|  | Türk Tarih Tezi Dipnotlar |  | 
|  08-20-2012 | #1 | 
| 
Prof. Dr. Sinsi
 |   Türk Tarih Tezi DipnotlarDipnotlar * a b Berkes, Niyazi; T (1975)  Türk düşününde batı sorunu  Ankara: Bilgi  ISBN 9754949421  "Batı tarihçiliği iki türlü bencilliğin etkisi altındadır  Biri Hristiyan bencilliği(Christo-centrizm), ırk bencilliği (ethno-centrizm)  Batı tarihçiliğindeki bu iki bencilliğin en iyi göstergesi Türk'tür  Tüm nesnellik örtüleri Türke gelince hemen ortadan kalkar ve Hristiyan kültürüyle Avrupa ırkçılığı her yandan sırıtmaya başlar  Türkten ağzı burnu çarpılmadan söz eden batı tarihçisine rastlamak güçtür  Onun için bunlar, evrensel gerçeklerdir  Türk, batı tarihçiliğinin bilim efendiliği ölçülerinin dışında kalan bir şeydir  Batılı tarihçi bu konuda isatediği gibi konuşabilir  " * a b Renan, Ernest  Histoire du peuple d'Israel; akt  Türk Tarihinin Ana Hatları)  Kaynak  "Toprak altından çıkarılan bu eski ve yüksek Babil uygarlığını; Türkler, Finuvalar ve Macarlar gibi şimdiye kadar yakıp yıkmaktan başkamarifet göstermemiş ve kendilerine özgü bir uygarlık yaratmamış ırklar nasıl yapmış olabililer? Eğer bize Samilerden ve Arilerden önceki uygarlıkların en güçlü ve en değerlisini kuran uygarlıkların Türkler, Finovalar, Macarlar olduğunu kanıtlarla ifade ve ispat olunursa inanırız  Ancak bu kanıtların, onu kabul etmenin doğuracağı fecaat kadar güçlü olması gerekir  " * a b (1935, (tıpkıbasım: 2000)) Tarih I (Atatürk'ün sağlığında Liselerde okutulan tarih kitabı)  Ankara: Tıpkı basımı:Kaynak  "Önsöz: Son yıllara gelinceye dek "Türk Tarihi" ülkemizde en az incelenmiş konulardan biri halindeydi  Bin yıldan fazla süren İslamlık-Hristiyanlık davalarının doğurduğu düşmanlık duygusuyla tutucu tarihçiler, bu davalarda yüzyıllarca İslamlığın öncülüğünü yapan Türklerin tarihini, kan, ateş maceralarından ibaret gibi göstermek için savaştılar  Türk ve İslam tarihçileri de Türklüğü ve Türk uygarlığını da İslam ve İslam uygarlığı ile kaynaştırdılar  ; İslamdan önceki binlerce yıla ait devreleri unutturmayı, ümmetçilik siyasetinin gereği ve din gayretinin ödevi bildiler  " * a b Dilaçar, Agop (1969)  Atatürk'e saygı  Ankara: Ankara Üniversitesi (TTK)  "Atatürk'ün tarih anlayışı şovenist bir tarih anlayışı değildi  O, Batılıların Türklere karşı söyledikleri barbarlık tarihi yakıştırmasını şiddetle reddeder Türklerin medeniiyetler kurmuş büyük bir ulus olduğunu kanıtlar  Türk Tarih Tezi budur  Bir ırkın öbür ırktan üstün olduğu iddiasında değildir  Kendini büyük görme hastalığı değildir  Ulusal kimliğine sahip olma, başka uluslardan kendini küçük görmeme ve kendini bulma anlayışıdır  Diğer bir deyimle Türk milletinin diğer milletlerden aşağı olmadığını tarih boyunca medeniyetler kurmuş bir ulus olduğunu ortaya koyan bir tarih anlayışıdır  " * Ceren Arkman, 'The Launching of the Turkish Thesis of History: A Close Textual Analysis (PDF dosyası) * An Essay on the Inequality of the Human Races (1855), Arthur de Gobineau * Roux, Jean Paul  Türklerin Tarihi, Büyük Okyanus'tan Akdeniz'e iki bin yıl  AD  ISBN 975-506-018-9  "Sibirya'da zamanında Karasuk diye anılan (M  Ö  1200-700) ve Yukarı Yenisey kıyısında bulunan Minusinsk bölgesinde yapılan kazılarda çıkan brakisefal kafataslarında düzenli bir artış görülmüştür  Bu, büyük bir olasılıkla Ön-Türklerin sonraki devirlerde buraya yerleşmesinden kaynaklanmaktadır  Tagar çağındaysa (M  Ö  700-300) aynı durum Altay bölgesinde meydana gelmiştir  Ve nihayet M  Ö  300 yılından sonra Güney Sibirya ile Altay sıradağlarının güneyinde brakisefallerde artış meydana gelmiştir  Dolayısıyla Türklerin o güne kadar hep kuzeyde kalan atalarının miladın başlarında, önceleri yavaş yavaş, daha sonralarıysa birden kopup gelerek Balkaş Bozkırları ile Tien-Şan Dağlarının kuzey bölgelerine kadar eriştiklerini söyliyebiliriz  " * Bernal, Martin  Kara Atena Eski Yunanistan Uydurmacası Nasıl İmal Edildi? 1785-1985  Kaynak  ISBN 975-343-228-3  Tarihçi Martin Bernal, 1987 yılında yazdığı Kara Athena isimli kitabında, Yunan Uygarlığının dünya medeniyetlerinin başlangıcı olarak anlatıldığı batılı tarih tezini eleştirdi ve medeniyetin başlangıcına yerleştirilen Yunan medeniyetinin, 17  asır ırkçı Avrupalı tarihçilerin bir uydurmacası olduğunu yazar * a b c d e f Avcıoğlu, Doğan (1978)  Türklerin tarihi, birinci cilt  Ankara: Tekin  * E  Z  Karal, Atatürk ve Devrim * a b Çığ, Muazzez İlmiye (2002)  Ortadoğu Uygarlık Mirası-1  İstanbul, Türkiye: Kaynak  ISBN 978-975-343-352-5  "Osmanlı devleti zamanında eski Türk tarihi ve dilleri ile ilgili ülkemizde hiçbir araştırma yoktu  Batı'da yazılmış tarih kitaplarında Türkleri küçük düşürücü sözler vardı  Bir taraftan bunları çürütmek, diğer taraftan da Türk gençliğine atalarının ve bugün üstünde yaşadıkları toprağın tarihini ve kültürünü öğreterek, araştırtarak Türk ruhunu canlandırmak istedi  Fakat bu çalışmalar için kaynak gerekti  Bunlardan en eskisi olan Sümer ve Hitit dillerine ait belgeler müzelerimizde ve arşivlerimizde vardı  Fakat asıl kaynaklar Türklerle ilişkileri olan Çin, Hint, Arap, Rus, Macar, Latin, Yunan dillerinde yazılmış kitaplar ve belgelerdi  Onlardan yaralanmak için o dilleri ve kültürleri bilen uzmanlar yetiştirilmeliydi  Ayrıca bu araştırmalara arkeoloji, antropoloji, tarih ve coğrafya da yardımcı olacaktı" * a b Aydoğan, Metin (2006)  Türk Uygarlığı  Umay  ISBN 975-8913-17-4  * a b c d Türk Tarihinin Ana Hatları: Kemalist Eğitimin Tarih Dersleri (1931-1941 yılları arasında liselerde okutulan temel eser), İstanbul, Kaynak Yayınları, 1996, ISBN 975-343-118-X  * A  g  e  Türk tarihinin, Alıntı:Irk:Göç meselesinde gördüğümüz gibi ilk ırklar zamanla birbirleriyle çok karışmış, yeni yeni birtakım karma ırklar vücuda gelmiştir  Bununla beraber, bütün canlılar aleminde olduğu gibi insan zümreleri arasında karışme ve birleşmeler ne kadar kuvvetli olursa olsun aynı iklimin daima aynı vasıfları meydana çıkarmaktaki tesiri belli başlı bazı ırk grupların,    * Türk Tarih Tetkik Cemiyeti, Tarih I Tarihtenevelki Zamanlar ve Eski Zamanlar, Kaynak Yayınları, İstanbul, Ekim 2000, s  39-40  * A  g  e  Türk Tarihinin Ana Hatları, Alıntı:Irklar arasında görülen farkların tarih açısından önemi bugün pek azdır  Kafatası biçimi ırkların ırkların sınıflandırılmasında kullanılırsa da toplumsal hiçbir anlamı yoktur  * İslam Ansiklopedisi Cilt II, s  609 * Sinan Meydan, Atatürk ve Kayıp Kıta Mu, ISBN: 975-10-2800-6 * Göktürk Devleti'nin 1450  Kuruluş Yıldönümü - Sempozyum Bildirileri, Yayına hazırlayan: Yücel Hacaloğlu, Yeni Avrasya Yayınları / Eylül 2001 Ankara - sayfa 23-37  Alıntı:Bu, çok yeni bir belge, üzerinde runik harfler olan bir altın para belki  Bazılanna göre Hun devrine bazılarına göre de VIII-IX  yüzyıllara ait  Sergey Grigoriyeviç Klyaş-tornıy, runik harfli yazıtı ang (e) b(e)g şeklinde Türkçe olarak okudu  Eğer bu para Göktürklerden daha eski devreye ait, Hun devrine ait bir para ise, üzerinde Türk harfleri ile Türkçe kullanılmış  Bu bizim için son derece yenidir son derece mühimdir  Eğer bunu Osman Fıkri Sertkaya söylerse, siz Osman Fikri Sertkaya'ya Türkçü, nasyonalist, faşist diyebilirsiniz  Ama, bunu tanınmış bir Rus alimi olan Sergey Grigoriyeviç Klyaş-tornıy söylerse, o ilim adamına Türkçü, nasyonalist, faşist diyemezsiniz, ona ilim adamı dersiniz  Bu bakımdan bir Rus aliminin bunu ortaya koyması, bizim milletimizin abece-sinin, yazısının tarih devrelere aidiyetini göstermesi bakımından Türk tarihinde bir yeniliktir  * Paradigmanın İflası, Resmi İdeolojinin Eleştirisine Giriş, Fikret Başkaya, 1991, ISBN 975-8449-16-8 * Türk Tarih Tezi, Güneş-Dil Teorisi ve Kürt Sorunu, İsmail Beşikçi, 1991 * Bilim ve Ütopya Dergisi, Sayı 175, Atatürk ile arkeoloji ve çiviyazılı bilimlerin başlaması Kaynak : Wikipedia | 
|   | 
|  | 
| Konu Araçları | Bu Konuda Ara | 
| Görünüm Modları | |
|  |