|
![]() ![]() |
|
Konu Araçları |
halinde, izlemek, maddeler, televizyon, yararlımıdır, zararlımıdır |
![]() |
Televizyon İzlemek Yararlımıdır Zararlımıdır Maddeler Halinde |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Televizyon İzlemek Yararlımıdır Zararlımıdır Maddeler HalindeTelevizyon İzlemek Yararlımıdır Zararlımıdır Maddeler Halinde Televizyon İzlemek Yararlımıdır Zararlımıdır Maddeler Halinde televizyonun yararları ve zararları nelerdir televizyonun yararları ve zararları maddeler halinde televizyon izlemek yararlımıdır zararlımıdır Televizyon izlemenin Yararları a ![]() gerçekleştirir ![]() b ![]() ![]() c ![]() ![]() d ![]() ![]() e ![]() ![]() Televizyon izlemenin Zararları a ![]() yaratıcılıktan ve etkinlikten uzaklaştırır ![]() b ![]() ![]() c ![]() ve korkular geliştirebilir ![]() geliştirebilir ![]() d ![]() saldırganlık duyguları geliştirebilir ![]() e ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bunun sebebi, TV karşısında saatlerce kıpırdamadan oturmak ve abur cubur yemektir ![]() f ![]() ![]() g) Çocuklar, gerçekle gerçek olmayanı ayırdetmekte güçlük çekerler ![]() Gözleri önünde olup bitenin bir oyun ya da temsil olduğunu bilmez, gerçek sanırlar ![]() ![]() Televizyonun çocuklar üzerindeki olumsuz etkilerinden birisi,şiddet duygularını uyarmasıdır ![]() ![]() ![]() Toplumun modellerini öğrenmek için değil ![]() ![]() • ![]() ![]() • Okul sistemlerince iletişim araçlarının eğitimsel imkânları uzun süre farkedilmiştir ![]() ![]() ![]() ![]() eğitimsel radyonun yerini aldı ![]() ![]() ![]() ![]() Eğitimcilerin tüm kitle iletişim araçları bakımından işlevi, bu araçlardaki programları ve yayınları eleştirmek ve seçmektir ![]() ![]() Özellikle TV, yetişkin eğitiminde de yararlı olabilir ![]() ![]() ![]() TV, ayrıca eğitimsel programlarında en yetenekli öğretmenlerden geniş kitlelerin yararlanmasını da sağlamaktadır ![]() a) Temel eğitim, b) Tamamlayıcı eğitim olarak gruplandırılabilir ![]() amaçlanır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() I Bireyin düşünme ve iletişim yetenekleri:Okuma yazma, konuşma, dinleme, hesap yapma ![]() II Beceri kazandırma: El işi, ev işi, tarım, hayvancılık, inşaat vs ![]() III ![]() ![]() IV Doğal sürecin ve fiziksel çevrenin bilinmesi ve anlaşılması ile ilgili bilgiler ![]() V: V Kişinin içinde yaşadığı evrenin, ekonomik ve toplumsal kurumları bilmesi, anlaması ile ilgili bilgiler ![]() VI Kişinin değer yargı ve insiyatifi ile yaşayabileceği modern bir evrene uyumunu sağlayan niteliklerin geliştirilmesi ![]() VII Ruhsal ve ahlâkî gelişimi, dinsel inanışların ve törenlerin toplum hayatına uygulamada davranışını kazandırma ile ilgili bilgiler, b Tamamlayıcı eğitim türünde ise kişiye haber ve genel kültür veren yayınlar girer ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
Konu Araçları | Bu Konuda Ara |
Görünüm Modları |
|