Alışverşte 7 Altın Kural??? |
08-24-2012 | #1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
Alışverşte 7 Altın Kural???Alışverişte 7 altın kural Satın aldığınız mal ayıplı çıkabilir ya da size sunulan hizmet ayıplı olabilirMalın ayıplı olduğunu anlarsanız, 30 gün içinde, bu malı satıcıya geri vererek; ödediğiz bedelin iadesini, aynı kalitede bir ürünle değiştirilmesini, ücretsiz onarımını, ayıbın nedeni kadar indirim yapılmasını talep edebilirsiniz Satıcı bu talebinizi reddedemez Hizmetin ayıplı olduğunu görürseniz, yine 15 gün içinde, yeniden yapılmasını, ödediğiniz bedelin iadesini talep edebilirsiniz Tüketicinin korunması ile ilgili olarak gerekli yasal düzenlemelere sahip olan ülkelerde, öncelikle tüketicinin bilinçlenmesi ve örgütlenmesi özendirilmiştir Bu bağlamda tüketiciyi aldatıcı, yanıltıcı veya onun deneyim ve bilgi noksanlıklarını istismar edici davranışlarda bulunanları cezalandırıcı düzenlemeleri içeren yasalar, bir anlamda tüketiciler ile üreticiler arasında belli bir güvenin sağlanabilmesine ortan hazırlamıştır Dünyanın birçok ülkesinde tüketici bilincinin oluşmasına yönelik toplantılar, kültürel etkinlikler ve eğitici gösteriler düzenlenmektedir Bu gibi toplantılar,bu ülkelerde kamusal koruma ve destek altında örgütlenmektedir Taksitli satışlarda sözleşme yapın Satıcı, taksitli ve ön ödemeli satışlarda yazılı sözleşme yapmak ve bu sözleşmenin bir nüshasını size vermek zorundadır Sözleşmede, sizi sonradan beklenmedik bir durum ile karşı karşıya bırakacak bilgi eksiklikleri olmamalıdır Kampanyalı satışlarda dikkat edin Kampanyalı satışlarda, taksitli satışlarda olduğu gibi, haklarınızın dayanağı imzalayacağınız sözleşme olacaktır Sözleşmede bilinmedik bir husus kalmamasına dikkat edin Üretici firma garantisi isteyin Sözleşme dışında senet veya çek imzalamayın Ödeyeceğiniz miktara karşı da banka teminat mektubu isteyin İlan ve taahhüt edilen mal veya hizmetin ayıplı olması durumunda, satıcı, bayi, acenta, temsilci, imalatçı-üretici ve ithalatçı birlikte ve zincirleme sorumludur Kapıdan alışveriş yapmayın Kapıdan satışlar tüketiciyi en fazla zarara uğratan satış şeklidir Bütün risklerine karşın kapıdan alışveriş yaparsanız, özellikle tarihsiz ve eski tarihli sözleşmeleri imzalamayın 7 gün içinde hiçbir gerekçe göstermeden, satın almaktan cayma hakkına sahipsiniz Ancak, cayma bildirimini sözlü değil, mutlaka iadeli taahhütlü mektup veya noter aracılığı ile yapabilir, resmi kuruluşlara yada tüketici derneklerine başvurabilirsiniz Satıcı, 10 gün içinde, sizden aldığı parayı, kıymetli evrakı, sizi borç altına sokan her türlü belgeyi iade etmek ve 20 gün içinde de malını geri almak zorundadır Etiketsiz ürün almayın Perakende satışa sunulan ürünlerin veya ambajlarının üzerinde, menşei, cinsi ve fiyatını bildiren etiketler bulundurulması zorunludur Garanti belgesi isteyin Üretici veya ithalatçı firmalar, sanayi malları için garanti belgesi düzenlemek zorundadır Bir yıldan az olmaması gereken garanti süresi içinde meydana gelen arızaların ücretiz giderilmesi (parça değiştirilmesi dahil) zorunludur Garanti süresi içinde aynı arıza 2 defadan fazla, değişik arızalar 4 defadan fazla olursa, ürünün aynı kalitede yeni bir ürün ile değiştirilmesini isteme hakkınız vardır Türkçe kullanma kılavuzu isteyin Yurt içinde üretilen veya ithal edilen sanayi mallarının Türkçe tanıtma ve kullanma kılavuzları ile birlikte satılması zorunludur Yetkili servisleri tercih edin Üretici veya ithalatçı firmalar, sattıkları sanayi mallarının bakım ve onarımı için yeterli sayıda servis istasyonu kurmak ve teknisyen bulundurmak zorundadır Ürünün serviste kalış süresi, hiçbir gerekçe ile, 30 iş gününü geçemez |
Konu Araçları | Bu Konuda Ara |
Görünüm Modları |
|