![]() |
Templier Şövalyeleri |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Templier ŞövalyeleriOrtaçağ Avrupası'nda, yönetici sınıfın ahlak anlayışı Nibelungenlied efsanesi ile eski İzlanda sagalarındaki ahlak ilkelerine bağlı kalmıştı ![]() ![]() ![]() (Derleyen: Gülüm Omay) Savaş alanında can vererek, Valhalla'ya gitmek ve orada Woden'e (Odin) kavuşmak en büyük arzularıydı ![]() ![]() ![]() ![]() "Kuzey Avrupa Savaş Kültlerine bağlı askerler, savaş alanlarındaki çılgın vahşetleri ile korku salmışlardı ![]() ![]() "Kilise, umutsuzca akan kanları durdurmaya çabaladı ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() "Bir şövalye, kötülük içermeyen merhamet, hile içermeyen nezaket, acı çekenler için sefkat ve eli açıklık sahibi olmalıdır ![]() ![]() ![]() ![]() "Sagalar zamanla yerlerini Kral Arthur romanslarına bıraktı, çılgın Galya'lı Amadis giderek Don Quixote'ye dönüştü ![]() ![]() ![]() "Bu gerilim Papalıkta bir devrime yol açtı ![]() ![]() ![]() ![]() "1095 yılında, Papa Urban II'nin, 683 yılından beri müslümanların elinde olan Kudüs'ü kurtarma çağrısı olağanüstü bir heyecanla karşılandı ![]() ![]() ![]() "Norman kanı taşıyan soylular, bu çağrıyı hem Tanrı'ya asker olarak hizmet etme şansı, hem de, daha önce İngiltere'de ve Güney İtalya'da olduğu gibi, yeni topraklar ele geçirme fırsatı olarak değerlendirdiler ![]() ![]() ![]() "İlk Haçlı Seferine katılan şövalyeler, birlik disiplini ile kişisel cesareti kaynaştıran, çeşitli savaşçı grupları olarak düzenlenmişlerdi ![]() ![]() ![]() ![]() "1099 yılı Temmuz ayında Haçlılar Kudüs'ü ele geçirdiler ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() "Sonradan, Kutsal Topraklarda kalıp yerleşenler, çoğunlukla geride birşeyleri olmayan fransız serüvencilerdi ve kendi bildikleri feodal düzeni aynen Filistin'de de kurdular ![]() "Kral, altın işlemesi bir cüppe ile keyfiye takıyor, toplantılarda halı üzerinde bağdaş kurup oturuyordu ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Kısa ama fırtınalı kışlar ile uzun, boğucu yazlardan oluşan iklim, oldukça gelişmiş arap tıp bilimine karşın, Filistin'in yeni sahiplerinin hastalık ve ölüm oranlarını yükseltiyordu ![]() ![]() ![]() Halkın çoğunluğu müslümandı ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() "Kafirlerin saldırıları sonucunda, peşpeşe gelen yenilgiler ve "Tanrı'nın çocuklarının" (hristiyanlar) kitle halinde ölümleri ile Kutsal Kilisemizin nasıl yıprandığını öğrenince, inanıyoruz ki herkes yardıma koşacaktır ![]() ![]() "Tampliye tarikatı, ilk Haçlı Seferi sonrasında Kudüs'te kuruldu ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() "1104 yılında, Champagne Kontu, Kudüs'ten geri dönen bazı yüksek rütbeli soylular ile bir toplantı yaptı ![]() ![]() ![]() ![]() “Toplantıdan hemen sonra, Hugues de Champagne Kutsal Topraklara yollandı ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() "Hugues de Payens, aslen Champagne yöresindendi ve soyu Troyes Kontlarının bir dalına dayanıyordu ![]() "1123 tarihli bir belge, Hugues de Payens'i "Magister Militum Templi" (Tapınak Şövalyleri Üstadı) olarak nitelendirmektedir ![]() ![]() Oysa, o dönemde bu küçük grup sadece bir kardeşler birliğinden ibarettir ve ilk yıllarda yeni katılımcılar bulmakta pek güçlük çektikleri için neredeyde dağılmak üzeredir ![]() "Kudüs kralı, eskiden Süleyman Tapınağının bulunduğu bölgeyi onlara merkez olarak bağışlamıştı ![]() ![]() "Yeni tarikatın tam ismi "Pauperes Commilitones Christi Templique Solimanis" (Süleyman Tapınağının ve İsa'nın Fakir Askerleri) idi ![]() ![]() "Kendilerini Tanrı'ya adamış, namuslu ve disiplinli bir yaşam arzulayan, varlığa değer vermeyen bazı yüksek düzeyli soylu şövalyeler, Patrik hazretlerini gözetimi altında, İsa'ya hizmet etmek için bir araya geldiler ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() "Kral Baldwin, savaşçı-rahiplere, kendi sarayının doğu kısmını, eskiden Süleyman Tapınağının bulunduğu yerin tam karşısına düşen ve sonradan inşa edilecek olan El-Aksa Camii'nin yanında bulunan bir bölgeyi bağışladı ![]() ![]() “Tampliye Şövalyelerinin ardında, onları askeri ve idari şubesi olarak kurmuş bulunan bir gizli örgüt mevcuttu ![]() ![]() ![]() Baigent, Leigh ve Lincoln, Sion örgütünü de kapsayan (bir çok yerde "Our Lady of Sion" ya da "Notre Dame de Sion" diye de geçer) ve Champagne bölgesinden çok sayıda aileyi de içine alan, bir komplonun kanıtlarını ortaya çıkardılar ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Templier Şövalyeleri |
![]() |
![]() |
#2 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Templier ŞövalyeleriOlayların ardındaki asıl düzenleyici, Tampliye tarikatının kurulmasını sağlayan ve sonradan 1125 yılında kendisi de Tampliyelere katılan Champagne kontu Hugues idi ![]() ![]() ![]() "Bazı yazarlar, Tampliyelerin aslında, İsa'nın yalancı peygamber olduğunu ve gerçek Mesih'in Vaftizci Yahya (John the Baptist) olduğunu ileri süren Mandean ya da Johannit (Yahyacı) din sapkınlığına bulaştığını iddia ederler ![]() ![]() "Johannit mezhebinin başrahipleri "Christ" adını taşırlar ve Vaftizci Yahya'dan bu yana hiç aksamadan süregelen bir zincir oluştururlar ![]() ![]() ![]() ![]() "Sion Birliğinin en az iki Büyük Üstadının Johannit bağlantılı eylemlere katıldığı biliniyor ![]() ![]() ![]() "Johannit'ler gizli kiliselerinin kuruluşunu Vaftizci Yahya'ya bağlarlar ve mezheplerinin başrahiplerine Christos, Mesih ya da Kutsanmış adını veririler ![]() ![]() ![]() ![]() "İsa'nın ve hristiyanlığın gerçek öyküsü Johannit (diğer adıyla Nazaren) mezhebinin başrahibi tarafından Hugh de Payens'e açıklandı ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() "1099 yılında Haçlılar Kudüsü aldıklarında, kentte az sayıda kalan yahudilerden "Kutsalların Kutsalı" hemen orada, Dome of the Rock'da (Kubbet-üs Sahra'da) bulunduğunu öğrendiler ![]() ![]() "1118 yılında, aralarında Geoffroi de Saint-Omer ve Hugues de Payens'in de bulunduğu, dokuz haçlı şövalyesi kendilerini dine adayarak, Photius zamanından beri Roma'nın dinsel otoritesine gizli ya da açık düşmanlık eden Constantinople (Istanbul) Patrik'ine yeminle bağlandılar ![]() ![]() ![]() "Dokuz şövalyenin gerçek görevi, eski Mısır ve Yahudi gizli geleneklerinin özü hakkında bilgiler bulunduran, bazıları tahminen Musa'nın zamanından kalma, yazıt ve kutsal eşyaları araştırmaktı ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() "1960'larda, Louis Charpentier, açık ve kesin ifadeleri ile dikkat çeken iki kitabında, Tampliyelerin Kutsal Topraklara Süleyman Mabedinin Ahit Sandığını bulup Avrupa'ya götürmek amacıyla St ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() " ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() "Eğer, gerçek amaçları bu idiyse, açıkça görülüyor ki, başarısız olmuşlardır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() "Kudüs'te sarayın diğer yanına Tampliyeler yeni bir bina inşa ettiler ![]() ![]() ![]() "Tamplyelerin mimari ustalıkları neredeyse doğaüstü bir gelişmişlikte olup, özellikle kavisler ve sivri çatılarla dikkat çekmektedir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() "Tapınak tepesinde yaptukları kazılar sonucunda, Süleyman mabediyle ilgili yazıtlar, belgeler, planlar buldular mı? Bu bulgular, antik çağların büyük anıtlarını yapanların ve hatta piramitleri inşa edenlerin bildikleri, ama çoktandır yitirilmiş uyum, denge, oran ve geometri ile igili mimari gizleri kapsıyor muydu? Tampliyeler, tarikatlarına verdiği desteğin karşılığı olarak, bu gizleri St ![]() "Tampliyelerin dinsel önderi St ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() "Gotik mimari ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() "Tanrı nedir" diye sorulunca, St ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() "1139 yılında, adaylığı St ![]() ![]() ![]() "Kutsal hizmete baş koyan her kardeş, cehennem korkusuyla, Üstad'a mutlak itaat göstermelidir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Tampliye Tüzüğü, Troyes 1128 "1118-1119 yıllarında, Tampliye şövalyeleri Kudüs'te ilk kuruluş döneminde, esas görevi kıyı kenti Yafa ile Kudüsü bağlayan yolları korumak olan "fakir" bir tarikatti ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() "St ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() "1128 yılında, Bernard de Clairvaux daha henüz yirmisekiz yaşındayken, Troyes konsili Tampliyeler için bir tüzük hazırlanmasını ondan istedi ![]() ![]() ![]() ![]() "St ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() " ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() "St ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() "Tampliyeler, kuzu kadar uysal ve aslan kadar yırtıcıdırlar; bir rahibin yumuşaklığı ile bir şövalyenin cesaretini kendilerinde birleştirirler ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() "Tarikatın bir başka insan kaynağı, at ve silah alacak olanakları olmayan fakir şövalyelerdi (iyi bir savaş atının fiyatı yaklaşık 400 günlük tarım işçisi ücretine eşitti) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() "Adayların tarikate kabul töreni haftalık toplantılarda yapılırdı ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() "Büyük gizlilik içinde yapılan giriş törenleri, her zaman Kudüs'teki Kutsal Mezar Kilisesinin rotundasının bir örneği şeklinde düzenlenmiş bir salonda gerçekleştirilirdi ![]() ![]() ![]() Ian Wilson, The Shroud of Turin "Geceleri yapılan gizli törenlerde yeni şövalyeler tarikate katılıyordu ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() "Tarikate kabul töreni sırasında, bir kaç kez, Tanrı'nın ölümsüzlüğü ve Tanrı'nın oğlunun saflığı dile getirilirdi ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() "Ecce quam bonum et quam jocundum habitare fratres in unum ![]() "Ne iyi, ne güzeldir, birlik içinde kardeşçe yaşamak ! Başa sürülen değerli yağ gibi, Sakaldan, Harun'un sakalından Kaftanının yakasına dek inen yağ gibi ![]() Hermon dağında yağan çiğ Sion dağlarına yağıyor sanki ![]() Çünkü Rab orada bereketi, Sonsuz yaşamı buyurdu ![]() |
![]() |
![]() |
|