|
|
Konu Araçları |
dinlemenin, fazileti, kerim, kurani, okumak |
Kur'an-İ Kerim Okumak Ve Dinlemenin Fazileti |
07-12-2012 | #1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
Kur'an-İ Kerim Okumak Ve Dinlemenin FaziletiKur'an-ı Kerim Okumak ve Dinlemenin Fazileti Kur'anı Kerim Okumanın ve Dinlemenin Önemi Kur'anı Kerim Okumanın ve Dinlemenin Sevabı Her müslüman için namazı caiz olacak miktar Kur'an-ı Kerim'den ezber etmek, bir farz-ı ayndır Fatiha sûresi ile diğer bir sûreyi ezber etmek de vaciptir ki, bununla farz da yerine getirilmiş olur Kur'an-ı Mübin'in diğer kısımlarını ezberleyip hafız olmak da ehli İslâm için bir farz-ı kifayedir Kur'an-ı Kerim'i namaz dışında Mushaf-ı şerif'ten bakarak okumak, ezber okumaktan daha faziletlidir Çünkü bu takdirde okuma ibadeti ile Mushaf-ı şerif'e bakma ibadeti toplanmış olur Kur'an-ı Azim'i namaz dışında da kıbleye yönelerek ve güzel elbiseler giyinmiş bulunarak taharet üzere okumak müstehaptır Evvelinde "eüzü" ile "besmele"yi okumak da müstehaptır Kur'an-ı Mübin'i ayda bir kere hatim etmek daha iyidir Senede bir, kırk günde bir, haftada bir hatim edilmesini tercih edenler de vardır Üç günden az bir müddette hatim edilmesi müstehap değildir Çünkü böyle az bir müddette okunacak bir Kur'an-ı Azîm'in yüksek mânalarını düşünmek mümkün olamaz, tecvidine de belki riayet edilemez Kur'an-ı Kerim'i dinlemek bir farz-ı kifayedir Bununla beraber başka işler ile uğraşan kimselerin yanlarında Kur'an âyetlerinin seslice okunması uygun değildir Bu halde Kur'an-ı zişan'ı dinlemeyenler değil, okuyanlar günaha girmiş olurlar Kur'an-ı Hakim'i okumak, nafile ibadetten ve aşikâre okumak, sessizce okumaktan ve dinlemek, okumaktan daha faziletlidir Yeter ki riyadan uzak olsun Bir kimse, yürürken veya bir iş görürken Kur'an-ı Kerim'i okuyabilir Yeter ki bu hal, Kur'an'ın gafletle okunmasına sebebiyet vermesin Namaz kılınması mekruh olan vakitlerde dua ile, tesbih ile, Peygamber Efendimiz'e salât-ü selâm ile meşgul olmak, Kur'an-ı Kerim'i okumaktan daha faziletlidir Kur'an-ı Kerim'i güzel ses ile tecvid üzere okumak müstehaptır Nitekim bir hadis-i şerif'te: لكل شيئ حلية وحلية القرآن حسن الصوت "Her şeyin bir süsü vardır, Kur'an'ın süsü de güzel sestir" buyrulmuştur Fakat tecvide aykırı şekilde telhin ile, terci' ile, nağmeler ile okumak caiz değildir Kelimeleri değiştiren bir lâhn (hata), ihtilafsız haramdır Lâhn ile Kur'an okuyan kimseye doğrusunu ihtar etmek, işiten kimse için yapılması gerekli dini bir vazifedir Ancak bu yüzden aralarında bir düşmanlık, bir kin meydana geleceği bilinirse, o müstesna Kur'an-ı Azîmüşsan'ı okuyup öğrenmiş olan kimse, daha sonra Mushaf'ı şerif'ten okuyamayacak derecede unutacak olsa, günahkâr olur Kur'an-ı Kerim'i okumak gibi başkasına okutmak da pek büyük bir ibadettir Bir hadîs-i şerifte: خيرآم من تعلم القرآن وعلمه "Sizin en faziletliniz, Kur'an'ı öğrenip başkalarına öğreteninizdir" buyrulmuştur Diğer bir hadisi şerifte de: القراء عرفاء اهل الجنة "Güzel Kur'an okuyan müslümanlar, cennet ehlinin en arif olanlarıdır" buyrulmuştur Kur'an-ı Mübin maddî, manevî, bedenî ve kalbî hastalıkların bir şifasıdır Nitekim: “ القرآن دواء ” hadîs-i şerifi de bunu bildirmektedir Artık her müslüman için icap etmez mi ki, Kur'an-ı Kerim'i öğrensin, onu okumakla şereflensin, birçok sevaplara nail olsun! |
|