Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Toplum ve Yaşam > Beslenme, Diyet ve Sağlık > Genel Sağlık

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
dünya, farkındalık, günü, nisan, otizm

2 Nisan Dünya Otizm Farkındalık Günü

Eski 11-04-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

2 Nisan Dünya Otizm Farkındalık Günü



2 Nisan Dünya Otizm Farkındalık Günü

2 Nisan, bütün dünyada otizm konusunda farkındalık oluşturmak ve sorunlara çözüm bulmak amacıyla, 2008 yılında Birleşmiş Milletler tarafından “Dünya Otizm Farkındalık Günü” olarak ilân edildi



Her yıl, “Otizm Farkındalık Ayı” olan Nisan ayı boyunca dünya genelinde otizmle ilgili araştırmaların teşvik edilmesi ve bilinirliğin arttırılarak, erken teşhis ve tedavinin yaygınlaştırılması hedefleniyor Otizm, doğuştan gelişen, beynin ve sinir sisteminin farklı yapısından ya da işleyişinden kaynaklandığı kabul edilen nörolojik tabanlı bir bozukluk olarak genellikle 3 yaştan önce ortaya çıkarken, bireylerin sosyal iletişim, etkileşim ve davranışlarını olumsuz olarak etkiliyor Bütün dünyada tanılama bilimselliği kabul edilmiş gelişim değerlendirme ve ölçme kriteri DSM- IV ölçütlerine göre her 150 çocuktan birinin otizmden etkilenmiş olduğu görülüyor

Otizmin belirtileri

Otistik çocuklar genelde öğrenme zorluğu çekerler Otistik çocukların büyük bir kısmında farklı seviyelerde zekâ geriliği görülse de, zekâ seviyeleri normal otistik çocuklar da vardır Ancak genel zekâ seviyeleri ne olursa olsun, Otistik çocuklar çevrelerindeki dünyayı algılamakta ortak bir zorluk çekerler Otizm erkek çocuklarda kız çocuklarından 4 kat daha fazla görünmektedir Her çocuktaki otistik belirtiler ve bunların seviyesi farklılık gösterebilir, bu sebeple otizmin seviyelerini kategorize etmek güçtür Ayrıca, Asperger Sendromu ve Rett Sendromu olarak bilinen otizm formları da bulunmaktadır

Otistiklerde, etkilenme dereceleri değişse de, şu ortak belirtiler görülür Sosyal ilişkilerde güçlük, konuşma güçlüğü, sessiz iletişimde zorlanma, oyun oynama ve hayal gücünü kullanmada zorlanma, değişikliklere karşı tepki ve direnç gösterme Otistik bir çocuk; başkalarına karşı ilgisizdir Göz temasından kaçınır Başkaları ile kendiliğinden iletişim kurmaz İsteklerini bir yetişkinin ellerini kullanarak belirtir Diğer çocuklarla oynamaz Sürekli bir konu üzerinde konuşur Sebepsiz şekilde ağlar, güler ve sebepsiz davranışlarda bulunur Anlamsız sözleri üst üste tekrarlar Nesneleri tutup sürekli döndürmekten hoşlanır Değişikliklerden hoşlanmaz Bazıları üreticilik gerektirmeyen bazı işleri oldukça hızlı ve iyi yapar

2 Nisan Dünya Otizm Farkındalık Günü

Türkiyedeki otizmli bireylerin ekonomik, sosyal ve kültürel hayata tam katılımlarının sağlanması amacıyla bu alanda çalışan 16 sivil toplum örgütünün bir araya gelerek oluşturduğu bir sivil toplum hareketi olan OTİZM PLATFORMU, 2 Nisan Dünya Otizm Farkındalık Günü dolayısıyla, bütün dünyada olduğu gibi Türkiyede de sayıları her geçen gün artan otizm teşhisli çocuklara dikkat çekiyor Ülkemizde yaklaşık 450000 otizmli birey olduğu tahmin edilmektedir 0–14 yaş grubunda 125000 civarında otizmli çocuk vardır Bunlardan sadece 1000 tanesi özel alt sınıflarda, 1000 tanesi kaynaştırma eğitiminde yer almakta, diğerleri ise evlerinde beklemektedirler Bu veriler ışığında mevcut müfredat programları yenilenmeli, eksik olan bilimsel dayanaklı 0–3 yaş ve 15 yaş üstü müfredat programları geliştirilmelidir

Otistik çocuklar da eğitim imkânlarından yararlanmalı

Rehberlik Araştırma Merkezlerinde otizmli çocuklarımızın eğitsel değerlendirmesini yapan kadroların, çağın ihtiyaçlarına uygun erken tanılama ölçeklerini kullanması için eğitimlerle desteklenmesi gerekmektedir Otizmin bugün için kabul edilen en önemli tedavi aracı, erken yaşta verilmeye başlanan yoğunlaştırılmış ve bireyselleştirilmiş özel eğitimdir Bilimsel olarak erken yaştaki çocuk için ispatlanmış yoğun eğitim süresi haftada bireysel ve grup eğitimi olarak 40 saattir Erken teşhisle birlikte yoğun özel eğitimden yararlanan çocukların ilerlemeler göstererek, yarısına yakınının otizme özgü sorunlarının çoğundan uzaklaşarak, eğitim hayatlarının geri kalanını genel eğitim düzeni içinde sürdürebilmeleri, toplum içinde yer almaları mümkün olabilmektedir

Otistik çocukların eğitimi ile ilgili en önemli konu ise onların normal okullarda eğitim görme haklarının sağlanmaması Otistik çocuk deyince hemen Bağımsız OÇEM'e (Bağımsız Otistik Çocuklar Eğitim Merkezi) yönlendiriyorlar Okul yöneticileri, öğretmenler ve hatta Rehber öğretmenler bu konuda çok bilgisizler Kaynaştırma amacıyla normal okula gidebilecek durumdaki pek çok otistik çocuk çevrenin anlamsız tepkileri, öğretmenlerin bilgisizlikleri sebebiyle evde oturuyor veya Bağımlı OÇEMe gitmek zorunda kalıyor OÇEM mezunları diplomalarıyla orta öğretime alınmıyor Bağımsız OÇEM'lerin (Bağımsız Otistik Çocuklar Eğitim Merkezi) sayı olarak arttırılması yerine, bütün normal okullarda özel sınıfların (Bağımlı OÇEM) açılması için bir yaptırım uygulanmalı, bütün millî eğitim personeli hizmet içi eğitimlerden geçirilmelidir, kaynaştırmaya giden mevcut otistik bireylerin yaşanmış başarı öyküleriyle konunun başarılabilirliği gösterilmelidir Eğitim yaşını geçen otistik çocukların bir takım beceriler ya da meslekler edinmeleri, sosyal, sportif faaliyetlerde bulunmaları için spor kompleksleri, meslekî eğitim programları, özel yetenek geliştirme programları açılmalıdır

Otizm konusunda ailelerin, eğitimlerin, kamu kuruluşlarının ve STKların işbirliği yapması, erken teşhis konusunda bilinçlenmenin sağlanması gerekmektedir Mutlu bir hafta geçirmeniz dileğiyle…

Ailelere yol haritası: Otizmden kuşku duyulması

Eğer çocuğunuzda otizm olabileceğinden kuşkulanıyorsanız, en kısa zamanda bu kuşkunuzla ilgili olarak uzman görüşü almalısınız
Bu amaçla doğrudan çocuk ruh hastalıkları uzmanına ya da çocuk nörologuna başvurabileceğiniz gibi, önce çocuğunuzun doktoruna ya da sağlık ocağında çalışan sağlık personeline de danışabilirsiniz

Çocuğunuzun gelişimini takip eden çocuk doktoruna, Ana Çocuk Sağlığı Aile Planlama Merkezlerinde ya da sağlık ocaklarında görev yapan aile hekimlerine, hemşirelere ve ebelere, çocuğunuzda fark ettiğiniz sorunları ve neden otizmden kuşkulandığınızı anlatabilirsiniz Bu kişiler çocuğunuzun rutin gelişim takibini yaparken sizin otizmle ilgili kuşkularınıza da ışık tutabilirler

Ülkemizde otizm teşhisi koyabilecek uzmanlar çocuk ruh hastalıkları uzmanları ve çocuk nörologlarıdır Bu uzmanlar teşhis koyma amacıyla otizme yönelik ayrıntılı değerlendirme yaparlar Çocuklarda otizm olup olmadığını, otizmin derecesini, zekâ düzeyini, uyum becerilerini, iletişim becerilerini ve davranış gelişimini değerlendirmek için çeşitli testler vardır Çocuk ruh sağlığı uzmanları ve çocuk nörologları ayrıntılı değerlendirme sırasında bu testlerin hangilerinin sizin çocuğunuza uygulanması gerektiği konusunda sizi bilgilendirirler ve çocuğunuza test uygulanması için sizi yönlendirirler Eğer çocuğunuz otizm teşhisi alırsa, Özürlü Sağlık Kurulu Raporu almanız gerekir Özürlü Sağlık Kurulu Raporu almak için, bünyesinde Özürlü Sağlık Kurulu bulunan bir hastaneye başvurmalısınız

Eğitimin planlanması

Bir çocuğa otizm teşhisi koyulduktan hemen sonra eğitim programının planlanması adımına geçilmelidir Otizmin tedavisi sürekli ve yoğun eğitimdir Her çocuk gibi sizin çocuğunuzun da bu eğitime hakkı vardır Bu haktan yararlanmak için yaşadığınız yere en yakın Rehberlik ve Araştırma Merkezine (RAM) başvurmalısınız Bu başvuruyla RAM içinde bulunan Özel Eğitim Değerlendirme Kurulu tarafından çocuğunuza eğitsel değerlendirme ve teşhisleme yapılır RAMda eğitsel değerlendirme ve teşhisleme süreci sonunda çocuğunuz için bir yıllık bir eğitsel plan hazırlanır Çocuğunuzun gelişimi RAM tarafından düzenli olarak takip edilir ve eğitsel plan her yıl RAM tarafından yenilenir RAMda hazırlanacak eğitsel planda çocuğunuzun hangi eğitim ortamında eğitim görmesinin uygun olacağına ilişkin görüş de belirtilir

Eğitim ortamına yerleştirme yapılması

RAMda hazırlanacak eğitsel plandaki görüş doğrultusunda il ya da ilçe Millî Eğitim Müdürlüğü bünyesindeki Özel Eğitim Hizmetleri Kurulu, otizmli çocuğunuz için en uygun olan eğitim ortamına yerleştirme kararı verir Yerleştirme seçenekleri şunlardır:

Kaynaştırma: Kaynaştırma, özel eğitim gerektiren çocukların eğitimlerini normal gelişim gösteren çocukların devam ettiği resmî veya özel okullarda sürdürmeleridir Özel eğitim gerektiren çocuk okul öncesi, ilköğretim ve orta öğretim kurumlarında kaynaştırma eğitimi alabilir

Özel eğitim sınıfı: Özel eğitim sınıfları, resmî ve özel okul bünyesinde özel eğitim gerektiren öğrenciler için açılan sınıflardır

Otistik Çocuklar Eğitim Merkezi (OÇEM): Zorunlu öğrenim çağında olup normal ilköğretim programlarına devam edemeyecek özelliklerde olan otizmli öğrenciler için resmî ve özel otistik çocuklar eğitim merkezleri (OÇEM) vardır

Otistik Çocuklar İş Eğitim Merkezi: İlköğretimlerini tamamlayan, genel ve meslekî ortaöğretim programlarına devam edemeyecek durumda olan ve 21 yaşından gün almamış otizmli bireyler otistik çocuklar iş eğitim merkezlerine devam edebilirler Çocuğunuzun eğitim ortamına yerleştirilme süreci biraz zaman alabilir Bu süreci hızlandırmak için siz de çocuğunuza uygun eğitim ortamlarını araştırabilirsiniz Bu arayışta karşılaşabileceğiniz sorunlar sakın sizi yıldırmasın! Ülkemizde otizmli çocuklara uygun eğitim ortamı ya da öğretmen olmaması gibi sorunların çözümü için Millî Eğitim Bakanlığı ve sivil toplum kuruluşları çok yoğun çaba harcamaktadır Bu çabalar sonucunda yarının bugünden daha güzel olacağına inanıyoruz

Özel eğitim giderlerinin karşılanması: Ülkemizde resmî eğitim kurumlarında verilen özel eğitim hizmetleri ücretsizdir ve devlet tarafından karşılanır Ancak; özel eğitim kurumlarından verilen özel eğitim hizmetleri ücrete tabidir Bu ücretin belli bir bölümü de devlet tarafından karşılanır

Alıntı Yaparak Cevapla

2 Nisan Dünya Otizm Farkındalık Günü

Eski 11-04-2012   #2
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

2 Nisan Dünya Otizm Farkındalık Günü



Türkiye'de otizm hastalığı

Birleşmiş Milletler'in kararıyla, 2008 yılında başlamak üzere, tüm dünyada otizm konusunda farkındalık oluşturmak ve sorunlara çözüm bulmak amacıyla, her yıl 2 Nisan tarihi 'Dünya Otizm Günü' ve nisan ayı 'Otizm Farkındalık Ayı' olarak kabul edildi



Biz de otizmin farkına varmak için Tohum Türkiye Otizm Erken Tanı ve Eğitim Vakfı'nın özel okulunu ziyaret ettik

Genç kız, sesinin en güzel tonuyla "Çok güzel söylediiin!" diyerek bir anda kucakladığı çocukla birlikte küçük salonun ortasında dakikalarca dönüyor Her dönüşte daha sıcak bir aferinle sarmalıyor küçük çocuğu bir kere daha Bütün bu sevincin sebebinin 4 yaşındaki bir çocuğun "kalem ver" cümlesini kurması olduğunu söylemek pek çok kişi için anlamsız gelebilir Ama Türkiye'de 100 binden fazla çocuğun ailesi için bu sevinç anı belki de mutlulukların en büyüğü Çünkü onlar otizmin ne demek olduğunu olduğunu iyi biliyorlar

Genellikle 18 aylıkken ilk belirtilerini gösteren otizm, çocukların göz temasından kaçınmasıyla başlıyor Kendilerine seslenenlere cevap vermemek ve bir çamaşır makinesinde dönen çamaşırlar gibi tekrar eden hareketleri takıntılı bir şekilde seyretmek diğer belirtiler Çocuklar bu süreçte söylenen her şeyi anlasalar da kendilerini ifade edemedikleri için saldırganlaşabiliyorlar Sebebinin bilinmemesi kesin bir tedavi bulmayı imkânsız hale getiriyor Şu an bilinen tek çaresi eğitim Hastalık eğitimle tedavi edilemese de ilerlemesini engellemek zorlu bir eğitim süreciyle gerçekleştirilebiliyor Küçük yaştan itibaren başlayan eğitimlerle hastaların yüzde 40'ı topluma kazandırılabiliyor

En çok anneler yıpranıyor

Birebir gerçekleştirilen eğitimlerde öğrencilere basit cümlelerle kendilerini ifade etmekten tutun da elbiselerini nasıl giyeceklerine varıncaya kadar birçok şey öğretiliyor Öyle ki dişçiye gidecek bir çocuğa 3 gün boyunca ağzını nasıl açması gerektiği öğretilmeye çalışılıyor Özel eğitim merkezlerine yapılan çalışmalarla hastalar topluma kazandırılmaya çalışılıyor Bu eğitim ne kadar önemli olsa da en az bunun kadar evde yapılacak eğitim de önemli Çünkü eğitim her an devam etmezse çocuklar öğrendiklerini unutuyor
Evdeki eğitim ise daha çok annelere düşüyor Bunun farkında olan 4 yaşındaki Kaan'ın babası Hakan Arslan "En çok anneler yıpranıyor" diyor Bütün sosyal hayatından vazgeçen Oktay'ın (8) annesi Mercan Öksüz'ün en büyük isteği ise biraz olsun kendine vakit ayırabilmek "İmkânsız olduğunu biliyorum" diyor umutsuz bir ses tonuyla

Mercan Hanım, 1,5 saatlik eğitim için her hafta Çekmeköy'den Şişli'ye geliyor 9 aylıkken yürümeye, 1 yaşında konuşmaya başlayan Oktay'ın hareketleri 18 aylıkken değişmeye başlamış İlk başlarda huysuzlaşmaya başlayan küçük çocuk zamanla bütün iletişimini koparmış çevresiyle Şimdi ise en çok sevdiği şey renklerden bahsetmek

Kaan'ın ailesi için hastalığı kabullenmek çok zor olmuş Hakan Arslan da "Otizm hastası çocukların tamamı çok güzel çocuklar Çevremizdeki insanlara hasta olduklarını anlatmak zor oluyor Genellikle 'Emin misiniz?' sorusuyla karşılaşıyoruz" şeklinde konuşuyor Hastalar için eğitim çok önemli olsa da Türkiye'de bu eğitimi verebilecek okul sayısı bir elin parmaklarını geçmiyor Hal böyle olunca Şişli'de bulunan ve 24 öğrenci kontenjanına sahip Tohum Otizm Vakfı'nın okulu, iki kontenjan boşalınca noter huzurunda çekilişle öğrenci almış

Vakfın öğretmenleri üniversitede bu eğitimi alsalar da, burada işe başlamadan önce ayrıca bir eğitim sürecinden geçiyorlar Amerika'dan alınan bir yöntemle verilen eğitimlerden sonra işe başlayan öğretmenler okulda verdikleri derslerin yanında aileleri evlerinde ziyaret edip anne-babaların da eğitimine devam ediyorlar

Otizm, doğuştan gelen ve sebebi bilinemediği için kesin bir tedavisi de olmayan bir hastalık Yaygın kanı, hastalığın genlerle taşındığı yönünde olsa da şu ana kadar yapılan araştırmalar hangi genin bu hastalığa sebep olduğunu açıklığa kavuşturmadı

BAHAR MANDAN

Alıntı Yaparak Cevapla

2 Nisan Dünya Otizm Farkındalık Günü

Eski 11-04-2012   #3
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

2 Nisan Dünya Otizm Farkındalık Günü



Dünya Otizm Farkındalık Günü

Nedeni tam olarak bilinmeyen ve tedavisi olmayan otizmde, yoğunlaştırılmış ve kişiselleştirilmiş özel eğitim büyük önem taşıyor Uzmanlar, bu şekilde eğitilen otizmli bireylerin bağımsız yaşam becerileri kazanabildiklerini söylüyor

Diyarbakır Otizmle Mücadele Derneği'nce (DOMDER), Doğu ve Güneydoğu Anadolu Bölgesi'nde ilk kez Diyarbakır'da ''Dünya Otizm Farkındalık Günü'' kapsamında uluslararası eğitim konferansı düzenledi

DOMDER Kurucu Başkanı Mine Onur, otizmli çocukların bugününü ve geleceğini daha da güzelleştirmek ve yaşam kalitelerini artırmak amacıyla Diyarbakır'da otizmli çocuğu olan veliler olarak bir araya gelerek dernek kurduklarını, DOMDER olarak bölgede ilk kez otizme yönelik uluslararası bir konferans düzenlemenin mutluluğunu yaşadıklarını söyledi

Onur, otizmin dünyada nedeni tam olarak bilinmeyen ve tedavisi olmayan bir hastalık olduğunu ifade ederek, yoğunlaştırılmış ve kişiselleştirilmiş özel eğitimle otizmli bireylerin bağımsız yaşam becerileri kazanabildiklerini belirtti Otizmin ömür boyu süren bir engel türü olduğunu, bu nedenle mücadele veren tüm ailelerin büyük zorluk ve acı çektiklerine dikkati çeken Onur, şöyle dedi:

''Bu toplumsal bir sorundur Bu sorun ancak toplumsal dayanışmayla hafifletilmektedir Zorluklardan bahsetmeyeceğim, onlar zaten aşılmak içindir Bizim kuruluş amacımız da bu zorlukların el birliği ile üstesinden gelmektir Bu konferanstan aileler olarak beklentimiz, yeni eğitim metotlarını ve çağdaş yaklaşımları öğrenip otizmli çocuklarımıza daha fazla faydalı olmaktır Veliler olarak kurumlar arası işbirliğinin bir an önce hayata geçirilmesinin hayati öneme sahip olduğuna inanıyoruz Aile doktorları, psikologlar, özel eğitimciler ve ailelerle işbirliği yapmamızın çocuklarımızın geleceği için önemli olduğuna inanıyoruz Ailelerin eğitimi bizim için çok önemli Otizmli çocuklarımıza daha fazla yaşam alanlarının yaratılması için valimiz ve belediye başkanlarımızdan yardım istiyoruz Bölgede otizm destek evleri, açık spor alanları, meslek edindirme, sanat ve ritm atölyeleriyle bağımsız yaşam evlerinin açılması çağdaş bir zorunluluktur Bunlarla ilgili dernek olarak projeler geliştirmekteyiz Projelerimizi en kısa sürede ilgili birimlere sunacağız Daha yaşanılabilir bir dünya için Diyarbakır'a ve otizmli çocuklara hep birlikte sahip çıkmanın tam zamanıdır''

SOSYAL İLİŞKİLER ÇOK ÖNEMLİ
Fransız Eğitim Bilimleri Doktoru ve Otizm Uzmanı Dr Armella Darcel Thomas, otizmin kişiden kişiye, kişide de zamanla farklılıklar gösteren yaygın bir gelişim bozukluğu olduğunu söyledi Otizmin bireyin sosyal ilişkilerinde sorun yaşaması, sözlü iletişimde engel ve tekrar eden davranışlarla 3 yaş öncesinde ortaya çıktığını ifade eden Thomas, hastalığın hayat boyu engel durumu teşkil ettiğini belirtti Thomas, zamanında takip edilmediğinde zaman kaybı nedeniyle hastalığın ilerlediğini vurgulayarak, konuşmasını şöyle sürdürdü:

''1943'den bu yana otizmin gelişimi 10 numaralı uluslararası bir hastalık olarak bahsedilir Otistik bireylerin sosyal ilişkileri son derece kısıtlıdır Çünkü dil problemi ve odaklanma sorunu yaşarlar Otizmli kişilerin zihinsel olarak adeta 'kör' olduğu söylenir Ne kendi hislerini ne de başkalarının hislerini okuyabilirler Bizim günlük hayatta kullandığımız kelime ve davranışlar onlar için son derece karmaşık olabilir Otistik bireyler zihinlerine ilk kaydettiklerine ilk anlamı verirler Sürekli fotoğraf hafızası ile objeleri anımsarlar Bu bireylerin başka kişilere odaklanması veya dikkatlerini toplaması bu nedenle de son derece güçtür Tahammül edilemez bir ses veya ani sıcaklık artışı farklı tepkiler göstermelerine yol açar''

GENETİK VE ÇEVRESEL FAKTÖRLER DE ETKİLİ
Thomas, 1925 yılından bu yana yapılan çalışmalarda otizmin genetik ve çevresel etkenlerden kaynaklandığının belirtildiğini, 6 farklı ülkede yapılan 26 çalışmada 12-25 yaş arası otistik kişilerde otizme neden olan farklı faktörlerin ortaya çıktığını bildirdi Bu yıl genetik araştırmacıların yaygın gelişimsel bozukluklarla ilgili otizm hastalığına yakalanabilme olasılığına aday genler olduğu yönünde açıklamalar yaptığını vurgulayan Thomas, bu genlerin kendi içlerinde otizm çıkmasına önemli rol oynadığının ifade edildiğini belirtti Hastalığın ilaçla tedavisinin mümkün olmadığını, ancak kullanılan ilaçların bireyin ve ailesinin yaşamını kolaylaştırmak ve hastalığın ilerlemesini önlemeye katkı sunduğunu anlatan Thomas, şöyle konuştu:

''Otistik bireylerin eğitiminde hem profesyonel yardım hem de aile desteği son derece önemli Bireyin eğitimi ilgi alanı ve kişilik profiline göre yapılmalıdır Herkes için tek bir çözüm yoktur Bu hastalıkta görmek bilmektir Bu düşünceyle resim ve fotoğraflarla eğitim önemlidir Eğitim, görüntü, fotoğraf, yazı dili ve konuşma diliyle ilişkilendirilerek yapılmalıdır Otistik kişilerin iletişimleri farklı bilişsel tarzları olduğundan değişiklik gösterir Çevrenin açık olması bireyin iyi eğitim alması için gereken şartlardan birisidir Ancak bu yalnız başına yeterli değil Eğitici ve sosyal ortam da son derece önemli Fransa'da otizm hastası çocuğu bulunan ailelere yol gösterici uygulamaların ortaya konulduğu kılavuz oluşturuldu İçeriğinde bireye iyi bir yaşam hakkı, bireysel projelere katkı, aile ve çevre desteği, program ve hizmetlerin sunulması, hastalığın seyrini izleme ve teşhis koyma gibi konular yer alıyor Bu konuda tek bir bilgi temeli yeterli değil Kurumların desteğinin sağlanması, bireysel desteğin ise her gün sağlanması, kişiye özgü projeler oluşturulması önemli Çünkü bu hastalıkta her birey kendine özgü, kendine özerk özellikler taşır''

“EĞİTİM KÖYLERİ HEDEFLİYORUZ”
AK Parti Diyarbakır Milletvekili Abdurrahman Kurt da engelliliğin hep ihmal edilmiş bir sorun olduğunu ifade ederek, hükümet olarak engelli bireylere ve ailelerine destek olmaya çalıştıklarını belirtti

Kendisinin de Diyarbakır'daki engelli derneklerinin faaliyetlerine katkı sunduğunu anlatarak, ''Hükümet olarak yalnız bırakılmış engelli bireylerin ailelerine maddi ve manevi destek sunmaya çalışıyoruz Ancak bunlar elbette çok gelişmiş ülkelerdeki kadar olmamıştır Otizmle mücadelede yerel yönetimlerle birlikte proje üretmek gerekiyor Otistik çocuklarla ilgili eğitim köyleri oluşturmayı istiyoruz Diyarbakır Valisi Mustafa Toprak ile görüştüm Kendisi de sizlere her tür desteği vereceğini söyledi Engelli insanlarımızın önlerindeki engelleri kaldırmak adına, el ele, omuz omuza bir geleceğe doğru hepinize hayırlı yürüyüşler diliyorum'' şeklinde konuştu

Etkinlik kapsamında Sümerpark'ta yarın Otizmli ailelere yönelik eğitim çalışması yapılacak

Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.