Sözsüz İletişim / Ken Kooper

Eski 08-23-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Sözsüz İletişim / Ken Kooper



Kitabın Adı Sözsüz İletişim
Kitabın Yazarı Ken KOOPER
Yayınevi ve Adresi İlgi Yayın Evi
Basım Yılı 1989

KİTABIN ÖZETİ

Kitapta, insan ilişkilerinde ve yönetimde, vücut dilinin nasıl kullanılacağı, insanların kullandığı vücut dilinin anlaşılması ve ona göre hareket edilmesi anlatılmaktadır Konu, sekiz başlık altında toplanarak ele alınmaktadır

İletişim ve iş hayatı bölümünde; iletişim ve sözsüz iletişim ele alınmaktadır
İletişim, kişiye değil kişiyle iletişim kurulmasıdır İletişim ve bilginin ayrı şeyler olduğu, iletişimin tekrarlanamaz olduğu, mesajı bütünüyle dikkate alma gibi başlıklar altında toplanmaktadır Sözsüz iletişim, vücudun konumu ve durumu, göstergeler, vücut hareketleri gibi başlıklar ile ele alınmaktadır

İnsanların iletişim esnasında karşısındakileri etkileme durumları rakamlar verilerek ortaya konmaktadır Muhatabın, iyice dinlenerek incelenebileceği belirtilerek, başarıda vücudun, sesin, kelimelerin etkili olduğu ifade edilerek vücut, gayenin, ses ise önemin göstergesidir denilerek, iletişimin ana esasları belirlenmektedir

Vücudun Bağlantılı Konumu bölümünde; egemenlik alanı, yüksekliğin gücü,
yürüyüş biçimi, irilik, oturma dinamiği ve büro görgüsü üzerinde durulmaktadır

Göstergeler bölümünde; kişilerin eşyalarının, aksesuarlarının ve çevrelerinin önemli göstergeler olabileceği ifade edilerek, bu göstergelerin incelenmesi esnasında nelerin önem arz ettiği de vurgulanarak, sürekli, geçici, anlık, ve kişisel göstergelerle fiziki görünümün yansıması ortaya konmaktadır

Vücut hareketleri bölümünde; gövde, baş, poz, eller, bacakların iletişimdeki etkisi öne çıkarılırken, insanların yüzüne bakmakla omuz üstünden bakmanın farkı ortaya konurken, vücut dilinin kullanımı ifade edilerek, baş, yüz İfadeleri, gözler, dudaklar, ten ve saç stillerinin neleri ifade ettiği belirtilmektedir

Vücut hareketlerinden; eğilme, geriye kaykılma, yükselmiş omuzlar, kare biçimi omuzlar, eller ve ayakların durumuna göre muhataba verilen mesajın neler olduğu anlatılmaktadır

Jestler bölümünde, iyi bir gözlemci için muhataba ne konuşulduğunun, ne kadar, nasıl ve kaç dakika konuşulduğunun önemli ipuçları olacağı ifade edilen jestler, kitapta deşifre edilerek; dokunma, bekleme, gerilim, şüphecilik, sinirlilik, kendine güven, üstünlük, hakaret ve öfke durumlarının karşılıklı iletişimdeki önemi anlatılmaktadır

İş yerinde sözsüz iletişim bölümünde, iş yerinde ilk karşılaşmanın ve tanışmanın, etkili konuşmanın ve sunuşun nasıl olacağı ve önemli ayrıntıları sözsüz iletişim açısından ele alınarak, asansör gerginliği, konuşma ve etkili bir sunuş için nelere dikkat edilmesi gerektiği üzerinde durulmaktadır

Sosyal hayat bölümünde, insanların, içinde bulunduğu sosyal çevreye uyumu ele alınarak, toplum içinde uyulması gereken davranışların incelikleri ele alınmaktadır İnsanların davranışlarının kendilerini ele verdiği ve bu nedenle davranışların ayrı bir dikkat ve hassasiyet gerektirdiği anlatılmaktadır

Etkili ses geliştirme bölümünde, konuşma esnasında ses tonunun ayarlanmasının önemi vurgulanarak samimi ve rahat olabilmek için gerçeği söylemenin, kendi iç problemlerini aşmış olmanın önemi üzerinde durularak, ses şifreleri ve sesin tonu, vurgusu ve rezonansının değişkenliği ve anlatılan konu ile uyumu üzerinde durulmaktadır

Kitabın devamında, Kennedy-Nixon, Carter-Ford tartışmaları, karşılaştırmalı olarak ele alınarak, davranışların tutarlı, mantıklı, kendimizden, taklitsiz, çevreye karşı dikkatli, rahatsız etmeden, nazik, muhatabı anlayarak, üç düşünüp bir konuşarak, vakarlı ve sevimli vb bir çizgiye oturtabilmenin gerekliliği vurgulanmaktadır

Sonuç olarak; kitapta, yaşanan çevrenin hep tertipli olması, sadece kısa kanaat veren bilgilerin, kişinin kültürünü, simasını, sosyal konumunu, genel durumunu vb ortaya koyduğunu genel bir bakış açısıyla ele alarak, insanlar hakkında davranışlarla fikir edinip, genel durumuyla hüküm verilmesi, nerede olursa olsun muhatapların hâl dilinin okunabilmesi, sözünü kesmeden ve anlayarak, biter bitmez hemen söze girmeden bekleyerek dinlemeye alışılması ve insanların güven ve bağlılığının kazanılarak, kendimiz gibi olmaya zorlamadan, iç problemleri halledilerek tutarlı fikirlerle insanlara yardıma koşmanın gerekliliği anlatılmaktadır

Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »
Konu Araçları Bu Konuda Ara
Bu Konuda Ara:

Gelişmiş Arama
Görünüm Modları


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.