Kur’An-İ Kerim Mahluk Değildir |
07-12-2012 | #1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
Kur’An-İ Kerim Mahluk DeğildirKur’an-ı kerim mahluk değildir Sual: Kur’an-ı kerim neden mahluk değildir? CEVAP Muteber kitaplarda buyuruluyor ki: (Mutezile diyor ki: "İnsan, ihtiyari, yani istekli hareketlerini kendi yaratır Allahü teâlâ, kullarına faydalı işler yapmaya mecburdur İyilere sevap, kötülere azap vermesi gerekir Allah’ın sıfatları yoktur Kur'an, harf, kelime ve sestir Bunlar ise, mahluk, sonradan yaratılmıştır İnsan iyi, kötü, bütün işlerini kendi yaratır Allahü teâlâ, kötü şeyleri, günahları yaratır demek, doğru değildir" Mutezilenin bu sözleri yanlıştır Kur’an-ı kerimde mealen buyuruluyor ki: (Sizi de işlerinizi de yaratan Allahü teâlâdır) [Saffat 96] İş sahibi, işi yaratan değil, bu işi yapandır İnsan mahluk olduğu gibi, küfrü, imanı, ibadeti ve isyanı da mahluktur) [Milel ve nihal] İmam-ı Rabbani hazretleri buyuruyor ki, (İmam-ı a'zam Ebu Hanife ile imam-ı Ebu Yusuf, Kur’an-ı kerim mahluk mu, değil mi diye altı ay konuştuktan sonra sözbirliğine vardılar ve Kur’an-ı kerime mahluk diyenin kâfir olacağını bildirdiler Kelam-ı nefsiyi gösteren, kelam-ı lafziyi anlatan harfler, kelimeler, sesler, elbette mahluktur, hadistir Bütün mahluklar içinde, Allahü teâlâya en yakın olan, en kıymetli olan, Kur’an-ı kerimin harfleri ve kelimeleridir Kelam-ı lafzi ve kelam-ı nefsi ise ezeli ve kadimdir) [c3/89] Allahü teâlâ, Kur’an-ı kerimi, harf ve kelime olarak gönderdi Bu harfler mahluktur Bu harf ve kelimelerin manası, kelam-ı ilahiyi taşımaktadır Bu harflere, kelimelere Kur'an denir Kelam-ı ilahiyi gösteren manalar da Kur'andır Bu kelam-ı ilahi olan Kur'an mahluk değildir Allahü teâlânın, başka sıfatları gibi, ezeli ve ebedidir Kur’an-ı kerim, Allahü teâlânın kelamıdır, mahluk yani, sonradan yaratılmış değildir Zât-ı ilahinin sıfatıdır Kur’an-ı kerim, bu kelimelerden, seslerden çıkan manalardır Kelimeler, sesler, kelam-ı ilahi değildir İnsanın kelamı da kalbdedir Sözlerimiz bunu meydana çıkaran tercümandır Her dirinin kemali, üstünlüğü, kelam sıfatı iledir Kelam sıfatı olmazsa, kusurlu olur Allahü teâlâ da, diri olduğu için, kelam sahibi olması gerekir Bütün peygamberler, bütün kitaplar, Allahü teâlânın kelam sıfatı vardır, dedi Musa aleyhisselamın ağaçtan işittiği kelime ve ses, kelam-ı ilahi idi Hafızın sesi ise kelam-ı ilahi değildir Bu sesin sadece manaları, kelam-ı ilahidir Allahü teâlâ, mahlukların sözünü harfsiz, sessiz işitir Harfsiz, sessiz olan kendi kelamını, Arabi dil ile indirdi Kelam-ı ilahide bir değişiklik olmadı İnsan çeşitli elbise ile, çeşitli surette görünür, fakat insanda bir değişiklik olmaz Allahü teâlânın kelamı, mahlukların kelamı gibi, kelime ve sese muhtaç değildir Fakat bu kelime ve sesler değiştirilirse, kelam-ı ilahi değiştirilmiş, bozulmuş olur Kur’an-ı kerim, bu kelimelere, bu sese mahsustur Allahü teâlâ, kelamını bu kelimelere, seslere kendi yerleştirmiştir (Emali şerhi) |
|