Zurich Sigorta |
10-14-2012 | #1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
Zurich SigortaZurich Sigorta Merkezi İsviçre’nin Zürih şehrinde olan, Uluslararası Sigorta Firması Zurich tarafından, Mart 2008’de satın alınan TEB Sigorta, “Zurich Sigorta” olarak belirlenen yeni adıyla faaliyete başladı Orta ve Doğu Avrupa CEO’su Lutz Bauer ile Zurich Sigorta Genel Müdürü Ertuğrul Bul’ un katılımıyla gerçekleşen toplantıda, Zurich sigortanın, sigorta sektörüne getireceği yenilikler açıklandı Zurich Sigorta Genel Müdürü Ertuğrul Bul, “Sigortacılık sektöründe rakip tanımıyoruz Lider firma olacağız” dedi Ertuğrul Bul konuşmasına şöyle devam etti: "Dünyanın 4 sigorta devi tarafından satın alındık ve yeni adımızla faaliyete geçtik Geçirdiğimiz bu değişim, basit bir isim değişikliğinden çok daha ötesi Müşterilerimizle ve iş ortaklarımızla mevcut güvene dayalı ilişkimiz sürerken, Zurich Sigorta olarak hizmet vermek bize pek çok olanağı da beraberinde getirecek İş ortaklarımız, müşterilerimiz ve çalışanlarımız, Zurich Sigorta adının getirdiği güven ve istikrarı fark edecekler ve bu durum bizlere pazarda çok daha etkin bir rekabet gücü sağlayacak” “GLOBAL SİGORTACILIK YAPIYORUZ” Zurich Sigorta’yı global sigorta olarak tanımlayan Orta ve Doğu Avrupa CEO’su Lutz Bauer, Zurich Sigorta’yı şöyle anlattı: “Çoğu bağımsız olmak üzere, 170’ i aşkın ülkede temsilcimiz var Kuzey Amerika, Avrupa, Asya Pasifik ve Latin Amerika’ nın olduğu çeşitli pazarlardan oluşan küresel ofis ve şube ağı aracılığıyla hizmet veren sigorta tabanlı bir finansal hizmet sağlayıcısıyız Çok ciddi bir piyasa payına sahibiz 73 milyar USD tutarında portföyümüz var 2007’ de yaklaşık 130 milyon USD prim üretimi gerçekleştirdik Zurich Sigorta ürünleri, arasında bölge ofisleri, acenteler, brokerler ve finansal kurumlar olan 600’den fazla hizmet noktasında satışa sunuluyor Hiçbir ortağımız yüzde 5’lik paydan fazlasına sahip değil” Karlılığı sürekli yüksek tutma amacında olduklarını ifade eden Lutz Bauer, “bireysel”, “kobiler” ve “kurumsal” olmak üzere 3 ana segmentte çalıştıklarını belirtti Türkiye’ de kurumsal hizmet sunduklarının altını çizen Bauer, global hayat ve hayat dışı sigortayı ayırdıklarını ve böylece her iki alanda da ayrı ayrı iyi hizmet verdiklerini vurguladı “MÜŞETERİLERİMİZİN GÖZÜNDE EN İYİ OLMAK ODAK NOKTAMIZ” Yerel bilgiyi alıp, uluslar arası pazarda uygulayarak, çalışanları ve yerel tecrübeleri sayesinde bu kadar güçlü olduklarına dikkat çeken Lutz Bauer, “Müşterilerimizin gözünde en iyi olmak odak noktamız Müşteri odaklı çalışıyoruz Piyasalardaki tüm operasyonlarda en iyi hizmeti sunuyoruz”dedi TEB’i satın almayı tercih etme sebebini ise, dinamik, genç, yaratıcı, girişimci bir ekibe sahip olmasına bağlayan Lutz Bauer, bu satın almanın Türk sigorta sektörüne artı değerler katacağını ifade etti “YÜZDE 78 MEMNUNİYET PAYINA SAHİBİZ” Zurich Sigorta Genel Müdürü Ertuğrul Bul, geçtiğimiz sene yaptıkları ankette yüzde 78 memnuniyet payını bulduklarını ve bu oranı arttırmayı hedeflediklerini söyledi Zurich Sigortan’ nın müşteri odaklı web sitesi kurarak, Türkiye’ de bir ilki gerçekleştirdiğinin altını çizen Ertuğrul Bul, bu siteyle müşterinin bilgilerini takip edebileceğini ifade etti Sektöre göre hep 2 kat daha fazla büyüdüklerine işaret eden Bul, “Kar oranımızın hiçbir zaman yüzde 6’ nın altına düşmemesini hedefliyoruz” dedi Türk sigorta sektörüne TEB Sigorta’yı devralarak giren Zurich Finansal Hizmetler, adını tescil edip, resmen faaliyete geçti Zurich Sigorta Orta ve Doğu Avrupa CEO’su Lutz Bauer, "Yapı Kredi Sigorta’yla ilgiliyiz Bize değer katacak başka şirketlere bakarız Türkiye iyi fırsat sunuyor" dedi BU yılın mart ayında uluslararası Zurich Finansal Hizmetler tarafından satın alınan TEB Sigorta ismini resmen Zurich Sigorta olarak tescil ettirerek faaliyete başladı Zurich Sigorta Orta ve Doğu Avrupa CEO’su Lutz Bauer, "İlgilendiğiniz Yapı Kredi siggortayı alamazsanız nasıl lider olacaksınız" sorusu üzerine, "Bize değer katacak, katkı sağlayacak satın almalarla ilgileniyoruz Aynı zamanda farklı yatırım planlarımız da var Türkiye piyasası verimlilik açısından bize çok iyi fırsatlar sunuyor" dedi Mevzuat değişimi Türkiye pazarında rakiplerini iyi tanıdıklarını hepsinin global dünyada rekabet eden şirketler olduklarını belirten Bauer, şunları söyledi: "Türkiye piyasası verimlilik açısından bize çok iyi fırsatlar sunuyor Türkiye sigorta sektöründeki mevzuat yenilemeleri ile ilgili olarak da memnunuz Bu konuda çok önemli adımlar atıldı Ürün geliştirme açısından özgürlük ortamı yaratıldı" Riskli kağıt almıyoruz Çok sağlam risk yönetimi yaptıklarını ve subprime kağıtları almadıklarını vurgulayan Bauer, şöyle devam etti: "Zurich Sigorta 170 ülkede faaliyet gösteriyor Kuzey Amerika, Latin Amerika, Çin, Japonya, Rusya ve Avrupa gibi pazarlarda büyük bir pazar payına sahibiz Şirket 73 milyar dolar tutarında portföye ve 43 milyar dolar piyasa değerine sahip 2007 yılında 56 milyar dolar net gelir elde ettik Hissedarlara yüzde 21 oranında getiri sağladık" Faaliyet gösterdiği pazarlarda pazarı takip eden değil yönlendiren bir sigorta şirketi olmayı hedeflediklerini ifade eden Bauer, "TEB Sigorta dinamik, yaratıcı, genç, girişimci bir firmaydı ve dinamik yaratıcı bir ekibi vardı Biz de çalışanlarımıza değer veriyor ve çalışanların gözünde cazip firma olarak kalmak istiyoruz Türkiye’de çalışan ekibimizin yerel deneyimi ve bilgisinin Zurich’in küresel gücü ve kapasiteleri ile birleşmesi bizi müşterilerimize daha iyi hizmet verebilecek pozisyona taşıyor" diye konuştu 4 bin ürünü var Sadece hayat ve hayat dışı sigortacılık hizmetleri ile uğraştıklarını, ürün portföylerinde 4 binin üzerinde ürün bulunduğunu kaydeden Bauer, "İhtiyaca uygun hizmet vermek üzere müşterileri bireysel, kurumsal ve KOBİ’ler olarak gruplandırdık İngiltere, Almanya, İsviçre, İtalya ve İspanya gibi en büyük pazarlarda faaliyet gösteriyoruz Avrupa’da hayat dışı sigorta alanında 2’nci büyük şirket konumundayız Gelecekteki büyüme her zaman mevcut işimizi iyi yapmakla ilgili olacak Mükemmel dağıtım kanallarımız var Agresif olarak büyümede kararlılığımız var Tek hedefimiz var, o da kárlılık Kárlılık oranımızı yüzde 16’nın altına düşmeyecek" diye konuştu Liderlik hedefi koyduk SİGORTACILIK sektöründe rakip tanımadıklarını ve lider firma olacaklarını dile getiren Zurich Sigorta Genel Müdürü Ertuğrul Bul, şunları söyledi: "Dünyanın 4’üncü sigorta devi tarafından satın alındık ve yeni adımızla faaliyete geçtik Geçirdiğimiz bu değişim, basit bir isim değişikliğinden çok daha ötesi Müşterilerimizle ve iş ortaklarımızla mevcut güvene dayalı ilişkimiz sürerken, Zurich Sigorta olarak hizmet vermek bize pek çok olanağı da beraberinde getirecek İş ortaklarımız, müşterilerimiz ve çalışanlarımız, Zurich Sigorta adının getirdiği güven ve istikrarı fark edecekler ve bu durum bizlere pazarda çok daha etkin bir rekabet gücü sağlayacak Sektöre göre hep 2 kat daha fazla büyüdük Kár oranımızın hiçbir zaman yüzde 6’ nın altına düşmemesini hedefliyoruz" Türkiye çekici bir pazar Zurich Sigorta Genel Müdürü Ertuğrul Bul, "Türkiye, Zurich Grubunun diğer ülkeleri arasında çok büyük bir potansiyele sahip çekici bir pazar Gelecek dönemler içinde, Zurich Sigortanın, grup içerisinde parlayacağından hiç şüphemiz yok" dedi Ertuğrul Bul, bu yılın mart ayında uluslararası Zurich Finansal Hizmetler tarafından satın alınan TEB Sigorta AŞ'nin, ismini resmen Zurich Sigorta olarak tescil ettirerek bir süre önce faaliyete başladığını hatırlattı Satın alımın tamamlanmasından sonra ağırlıklı olarak yeni markaya geçiş sürecini yaşadıklarını ve bu sürecin hala devam ettiğini belirten Bul, Zurich Sigorta ismini müşterilerine ve paydaşlarına benimsetmenin, sigorta sektörü içinde yeni ve güvenilir bir marka olarak ilerlemek için çok önem verdikleri bir nokta olduğunu vurguladı Yeni ürünleri, "büyük" bir grubun parçası olarak müşterilerine sağladıkları avantajların çeşitlenmesi ve hizmet kalitelerinin yükselmesine yönelik faaliyetlerinin devam ettiğini kaydeden Bul, acente ağlarını genişleterek daha çok dağıtım kanalına hizmet vermek üzere altyapılarını geliştirdiklerini anlattı Bul, Zurich Finansal Hizmetler Grubunun, 170 farklı ülkede, 60 bin çalışanıyla hizmet veren, "dünyanın en büyük dördüncü sigorta grubu" olduğunu belirterek, şunları kaydetti: "Türkiye'deki gelişmekte olan sigorta sektörü, dünya ortalamalarının altında seyreden sigortalanma oranları ve genç nüfus, Zurich Grubunun ülkemizde yatırım yapmasında önemli etkenlerdir diyebiliriz Şirketimiz, Zurich Sigorta markası ile henüz 1,5 aydır hizmet ediyor Sektör rakamları ile karşılaştırdığımızda pazarın çok üzerinde büyüme rakamları yakaladığımızı söyleyebiliriz Önümüzdeki dönemde de pazarın en az iki katı büyüme oranları yakalamayı hedefliyoruz Türkiye, Zurich Grubunun diğer ülkeleri arasında gelişmekte olan, çok büyük bir potansiyele sahip çekici bir pazar Gelecek dönemler içinde, Zurich Sigortanın, grup içerisinde parlayacağından hiç şüphemiz yok Daha şimdiden iki uygulamamız Zurich Grubu içerisinde Best Practice (en iyi uygulama) olarak seçildi Türk sigortacılık sektörü için öncü uygulamalar olan bu iki uygulamayı şimdi Zurich global içerisinde başka ülkelerde nasıl uygulanabileceği konusunda çalışıyoruz" |
Zurich Sigorta |
10-14-2012 | #2 |
Prof. Dr. Sinsi
|
Zurich SigortaKÜRESEL FİNANSAL KRİZ Ertuğrul Bul, küresel ekonomik krizin Türkiye'yi de etkilediğini ifade ederek, ekonomik yavaşlamanın, üretimde daralma olarak özellikle sektörün yüzde 55'ini oluşturan motor branşını olumsuz etkilediğini belirterek, “ Bununla birlikte, Türkiye'nin genç ve dinamik nüfusunun, temel girdi fiyatlarında özellikle petrol fiyatlarında düşüş ve yöneticilerin kriz tecrübeleri nedenleriyle nispeten daha hafif hissedilecektir" dedi Şirketler için kriz ortamlarının tehditler kadar fırsatlar da sunduğunu belirten Bul, başarılı yönetimler ile sağlıklı bir geçiş sağlanacağını düşündüğünü, ancak en önemli unsurun mali bünye sağlamlığı olduğunu vurguladı Zurich Sigorta olarak tanıtım faaliyetlerinin yoğun olduğu bu dönemde birçok acentelik başvurusu aldıklarını bildiren Bul, acente ağlarının genişliyor olmasının müşteri sayılarına da yansıdığını, bu yılın ilk 8 ayında müşterilerinin sayısının yüzde 24 arttığını, yakın gelecekte de bu rakamın geçmiş dönemlerle karşılaştırıldığında katlanarak yükseleceğine inandıklarını ifade etti Yenilikçi hizmetlerine her geçen gün yenisini eklediklerini, önümüzdeki dönemde de Zurich'in dünya çapında sunduğu hizmetleri, Türk tüketicisiyle buluşturmayı hedeflediklerini kaydeden Bul, "Zurich Grubunun bir parçası olarak, dünya çapında oldukça geniş ürün yelpazesine sahip olan bir gücümüz var Bu gücü, Türkiye'ye taşıyarak müşterilerimize en geniş ürün yelpazesi ile kaliteli hizmet vermek istiyoruz" diye konuştu Geçtiğimiz günlerde "Trink Hasar" uygulamasını hayata geçirdiklerini, yeni bir kasko ürünü üzerinde de çalıştıklarını bildiren Bul, yeni modellemeyle sadece aracın özelliklerine göre değil, sürücüyü demografik özelliklerine göre fiyatlıyor olacaklarını anlattı Bul, kurumsal müşterileri için de yeni hizmetler ve daha güçlü teminatlar vermeyi hedeflediklerini ifade ederek, "Özellikle kurumsal müşterilere dönük olarak, Türkiye'de sigorta sektöründe çok olmayan, çok az sayıda sigorta şirketinin sahip bulunduğu sigorta kapasitelerine sahip olduk Mesela, yangın branşında 150 milyon avro olay başına sigorta yapabilecek durumdayız" şeklinde konuştu ZÜRİCH SİGORTA'DAN İŞSİZLİK TEMİNATI İşsizliiğ Zurich Sigorta da teminat altına almaya başladı Zurich Sigorta’dan işsizlik sigortası yaptıranlar işsiz kaldığı süreç içerisinde ihtiyaç, taşıt kredisi ve kredi kartı borçlarını teminat altına alacaklar İşsizlik sigortasında Zurich Sigorta’yı tercih edenler işsiz kaldığı süreç içerisinde ihtiyaç, taşıt kredisi ve kredi kartı borçlarını teminat altına alıyor Zurich Sigorta geniş ürün yelpazesi ve uluslararası güvencesiyle işsiz kalan kişilere rahat bir nefes aldırıyor Zurich Sigorta’nın işsizlik sigortası kapsamında 2 ayrı ürün sunulduğunu belirten ve hasar ödemesine de başlandığına dikkat çeken Zurich Sigorta Genel Müdürü Ertuğrul Bul konu ile ilgili olarak yaptığı açıklamada, işsizlik sigortası teminatları hakkında şu bilgilere yer verdi: Zurich Sigorta Kredi Kartı İşsizlik Sigortası, TEB Bonus kredi kartları için özel olarak dizayn edilip lanse edilen istek dışı işsizlik sigortası teminatı içeren sigorta ürünüdür Teminat altına alınan risklerin gerçekleşmesi halinde, riskin gerçekleştiği andaki kredi kartı borcunuzu güvence altına alan sigortadır Bu ürün ile güvence altına alınan riskler istek dışı işsizlik durumu, kritik hastalıklar, kaza sonucu vefat ve kaza sonucu sürekli sakatlık durumu ile kredi kartının kaybedilmesi ya da çalınması durumunda yapılabilecek hileli harcamalardır Bu sigorta ürünü TEB Bonus Kredi Kart sahiplerine sunulmaktadır Zurich Sigorta Kredi İşsizlik Sigortası, TEB İhtiyaç ve Taşıt kredileri için dizayn edilen sigorta ürünüdür Teminat altına alınan risklerin gerçekleşmesi halinde, sigortalının, riskin gerçekleştiği andaki kredi borcunu güvence altına alan sigortadır Bu ürün ile güvence altına alınan riskler istek dışı işsizlik durumu, kritik hastalıklar geçirilmesi ve hukuki problemler ile karşılaşılmasıdır Bu ürün ile müşterilerimizin TEB’de bulunan ihtiyaç ve taşıt kredileri teminat altına alınabilmektedir Kredi Kartı işsizlik sigortasında 2008 yılı sonu itibariyle yaklaşık 33 bin sigortalıya ulaştıklarını belirten Ertuğrul Bul şunları söyledi: “Ocak - Haziran dönemi ile Temmuz - Aralık dönemi üretim rakamları karşılaştırıldığında prim üretiminde yüzde 184, sigortalı sayısında da yüzde 164 oranında artış oldu Kredi işsizlik sigortası ile ise 2008 yılı sonu itibariyle yaklaşık 4000 sigortalıya ulaştık Zurich Finansal Hizmetler Grubu, Kuzey Amerika, Avrupa, Asya Pasifik ve Latin Amerika’nın olduğu çeşitli pazarlardan oluşan küresel ofis ve şube ağı aracılığı ile hizmet veren sigorta bazlı bir finansal hizmet sağlayıcısıdır 1872’de kurulmuş olan grubun merkezi İsviçre’nin Zürih şehrindedir Grup yaklaşık 60 bin çalışanı ile 170’den fazla ülkede hizmet vermektedir Zurich Sigorta çoklu dağıtım kanalı stratejisi ve banka sigortacılığındaki uzmanlığıyla en hızlı büyüyen hayat dışı sigorta şirketlerinden biridir Şirket, 2008 yılında yaklaşık 185 milyon TL prim üretimi gerçekleştirmiştir Zurich Sigorta ürünleri, arasında bölge müdürlükleri, acenteler, brokerler ve finansal kurumlar olan 600’den fazla hizmet noktasında satışa sunuluyor |
|