![]() |
Kur'an-İ Kerim |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Kur'an-İ KerimKur'an-ı Kerim Muhammed Sallallahu Aleyhi Vesellem'e yirmi üç yılda parça parça indi ![]() ![]() وَقَالَ الَّذِينَ كَفَرُوا لَوْلا نُزِّلَ عَلَيْهِ الْقُرْآنُ جُمْلَةً وَاحِدَةً كَذَلِكَ لِنُثَبِّتَ بِهِ فُؤَادَكَ "O küfredenler dediler ki; Kur'an ona bir kerede topluca indirilmeli değil miydi? Halbuki biz onu senin kalbine iyice yerleştirmek için böylece azar azar indirir ve ağır ağır okuruz ![]() Yani kalbine iyice yerleşmesi ve böylece de onu kavrayabilmen ve ezberlemen için onu azar azar indirdik, demektir ![]() وَقُرْآنًا فَرَقْنَاهُ لِتَقْرَأَهُ عَلَى النَّاسِ عَلَى مُكْثٍ وَنَزَّلْنَاهُ تَنزِيلاً "Bir de Kur'an-ı insanlara ağır ağır okuman için bölüm bölüm ve gerektikçe indirdik ![]() Bir başka ifade ile olayların akışına göre gerektikçe, yavaş yavaş indirdik ![]() ![]() Kur'an-ı Kerim Muhammed Sallallahu Aleyhi Vesellem'e iniyor ve o da Kur’an’ın göğüslerde (hafızalarda) ezberlenmesini, deriden ya da yapraklardan, ya da kemiklerden parçalar üzerine yazılmasını emrediyordu ![]() ![]() ![]() "Nebi Sallallahu Aleyhi Vesellem'e ayetler iniyordu ve Nebi Sallallahu Aleyhi Vesellem bu ayetleri, içerisinde şu ayetlerin bulunduğu şu sûreye koyun diyordu ![]() Kur’an’ın indirilmesi tamamlandıktan sonra Resul Sallallahu Aleyhi Vesellem Rabbine kavuşuncaya kadar bu durum aynı minval üzere devam etti ![]() ![]() Buna göre de ümmet, Kur'an-ı Kerimi Nebi Sallallahu Aleyhi Vesellem 'den en ufak bir ihtilafa yer bırakmadan nakletmişlerdir ![]() ![]() ![]() ![]() Fakat sûrelerin tertibi ise sahabelerinRadiyallahu anhüm ictihadına göre düzenlenmiştir ![]() Ahmed İbni Hanbel ve diğer sünen sahiplerinin çıkardığı, İbni Hibban ve Hakim'in de tashih ettiği İbni Abbas'ın rivayet ettiği bir hadis şöyledir: "Osman'a; Berae/Tevbe sûresi ile Enfal sûresini bir araya getirip aralarına besmele yazmadan onları yedi uzun sûrenin arasına koymanızın sebebi nedir? diye sordum ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Said b ![]() ![]() Bir başka rivayette ise: "Bismillahirrahmanirrahim ifadesi indiğinde sûrenin bittiğini biliyorlardı ![]() Bu da bütün sûrelerdeki ayetlerin tertibinin tevkifi olduğuna delalet etmektedir ![]() ![]() "El-ikna" isimli kitapta nakledildiğine göre İbni Mesud'un mushafında Berae sûresinin başında besmele vardır ![]() Ayetlerin tertibinde herhangi bir ihtilaf olmamakla beraber sûrelerin tertibinde sahabelerin farklı mushafları muhafaza ettikleri rivayet edilmiştir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bu nedenle okurken sûrelerin tertibine uymak ne namazda, ne Kur'an tilavetinde, ne ders esnasında ne de eğitim esnasında vacib değildir ![]() ![]() ![]() Cibril, Kur'an'dan inmiş olanların tamamını her yıl bir defa Resulullah Sallallahu Aleyhi Vesellem'e okuyordu ![]() ![]() Aişe Radıyallahu Anha'nın Fatıma Radıyallahu Anha'dan rivayetine göre; أَسَرَّ إِلَيَّ النَّبِيُّ صَلَّى اللَّه عَلَيْهِ وَسَلَّمَ أَنَّ جِبْرِيلَ كَانَ يُعَارِضُنِي بِالْقُرْآنِ كُلَّ سَنَةٍ وَإِنَّهُ عَارَضَنِي الْعَامَ مَرَّتَيْنِ وَلاَ أُرَاهُ إِلاَ حَضَرَ أَجَلِي "Nebi Sallallahu Aleyhi Vesellem bana gizlice şöyle dedi: Cibril Aleyhisselam her sene bana Kur'an-ı bir defa okuyordu ![]() ![]() ![]() Ebu Hüreyre Radıyallahu Anhum’dan: "Nebi Sallallahu Aleyhi Vesellem 'e Kur'an her sene bir defa arz olunuyordu/tamamı okunuyordu ![]() ![]() Her sene Cibril'in Kur'an-ı Nebi Sallallahu Aleyhi Vesellem'e arz etmesi demek, ayetlerin birbiri ile olan tertibini ve ayetlerin sûrelerdeki tertibinin arz edilmesi anlamına gelmektedir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ضعوا هذه الآيات في سورة كذا بعد آية كذا "Şu ayeti şu sûredeki falan ayetten sonra koyunuz ![]() ضَعُوا هَؤُلاَءِ الاَيَاتِ فِي السُّورَةِ الَّتِي يُذْكَرُ فِيهَا كَذَا وَكَذَا "Şu ayetleri şunların zikredildiği sûreye koyun ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sûrelerin tertibine gelince: Her ne kadar Kur'an'ın Cebrail tarafından sunulması hadisinden sûrelerin tertibinin de tevkifi olduğu anlaşılırsa da diğer hadislerden de tevkifi olmadığı anlaşılmaktadır ![]() إِذْ جَاءَهَا عِرَاقِيٌّ فَقَالَ أَيُّ الْكَفَنِ خَيْرٌ قَالَتْ وَيْحَكَ وَمَا يَضُرُّكَ قَالَ يَا أُمَّ الْمُؤْمِنِينَ أَرِينِي مُصْحَفَكِ قَالَتْ لِمَ قَالَ لَعَلِّي أُوَلِّفُ الْقُرْآنَ عَلَيْهِ فَإِنَّهُ يُقْرَأُ غَيْرَ مُؤَلَّفٍ قَالَتْ وَمَا يَضُرُّكَ أَيَّهُ قَرَأْتَ قَبْلُ إِنَّمَا نَزَلَ أَوَّلَ مَا نَزَلَ مِنْهُ سُورَةٌ مِنَ الْمُفَصَّلِ فِيهَا ذِكْرُ الْجَنَّةِ وَالنَّارِ حَتَّى إِذَا ثَابَ النَّاسُ إِلَى الاَسْلاَمِ نَزَلَ الْحَلاَلُ وَالْحَرَامُ وَلَوْ نَزَلَ أَوَّلَ شَيْءٍ لاَ تَشْرَبُوا الْخَمْرَ لَقَالُوا لاَ نَدَعُ الْخَمْرَ أَبَدًا وَلَوْ نَزَلَ لاَ تَزْنُوا لَقَالُوا لاَ نَدَعُ الزِّنَا أَبَدًا لَقَدْ نَزَلَ بِمَكَّةَ عَلَى مُحَمَّدٍ صَلَّى اللَّهم عَلَيْهِ وَسَلَّمَ وَإِنِّي لَجَارِيَةٌ أَلْعَبُ ( بَلِ السَّاعَةُ مَوْعِدُهُمْ وَالسَّاعَةُ أَدْهَى وَأَمَرُّ ) وَمَا نَزَلَتْ سُورَةُ الْبَقَرَةِ وَالنِّسَاءِ إِلاَ وَأَنَا عِنْدَهُ قَالَ فَأَخْرَجَتْ لَهُ الْمُصْحَفَ فَأَمْلَتْ عَلَيْهِ آيَ السُّوَرِ "Iraklı bir adam ona geldi ve şöyle dedi: Hangi kefen daha hayırlıdır? Aişe Radıyallahu Anha; Yazıklar olsun sana ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bu hadis Kur'an'ın başlangıçta toplu halde olmadığına delalet etmektedir ![]() ![]() -------------------------------------------------------------------------------- [1] Furkan: 32 [2] İsra: 106 [3] Tirmizi, Ebu Davud [4] Buhari, Sahih; III-35, Müslim-1803,1904/4 [5] Buhari [6] Tirmizi, Tefsiri’l-Kur’an, 3011 [7] Kamer:46 [8] Buhari, Fedâil Kur’an, 4609 |
![]() |
![]() |
![]() |
Kur'an-İ Kerim |
![]() |
![]() |
#2 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Kur'an-İ Kerimselamün aleyküm ve rahmetullahi ve berakatühü kelamullah yerlerin ve göklerin ve gaybin rabbi olan ALLAH(cc) tarafından efendimiz(SAS) e indirilmezden evvel ALLAH(cc) kainatı yaratırken tilavet ayetler şeklinde vardı ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ALLAH(cc) taha ve yasin belki bilmediğimiz bazı sure-i celileleri okumakla hz ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ta-ha ve yasin sureleri özelde yasin suresi insanın halk eilişi ve onun bu yaratılıştaki hasmane tutumundan bahseder ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() kelamullah kendini diğer ayetler ile açıklama gereğ hisettirecek ameller bakımından insan nefsin merhaleleine takılmışlığı yahudi isevi putperest ve müslüman omayı ve bunlar arasında zig*zag çizmeyi gösterince ALLAH(cc) besmeleyi açıklama gereği hissetti ![]() ![]() ![]() RAHMAN (cc) ALLAH(cc) ün aslında özelde şeytan ve kulluk incelemesi bakımından ins ve cinnin aslında rahmete karşı isyankar bir tutum içine girmiş olma ihtimaline karşı ben herkese veririrm mümmin olsun kafir olsunu değil siz daha besmele çekmeyi bilmezken ben size orucu zekatı namazı farz kılmamı açıklar ![]() bu şu demek çok açık bir şekilde kelam yasin dışında kemal bulmamış insana besmele dersiolur ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() bu şundan önemli kelamllahtaki imtihan eğer ALLAH(cc) İMTİHAN EDECEM DERSE KORKUNÇTTUR ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() bu kelamullahın özü itibari ile hakikattır ve peyganberi bir imtihan bakımından böyle bir kimse ile karşı karşıya bırakıp koca koca devletleri nasıl samiri yapıldığını gösterir ve bir kii biz aramızda münafık da olsa barındırdığı ibn-i selul örneği ile eğer onları kovarsan onlar sizden daha sabırlı gözükür de kelamı hak bilmezleri açıklarsın ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() yoksa kelamın parça parça olması ayrı ayrı okunması insanların hak ve hakikatı bilmeyenler olmasından değildi onlara ilk insansadan hz ![]() ![]() o yüzden o kişi ki şehadet getiriyor savaşıyor başına bir taş düşüyor ölüyor ve cennete gidiyordu tek bir ayet bilmeden ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() yeddi kudretinde olan ALLAH(cc) kudretini anlamamışıktı parça parça eden insanı /fıtratı/kelamı ![]() ![]() ![]() ![]() ALLAH(cc) bizlerden razı olsun ![]() |
![]() |
![]() |
|