![]() |
Mezhepsizleri Tanıyalım -3 - |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Mezhepsizleri Tanıyalım -3 -Mezhepsizleri Tanıyalım -3 - Hakkında Mezhepsizleri Tanıyalım -3 - MEZHEPSİZ ELBÂNİ Bilindiği gibi Türkiyeli mezhepsizler, alyans ismi verilen altundan mamül nişan yüzükleri kullanmaya cevaz vermişlerdi ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Elimize HADİS-İ ŞERİFLERE GÖRE EVLENME ÂDÂBI isimli İbni Teymiyeci koyu bir mezhepsiz olan Nasurid-din El-Elbânî'nin bir kitabı geçti ![]() ![]() Mezhepsizler, altun yüzüğü erkeklerin takmasına da cevaz verirken, mezhepsiz Elbânî tam Türkiyeli mezhepsizlerin aksine altunu kadınlara da harâm kılmıştır ![]() Mezhepsiz Elbânî âdeta Türkiye'deki mezhepsizlere cevap olmak üzere şöyle yazıyor: «Bazı erkekler nişan yüzüğü adı altında parmaklarına altın yüzük takarlar ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Mezhepsiz Elbânî, erkeklere altın yüzük takmanın harâm olduğuna dair altı tane Hadîs-i şerîf zikrettikten sonra kadınlara da altın yüzüğün harâm olduğuna dair şu hadis-i şerîfi zikretmektedir: «Dostuna ateşten bir halka giydirmek isteyen parmağına altın bir yüzük taksın ![]() ![]() (Aynı kitap S ![]() Kitabın mütercimi Ali Aslan, bu Hadîs-i şerîfin altına şöyle bir not ilâve etmiş : «Bu fetva, dört mezhebe muhalif bir fetvadır ![]() ![]() Tuhafımıza giden husus, mezhepsiz Elbânî dört mezhebe aykırı fetva (!) verebildiğine göre, ayrıca bu husus bir notla açıklandığına göre nasıl olur da böyle bir mezhepsizin kitabı tercüme edilir? Kitabın sonuna mezhepsiz Elbânî’nin istifade ettiği kaynaklar sıralanmış Kur'ân, Hadîs, Tefsîr diye başlanmış, halbuki bu kaynaklardan ancak müctehidler istifade edebilir ![]() ![]() ![]() Kitabın nâşiri İsmail Kazdal, mezhepsiz Elbânî için «Son devrin en büyük hadis otoritelerinden biri olduğunda ittifak vardır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bu kitabın nâşiri İsmail Kazdal, TAKDİM yazısında diyor ki : «Kur'ân-ı kerîm, Müslümanın, her müşkülünde başvuracağı, tahrife uğramamış, yegâne ilâhî kitaptır ![]() Müctehidler hariç müslümanlar, Kur'ân-ı kerîm ve Hadîs-i şerîflerden hüküm çıkaramaz ![]() ![]() ![]() Her müslümanı Kur'ân-ı kerîm'den hüküm çıkarmaya teşvik etmek mezhepsizliğe teşvik demek değil midir? Bay İsmail Kazdal, TAKDİM'ine devam ederken diyor ki : «Bilgiyi bize ancak insanı en iyi tanıyan Büyük Allah verebilir ![]() ![]() ![]() ![]() Halbuki bilgi Edille-i Erbaa'dan elde edilir ![]() ![]() ![]() ![]() Bay Kazdal, Kitab ve Sünnetten başka mehazlara itibar edenlerin hüsrana uğrayacaklarını zikrettiği halde, dört hak mezhebe de uymayan söz söylenebilen bir mezhepsizi bize hüccet gibi takdim etmektedir ![]() ![]() ![]() ![]() Bay Kazdal, TAKDİM yazısında kitaptaki bilgiler için şöyle diyor: «Bu kaideleri eskiler bizden iyi biliyorlardı, fakat gene de kendi örflerini bunlara üstün kılıp, bu mevzuda kendi bilgilerini Resûlullahın sünnetinden daha üstün tutmuşlardı ![]() Malumdur ki kendi bilgisini Sünnetten üstün tutan kâfir olur ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bay Kazdal, sünneti ihya için bu kitaptaki bilgileri hayatımıza tatbik etmemizi istiyor ![]() ![]() ![]() Bay Kazdal da Kardavî, Mevdûdî ve Karaman gibi nedense hiç döِrt hak mezhebin hükümlerine uymak gerekir diye bir söz sarfetmemektedir ![]() «Onun bunun ne dediğine, ne diyeceğine kulak asmadan, sadece Resûlullah'ın sesine kulak verelim ![]() Bay Kazdal'ın ondan bundan kastı kimdir? Dört hak mezhebin imâmları mıdır? Sadece Resûlullah dedîğine göre Resûlullah'ın sözlerini nakledenlere de inanmamak gerekmez mi? Dört hak mezhebin imâmları sadece Resûlullah'a uymuşlar mıdır, yoksa uymamışlar mıdır? Uymuşlarsa onların bildirdikleriyle amel etmeyi bize niçin tavsiye etmemektedir? Biz mezhep imâmlarına itimat etmezsek Kütüb-i Sitteye de itimat edemeyiz ![]() ![]() ![]() Elbânî gibi mezhepsizler imâmları aradan çıkararak kendileri araya girmek istiyorlar ![]() Allahü teâlâ bizleri dört hak mezhebden birisine uyanlardan eylesin ve mezhep tanımıyan mezhepsizlerin şerrinden muhafaza buyursun! |
![]() |
![]() |
|