Bütünleme Bozukluğu |
|
|
#1 |
|
Prof. Dr. Sinsi
|
Bütünleme BozukluğuGiren bütün duyusal uyarıcılar bir sıraya konur ve sonra yorumlanır Bu yapılmadığı zaman algılar anlamsızlaşır Bazı çocuklarda aksaklıktır Bütünlemenin bir yönü doğru sırada örgütleme yeteneğidir Bu alanda bozukluğu olan çocuklar bir öyküyü duyar ya da bir olayı görür Ama onu anlatırken ortasından başlar, başa döner sonunu anlatır ve karmakarışık bir şekilde öykü tamamlanır 23 sayısını görür, kağıda 32 yazar 2+3=? sorusu verildiğinde 2+ 5=3 yanıtını verebilir Sonucun 5 olduğu bilinmekte fakat yanlış sırada verilmektedir Bütünlenmenin bir diğer yönü soyutlamadır Bilgi bir kez beyne kaydedilir ve doğru akış içinde sıralanırsa bu durum uyarıcının daha genel ilişkilerine dec genellenebilir Örneğin öğretmen sınıfta bir polis öyküsü anlatır ve çocuklara kendileri polis olsaydı neler yapacaklarını sorar Soyutlamada güçlüğü olan çocuk öyküdeki polis kavramından genel polis kavramına geçemez,orda kalır![]() |
|
| Konu Araçları | Bu Konuda Ara |
| Görünüm Modları | |
|
|