Osho - Yalnızca Oyna |
07-22-2012 | #1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
Osho - Yalnızca OynaYine aynı ayrım… Işık ve karanlık, onlara zihin aracılığı ile bakarsan iki ayrı şeydirler Onlar üzerine meditasyon yaparsan birdirler Işık üzerine de meditasyon yapsan karanlık üzerine de, hiç fark etmez Meditasyon yaparsan, diğeri onun içinde çözünür O zaman ışık yalnızca daha az karanlık olur ve karanlık da yalnızca daha az ışık olur; ancak derece farkları olur Onlar birbirine karşıt iki şey değildir; daha çok aynı olgunun dereceleridir Ve o tek olgu ne ışık, ne karanlıktır Bu ikisinin dereceleri oldukları o tek şey ne ışıktır ne karanlıktır ya da ikisi birdendir Işıktan da girebilirsin, karanlıktan da Pek çok din ışığı kullanmıştır, çünkü o daha rahat, daha kolaydır Karanlık zordur, daha rahatsızdır ve eğer karanlık aracılığı ile girmeyi denersen, daha zahmetli bir yol seçmiş olursun İşte bu yüzden pek çok din, ışığı seçmiştir Ama sen ikisini de seçebilirsin; sana bağlıdır Eğer daha maceracı, daha cesur isen, karanlığı seç Eğer korkuyorsan, zahmetli yoldan gitmek istemiyorsan, ışığı seç Çünkü ikisi de bir noktada ışık, diğer noktada karanlık gibi görünen, aynı olguya aittirler Çrneğin, bu oda ışıkla dolu Ama herkes için aynı ışıkla dolu değil, değil mi? Benim gözlerim zayıf olsa, o zaman ışık senin için olan ışıkla aynı olmaz Ben onu biraz daha karanlık görürüm Birinin Mars’tan ya da başka gezegenden geldiğini ve çok delici gözleri olduğunu düşün O zaman senin ışık gördüğün yerde o çok daha fazla ışık görecektir, senin gördü- ğünden çok daha fazla ışık Ve senin karanlık gördüğün yerde, o ışık görecektir Gece senin göremediğin yerde görebilen hayvanlar ve kuşlar vardır Onlar için aydınlıktır, senin için ise karanlık O zaman ışık nedir? Karanlık nedir? Tek olgu Ve sen onun içine ne kadar işleyebilirsin ve o senin içine ne kadar işleyebilir … senin ışık ya da karanlık dediğin, o işleme sürecine bağlıdır Bu kutupsal zıtlar yalnızca zıtlar gibi görünür Değildirler, onlar tek olgunun göreceli dereceleridir Bu yüzden bilim adamları maddenin son bölünebilir unsurunun elektrik enerjisi olduğunu söyler Ama ışık olduğunu söylemezler; elektrik enerjisi derler Karanlık da elektrik enerjisidir ve ışık da elektrik enerjisidir Elektrik enerjisi ışıkla eş anlamlı değildir Ona elektrik enerjisi adını versem, o zaman ışık bir ifade olur, karanlık bir başka ifade… Ama bu konuda bilimsel tartışmaya girmenin gereği yoktur Faydasızdır Daha çok, kendi zihnin hakkında, neden hoşlandığın hakkında düşün Işıkla rahat ediyorsan, ışık aracılığı ile gir, senin kapın odur Karanlıkla rahat ediyorsan, karanlık aracılığı ile gir Ve ikisi de aynı yere gidecektir Bu 112 yöntem arasında pek çoğu ışıkla ilgilidir; pek azı karanlıkla ilgilidir Ve şiva olası tüm yöntemleri açıklamaya çalışmaktadır O, belirli tiplerle konuşmaz; o her tiple konuşmaktadır Ama karanlık aracılığı ile girmekten hoşlanacak pek az insan vardır Çrneğin, dişil bir zihin, daha edilgendir Daha edilgen, daha alıcı dişil bir zihin karanlık aracılığı ile girmekten hoşlanır; bu daha kabul edilebilir olur Eril bir zihin ışıktan daha çok hoşlanır Geçmişin ve bugünün pek çok şairinin, pek çok filozofun ve insan zihnine dair derin görüşleri olan pek çok kişinin kadını karanlığa, erkeği ışığa benzettiği gerçeğini gözlemlememiş ola- bilirsin Işık saldırgandır, eril bir unsurdur; karanlık alıcıdır, dişil bir unsurdur Karanlık bir rahim gibidir Bu yüzden sana bağlı: Karanlıktan hoşlanıyorsan güzel, onun aracılığı ile gir Işıktan hoşlanı- yorsan onun aracılığı ile gir Bazen zıddı bile çekici gelebilir Bunu da deneyebilirsin Herhangi bir şeyi denemekte tehlike yoktur, çünkü her yol aynı hedefe gider Ama ne seçeceğini düşünüp durma Zaman harcama; dene Çünkü hangisinin uygun olaca- ğını, ne yapıp ne yapmayacağını, neden bunca dinin ışık üzerinde ısrar ettiğini ve karanlık üzerinde ısrar eden bu kadar az din olduğunu sonsuza dek düşünüp durabilirsin Bu şeyler için endişelenme; faydası olmaz Daha çok, kendi tipin hakkında, senin için neyin uygun olacağı hakkında, hangisinde daha rahat hissedeceğin hakkında düşün ve sonra başla Ve sonra tüm diğerlerini unut, çünkü bu 112 yöntemin hepsi senin için değildir Bir yöntemi seçmek bile, senin için yeterlidir 112 yöntemin tamamını yapman gerekmez; bir tanesi yeter Bu yüzden alıcı ol, farkında ol, ki senin için olan yöntemi yakalayabilesin Tüm diğer yöntemler için endişelenmen gerekmez; gereksiz olur Birini seç, onunla oyna ve iyi hissediyorsan, bir şeyler oluyorsa, o zaman onun içine gir ve tüm diğer 111 yöntemi unut Yanlış yöntemi seçtiğini hissedersen, o zaman onu bir kenara at, bir başkasını seç ve onunla oyna Bunu dört, beş, altı yöntemle denersen, doğru yöntemi bulacaksın Ama ciddi olma… Yalnızca oyna OSHO |
|