|  | Eyfel Kulesi Nasıl Yapıldı ? |  | 
|  10-21-2012 | #1 | 
| 
Prof. Dr. Sinsi
 |   Eyfel Kulesi Nasıl Yapıldı ?Eyfel Kulesi Nasıl Yapıldı ? Eyfel Kulesi 1887 ile 1889 yılları arasında Gustave Eiffel'in firması tarafından, Fransız Devrimi'nin 100  yıl kutlamaları çerçevesinde inşa  edilmiştir  Aslında kulenin mimarı Gustave Eiffel değil, İsviçreli Maurice  Koechlin 'in siparişi üzerine tasarlayan Stephen Sauvestre'dir  3  000 işçi 26 ay  boyunca 18  038 adet demir parçayı 2,5 milyon perçinle bir araya getirdi  Hiç  ölüm vakası yaşanmamış olması, o günün şartlarında şaşırtıcı bir durumdur  Anlatımın ve reimlerin devamı içerde      Ancak bu arada kule, onu bir utanç lekesi olarak gören Paris halkının tepkisini de çekmiştir  Bazı sanatçılar devasa bir sokak lambasına benzetirken,  bir fabrika bacası gibi Paris'in görsel itibarını zedeleyeceğini ileri  sürmüşlerdir   İlk başlarda Eiffel, Kule'ye sadece 20 yıl için müsaade almıştı  Dolayısıyla, 1909 yılında kulenin sökülmesi gerekiyordu  Ancak kule,  iletişim için çok uygun yüksekliğe ulaştığından ve yeni yüzyılda Atlantik ötesi  haberleşmeye imkân tanıdığından, kalmasına izin verildi  200  000 metrekare alanda bulunan Eyfel Kulesi her 7 yılda bir, 60 ton  boya ile boyanır  Bu çalışmada 25 boyacı görev yaparken, çalışma 15 ay sürer  Bu  işlem sırasında 1  500 fırça, 5  000 zımpara kağıdı ve 1  500 iş tulumu tüketilir  Boyama maliyeti yaklaşık 3 milyon avro tutar  Kule 3 renk tonunda boyanır  En  açık renk zirvede kullanılırken, en koyusu zeminde  kullanılır  Kulede intihar olayları da yaşanmaktadır  Şu ana kadar 400 kişi bunu  gerçekleştirmiştir  Zamanla, intiharların önüne geçmek maksadıyla platformların  çıkış noktalarına demir parmaklıklar yerleştirilmiştir  2  Dünya savaşı  sırasında, işletim sistemindeki hasarlar sebebiyle bunlar devre dışı kalınca,  Adolf Hitler kuleye yaya olarak çıkmak zorunda kalmıştı           | 
|   | 
|  | 
|  | Eyfel Kulesi Nasıl Yapıldı ? |  | 
|  10-21-2012 | #2 | 
| 
Prof. Dr. Sinsi
 |   Eyfel Kulesi Nasıl Yapıldı ?Gustave Eiffel Alexandre Gustave Eiffel (d  15 Aralık 1832 – ö  27 Aralık 1923)  Fransız mühendis, mimar ve metal yapılar uzmanıydı  1887-1889 yılları arasında yapılan ve Fransa'nın sembolü olan Paris'deki Eiffel Kulesi'ni tasarlamış, Amerika Birleşik Devletleri'nin simgesi olan New York'daki Özgürlük Anıtı'nın armatürünü yapmıştır  İlk yılları Eiffel Fransa'da Dijon'da doğdu  Eiffel soyadı ise, Alman kökenli akrabaları tarafından 18'inci yüzyılın başlarında alınmıştı  İsmi ise doğduğu Eiffel'de bulunan Margamen'den almıştı, lakin Fransızlar asıl ismi Bönickhausen'i söylemekte güçlük çekiyordu  Annesinin kömür işi oğlunun Paris'de bulunan Ecole Centrale des Arts et Manufactures'de okumasını saladı  Mezun olmasıyla, Gustave amcasının lastik fabrikasını yönetmeye başladı  Ancak lastiğin kalitesi üzerine bir aile tartışması sonrasında bu görevden alındı  Eiffel bundan sonra giriş seviyesinde tren yolu köprüleri tasarlayan bir şirkette çalışmaya başladı  [[ Charles Nepveu]] Eiffel'e ilk işini tren yolu köprüleri tasarlayan bir çok proje müdüründen biri olarak verdi  Ancak, inşaat sırasında bir çok mühendis bu projelerden ayrılıyordu ve sonunda Eiffel bütün projeden sorumlu oldu  Nepveu Eiffel'in çalışmasını gördükten sonra O'na başka köprü ve bina tasarımlarında da şans tanıdı  Bu projeler sırasında Eiffel mühendislerle iç içeydi ve bir çok işi aynı anda yürütebiliyordu  Nepveu'nun bu desteği olmasaydı, Eiffel gelecekte olduğu kadar başarılı olmayabilirdi  Kariyeri Eiffel'İn Eiffel et Cie isimli danışmanlık ve inşaat şirketi, Belçikalı mühendis Teophile Seyrig'in de desteğiyle; uluslarası bir ihalede Porto ve Vila Nova de Gaia arasındaki 160 metrelik bir tren yolu köprüsü inşaatına başvurdu  Teklifi bu ihaleyi kazandı çünkü oldukça güzel, içi gözükebilir, ucuz ve güç yöntemleri kullanılarak yapılmıştı  Bu teknik 1864'de Maxwell tarafından tasarlanmıştı  Maria Pia Köprüsü çift kolonlu ve tek bir tren yolunu desteklemekteydi, ve inşaası iki yıldan az sürdü (5 Ocak 1876'dan 4 Kasım 1877'ye kadar)  Köprünün ismi ise Kral D  Luis ve Kraliçe D  Maria Pia'dan almaktadır  Köprü 1991'e kadar kullanılmış (114 yıl), daha sonra da S  John Köprüsü yerini almıştır  Massif Centrale'de yaptığı köprüler ise hala günümüzde kullanılmaktadır  Gustave Eiffel ayrıca Paris'deki La Ruche'u tasarlamıştır  Burası, tıpkı Eiffel Kulesi gibi şehirin sembollerinden biri olmuştur  Bunun yanı sıra Garabit Viyadüğünü ve Amerika'daki ilk binası da Puerto Rico'daki Mona Adası'ndaki deniz feneridir  Bu deniz feneri A  B  D  tarafından 1900 yılında, İspanya-Amerika savaşı sonrasında Puerto Rico'nun A  B  D  'nin eline geçmesiyle yapılmıştır  1887'de Eiffel Fransa'nın Panama Kanalı'nı inşaatıyla ilgilenmiştir  Fransız Panama Kanalı şirketi, Ferdinand de Lesseps'in önderliğinde su seviyesinde bir kanal yapmaya çalışmış ama kullanışlı olmayacağının farkına varmıştır  Yükseltilmiş ve açılıp kapanan bir kanal tasarım olarak kabul edilmiş ve Eiffel de bunu tasarlaması için önerilmişti  Ancak, kanal projesi kötü bir yöneticilik ile iflas etti  Eiffel'in şöhreti Lesseps'in ve mühendislerinin sağladığı bu finansal skandal ile anıldı; ancak Eiffel'in finansal işlerle bir alakası yoktu ve suçl bulunmadı  Kendi tasarımı kullanılmasa da, A  B  D  yeniden bu kanalı kurmaya çalıştı  Eiffel Kulesi Eiffel son yıllarında aerodinamik ile ilgilendi  Eiffel 27 Aralık 1923'de Paris'de Rue Rabelais'deki malikanesinde öldü ve Levallois-Perret mezarlığına gömüldü  Etkisi Tasarladığı köprüler Dünya'nın dört bir yanında inşaa edildi  Bu köprüler daha rahat ve daha hızlı gezi ve ticareti sağladı  Eiffel'in bir çok köprüsü uzman çalışanlar gerektirmiyordu, bu vesile ile de daha ucuza yapılabiliyordu  Eiffel Kulesi'nin Fransa'da etkisi çok büyük oldu  Kule 1889'de uluslarası bir sunum ile milyonları Paris'e getirdi  Sadece 1889 yılında 2 milyon kişi Eiffel Kulesi'ni ziyaret etti  Kule kısa bir zamanda turistler için ilgi mekanı oldu ve Fransa ekonomisine büyük katkı sağladı  İlk önce gösteriş amaçlı düşenilse de (aslında tasarımı kolayca yıkılabilir şekilde hazırlanmıştı), kule hızlıca Fransa'nın ulusal sembolü oldu ve Fransızlar için onur kaynağı haline geldi  Özgürlük Anıtı Fransa'nın A  B  D  'ye bir hediyesiydi  Eiffel'in anıtın armatürünü tasarlaması bu düşün gerçekleşmesini sağladı  Heykel Fransa ve A  B  D  arasındaki dostluk ve saygıyı temsil etti  Özgürlük Anıtı hızlıca A  B  D  'de de ulusal bir sembol oldu ve özgürlüğün simgesi haline geldi  Bu heykel de turistlerin oldukça ilgisini çekti ve bir çok kişiyi New York'a getirdi ve ekonomiye katkı sağladı  Fransa'da yaşayan A  B  D  vatandaşları da bu hediyenin karşılığı olarak Eiffel Kulesi'nin 2 kilometre kuzeyine 1/4 boyutunda bronz bir heykelini dikti  | 
|   | 
|  | 
| Konu Araçları | Bu Konuda Ara | 
| Görünüm Modları | |
|  |