Anadol Anadol / A1 (1966-1975) |
08-20-2012 | #1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
Anadol Anadol / A1 (1966-1975)Anadol / A1 (1966-1975) Anadol A1, Otosan Otomobil Sanayi AŞ'nin siparişi üzerine "FW5" kodu ile İngiliz Reliant Firması tarafından geliştirilmiş ve üretimine 19 Aralık 1966'da başlanmıştır A1'in dizaynı ise İngiliz Ogle Design firmasından Tom Karen tarafından çizilmiştir A1 üretiminde ilk olarak Ford Cortina'nın 1200 cc'lik 1959 model Kent motoru kullanılmış, 1968'de bu motor daha güçlü 1300 cc Ford Crossflow motor ile değiştirilmiştir 1969'da gösterge panosu yenilenmiş, direksiyon daha ergonomik bir hale getirilmiştir 1971'de o günün modası olarak kabin tavanı vinil ile kaplanmıştır Bu dizayn MkI tipi olarak Nisan 1972'ye kadar bu şekilde kalmıştır 1971'de İzmir'de düzenlenen Akdeniz Oyunları için geliştirilen A1 modeline "Anadol Akdeniz" adı verilmiş ve bu modelin üretimine 1972'de başlanmıştır MkII olarak adlandırılan bu modelde farların yuvarlak şekli yerini dörtgen farlara bırakmış, vites bloğu ve tamponlar yenilenmiştir Yeni dizaynda tamponlar gövdenin bir uzantısı haline gelmiş, ön ızgara değişmiş, farlar ve sinyaller dörtgen hale getirilmiş, sinyal ve stop lambaları üçgen bir şekil almıştır Kabin içi de ciddi bir değişikliğe uğramış, gösterge tablosu ve ön konsol, koltuklar değişmiş, kullanılan malzemelerin kalitesi yükseltilmiştir 1972'den itibaren Anadol'un Coupe'sinde kullanılan bu standart, A1 üretiminin sonuna kadar (1975) aynı kalmıştır Anadol A1 MkII 1974 Cam elyafı ve polyesterden ümal edilen bu 5 kişilik araç gövdesi, H-tipi tam çelik şasi üzerine oturtulmuştur Coupe olarak başlayan Anadol üretimi 1973 sonlarından itibaren sedan ve estate versiyonlarının da ilavesi ile devam etmiştir Şasi, helezonlu bağımsız ön süspansiyon ve makaslı arka aksın üzerine kurulmuştur Frenler ise önler disk, arkalar tamburdur Direksiyon sisteminde ilk modellerde "recirculating ball" (döner bilyalı direksiyon kutusu) sistemi kullanılmış, daha sonra (1970) kremayerli (rack-and-pinion) sisteme geçilmiştir Anadol A1 üretimine 1975 yılında son verilmiş ve toplam 19724 adet üretilmiştir Anadol A1 aynı zamanda Türkiye'nin ilk ralli arabası, Anadol Ralli Takımı (ART) da ilk ralli takımı olarak tarihe geçmiştir Türkiye'nin ilk resmi rallisi olan 1968 Trakya Rallisi'ni kazanan A1 takımı ve ünlü pilotlar Renç Koçibey ve Demir Bükey'dir İskender Atakan, Claude Nahum, Mete Oktar, Şükrü Okçu ve Serdar Bostancı'yı da diğer ünlü A1 pilotları olarak sayabiliriz Bir başka A1 fanatiği de ünlü ralli pilotu Romolo Marcopoli'dir 1968'de bir başka ünlü Türk pilot İskender Aruoba 30000 km'lik ve 8 ay süren Avrupa-Afrika-Asya Rallisine Anadol A1'i ile katılmış ve başarı ile tamamlamıştır Anadol A1 (1974) Teknik Veriler Genel Bilgiler Marka: Otosan Model: A1 Üretim Yılı: 1967-1975 Ülke: Türkiye Tasarımcı: Reliant/Ogle (UK) Model Kodu: FW5 Karoser ve Boyutlar Karoser Tipi: 4/5S SAL Kapı adedi: 2 Dingil mesafesi: 2565 mm / 101 in Ön iz genişliği: 1322 mm /52 in Arka iz genişliği: 1284 mm /494 in Uzunluk: 4440 mm /1725 in Genişlik: 1644 mm /647 in Yükseklik: 1422 mm /56 in Yerden yükseklik: 160 mm / 63in Uzunluk / Dingil mesafesi oranı: 171 Ağırlık: (net) 920 kg / (yüklü) 1360 kg Ağırlık dağılımı: (ön/arka) %5120 / %488 Yakıt Kapasitesi : 39 litres / UK Gal: 111 Motor Özellikleri Motor Üreticisi: Ford Motor Tipi: SOHC Silindir sayısı ve yerleşimi: S-4 Silindir başına süpap sayısı: 2 (toplam 8 adet) Motor Hacmi: 1298 cc / 79148 cu in Çap: 8096mm / 319 in Strok: 6299mm / 248 in Çap / Strok oranı: 129 Silindir başına düşen hacim: 32425 cc/silindir / 1979cu in/silindir Krank ana yatak sayısı: 3 Sıkıştırma oranı: 80:1 Yakıt besleme tipi: Karbüratör Hava besleme türü: Normal Kompressör tipi: Düsük Katalitik Konvertör: yok Max Motor gücü (SAE): 630 HP @5700 d/d Max tork : 87 kgm @3000 d/d Güç / Ağırlık oranı: 688 HP/ton 513 W/kg Güç / Motor hacmi oranı: 424 HP/litre 316 kW/litre Soğutma sistemi: Su Soğutma sistemi kapasitesi: 566 litre Elektrik sistemi: Akü (12V-45 Amp/saat) Motor yağı hacmi: 35 litre (yağ filtresi dahil) Yakıt Tüketimi: yaklaşık 75 lt/100 km (şehir dışı) Şanzıman ve Aktarma Şanzıman türü: 4 vitesli, full senkromeçli Debriyaj: Baskı, balata, debriyaj telli Vites oranları: 1vites: 3543:1 / 2vites: 2396:1 / 3vites: 1412:1 / 4vites: 1:1 Aktarma: RWD (arkadan itiş) Aktarma oranı: 4125:1 Yürüyen Aksam ve Frenler Direksiyon türü: rack & pinion Direksiyon oranı: 188:1 Direksiyon turu: 39 İç dönüş çapı: 96 metre Dış dönüş çapı: 108 metre Süspansiyon (ön): IWCSARB Süspansiyon (arka): LASE Fren türü: Tek kanallı hidrolik Fren tipi(ön/arka): Disk/Kampana(drum) Disk çapı: 2315 mm Kampana çapı: 2033 mm Jant ebadı: 45J x 13 Lastik ebadı: 560/590 x 13 Kaynak : Wikipedia |
Konu Araçları | Bu Konuda Ara |
Görünüm Modları |
|