10-07-2012
|
#1
|
Prof. Dr. Sinsi
|
Georges Seurat...
Georges Seurat (doğum 2 Aralık 1859 - 29 Mart 1891) Fransız akademik resim geleneğine bağlı Ard İzlenimci ve Noktacı (Pointillist) ressam
Seurat, 1859 yılında ekonomik durumu yerinde olan dindar bir ailenin çocuğu olarak Paris'te dünyaya geldi Babası La Villet'te bir polisti
Resim kuramını renklerin bölünmesine ve optik karışıma dayandıran yeni izlenimciliğin kurucularından olan Georges Seurat yedi yıl içinde olağanüstü yapıtlar ortaya koymayı başardı Kurumsal ve plastik araştırmalara büyük ilgi duyan Seuret, 1876'dan başlayarak Chevreul'un bulduğu renklerin eş zamanlı karşıtlığı yasalarını ve Delacroix kuramlarını inceledi
Seurat, izlenimciliğin kurallarına tepki duyanlardandı Seurat gibi ard izlenimciliğin temsilcileri olan sanatçılar da sanat yaşamlarına İzlenimcilikle başlamışlardır Ancak bu akımın kimi sınırlamalarını aşmak ve resimlerine kişiselliklerini katmak istiyorlardı
Seurat, öğrencilik yıllarının başlangıcında resime ilgi duymuş ve ilk derslerini; Justin Lequien adında Roma Ödülü'nde ikincilik kazanmış bir heykeltraşın yönetimindeki belediye resim okuluna devam ederek almıştır Bu öğrenciliği sırasında uzun süreli bir arkadaşlık geliştireceği ressam Aman- Jean ile tanışmış ve kısa bir süre sonra Paris'te ortak bir atölye açmışlardır Aman- Jean ile birlikte 1887- 1888 yılında Paris Güzel Sanatlar Yüksekokulu'na (ecole Nationale Superieure Des Beaux-Arts de Paris) kayıt olarak Henri Lehmann'ın derslerine katılmışlardır Seurat, akademik resim geleneğine bağlı kalmış, müzelerde eski ustaların eserleri üzerinde çalışmalar yapmıştır Bu çalışmalar, onun olgunluk dönemine ait eserleri üzerinde etkili olacaktır
1879'da izlenimcilerin dördüncü sergisinden çok etkilendi Bağımsız olarak çalıştı İyi bir desenci olduğunu ortaya koyan yapıtlar verdi
1891 Bağımsızlar salonunun açılışından sonra Seurat, iltihaplı anjinden yaşamını yitirdi Anlaşmazlıklar sonucu uzaklaştığı yeni izlenimciler grubu sanatçının ölümünden büyük üzüntü duydu
Georges Seurat, Zıt renkleri yan yana noktalar halinde koyarak Noktacılık tekniğini geliştirdi Paul Signac (1863 - 1935) ile birlikte Pointilism akımınında gelişimini sağladı Resimlerini küçük noktalar kullanarak mozaik gibi boyadı Renklerin beynimizde kaynaşacaklarını savunuyordu Bu tarza sonradan noktacılık dendi Tüm hatlar kaldırılmış ve düzeni korumak için resim basitleştirilmişti
Noktalama tekniğinin öncüsü Seurat noktaların beynimizde birleşip bütünlük oluşturacağını savunuyordu Buna rağmen hacimsellik hissi alınamamaktadır
Courbevoie (1886) < noktacılık örneği olan resmi hakkında
Kronoloji1859, 2 Aralık Paris'te dünyaya geldi 1876 Chevreul'un bulduğu renklerin eş zamanlı karşıtlığı yasalarını inceledi 1879 izlenimcilerin 4 sergisini gördü ve yeni sanat gelişmelerine olan ilgisi arttı 1881 Işık ve gölge ile biçimlenen figür, nesne ve manzaraların oluşturduğu karakalem çalışmalara yöneldi 1883 Paris Salonu'na ressam Aman- Jean'ın Portresini gönderdi 1884 yılında, 1833- 1884 yıllarında tamamladığı Asnieres'de Yıkananlar Paris Salonu'na kabul edilmedi 1884 yılında Redon, Signac, Henri- Edmond Cross ile ilk Bağımsızlar Salonu'nda sergi açtı 1885 yılında Grandcamp'a giderek çeşitli deniz manzaraları üretti 1886 yılında Honfleur'da çalıştı Çoğu figürsüz olan bu manzaralarda, noktalama tekniği kullanarak ışık ve atmosfer etkilerini olağanüstü bir duyarlılıkla yansıtmıştır 1887 Paris Güzel Sanatlar Yüksekokulu'na (ecole Nationale Superieure Des Beaux-Arts de Paris) girdi 1887 - 1888 yıllarında Poz Veren Kadınlar'ı bitirdi 1888 yazında Port-en Bessin'e giderek deniz manzaraları üretti 1888 Le Chahut'u yaptı 1890 - 1891 kışını ölümüne kadar tamamlayamadığı son resmi Sirk üzerinde geçirdi 1891, 29 Mart günü difteri hastalığından öldü
Resimleri:
The English Channel at Grandcamp (1885)
A Corner of the Harbor of Honfleur (1886)
Evening, Honfleur (1886)
1881 Forest at Pontaubert 1883-84 Une baignade, Asnieres 1884-86 A Sunday Afternoon on the Island of La Grande Jatte c 1884-1888 Woman Seated by an Easel 1885 Boats, Low Tide, Grandcamp 1885 The English Channel at Grandcamp c 1885 The Seine at Courbevoie 1885-86 Alfalfa Fields, Saint-Denis 1886 A Corner of the Harbor of Honfleur 1886 End of the Jetty, Honfleur 1886 Entrance to the Port of Honfleur 1886 Evening, Honfleur 1886 La Maria, Honfleur 1886 The Lighthouse at Honfleur 1886 The Shore at Bas-Butin, Honfleur 1886-87 Le Pont de Courbevoie 1887-88 Models (Poseuses) 1888 Port-en-Bessin 1888 Port-en-Bessin: Entrance to the Harbor 1888 Port-en-Bessin: Outer Harbor at High Tide 1888 Port-en-Bessin: The Outer Harbor at Low Tide 1888 The Seine at Le Grande Jatte 1888 The Side Show 1888 The Side Show: DETAIL 1888 Sunday at Port-en-Bessin 1889 The Eiffel Tower 1889 View of Le Crotoy 1889 View of Le Crotoy from Upstream 1889-90 Chahut 1890 The Channel at Gravelines, Evening 1890 The Channel at Gravelines, Grand Fort-Philippe 1890 The Channel at Gravelines, in the direction of the Sea 1890 Jeune femme se poudrant (Young Woman Powdering Herself) 1891 Cirque
dipnot:
Piksel-fırça tartışmaları
Georges Seurat "noktacılık" tekniği çağımızda bilgisayar piksel tekniği ile benzeşimler göstermektedir Ressamlar, tablolara binlerce küçük renk noktası konduruyorlardı Resimlere uzaktan bakılınca da bir bütün halinde görülüyordu Bilgisayar grafikleri de noktalardan oluşuyor Temel fark, bilgisayar grafiklerinin kusursuz, birbirinin tıpatıp aynısı olan noktalardan oluşması Rastlantı yok, şans yok, kişisel beceri yok, bütün bilgisayarlarda aynı grafiği görebiliyorsunuz
|
|
|