Volkswagen Scirocco Tsi Motor |
08-20-2012 | #1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
Volkswagen Scirocco Tsi MotorTSI Motor TSI motor düşük emisyon ve yakıt tüketimiyle yüksek güçler verebilen kompresör, çift-turbo-şarj ve süper-şarj gibi ek düzenekler kullanmaktadır Bu motorun bu gibi bir motorun alınabilceğiklerinin en ucuna kadar alabildiğinden bu motorların çabuk yıprandığı gibi bir düşünce vardır fakat sıradan motorlardan çok daha dayanıklı üretildiği için bu şimdilik bir şehir efsanesinden ibaret Çalışma mantığı: Aslen tek başına bir turboşarj, düşük devirlerde istenilen güç değerlerine ulaşmak için yeteri kadar verimli değildir Mekanik bir kompresör düşük devirlerde çok etkin olmakla birlikte yüksek devirlerde artan çektiği güç nedeniyle tüketim dezavantajlarına sahiptir Çözüm her iki yükleme sisteminin akılcı bir kombinasyonu olan 14 TSI motordaki "Twincharger"dir Birlikte çalışan kompresör ve egzoz turboşarjı çok düşük devir sayılarında bile şarj basıncını 2,5 bara kadar artırmaktadır Kompresör ve egzoz turboşarjı: çalışma şekli olarak birbirlerini mükemmel şekilde tamamlarYaklaşık 3500 d/d'lik bir devir sayısına kadar kompresör karakteristik alanı kumandalı olarak çalıştırılır Ürettiği şarj basıncı seri olarak bağlanmış egzoz turboşarjı ile güçlendirilir 3500 d/d'den itibaren sadece turboşarj silindirdeki yükleme basıncının artırılmasını sağlar Supercharger (kompresor: Rölantiden yaklaşık 2400 d/d motor devir sayısına kadar kompresör, sürücüden gerekli güç talebi olduğunda, sürekli çalışır 2400 ila 3500 d/d devir aralığında kompresör, ihtiyaca uygun olarak, örneğin sollamalarda manyetik kavrama vasıtasıyla devreye alınır Direk Enjeksyon: Yeni teknolojiye uygun olarak Volkswagen mühendisleri direkt benzin enjeksiyonunu da elden geçirmiştir: İlk defa kullanılan 6 delikli enjektördeki azami enjeksiyon basıncı 150 bara kadar çıkmaktadır Özel olarak biçimlendirilmiş oyuklu piston geometrisi de TSI'ya uyarlanmıştır Bu önlemlerle, rölantiden tam gazda 7000 d/d'nin üzerine kadar ideal bir karışım oluşumu sağlanmıştır Bunun sonuçları verimli bir yanma ve dolayısıyla daha az emisyonla birlikte daha fazla güç ve torkdur Kaynak : Wikipedia |
Konu Araçları | Bu Konuda Ara |
Görünüm Modları |
|