Ateistin İddiasina Cevap(2) |
08-04-2012 | #1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
Ateistin İddiasina Cevap(2)Ateistin İddiası: Kuran-ı Kerim'de bazı ayetlerde dünya hayatının yalnızca bir oyun ve oyalanmadan ibaret olduğu söylenirken;bazı ayetlerde ise Allah,Biz, bir oyun ve oyalanma konusu olsun diye göğü, yeri ve ikisi arasında bulunanları yaratmadık ifadesi yer almaktadırBu iki ayet arasında çelişki yok mudur? CEVAP Dünya hayatı insan için doğum ile başlayan ve ölümle sonuçlanan bir serüvendir Yeryüzündeki yaşamı boyunca bir çok şekilde imtihan olur Kimi bu yaşama erken yaşlarda veda ederken, kimi ise yaşamın diğer bir ucu olan yaşlılığa ulaşır ve sonuçta ayetin ifadesiyle her canlı gibi ölümü tadarBu dünya hayatı insanın ölümüyle bitmez Hesap gününden sonra sonsuz bir yaşam vardır Bu açıdan dünya hayatı ahrete nispetle çok kısa olsa da, en önemli bölümdür Bu dünyada yaptıklarımız bizim ahret hayatımızı şekillendirecektir Erdemli bir yaşama sahip olanlar, kendilerine vaat edilenle karşılaşacağı gibi, erdemsiz bir yaşamı tercih edenler ise yine kendileri için bildirilenle karşılaşacaktır Dünya hayatı yalnızca bir oyun ve bir oyalanmadan başkası değildir Korkup-sakınmakta olanlar için ahiret yurdu gerçekten daha hayırlıdır Yine de akıl erdirmeyecek misiniz?(En'am ,32) Bu ayette dikkat etmenizi istediğim ilk kısım, ayete dünya hayatından söz edildiğidir Yani bu dünya hayatı bir oyun ve oyalanmadır Ayetin ikinci kısmında ise bir uyarı vardır Ahret yurdunun ise daha hayırlı olduğu bildirilmektedir Bilin ki, dünya hayatı ancak bir oyun, (eğlence türünden) tutkulu bir oyalama, bir süs, kendi aranızda bir övünme (süresi ve konusu), mal ve çocuklarda bir çoğalma-tutkusudur Bir yağmur örneği gibi; onun bitirdiği ekin ekicilerin (veya kafirlerin) hoşuna gitmiştir, sonra kuruyuverir, bir de bakarsın ki sapsarı kesilmiş, sonra o, bir çer-çöp oluvermiştir Ahirette ise şiddetli bir azap; Allah'tan bir mağfiret ve bir hoşnutluk (rıza) vardır Dünya hayatı, aldanış olan bir metadan başka bir şey değildir (Hadid,20) Bu ayette dünyada insana zevk veren ve onu oyalayan şeylerden söz edilir Eğer insan sadece kazançlarına bağlı yaşar, sürekli bir tutku ile bunlar peşinde koşarsa sonuçta büyük bir hiçle karşılaşacaktır Dünyanın tamamına sahip olsa ölüm gelip onu bulacak ve dünyda da, dünya için kazandıklarının hepsi burada kalacaktır Şimdiye kadar dünya hırsı ile hareket eden zenginler, krallar, imparatorlar yada devlet yöneticilerinin hiçbiri kazandıklarıyla ebedi kalamamışlardır Biz, bir oyun ve oyalanma konusu olsun diye göğü, yeri ve ikisi arasında bulunanları yaratmadık(Enbiya,16) Bu ayette ise yaratılmış varlıklardan söz edilmesidir Yani yeryüzü gökyüzü ve ikisi arasındaki canlılar bunlara insanlar da dahil bir oyun için yaratılmamıştır Allah bunu kendisine bir olay edinmemiştir Ayetin devamı okunduğunda bu daha iyi anlaşılacaktır (Enbiya,17) Eğer bir oyun ve oyalanma edinmek isteseydik, bunu, Kendi Katımızdan edinirdik Yapacak olsaydık, böyle yapardık Yukarıdaki iki ayet birlikte düşünüldüğünde şöyle bir sonuç ortaya çıkar Allah dünyayı, göğü ve canlıları kendisi için bir oyun olarak yaratmamıştır Ama dünya hayatı yeryüzünde yaşayan insanlar için bir oyun ve oyalanmadır İnsanlar dünyanın süsüne aldanır, çocuklara mal ve mülkte artışa aldanır Oysa ahret yurdunu düşünmeleri kendileri için daha hayırlıdır Konunun daha iyi anlaşılması için bir örnek vermek gerekirse, futbol bir oyundur Sahada insanlar oyun oynarlar Ama Fenerbahçe stadı yapan yöneticiler bunu bir oyun için yapmamışlardır, Oyuncuları bir oyun olsun diye takımına almazlarcümlesinde bir çelişki yokturÇünkü yöneticilerin amacı farklıdır(Para,prestij,çevre kazanmak bv) Futbolun oyun olmasıyla stadyumu yapan, takım kuran yöneticilerin amacının oyun olmaması birbirinden farklı konulardır ve birbiriyle çelişmezSonuçta iki ayette farklı durumlardan söz edilir İlk söz ettiğimiz ayette dünya hayatının insan için bir oyun ve oyalanma olduğundan söz edilirken, ikinci ayette ise Allah'ın yeryüzünü kendisi için bir oyun konusu olarak yaratmadığından söz edilirKuran hidayet sahipleri için bir yol gösterici kitaptır Eğer insan doğruyu görmek istemiyorsa, kendisini kandıracak şeyler bulmak istiyorsa, onları bulur Fakat;insanlar inanmamak için, bahaneler bulmak ve dünya hayatının oyununa aldanmak amacıyla gerekçeler bulmaya çalışırlar Hâlâ Kur'an'ı düşünüp anlamaya çalışmıyorlar mı? Eğer o, Allah'tan başkası tarafından (indirilmiş) olsaydı, mutlaka onda birçok çelişki bulurlardı (Nisa,82) |
|