|
|||||||
![]() |
|
|
Konu Araçları |
| dikkat, etmesi, genel, gereken, motosiklet, sürücüsünün, tehlikeleri, yol |
Motosiklet Sürücüsünün Dikkat Etmesi Gereken Genel Yol Tehlikeleri |
|
|
#1 |
|
Prof. Dr. Sinsi
|
Motosiklet Sürücüsünün Dikkat Etmesi Gereken Genel Yol TehlikeleriYOL TEHLİKELERi TEknik Bilgiler MOTOSİKLET SÜRÜCÜSÜNÜN DİKKAT ETMESİ GEREKEN GENEL YOL TEHLİKELERİ… Motor sürücülüğü motorun lastiklerinin yerle temasını sağlamak olarak da tarif edilebilir En azından büyük orandaki işlem budur Kazaların büyük çoğunluğu motorun başka bir cisme çarpması yada kendisine çarpılması durumu hariç traksiyonun kaybedilmesidir diyebiliriz Bu yüzden: Gözlerinizi yukarı kaldırıp ileri bakın Bu durumunuzu sürekli muhafaza edin Korna çalarken, vites değiştirirken, ya da kumandalardan herhangi birine dokunurken asla yere yada onlara bakmayın Bakışlar hep ilerde, oluşabilecek bir potansiyel tehliaaai zamanında görecek şekilde tarama yapıyor olsun![]() Asla gördüğünüz, görebildiğiniz alanda durabileceğinizden hızlı gitmeyin Gerekiyorsa hızınızı görüşünüze uygun oranlara ayarlayın![]() Potansiyel tehlike olabilecek yol durumlarını iyi tanıyın ve anlayın![]() Karşılaşabileceğiniz tehlikelerden sıyrılabilmek için kontra tekniğini iyi anlayın ve uygulamanızı geliştirin Kaçtığınız engele değil kaçış yolunuza bakın![]() Acil durum frenlemesinde ustalaşın![]() Yolda ki tehlike arz edebilecek durumlar: Tuğla ve taş çitler: ![]() Bunlar su tutar ve nemli kalırlar Buda üzerlerinde yosunumsu yeşil ve kahverengi bitkilerin oluşmasına neden olabilir Bunlar çok kaygandır Bunun dışında benzin istasyonlarında ve tamirhanelerde ki bu tür tuğla ve taş çit yapılarda çok problem yaratırlar![]() kum sahaları: ![]() Bu sahalardaki kum, çivi, su vs malzemelere ilaveten şantiyeden çıkan ağır vasıtalarda problem yaratır ![]() Mazgallar ve kapakları: ![]() Bunlar kuru iken sakız gibi yapışkandırlar Dik açıyla üzerlerinden geçiniz Yağmurda yada sulama veya herhangi bir sebeple ıslandıklarında çok kaygan olurlar Göbekli kavşaklarda dönüş yaparken yatmış vaziyette üzerlerinden geçmek kuruyken de yaşken de tehlikelidir![]() Gölgeler: ![]() Kum yığınını saklıyor olabilir İnsan gözü parlak güneş ışığı ile derin gölgelerin ton farklarını ayırt etmede yetersiz kalır ve kum serpintilerini farkedemez![]() Gölgeler 2: ![]() Resimdeki aracı görebildiniz mi? Garip renkler: ![]() Bunlara dikkat edin Yamalar güneşte çabuk erir yağmurda da çok kaygan olur Mazot ise kokusundan anlayabilirsiniz Ayrıca yükseltilmiş yol çizgilerine dikkat ediniz Bunlar ön tekerinizi tekmeleyerek altınızdan almak için pusuda beklerler Islak olduklarında kaygandırlar![]() Kanal ve oluklar: ![]() Yoldaki kanallar yol ortasına doğru en derin olurlar genellikle Bunlara vururken fren yapmayı bırakın ve pedallar üzerinde ayağa kalkın çok faydası olur Lastik patlamalarına, jant eğilmelerine sebep olurlarBoylamasına tehlikeler: ![]() Yolda sadece enlemesine değil boylamasına da tehlike oluşturan durumlar vardır Yokuş aşağı bir inişte çamur, su gibi Resimde A noktasında gömülü bir kayanın üst ucu açıktadır, B noktası ise kaydıracak bir çıkıntıdır Bu hattı, dikkat etmeyip seçerseniz doğru hendeğe savrulursunuz![]() Yokuş aşağı sapmaları: ![]() Yokuşun dibinde sert bir dönüş var Bu yokuş yukarı olsaydı o kadar önemli olmazdı çünkü yer çekimi gaza karşı çalışıyor olacaktı ama burada yani yokuş aşağı durumda yer çekimi ve gaz müttefikler Dolayısıyla gazın dengeleme etkisi kayboluyor Sürüş şartları zor bir durum![]() Kör virajlar: ![]() Yavaş yaklaşın Durma mesafeniz görüş alanınızın içinde olsunAşağıda karşıdan gelebilecek bir motorun sapma hattı verilmiştir Kör virajlar için verilmiş olan bu hattan uzak durmağa özen gösteriniz![]() ![]() |
|
| Konu Araçları | Bu Konuda Ara |
| Görünüm Modları | |
|
|