08-20-2012
|
#1
|
Prof. Dr. Sinsi
|
İnşaat Mühendisliği Alt Mühendislikleri
Alt Mühendislikleri
Burj Dubai, dünyanın en yüksek yapısı, inşası bitmiştir
Yapı Mühendisliği
Yapı mühendisliğinin amacı, yapıları belirli bir seviyesinde, yeterli bir rijitliğe sahip bir şekilde ve en ekonomik olarak boyutlandırmaktır Yapı mühendisliğinin ilgi alanları yapıların statik modellemesini yapmak, statik analizini çıkarmaktır Burada amaç oluşan kuvvet ve gerilmelerin en doğru şekilde hesaplanmasıdır
Yapı mühendisi, yapıları zati yükler, hareketli yükler ve deprem yükleri altında inceler ve çeşitli kombinasyonlara göre en elverişsiz yüklemeleri belirler Bu yüklemelerden oluşan gerilme ve kuvvetleri hesaplar
Yapı Mühendisliği Alt Birimleri
Betonarme Yapılar
Çelik Yapılar
Ahşap Yapılar
Ulaştırma Mühendisi
Ulaştırma(trafik) mühendisi, insan ve taşınacak malların ulaşımında, ulaşım yollarının güvenli dizaynını tasarlar Trafik mühendisi; yolların, otobanların, tren yollarının, kavşakların projelendirmesini uygun standartlara göre yapar imalat aşmasında proje müdürü, şantiye şefi,arazi mühendisi pozisyonun da yolun projeye uygun bir şekilde imal edilmesini sağlar TC Karayolları, TCDD, TC Köyhizmetleri gibi kamu kuruluşlarında görev alarak, işin hem imalatını hem de kontrolünü üstlenirler
Hidrolik Mühendisliği
Su (Hidrolik) mühendisi, su yollarının ve su yapılarının inşaati ile ilgilenir Savakların, barajların, su borularının, kanalların, galerilerin statik ve dinamik analizlerini yapar Liman yapılarının dalga analizleri ve dalga kıran tasarımlarını yapar Git gide azalan su miktarı ile bu bölüme verilen önem artmaktadır
Malzeme Mühendisi
Malzeme mühendisi;yapılarda kullanılacak olan malzemelerin mekanik ve dinamik özelliklerini inceler Avantaj ve dezavantajlarını ekonomiklik koşulunu da göz önüne alarak belirler Malzemelerin dayanım ve dayanıklılık incelemelerini ve yeni mazleme araştırmalarını yapar Yapıda kullanılan malzemelerin birbiri ile olan etkileşimlerini inceler
Pont du Gard, Fransa, milattan önce 19'da yapıldığı tahmin edilen Roman su kemeri
Trafik Mühendisliği
Ulaştırma ve hidrolik mühendisliği hesaplarının başlangıcını teşkil eder Bir yol, kavşak veya üst geçit projelerine yıllık geçen araç sayısı gibi bilgilere ihtiyaç duyulur Ulaştırma amaçlı yapılarda sanat (su kanalları, hendekler vb ) yapılarında yani hidrolik mühendsiliğine giren kısımlarda da trafik ve nüfus bilgilerine ihtiyaç duyulur Bir bakıma planlama mühendisliği ile beraber çalışmaktadır Trafik bilgisi bölgenin nüfus (DEMOGRAFİ) gelişmesi ile yakından alakalıdır
Deprem Mühendisliği
Deprem, Çin hasarlı bina (2008)
Deprem mühendisliği çok genel bir konu olmakla birlikte jeofizik bilimiyle beraber çalışmaktadır İnşaat mühendisleri için deprem temelden, jeofizik mühendisleri için odak noktasından başlar Deprem konusu birçok bilimle beraber bu iki mühendisliğini yakından ilgilendirir Bu noktada "veri" paylaşımı çok önemlidir İnşaat mühendisleri yapıların analizinde daha önce meydana gelmiş olan önemli depremlerin karakteristik davranışlarıyla ilgilenir Jeofizik ve jeoloji çalışmalarından elde edilen haritaları kullanır Meydana gelen depremlerin "Spektrum Eğrilerini" kullanır Kendi geliştirdiği ve hesaplarını kolaylaştıran formüllere burdan elde ettiği değerleri işler Yapılar sabit değildir Depremde hareket edecek biçimde yapılırlar Bu nedenler elde edilen bu veriler yapının dizaynını temelden etkiler O kadar önemlidir ki bunun için yönetmelik hazırlanmış bir çok ülke kendi deprem yönetmeliğini kullanmaktadır
Kaynak : Wikipedia
|
|
|