Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Forum İslam > İslami Genel Konular

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
bölümü, hadisi, namaz, numaralı, riyâzü, sâlihînin

Riyâzü's Sâlihîn'in Namaz Bölümü 20 Numaralı Hadisi

Eski 07-12-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Riyâzü's Sâlihîn'in Namaz Bölümü 20 Numaralı Hadisi



Riyâzü's Sâlihîn'in Namaz Bölümü 20 Numaralı Hadisi




20 Osman İbni Affân radıyallahu anh, Resûlullah sallallahu aleyhi ve sellem'i şöyle buyururken işittiğini söyledi:



"Bir müslüman, farz namazın vakti geldiğinde güzelce abdest alır, huşû içinde ve rükûunu da tam yaparak namazını kılarsa, büyük günah işlemedikçe, bu namaz önceki günahlarına keffâret olur Bu her zaman böyledir"
Müslim, Tahâret 7



Açıklamalar
Dinimizde ibadetlerin makbul olması birtakım esaslara bağlandığı gibi, büyük ve küçük günahların affı da bazı şartların yerine getirilmesine bağlıdır Namaz için abdestin farz olduğu, abdestsiz namaz olmayacağı her müslümanın bildiği bir gerçektir Fakat farz olan bu abdesti alırken onun farzlarının yanında, sünnetleri, müstehapları ve birtakım edeplerine de riayet etmek gerektiğini düşünmeyen veya bunları önemsemeyenler olabilir Şayet bunlar yerine getirilmezse, o abdest güzel bir abdest sayılmaz Resûl-i Ekrem Efendimiz, abdesti güzel almaktan maksadının bu olduğunu hem bizzat ashabına göstererek hem bu yönde tavsiyelerde bulunarak açıklamışlardır Daha önce 6 numara ile geçen ve yine HzOsman'dan rivayet edilen hadiste bunu açıklamıştık Şüphesiz güzel bir abdest, güzel bir namazın ilk şartıdır
Huşû, namazın gerçek namaz olmasını sağlayan şartlardan biridir Huşûdan maksat, kişinin namaz esnasında bütün varlığı ve kalbiyle Allah'a yönelmesidir Fakat bunun görünürdeki esası, namazın bütün rükünlerini hakkıyla yerine getirmektir Nitekim, HzPeygamber'in namazda sakalı ve elbisesiyle meşgul olan birini gördüğünde: "Kalbi huşû duysaydı âzaları da huşû içinde olurdu" buyurmaları bu gerçeği ortaya koyar (Ali el-Müttekî, Kenzü'l-ummâl, 5891) Resûl-i Ekrem Efendimiz'in huşûdan sonra rükûdan bahsetmeleri de, namazın zâhirî ahkâmına riâyet edilmesi gereğinin delilidir Rükû ve secde biri ötekinden ayrı düşünülemeyen iki ibadet esasıdır Rükûu tam yapmak gerekiyorsa, secdeyi de tam yapmak gerektiği anlaşılır Rükû ve secde, huşûun gözle görülebilen tezahürleri sayılır Peygamberimiz bütün bunlarla "Gerçekten mü'minler kurtuluşa ermiştir Onlar, namazlarında huşû içindedirler" [Mü'minûn sûresi (23), 1-2] âyetine işaret etmişlerdir
Bir insan bütün bunlara dikkat ettiği ve büyük günahlardan uzak durduğu takdirde, namaz küçük günahlara keffâret olmaya devam eder Büyük günahların ise bundan müstesna olduğunu, onların şartları yerine getirilen tövbe veya Allah'ın lutfu ve merhametiyle bağışlanacağını bir kere daha hatırlamalıyız



Hadisten Öğrendiklerimiz
1 Beş vakit namazı devamlı kılmak ve asla aksatmamak gerekir
2 Abdesti farzlarına, sünnet ve müstehaplarına, edeplerine riayet ederek almak icap eder
3 Namazda huşûa riayet etmek rükû ve secde ile diğer gerekli rükünlere tam uymak gerekir
4 Şartları yerine getirilerek kılınan beş vakit namaz, günün diğer saatlerinde işlenen küçük günahlara keffârettir


Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.