Margarinde Diyet Kavgası |
08-23-2012 | #1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
Margarinde Diyet KavgasıDiyetisyenler, margarin reklamlarında oynayan meslektaşlarına ateş püskürdü 150’den fazla diyetisyenin imza attığı bildiriyle, margarin kampanyasında meslek camiasından üç kişinin yer almasının etik olmadığı iddia edildi STAR-TÜRKİYE Diyetisyen Derneği İstanbul eski Şube Başkanı Selma Önelge Gür’ün de aralarında bulunduğu bir grup diyetisyen bir bildiri yayınlayarak, margarin reklamlarında oynayan meslektaşlarına ateş püskürdü Bildiriye, 150’den fazla diyetisten imza attı Yapılan açıklamada ikisi diyetisyen, birisi akademisyen olmak üzere, ‘meslek camialarından üç kişinin margarin reklam kampanyasında yer almalarının etik olmadığı’ görüşüne yer verdi Açıklamada ‘Bu kişiler ‘diyetisyenler margarin öneriyor’ şeklinde yanlış bir algılamaya neden oldular’ denildi ‘GÖRÜŞÜMÜZ DEĞİŞMEDİ’ TÜM diyetisyenlerin ‘artık margarin destekçis gibi doğru olmayan bir konuma haksız yere düşürüldüğü’ savunulan açıklamada, ‘Margarin hakkındaki görüşlerimiz değişmedi ve margarin tüketimine ihtiyatla yaklaşılması gerektiğinin de altını çiziyoruz’ denildi Açıklamada, bir ürünle ilgili yenilik ve gelişmelerin dikkatle izlenmesinin önemli olduğu vurgulanarak, ancak bu konulara dikkatle yaklaşılması ve yeniliklerin abartılı bir şekilde aktarılarak halkın kafasının karıştırılmaması gerektiğinin bir diyetisyenlik ilkesi olarak kabul edildiği bildirildi Açıklamada yağ tüketimini teşvik edici, hele üzerinde tartışılan bir ürününün ‘sağlıklı ve artık istediğiniz kadar tüketebilirsiniz’ anlamı çıkmasına neden olan bir mesajın verilmeye çalışıldığı ifade edildi Kampanyada 4 isim yer aldı MUTFAK Ürünleri ve Margarin Sanayicileri Derneği (MÜMSAD), margarinle ilgili ‘yanlış bilinenleri düzeltmek’ iddiasıyla ‘7 Gerçek’ başlığıyla başlattığı kampanyada ProfDr Ayşe Baysal, diyetisyen Taylan Kümeli, Selahattin Dönmez ve Neşe Erberk yer aldı Türkiye’de giderek azalan margarin satışlarını artırmayı amaçlayan kampanyaya yöneltilen eleştiriler konusunda MÜMSAD yaptığı açıklamada, tüketicilere iletilen tüm bilgilerin bilimsel gerçeklere dayandığını belirtti |
Konu Araçları | Bu Konuda Ara |
Görünüm Modları |
|