Yamaç Paraşütü Kalkışı Hakkında |
10-14-2012 | #1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
Yamaç Paraşütü Kalkışı HakkındaYamaç Paraşütü Kalkışı Hakkında Kontroller: Rüzgar önden gelmelidir Baslangıçta en fazla 30° yandan gelebilir Tecrübeli pilotlar için 90° olabilir Son kontroller yapılmalıdır Kopuk olup olmadıkları, taşlara takılmadıkları kontrol edilir Kontrol iplerinin en altta ve açık olduğuna bakılır Kask takılır ve harnesse girilir harnessde önce bacak kolonları sonra göğüs kolonları takılır Bacak kolonları fazla sıkılmaz oturmak için hafif boşluk bırakılır Kanadın tam ortasında durulur Genellikle kanatta orta bölümü belirten bir yazı veya işaret bulunur Kollar yana açılır Elin içinde kumanda iplerinin bulunduğu halka ve ön kolon olmalıdır Diğer kolonlar omuzda olmalıdır Bu pozisyonda koşmaya başlanır Dikkat edilmesi gereken, kolonların kollar ile değil göğüs gücüyle itilmesidir Kanat tam tepeye geldiğinde ön kolonlar bırakılır, böylece elde sadece kumanda ipleri kalır Kalkış için koşarken kanadın yana doğru eğilmesi halinde, eğik olan tarafa koşulur ve kanat düzeltilir Ancak kanat düzeldikten sonra koşmaya devam edilir Bu hususa çok dikkat edin Koşma çok önemlidir Havalanıldığı andan itibaren koşu durdurulmaz ve havadayken bile devam edilir Kalkışta en fazla zorlanacağınız kısım koşma olayıdır Havalandıktan sonra koşmayı bırakıp harnesse oturmak en sık yapılan hatalardan biridir Bu hata yaralanmalar veya harnesse zarar gelmesine sebep olur Ancak tümüyle havalandıktan sonra harnesse oturulur ve paraşüt kumanda etmeye başlanır Kanatlar kumanda iplerini çektiğiniz yöne doğru döner Kalkışta ve inişte rüzgarı öne almak zorunda olmanıza rağmen havadayken rüzgarın yönü önemli değildir |
Konu Araçları | Bu Konuda Ara |
Görünüm Modları |
|