|
![]() ![]() |
|
Konu Araçları |
araçlarının, iletişim, kitle, toplum, yaşamındaki, yeri, önemi |
![]() |
Kitle İletişim Araçlarının Toplum Yaşamındaki Yeri Ve Önemi Nedir? |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Kitle İletişim Araçlarının Toplum Yaşamındaki Yeri Ve Önemi Nedir?Kitle İletişim Araçlarının Toplum Yaşamındaki Yeri Ve Önemi Nedir? Kitle İletişim Araçlarının Toplum Yaşamındaki Yeri Ve Önemi Nedir? Kitle iletişimi, çeşitli türdeki mesajların büyük ve dağınık bir kitleye bu amaç için geliştirilmiş olan araçlarla iletilmesidir ![]() Kitle iletişim araçlarının başlıcaları ve en çok bilinip kullanılanları; radyo, televizyon, internet, gazete, telefon, faks, teleks, periyodik dergi vb ![]() ![]() İletişim araçları ise; bilgi akışını sağlayan araçlara verilen genel isimdir ![]() ![]() ![]() ![]() Çeşitlerini aşağıdaki gibi sınıflandırabiliriz: Bilişsel iletişim araçları: Sanal ortamda, bilgi teknolojilerini kullanılarak gerçekleştirilen, bireysel veya toplu iletişim araçlarıdır (Örnek: e-postalar, formlar, chatmessengerlar,web kameralar, bloglar, vs) ler, Görsel-İşitsel iletişim araçları: Göz ve Kulağımıza hitap eden, multimedya teknolojilerini kullanan, iletişim araçlarıdır ![]() ![]() ![]() Telekomünikasyon iletişim araçları : Göz ve kulağa hitap eden, elektrik, elektronik / elektromanyetik, optik teknolojileri kullanarak gerçekleştirilen iletişim araçlarıdır ![]() ![]() ![]() Kali-Grafik iletişim araçları: Yazı ve çizi ile oluşturularak formatlandırılan ve basım - yayım araçları ile yapılan iletişimdir ![]() ![]() Organizasyon iletişim araçları: Ekipler aracılığıyla gerçekleştirilen , kişi veya topluma aktarılacak mesajları tanıtım - eğlence - eğitim - gezme - tüketme adına ileten etkinliklerin sağladığı iletişimin araçlarıdır ![]() ![]() Sanatsal iletişim araçları: Plastik ya da estetik amaçlı hertürlü sanat faaliyeti veya sanatcı ile sağlanacak iletişimin araçlarıdır: (Dans, resim, müzik, şarkı, sergi, konser, tiyatro, defile, heykel, seramik, animasyon, vs) Televizyon: Televizyonun kolay ulaşılabilir bir "kaynak" olması, kullanılan etkili görsel ve işitsel öğelerle etkisinin yüksek olması, her evde, işyerinde ve cep telefonlarında bile kolayca ulaşılır olması televizyonun hem iyi hem de kötü etki yapmasına yol açar ![]() ![]() Günümüzde televizyon yayıncılığının ilk amacı, reklam ve ticaret üzerine kuruludur ![]() ![]() İnternet: İnternet, doğru kullanıldığında hemen hemen var olan tüm ansiklopedik bilgiye, habere, her türlü ilgi alanında bilgilenmeye yarayan, aynı zamanda haberleşmede de kullanılan bir araçtır ![]() Ancak, internetin yaygınlaşması sonucu her gün milyonlarca insanın hiç tanımadığı insanlarla şahsi bilgilerini paylaşması, internetin dikkatsiz kullanımı, kimlik bilgilerinin çalınması ya da polisiye olaylara istemeden karışmak gibi sonuçlar doğurabilmektedir ![]() Gazete: Politika, ekonomi, kültür ve daha başka konularda haber ve bilgi vermek için, yorumlu ya da yorumsuz, her gün ya da belirli zaman aralıklarıyla çıkarılan gazeteler ![]() ![]() ![]() Dergi: Düzenli aralıklarla yayınlanan, değişik ilgi alanlarına hitap eden, deneme, makale, inceleme, araştırma ve eleştiri gibi yazılar, değişik edebi türleri ya da belirli konulara yönelik derlemeleri içeren ve genellikle resimli olan basılı yayınlardır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Kitle İletişim Araçlarının Toplum Yaşamındaki Yeri Ve Önemi Nedir? |
![]() |
![]() |
#2 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Kitle İletişim Araçlarının Toplum Yaşamındaki Yeri Ve Önemi Nedir?Kitle İletişim Araçlarının Toplum Hayatındaki Önemi nedir Kitle iletişim araçlarının toplum yaşamındaki yeri ve önemi nedir? Kitle iletişim araçları; haber ve bilgi verme amacı başta olmak üzere, eğitmek ve eğlendirmek gibi amaçlar taşıyan, belirli bir okuyucu kitlesine, belirli aralıklarla ya da sürekli olarak ulaşan araçlardır ![]() Teknolojik gelişimin tabii sonucu olarak gelişen ve elektronikleşen iletişim araçları, iletişime sürat ve kolaylık sağlamakla kalmamış; aynı zamanda iletişimi, kitle iletişimine çevirmiştir ![]() ![]() ![]() ![]() Günümüzde toplumsal varoluşu gerçekleştirerek ortaklık yaratmak, bu varoluşu ve ortaklığı sürdürebilmek için kitle iletişimine; dolayısıyla kitle iletişim araçlarına ihtiyaç vardır ![]() ![]() Kitle iletişim araçlarının özellikleri 1 ![]() ![]() 2 ![]() ![]() 3 ![]() ![]() 4 ![]() ![]() 5 ![]() ![]() 6 ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
Konu Araçları | Bu Konuda Ara |
Görünüm Modları |
|