Nefsı Yenmek Ve Seytana Karsı Koymak |
10-11-2012 | #1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
Nefsı Yenmek Ve Seytana Karsı KoymakNefsı yenmek ve seytana karsı koymak Hakkında Nefsı yenmek ve seytana karsı koymak NEFSI YENMEK VE SEYTANA KARSI KOYMAK Akli basinda olan kimsenin, nefsin azgin arzularini açlikla sindirmesi gerekir Çünkü Allah'in (CC) düsmanmi (nefsin azgin arzularini) ancak açlik gemleyebilir Nefsin azgin arzulan, yemek ve içmek seytanin vasitalaridir AS) söyle buyurur: "Seytan, insan vücudunda kan damarlari yolu ile dolasir, Binan-aleyh siz onun dolasim yolunu açtikla daraltiniz Kiyamet günü, insanlarin Allah (CC)'a en yakin olani, en uzun müddet aç ve susuz kalanidir" Insanoglu hesabina en büyük tehlike kaynagi, midenin doyumsuz arzularidir Hz Adem (AS) ile Havva'nin huzur ve istikrar yurdundan (cennetten) çikarilarak horluk ve yokluk diyarina (dünyaya) gönderilmelerinin sebebi odur Bilindigi gibi bir agaç meyvesinden yemek, kendilerine Allah (CC) tarafindan yasaklandigi halde azgin arzularina yenilerek sözkonusu agacin meyvesinden yediler de çirilçiplak kaliverdiler Tahkike göre mide asiri arzularin kaynagidir Hikmet ehlinden biri der ki, "nefsinin kontrolü altina giren kimse, onun azgin arzularindan hoslanmaya mahkûm olmus, onun yanilmalar zindarfnda tutuklanmis ve kalbini faydali seylerden mahrum etmis olur Vücud azalari topragini azgin arzularla sulayanlar, kalblerinde pismanlik agaci dikmis olurlar" Ulu Allah (CC) canlilari üc türlü yaratmistir: Melekleri akilli ve fakat azgin isteksiz yaratmistir Hayvanlari azgin isteklerle donatmis fakat onlarin yapisina akil katmamistir Insanoglunu ise akil ve arzulari birarada yapisina katarak yaratmistir Buna göre aklini azgin arzularinin kontrolüne veren kimse hayvanlardan asagidir, bunun tersine azgin arzularini aklinin kontrolü altinda tutan kimse de meleklerden üstündür Ehli marifetten bir zatin söyle, dedigi nakledilir: Cihad üç türlüdür Birincisi kâfirlerle savasmaktir ki, bu zahiri cihad'dir Ulu Allah'in "Allah yolunda cihad edenler" (Maide Sûresi 54) Ayet-i celilesinde , cihadin bu çesidine isaret edilmistir Ikinci çesit cihad, ilimle ve inandirici deliller ile batilin taraftarlarina karsi verilen cihaddir "En iyi usulle onlara karsi koy" (Nahl Sûresi 125) Ayet-i kerimesi, bu çesit cihada isaret eder Üçüncü çesit cihad, kötülügü emreden nefse karsi verilen cihaddir Bunun hakkinda Allah söyle buyurur: "Bizim ugrumuzda cihad edenlere yollarimizi gösteririz" (Ankebut Sûresi 69) AS) de bu konuda söyle buyurur: — "En faziletli cihad; nefse karşı verilen cihaddır" |
|