|  | İpek Yolu Ticaret |  | 
|  08-20-2012 | #1 | 
| 
Prof. Dr. Sinsi
 |   İpek Yolu TicaretTicaret İpek, Batı için İpek Yolu üzerinde taşınan en sıradışı, alışılmadık maddedir ve bu madde yola da adını vermiştir  Ancak, yol üzerinde başka mallar da taşınıp takas edildiğinden, bu kavram ticaret gerçekliğinden uzaktır  Çin'e doğru yol alan kervanlar altın, değerli taş ve cam da taşımışlardır  Ters istikamette de özellikle kürk, seramik, yeşim taşı, tunç, vernik ve demir taşınmıştır  Yol üzerinde malların çoğu değiştirilmiş ve asıl varış noktasına yetişmeden birden çok el değiştirmiştir  İpeğin yanısıra baharat da Yeni Çağa kadar Güneydoğu Asya'dan taşınan önemli mallar arasında yer almıştır  Baharat sadece baharat ve tadlandırıcı olarak değil, aynı zamanda ilaç, anastezi, afrodizyak, parfüm olarak ve tılsımlı içecekler için de kullanılmıştır  Buna rağmen ipek en değerli Çin ürünü olarak kalmıştır  İpek dokumacılığının gelişimi, Çin'de M  Ö  de 2  yy  a uzanmaktadır  İpek üreticilerinin eğitimi ile görünmeye başlayan ihracat için fazla miktarda üretim yapılması ilk olarak M  Ö  3 yy  de "kavgalı imparatorluklar döneminde" gerçekleşmiştir  Avrupa'da en eski Çin ipeği M  Ö  6 yy  ye dayanan Kelt Prensliği kazılarında bulunmuştur  O zamanlar ipek Batı'da oldukça nadir bulunan bir madde olup, Roma İmparatorluğu döneminde kürk ve cam gibi lüks eşyalar arasında sayılmıştır  Sadece zamanın en zenginleri bu pahalı maddeden kayda değer bir miktarda sahip olabilmiştir  Ticaretin Organizasyonu Ticaret yollarının güvenliği büyük tehdit teşkil etmekteydi  Korsanlar, Çin'den Mısır'a kadar kervanları rahatlıkla yağmalayabilecekleri dar geçitlerde kervanlara saldırmaktaydılar  Bu yüzden, Han İmparatorluğu kervanlarını özel savunma birlikleri ile donatmış, güzergah bölümleri boyunca da Çin Seddini inşa etmiştir  Kıtalararası gerçekleşen bu ticaretin organizasyonu oldukça karışık ve zor olmuştur  Yüz binlerce hayvan, çok sayıda çoban ve tonlarca ticaret malının bir araya getirilmesi ve hareket ettirilmesi, insanların ve hayvanların bu uzun yolculuklarda, zorlu coğrafi ve iklim koşullarında hayatta kalmalarının sağlanması gerekmekteydi  Ancak bilindiği gibi tüccarlar mallarını satmak için tüm yolu gitmiyorlardı ve ticaret birden çok ara tüccar (komisyoncu) aracılığı ile gerçekleştirilmekteydi  İpek Yolu'nun sonunu uzun bir zaman Partlar, daha sonra Sasaniler kontrol etmiştir; bu dönemlerde, Orta Asya'da mal değişimine hakim olanlar, göçebe kökenliler idi  Önemli bir taşıma aracı olarak da Orta Asya'da yaşayan çift hörgüçlü develer kullanılmaktaydı  Bu develer tek hörgüçlü develere göre sıcağa daha dayanıklıydılar ve kış derileri vardı  Böylece, yükseklikleri arasında büyük farklılıklar olan bozkır ve dağlık bölgelerde sürekli görülen kıta iklimsel büyük sıcaklık değişimlerine daha uygundular  Aslında, develer ticari ilişkilerin başlamasından bu yana kullanılmaya başlanmıştır  İpek Yolu üzerinde kıtalararası takas İpek Yolu üzerinde sadece baharat, ipek, cam ve porselen gibi mallar taşınmamış, bu yol üzerinde yapilan ticaret yoluyla din ve kültür de kıtalararası yayılmıştır  Böylece, Hindistan'da doğan Budizm İpek Yolu üzerinden Uzak Doğu'ya, Çin'e ve Japonya'ya kadar yayılmış ve orada hakim din olmuştur  Bugünkü Xi'an (Şian) şehrinde bulunan bir tablete göre, Hıristiyanlık İpek Yolu üzerinden zamanın Çin'in başkentine kadar yetişmiştir  Bunlarin yanı sıra bu yol Türklerin dininin, Şamanlığın, Mani Dini'nin, Mazdehizm'in ve daha sonra İslamiyet'in yayılma ortamı bulduğu bir yol, bir bölge olmuştur  Kağıt ve barut bilgisi yine İpek Yolu ile Arap ülkeleri üzerinden Avrupa'ya gelmiştir  Kaynak : Wikipedia | 
|   | 
|  | 
| Konu Araçları | Bu Konuda Ara | 
| Görünüm Modları | |
|  |