğunu veya üzerinde çalıştığın bir işi hiç kimseye söylememek ve sezdirmemek lazımdır Hazreti Muhammed (sav) efendimiz şöyle buyurmuştur:

İsteînû alâ kadâi havâyiciküm bil kitmân
(Hacetlerinizin husule gelmesi için, sırrınızı saklamakla yardımcı olunuz) Ameli tenha ve kimsenin görmediği bir mahalde yapmak Hiç kimseyede şöyle böyle yaptım yahutta şunları bunları yaparım deme! Hazreti Ömer ra efendimizin ;"Sırrını saklayan kendinden emin olur" sözü meşhurdur

4 Müttaki olmak:Elden geldiğince Manevi yolda yükselmek ve başarıya ulaşmak takva ile olurki, Cenabu Hak Taha Suresi nin 132 Ayeti Kerimesinde:

Vel âkibetü littakvâ
(Güzel akibet takva ile elde edilir)
diye buyurmuştur Bunlarda haram yememek, helal yiyip içmek, giybetten kaçınmak ve gıybet etmemek, yalan söylememek, sıdka ve nasihata önem vermek, kötü gözle bakmamak, insanlara eziyet etmemek ve eziyete dayanmak, insanlara şevkat ve merhametle bakmaktır

5 Acele etmemek: Yapacağın bir ameli acele etmeden huzuru kalb ile yapmak, zihnindeki bütün düşüncelerden (Aile, mal, sevinç, korku, üzüntü vb) uzak olup, kuvvetini himmetini, iradeni ve arzunu bir noktada toplaki, muradın hasıl olsun Yaptığın işi severek ve isteyerek yap Alelade baştan savma yapılan işlerden hayır gelmez

6 Temiz olmak: Devamlı taharet üzere olmalı, bedenin, elbisen ve olduğun yer, hele hele kalbinin temizliğine çok dikkat et

7 İCAZETLİ OLMAK: Bu işi yapan kişinin gerçek bir evliyadan , ilmi ledünde tasarruf sahibi bir Allah cc dostundan icazetli (İzinli) olması şarttır( MEDYUM ,BABA OCAĞI, CİNCİLERDEN vs İCAZET ALINAMAZ ÇÜNKÜ ONLARIN KENDİLERİNE HAYRI YOKTUR ) İcazetsiz kişi babasız çocuk gibidir Yani manevi devletin arkanda olması şarttır yoksa HEM YAPTIĞIN İŞ NETİCELENMEZ HEMDE İBLİSLERİN ELİNE DÜŞER YEM OLURSUN NEUZUBİLLAH , ALLAH CC KORUSUN

8 Teşhis etmek: Bir kimseye şeriat edebleri dahilinde muhabbet, celb, tefrik, taslit, irsali hatif, davet, hastalandırmak ( ZULÜM İÇİN DEĞİL ZALİME HADDİNİ BİLDİRMEK İÇİNDİR AKSİ HALDE YAPANA AĞIR DİYET ÖDETİRLER ), hastayı iyileştirmek veya buna benzer ameller yapmak istediğin zaman o kişinin rengini, suretini, boyunun uzunluğu ve kısalığını yaşlı veya genç olduğunu teşhis (Tanımak) edersin Şayet bunları bilmiyorsan, o kişinin annesi ismiyle yazarsın Annesinin isminide bilmiyorsan Havva olarak kabül eder ve yazarsın Teşhis isim vermekten daha tesirli olup, dahada tesirlisi teşhis ve isimleri beraber kullanmaktır

9 Riyazatlı olmak: , GEREKİRSE ORUÇLU OLMAK: Hayvan eti ve hayvandan çıkan süt, bal, yumurta ayrıca soğan, sarımsak veya bunlara benzer kokusu kötü olan gıdalar yememek, mideninde boş veyahutta gereğinden fazla tıka basa tok olmaması lazımdır

10 Himmetli olmak: Yüce şeyleri sefil işler için alet etme! Zira Hak Teala hazretleri Bakara Suresi nin 41 Ayeti Kerimesinde şöyle buyurmuştur:

Velâ teşterû bi âyâtî semenen kalîlâ
(Benim Ayetlerimi az bir bahaya satmayın) Allah Teala nın Ayetlerini kötü işlerde ve kötü niyetlerde kullanmayınız!

11 Amel zamanını bilmek: Yapılacak amelin gününü ve saatini iyi tayin edip, gezegenlerin özelliklerine göre yapmak, gerekli tütsü ve drogları Ayrıca amel günü menkut (Noktalanmış) gün olmamalıdır Her Arabi ayın, 3 5 13 16 21 24 ve 25 günleri menkut günlerdir Hayırlı amellerini bu menkut olan günlerde yapma! Hayırlı ameller Kamerin nurunun ziyade olduğu günlerde, şer ameller ise Kamerin muhaka olduğu (Her Arabi ayın son üç gecesi) günlerde yapılır

12 Kıbleye yönelmek: Bir amel yaparken kıbleye doğru yönelerek yazmak Yazıları aslına göre düzenlemek ve yerine koymak Yazılan isim veya Ayeti Kerime ise geride olan bir kelimeyi veyahutta harfi öne, önde olan bir kelimeyi veya harfide geriye almamalıdır Ayrıca yazınında çok güzel olması lazımdır Yazılan vefk ise vefkin hane sırasına göre rakam veya harfleri yerine koymak, rakamları veya harfleri güzel yazmak ve vefkin hanelerini eşit olarak çizmek lazımdır

13 Salavati şerife getirmek: Her amelden önce ve sonra Hazreti Muhammed (sav) e Salavati şerife getirmek Peygamber efendimiz Hazreti Muhammed Mustafa ( sav) bu konuda şöyle buyurmuştur:

Edduâ beynes salâteyni aleyye lâ yüraddü
(İki salavat arasında yapılan dua geri çevrilmez)
Şu mübarek Salavati şerife çok faziletlidir:

Allâhümme salli alâ seyyidinâ ve Mevlânâ Muhammed in nebiyyi ve alâ âlihi ve sahbihi ve sellim Adede halkıke ve ridâe nefsike vezinete arşike ve midâde kelimâtik

14 İstihare: Her amelden önce İstihare yaparsan, yapacağın işte basiretli olursun İstiharenin yapılışı şöyledir: İki rekat namaz kılarsın Birinci rekatta Fatiha ile Kafurun suresini, ikinci rekatta Fatiha ile İhlas suresini okuyup, selam verdikten sonra, şu İstihare duasını 3, 5, veya 7 defa okursun Okunacak İstihare duası budur:

Allâhümme innî estehîrüke bi ilmike ve estakdirüke bi kudretike ve eselüke min fadlikel azîm En tübeyyene lî âkibeti emrî (fişşey-i el fülani ve yezküru haceti) Parantez içindeki yazılı ibarede hacet her ne ise içinden geçirirsin Fein kâne hayran fe eşrahlehü sadrî ve veffiknî li amelihi ve in kâne şerran fasrifhü annî vasrifnî anhü inneke alâ külli şeyin kadîr

Kalbinde ferahlık ve huzur bulursan yapacağın ameli başaracağına vede muradına ereceğine inanarak yaparsın Şayet ruhun daralırsa bırakırsın İsrar edersen senin zararına olur İstihare tam uyanık bir şekilde ve kalpten Allah Teala nın kudretine inanarak olmalıdır Çünkü gerçekleri ve akibeti bilen yalnız O'dur

15 Ruhanileri hakir ( AŞAĞILIK ) işlerde kullanmamak: Ruhanileri hakir ameller için kullanmak istersen, onlara hakaret etmiş ve aşağılamış olursun Ruhaniler şeriata göre hareket ettiklerinden dolayı şüpheli olan hiçbir ameli yapmazlar Onları şeriata aykırı olan işlerde sakın kullanmaya kalkma YOKSA MADDİ VE MANEVİ AĞIR DİYET ÖDETİRLER! Ayrıca istenen her olur olmaz hacetide Ruhanilere sorma!

16 Azimetleri ezberlemek: Ruhaniyetlere okuyacağın Azimetleride çok iyi ezberlemeli ve okurken orjinal Kuran Diliyle okumalıdır aksi halde anlamları ve manevi etkisi tersine döner ve zarardan ,şeytanları başınıza toplayıp kendinize ,ailenize musallat etmekten başka bir şey elde edemezsiniz Azimeti kitaptan veya levha üzerinden okumak yeterli değildir Çünkü kalbin yazı ile iştiğal olup, gerekli olan huşu gider Buda erkanların en gereklisi olan teveccühü ortadan kaldırır

17 Amelin yapılışı:Yapacağın bir amelde levha üzerine yazman gerekirse, yazıyı demirden bir mil ile levha üzerine nakşedersin Kağıt veya deri üzerine ise kamış ile yazarsın Kamışın ucunu yontacağın zaman üç defa:

Âhin , deyip Talak Suresi nin 3 Ayeti Kerimesi olan şu Ayeti Kerime yi:

Ve men yetevekkel alellâhi fe hüve hasbühü innallâhe bâliğu emrihi kad cealallâhü li külli şeyin kadrâ
okursun Kamışın ucunu kestikten sonra kamışı eline alıp:

Kataatü kalemî li ecli ameli kezâ ve kezâ
dersin Maksadın her ne ise onu söylersin
Bu şartlardan sonra Ebced hesabını, yirmisekiz 28 harfin anasırını, harflerin nurani ve zülmanisini, anasırın tabiatlarını, birbirine dost ve düşmanlığını, gezegenlerin özelliklerini, dost ve düşmanlığını, harflerini, buhurlarını, ayrıca said ile nahıslığını, sonra burçların özelliklerini, dost ve düşmanlığını, kamerin menzillerini, kamerin hangi burçta bulunduğunu, güneşin hangi burçta olduğunu bilmelisinki vakitlerin sırları zuhur etsin
İnşaallah kafidir vesselam

Ek bölüm olarak


HAVAS İLMİ'NDE ŞER’İ TEVESSÜLÜN ŞARTLARI

Havas ilminde ; Peygamberleri as ,Allah cc dostlarını ra istenilen şey için vesile kılarken ve ruhanileri çağırıp onlardan bir şey isterken aşağıdaki şartlar dahilinde olması şarttırOkunan dua veya azimetin manasının bilinmesi bu açıdan çok önemlidir yoksa bilmeden kaş yapayım derken göz çıkarılması an meselesidir aman dikkat

“İnsanların çoğu tevessülün hakikatini anlamakta hata etmektedirler Bu nedenle doğru bir tevessülün anlaşılması gereken şeklini açıklayacağız Bu konuya girmeden bu doğruları belirtelim;

Birincisi;

Niyetin mutlaka edeb dışı bir şey olmamasıdır ve Muhakkak ki tevessül duanın yollarından sadece biridir, Allah Sübhanehu ve Teala’ya yönelmenin / teveccühün kapılarından bir kapıdır Hakiki ve asıl maksat sadece Allah Sübhanehü ve Teala’dır Kendisi vesile yapılan kişi sadece Allah Sübhanehu ve Teala’ ya yaklaşmak için vasıta ve vesiledir Kim bunun dışında bir şekilde inanırsa şirk koşmuş olur

İkincisi;

Bu vasıta ile tevessül yapan kişi tevessülü ona olan muhabbeti ve onu Allah Sübhanehü ve Teala’nın o vasıtayı (aracıyı) sevdiğine inandığı içindir Şayet bunun zıttı o kişide ortaya çıksa tevessül yapan kişi o vasıtadan en uzak olan olanı ve onun bu hallerini çirkin görmekle insanların ona karşı en şiddetlisi kesilir

Üçüncüsü;

Şayet tevessül yapan kişi / mütevessil, kendisini Allah Teala’ya vesile kıldığı kişinin Allah Teala gibi veya ondan düşük bir durumda kendi başına fayda ve zarar vereceğine inansa şirke girer

Dördüncüsü;

Tevessül (dini açıdan illa da) lazım /gerekli ve zaruri bir emir değildir Duaya olan icabet de tevessüle bağlı değildir Asıl olan Allah Teala’ya mutlak duadır Allah Teala şöyle buyurmaktadır; “ Kullarım benden sana sorduklarında; ben onlara çok yakınım” “ Deki; İster Allah diye ister Rahman diye dua edin her ne ile dua ederseniz, güzel isimler onun içindir

Beşincisi ;

Ruhanileri çağırıp onlardan bir şey istemeden önce mutlaka yukarıdaki adaba uymalı ve onlarıda yaratanın ve o özellikleri kendilerine verenin Allah'u Teala cc olduğunu asla unutmamalıdır Bunun için azimet gibi bir şey okunacağı zaman evvela Fatiha ,İhlas , Salavatı usulüne göre okuyup Cenab-ı Allah'a cc maruzatımız neyse duamızı etmeli ve o ruhanilerin bize bir vesile olarak yardımcı olmalarını da istemeliyiz çünkü bize ulaşan her nimet mutlaka bir vesileler ,sebebler dairesinde Allah'ın cc izni ve inayetiyle ulaşır
Günlük hayatımızda da resmi yada gayri resmi bir işimiz olduğu zaman aynı edebi gözetmemiz şarttır

MESELA ;

Nasıl resmi makamdaki bir görevliyle işimiz olduğunda ona muracat edip işimizin yapılması için talepte bulunuyorsak RUHANİLERLE olan irtibat sebebide bunun gibidirBunu şirkle karıştıranlar eğer dünya işlerinde de Allah'a cc dua etmeden işleri için bir görüşme yapmaya gidip o işin yapılabilmesi için gerekli kişilerle görüşüp yalnız onlardan meded umuyorlarsa yani ;yukarıdaki TEVESSÜL şartlarına uymazlarsa asıl onların kendileri kendi iddalarına göre yine şirktedirler de haberleri yoktur
KISACASI BU KONULARIN MADDİ MANEVİ ,RUHANİ YADA BEŞERİ DİYE BİR AYIRIM ŞEKLİ YOKTUR
USUL OLMADAN VUSUL OLMAZ VESSELAM

alıntı
Kenzül Havas kitaplarından
yazari Es-Seyydi Süleyman El Hüseyni Tercüme Mustafa Varli tarafindan yapilmistir


Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.