Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Eğitim - Öğretim - Dersler - Genel Bilgiler > Eğitim & Öğretim > Tarih / Coğrafya

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
eyfel, kulesinin, tarihi

Eyfel Kulesinin Tarihi...

Eski 08-25-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Eyfel Kulesinin Tarihi...





Eyfel Kulesi dünyanın en çok ziyaret edilen turistik yerlerinden birisidir Paris’in sembolü olan Eyfel Kulesi 1887 ve 1889 yılları arasında Fransız Devrimi’nin yüzüncü yıl kutlamaları anısına Dünya Fuarı için yapılmıştır Aslen 1988 Fuarı için Barcelona’ya yapılması planlanan kule bu fikir reddedilince Paris’te Seine Nehri’nin kıyısında Champ de Mars’da yapılmasına karar verilmiştir Kule ismini tasarımını yapan Gustave Eiffel’den almıştır

Emile Naugier Maurice Koechlin ve Stephen Sauvestre kulenin yapımında katkısı olan mimarlardır 31 Mart 1889'da törenle açılışı yapılan Eyfel Kulesi 6 Mayısta faaliyete geçmiştir 300 işçinin bir araya getirdiği 18038 parça demirden oluşturulan kule Koechlin’in yaptığı dizaynla iki buçuk milyon perçinle birleştirilmiştir Çalışmalar sırasında alınan güvenlik önlemlerine rağmen yapımı sırasında bir kişi hayatını kaybetmiştir

Eyfel Kulesi yapımından bu yana kendisini ziyaret eden 200000000'den fazla insanla dünyanın yılda en çok ziyaret edilen paralı anıtıdır Yılda yaklaşık altı milyon kişi tarafından ziyaret edilmektedir 24 metre yüksekliğindeki televizyon anteni ile birlikte kulenin yüksekliği 324 metredir

Bu yükseklik yaklaşık olarak 81 katlı bir binaya eş değerdir 1887'de yapımına başlandığında “dünyanın en uzun anıtı” ünvanını Washington Anıtı’ndan alan kule bu ünvanı 1930'da New York şehrindeki Chrysler Binası’nın yapımına kadar taşımıştır Eyfel Kulesi günümüzde ise Fransa’nın en yüksek 5 yapısıdır

7300 ton ağırlığındaki kule güneşle birlikte tepeden yaklaşık 18 santimetreye kadar genleşmektedir ve rüzgarlı havalarda 6-7 cm kadar yana yatmaktadır Eyfel Kulesi’nin birinci katı 57 metre ikinci katı 115 metre ve en tepedeki katı ise 276 metre yüksekliğindedir Kulenin doğu batı ve kuzey kanatlarındaki asansörlerle birinci ve ikinci katlara çıkılabilir Tepedeki kata ulaşmak için ikinci kattan bir diğer asansöre binmek gerekmektedir

Birinci ve ikinci katlara merdivenle de ulaşılabilirken üçüncü kata sadece asansörle çıkılmaktadır Bir kere birinci ya da ikinci kata çıktıktan sonra asansör bileti ya da merdiven bileti hangisini almış olursanız olun merdivenler iniş çıkış için serbesttir

Bilet gişesine kadarki 9 basamağın ardından kulenin birinci katına 328 basamak ikinci katına 340 basamak ve asansör alanına ulaşmak için 18 basamak bulunmaktadır Asansörle üçüncü kata gelindiğinde ise gözlem yapılan alana ulaşabilmek için 15 basamaklık bir merdiveni çıkmak gerekmektedir

Merdiven boşluklarının açık olması sayesinde ziyaretçiler Paris manzarasıyla her an iç içedir Paslanmasını önlemek amacıyla kule her yedi yılda bir boyanır 50-60 ton boyanın kullanıldığı işlem sırasında kulenin tek renk görülebilmesi için aşağıdan tepeye doğru koyulaşan üç ayrı tonda boya kullanılır

Yapımına başlandığında Paris halkı tarafından göz zevkini bozduğu gerekçesiyle direnişle karşılaşan yapı günümüzde değerli mimari eserlerden birisi olarak kabul edilmektedir Her seferinde Eyfel Kulesinden nefret ettiğini söyleyen yazar Guy de Maupassant neden öğle yemeklerini kuledeki restoranda yediği sorulduğunda “çünkü burası Paris’te kulenin görünmediği tek yer” cevabını vermiştir

Yapımının ardından yirmi yıl ömür biçilen kulenin kullanım süresi dolduktan sonra sökülmesi planlandıysa da 1909'da kulenin çektiği ilgi nedeniyle bundan vazgeçilmiştir

Eyfel Kulesi şekli nedeniyle de çeşitli eleştirilere maruz kalmıştır Gustave Eiffel’in yapının artistik yönünü ön plana alarak mühendislik kısmına gerekli önemi vermediği eleştirileri ortaya atılmıştır Bunlara rağmen Eiffel ve mühendisleri kulenin dayanıklılığı için rüzgarın direnci göz önüne alınarak yapılan matematiksel hesaplamalarla gerekli önlemleri almışlardır

20 yüzyılın başından itibaren Eyfel Kulesi radyo vericisi olarak kullanılmaya başlanmıştır Bu yüksek kuleden atlayarak intihar edenlerin sayısı yaklaşık 400'dür Bu tür olayların ardından kulenin çeşitli kısımlarına güvenlik nedeniyle tel örgü ağları çekilmiştir 2003 yılında kulenin en tepesinde çıkan bir yangın ise kısa süre içerisinde söndürülmüş olayda yaralanan olmamıştır

Eyfel Kulesini kim yaptı
Çok kimse için Paris’in sembolü arması anlamını taşıyan Eyfel Kulesi Paris’te Champs de Mars’da yükselir Yapısı demir-çelik olup yüksekliği yaklaşık olarak 310 metredir Tabanının kapladığı zeminden yükselen taşıyıcı destekleyici dört kolon yükseldikçe içe doğru kıvrılır Yaklaşık olarak 190 metre yükseklikte tek bir kolon halini alırBu düzeyde bulunan platformda bir lokanta ve bir sinema vardır

Halk camla çevrelenmiş bir gözlem salonunun bulunduğu üçüncü platforma kadar kabul edilir Buradan bakıldığında çevre 50 mil ötelere kadar görebilirler Merkez asansörlerin her platforma açılışı bulunmaktadırAyrıca 1927 basamaklı bir merdiven de vardırEn tepedeki dördüncü platform halka açık değildir Burada bir radyo istasyonu çalışmaktadır

Kule 1889 uluslararası Paris Sergisi dolayısıyla Alexandre Gustave Eiffel (1832-1923) tarafından yapılmıştır Sergiyle ilgili öteki yapılar kalktıktan sonra da yerinde bırakılmıştır O zamanki parayla bir milyon dolardan fazla paraya çıktığı bilinmektedir

Washington Anıtı Büyük Ehram Hürriyet Anıtı da dahil yeryüzündeki en yüksek yapılardan biridir Sadece New Yorktaki Empire State Building ve Chrysler Building gökdelenleri Eiffel Kulesi’ni geçen yükseklikte yapılardır

Tarihçe
Eyfel Kulesi 1887 ile 1889 yılları arasında Gustave Eiffel'in firması tarafından Fransız Devrimi'nin 100 yıl kutlamaları çerçevesinde inşa edilmiştir Aslında kulenin mimarı Gustave Eiffel değil İsviçreli Maurice Koechlin 'in siparişi üzerine tasarlayan Stephen Sauvestre'dir Meslektaşı Emile Nouguier ile beraber ilk tasarımları yapmıştır Kulenin 7739401 Frank 31 Sent tutan inşaat masrafları Gustave Eiffel'in tahminlerinin 1 milyon frank üstündedir 1889 yılındaki açılış tarihden önceki 5 ayda 19 milyon kişi ziyaret edince yıl sonuna kadar toplam masrafın 3/4'ü çıkartılmıştır Böylelikle Eyfel Kulesi daha başından kazanç sağlayan bir şirket görünümüne bürünmüştü 3000 işçi 26 ay boyunca 18038 adet demir parçayı 25 milyon perçinle bir araya getirdi Hiç ölüm vakası yaşanmamış olması o günün şartlarında şaşırtıcı bir durumdur

Ancak bu arada kule onu bir utanç lekesi olarak gören Paris halkının tepkisini de çekmiştir Bazı sanatçılar devasa bir sokak lambasına benzetirken bir fabrika bacası gibi Paris'in görsel itibarını zedeleyeceğini ileri sürmüşlerdir Böylelikle devrin sanatçı ve edebiyatçı çevresinde bir kampanya başlatılmış bu kampanya süresince ünlü sanatçıların imzaladığı bildiriler dağıtılmıştır Bugün ise Eyfel Kulesi Dünya'nın en güzel mimari yapılarından biri olarak kabul edilir Parisliler onu Demir Bayan olarak adlandırırlar

İlk başlarda Eiffel Kule'ye sadece 20 yıl için müsaade almıştı Dolayısıyla 1909 yılında kulenin sökülmesi gerekiyordu Ancak kule iletişim için çok uygun yüksekliğe ulaştığından ve yeni yüzyılda Atlantik ötesi haberleşmeye imkân tanıdığından kalmasına izin verildi

Teknik Özellikler
Eyfel Kulesi 300 m yüksekliktedir Zirvesindeki televizyon vericileri 27 m daha yükseklik kazandırır Günümüzde yaygın olarak kullanılan çelik yerine demirden inşa edilmiş özel teknikler sayesinde günümüze kadar sağlam olarak gelmiştir

200000 metrekare alanda bulunan Eyfel Kulesi her 7 yılda bir 60 ton boya ile boyanır Bu çalışmada 25 boyacı görev yaparken çalışma 15 ay sürer Bu işlem sırasında 1500 fırça 5000 zımpara kağıdı ve 1500 iş tulumu tüketilir Ayrıca güvenlik maksadıyla toplam 50 km güvenlik halatı 20000 metrekare koruyucu ağ kullanılır Boyama maliyeti yaklaşık 3 milyon avro tutar Zaman içinde kulenin rengi kırmızımsı kahveden sarımsı kahveye daha sonra kestane kahvesinden bugünkü bronz tonuna dönüşmüştür Kule 3 renk tonunda boyanır En açık renk zirvede kullanılırken en koyusu zeminde kullanılır

Kulede intihar olayları da yaşanmaktadır Şu ana kadar 400 kişi bunu gerçekleştirmiştir Zamanla intiharların önüne geçmek maksadıyla platformların çıkış noktalarına demir parmaklıklar yerleştirilmiştir

22 Temmuz 2003 tarihinde kısa devre sonucu kulenin zirvesinde hemen en üst ziyaretçi platformunun üstünde yangın çıkmıştır Yangın bir saat gibi bir sürede kimse yaralanmadan söndürülmüştür

Ziyaretçiler üç asansörle kuzey batı ve doğu kanatlarından ilk iki platforma ulaşır İlk ve ikinci katlarda lokantalar mevcuttur Ayrıca ilk katta Eyfel Kulesinin tarihinin anlatıldığı bir sergi bulunur En üst platforma ulaşmak isteyen bir ziyaretçi ikinci katta aktarma yapar ve başka bir asansöre geçer En üst platform hem çatılı hem de üstü açık bir alana sahiptir

Kulenin açılışından sonra ilk platforma kadar 50 yolcu taşıyan iki hidrolik asansör kullanıma girmişti Bunlar için gerekli hidrolik presler 16 sütuna monte edilmişti Kuzey kanadından başka bir asansörle ikinci kata ulaşılıyordu 2 Dünya savaşı sırasında işletim sistemindeki hasarlar sebebiyle bunlar devre dışı kalınca Adolf Hitler kuleye yaya olarak çıkmak zorunda kalmıştı

1983 tarihinde ikinci ve üçüncü katlar arasına 1000 tonluk yürüyen merdivenin yerini alan 4 yeni turuncu asansör monte edildi Yürüyen merdiven 654 basamaklı ve 3 m genişliğindeydi

Eyfel Kulesi Nasıl Yapıldı?













































Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.