Herkesin Tasarladığı Spor Ayakkabı Markası
Ryz isimli bir marka, kullanıcılarına ayakkabıların grafiklerini çizdiriyor Kullanıcılar favori desenleri için oy kullanıyor, en çok oyu alan üretiliyor
Kişiye özel yapılan ürünlerde üretim sürecinin zorluğu markanın sahibi Rob Langstaff’in deneyimleri sayesinde aşılmış Langstaff yıllar boyu Adidas için çalışmış Daha sonra 2012’de 40 milyon dolar ciro hedefleyen Ryz isimli kendi şirketini kurmuş
Ryz’nin spor ayakkabılar için geliştirdiği oy sistemi, grafik desenleri en çok oy alıp üretilen ayakkabı sayesinde site kullanıcısına 1000 dolar ödül getiriyor Ayrıca desen sahibi satılan her ayakkabıdan 1 dolar kazanıyor Limitli üretilen ayakkabıların ortalama satış fiyatı ise 90 dolar
Kullanıcıların üretim sürecine dahil olmasıyla ilgili oluşturulmuş tek marka Ryz değil Bundan önce 2000 yılında kurulan ve internet ortamında çok başarı kazanmış olan t-shirt tasarlama sitesi Threadless var Kullanıcının yaptığı seçimler sonucu üretilen ürünlerin sevilip sevilmeyeceği riski ortadan kalkıyor Ayrıca bu sistemle tasarımcı da çalıştırmak gerekmiyor
|