|  | Far Cry 2 Genel Bakış |  | 
|  08-20-2012 | #1 | 
| 
Prof. Dr. Sinsi
 |   Far Cry 2 Genel BakışGenel Bakış Oyun açık uçlu tarzdadır, oyuncu ufak tefek bazı kriterler göze alınmadığı takdirde oyunu istediği biçimde oyunu bitirebilir ve birçok kararı almada özgürdür  Oyun baştan sona Afrika çöl'lerinde, orman'larında, sulak alan'larında geçmektedir  Oyunda bir yerden başka bir yere gitmek için araçlar, tekneler, kamyonlar ve yelken kanatlar bulunmaktadır  Oyun içinde oyuncuyu dıştan gösteren hiçbir video bulunmamaktadır ve oyuncu her zaman suskundur, hiçbir zaman konuşmaz  Sadece verilen görevleri yapar  Karakter, başlangıçta ***** taciri olan ve gerçek adı bilinmeyen Çakal lakaplı kişiyi öldürmek için merkez Pala'ya gelir ama başına gelmeyen kalmaz  Sıtma hastalığına yakalanmıştır, bu yüzden asıl amacını hiçbir zaman yapamaz  Çakal, oyun içersinde son zamanlarda ülke sınırlarına yapılan ***** akışından sorumlu ***** taciri olarak tabir edilmektedir  Jackal sattığı *****lar yüzünden hükümetin devrilmesine ve hakimiyeti kominist yapılanmaların ele geçirmesine yol açtığı söz edilmektedir  Devlet içinde UFLL ve APR adında birbirine tam anlamıyla düşman iki örgüt ortaya çıkmıştır  Çakal iki örgüte de ***** satmıştır bu yüzden çatışmalar sürekli hale gelmiştir  Ülkenin yerlileri vatanında göç etmek zorunda kalmıştır  Oyun içinde gezinmek bazı noktaları mesken tutan gerilla askerleri yüzünden çok da kolay değildir  Bu askerler bazı stratejik noktalarda konuşlanıp karakterin o yerden geçtiği sırada üzerine ateş açmakta ve araçlara binip kovalamaktadır  Gamespot sitesinin izlenimlerine göre araç ve ***** kullanımı gerçeğe oldukça yakın olmakla birlikte hem araç hem de *****lar zaman içinde hasar alıp yıpranabiliyor  Yanan çayırların gerçekten kül olduğu, el bombasıyla patlatılan bir ağacın hasar aldığı dinamik ortamda bu hasarlar doğanın kendisini yavaş yavaş yenilemesiyle düzeliyor  Tam bir gece/güzdüz döngüsünün olacağı oyunda geceleri uyumak için sakin mekan bulmak gerekecektir  Birçok birlik ve araç takdim edilmiştir; düşmanlar sadece insan askerleri içine almaktadır, fakat Far Cry'da bulunan Trigenler gibi bilim-kurgu yaratıkları bu oyunda yer almamıştır  Buna ilaveten, Far Cry Instincts'teki ve onun eklenti paketlerindeki oyuncu karakterinin mutantlaşması Far Cry 2'de yer almamıştır  Aynı zamanda bir gece-gündüz döngüsüne ve fırtına, rüzgar gibi değişik hava durumlarına sahip dinamik hava sistemi bulunmaktadır  Oyundaki zaman kavramı yapay zekayı olumlu yönde etkilemekte ayrıca düşmanların uyanıklık ve saldırganlık özellikleri bakımında değişkenlik göstermesini sağlamaktadır örneğin bir düşmanın geceleyin biraz farkındalığı artmakta fakat gizlenmekte olan oyuncuyu göremez durumda olur, ancak öğle saatleri sırasında düşmanlar gölgede otururlar ve uzun mesefaden bile oyuncunun varlığını tespit edebilirler  The health system is similar to that of Medal of Honor: Airborne and Pariah, where the health status bar is divided into five segments, each of which automatically refills if it is not depleted and the player finds cover for a few seconds  Unlike the previously mentioned games, instead of random health pickups being dropped by enemies or hidden throughout the map, the player is able to carry a limited supply of syrettes (presumably filled with morphine), which can be injected into the character's arm at any time to fully replenish the player's health  The player can obtain more syrettes by searching first aid boxes located throughout the game world  When nearing death (only one health bar remaining), the player's character must perform a brief first aid on himself; for example, the player must dig bullets out of the body when shot and pat himself down when on fire or ***** certain bones back into place  *****lar Oyuncu karakterinin hedefi: Jackal Oyuncunun aynı zamanda savaş tüfekleri, nişancı tüfekleri, roket atarlar ve hafif taramalı tüfekler dahilinde gerçek *****ların geniş çaptaki cephaneliklerine erişme olanağına sahiptir  Oyun içinde bu *****lar üç çeşide ayrılmaktadır: Birincil *****lar, çoğunlukla iki elle tutulabilen piyade tüfeği, nişancı tüfeği ve çifte gibi *****lardır; İkincil *****lar ise, bir elle tutulabilen, tam otomatik veya yarı otomatik tabancalar, küçük bir bomba atar, ev yapımı ********* maddeler; Özel *****lar, çoğunlukla ağır *****lardan oluşmaktadır örneğin hafif taramalı tüfekler, roket atarlar ve zehirli oklar atan tüfekler  Bu üç ***** türüne ek olarak da, her daim taşınabilen pala benzeri bıçaklar da vardır  Geniş bir oynanılabilirlik içeren oyunda tüm bu *****lar bir süre sonra eskiyor  *****lar kullanıla kullanıla kirleniyor ve tutukluk yapmaya eğimli hale geliyor ve nihayetinde tamamen kullanılamaz oluyor  Oyuncu ***** dükkanlarından ***** satın alabilir, bir kere ***** aldı mı sınırsız cephanelik temin edebilir ve beraberinde manual olarak *****ların doğruluk ve güvenilirlik özelliklerini de geliştirebilir  Çoğu *****lar ticaret yaptığımız ***** şirketinin rakibinin ***** taşıyan konvoyunu yok ederek açılabilir  Birincil *****lar: çoğunlukla iki elle taşınan taarruz *****ları, nişancı tüfekleri ve çifteler İkincil: çoğunlukla bir elle taşınabilen tam otomatik ve yarı otomatik tabancalar, küçük bomba atar, küçük ev yapımı *********lar Özel: çoğunluklar daha ağır *****ları kapsayan hafif makineli tüfekler, roket atarlar ve zehirli ok fırlatan nişancı tüfekleri ***** Sıkışması Oyunda öldürülen düşmanlardan ele geçirilen ve eskimiş tüm *****lar sıkışmaktadır  Eskiyen *****lar gerçek hayattaki gibi kirlenir ve bir süre sonra tamamiyle kullanılamaz hale gelir  Oyuncu ***** dükkanlarından belli bir ücret karşılığında ***** satın alabilir ve sınırsız cephane elde etme hakkına sahip olabilir  Ayrıca satın alınan *****ların doğruluk ve güvenilirlik özellikleri geliştirilebilir  Gerçekçilik Oyunda *****ların belli bir süre sonra kullanılamaz hale gelmesi ve devingen hava sistemi gibi önceleri sözü edilen özellikler bulunmaktadır  Hem de oyuncu bir noktaya ulaşmak için elinde kağıt harita tutup portatif (GPS) bir navigasyon sistemini kullanması gerekmektedir, fakat bunlar oyuncu çevrede gezindiğinde otomatik olarak güncellenmektedir  Oyuncu arabalar, nişancı kuleleri, cephane kamyonetleri ve binalar gibi nesneleri harita üzerinde izleyebilmek için etiketleyebilir  Oyuncu karakteri ölmek üzereyken, kendisine ilk yardım yapması için komut vermelidir; örneğin, oyuncu vurulduğunda kurşunları vicudundan çıkartmalı ve ateş altındaysa oradan uzaklaşmalıdır  Taşıtların hasarı gerçeğe yakın yapılmıştır, araç hasar aldığında oyuncu aracı onarmalıdır  Far Cry 2'de paranın yerine elmaslarla ticaret yapılmaktadır Far Cry 2'de oyuncu karakterinin bir barda gizlenmekte olan dostları Oyuncu aynı zamanda sıtmayla boğuşmaktadır  Sıtmanın etkisi görüldüğünde gerçek saate göre her 30 veya 40 dakikada bir oyuncu hap almalıdır  İlaç bittiğindeyse, ilaç almak için tek bir görev yapmalıdır  Oyuncu saygınlığı çoğaldıkça ve oyuncunun adı çıktıkça, tıbbi tedavi sağlamak daha da zorlaşıyor  Oyuncu sağlığını düşündükçe, daha sağlıklı olur ve iyileşmesi hızlanır  Karakter daha dayanıklı olduğu sürece; daha hızlı depar atabilir, su altında nefesini uzun süre tutabilir  Bunlar gerçekleşmesi için oyuncu düzenli olarak hap almalıdır  Buna rağmen oyuncu boş olduğunda veya yan görevleri yaptığında tedavi sağlamak zorunda değildir; sadece ana görevlerde hap kullanması gerekiyor  Dunia Motoru oyunda karmaşık düzene ve olaylar döngüsüne olanak sağlar; oyunda gece gündüz döngüsü bunun yanında ağaçların ve bitkilerin yenilenme özelliği bulunmaktadır  Çapışmalar sırasında oyuncuya avantaj veya dezavantaj sağlayan kıvılcım parçası, benzersiz bir ateş yayılma düzeneği sayesinde yayılarak büyük çalılıkların yanmasına yol açmaktadır  Ateşin tepkisi rüzgarın hızı, rüzgarın doğrultusu, yağmur ve bitkilerin türüne bağlıdır  Örneğin, bir ateş parçası kuru, otlak düzlüklerde ve çayırlıklardaki gibi gür ve nemli ormanlarda hızlıca yayılmaz  Oyunda çeşitli türlerde Afrika yabani hayvanlarla karşılaşmak mümkündür ve bunlar düşmanı başka tarafa çekmede bunun yanında da onları oyuncunun varlığından haberdar edebilir  Oyundaki tüm hayvanlar zerbalar, wildebeet antilobu, ceylanlar, mandalar, impala antilopları ve gemsbok antilopları gibi otçullardır  Bazı eleştirmenlere göre suya dalarkenki odaklanma çok ileri götürülmüş ve oyuncuları çileden çıkartan bir sorun olarak görülmüş hatta berbat oyun tasarımı oyuncu karakterini ölümüne neden olduğu söylenmiştir  Kaynak : Wikipedia | 
|   | 
|  | 
| Konu Araçları | Bu Konuda Ara | 
| Görünüm Modları | |
|  |