|  08-14-2012 | #1 | 
	| 
Prof. Dr. Sinsi
 | 
				  Cengiz Han - Moğol İmparatorluğunda Aşk Ve Savaş 
 
            Rus yönetmen Sergei Bodrov imzalı Cengiz Han, Moğol İmparatorluğunun tarihi ve efsanevi Cengiz Hanın hayatı üzerine yapılacak Moğol üçlemesinin ilk ayağı
  Tarihsel gerçekliği bolca eleştirilen filmde, haksızlığa uğrayan zayıf ve talihsiz bir çocuğu, yüz binlerce kişilik orduları yönetecek, Moğol tarihini tamamıyla değiştirecek bir savaşçıya dönüşürken izliyoruz  Film, güçlü senaryosu; etkileyici performansları; orijinal Moğol müzikleri ve büyüleyici bir coğrafyayı büyük bir başarıyla görüntüleyen sinematografisiyle, bu yılki Oscar adaylığını fazlasıyla hak ettiğini gösteriyor  
 Düşman bir kabileden oğluna kız seçerek Moğolistanda barışı sağlamayı planlayan babasının sözünü dinlemeyerek, dost bir kabileden kendine kız seçen küçük Temuçin (Odnyam Odsuren), o günün hayatını değiştirecek gün olduğunu bilemezdi
  Temuçin, aynı gün bir dinlenme yerinde zehirlenerek öldürülen babasının ardından, başlarına başka bir kağan getiren kabilesi tarafından dışlanır, hatta ölümle tehdit edilir  Çocukluğunu kimsesiz geçiren delikanlının (Tadanobu Asano) seçtiği kızla evlenme zamanı geldiğinde, geçmişindeki düşmanları karısını kaçırarak yıllardır pusuda bekleyen intikam ateşini tetikler  Temuçinin karısını kurtarmasıyla başlayan meydan okuma, hızla yükselen Temuçinin Moğollara yeni kanunlar getirmek hedefiyle sürdüreceği uzun ve zorlu savaşa da ön ayak olur  Temuçin artık Moğol tarihinin en yenilmez savaşçısı ve fetihçisi olarak Cengiz Han ünvanını alma yolunda ilerlemektedir   
 Cengiz Handa, Temuçinin Moğolistanın tüm kabilelerini ve ordularını birleştirip Asyanın en güçlü fetihçisi oluşunun tarihsel sürecinin yanı sıra Moğol kültürü, yaşama ve savaşma şekilleri, gelenekleri ve inançlarının da bir portresi çiziliyor
  Ancak çekimlerinin çoğu Çin, Kazakistan ve Rusyada yapılan; Japon başrol oyuncusunun yanında oyuncu kadrosunun çoğu da Japon, Çinli ve Rus oyunculardan oluşan filmin, Moğol tarihinin kahramanlarına, geleneklerine, davranış biçimlerine ve savaşma yöntemlerine uygunluk göstermediği söyleniyor  Hatta Cengiz Hanın kişiliği ve maceralarının bile tarihsel gerçeklerle örtüşmediği belirtiliyor  Özellikle Moğolistanda büyük tepki çeken film, bir ?Hollywoodlaştırma kurbanı olarak gösteriliyor   
 Filmde kullanılan diller, aksanlar, tipler vb
  her ne kadar doğru değilse de, Moğol tarihine, diline ve coğrafi ve fiziksel görünümüne yabancı olan izleyici için film büyük bir keyif  Korkusuz ve acımasız bir kağan olarak bilinen Temuçinin gözü kara olduğu kadar akılcı ve merhametli; kuralcı olduğu kadar mantıklı; vahşi olduğu kadar yardımsever ve cömert olduğunu görmek, milyonlara hükmetmiş bir kahramanı daha akla uygun ve hayranlık uyandırıcı kılıyor   
 Bunun yanında, minimal olmasına karşın taşı gediğine koyan diyaloglar; birbirinden anlamlı yüzlerden oluşan güçlü oyuncu kadrosu; büyüleyici manzaraları çerçeveleyen harika resimler; Moğolların maskülen ve savaşçı kültürünün simgesi olan coşkulu, hüzünlü ve dramatik müzikler; Kill Bill-vari kan fışkırma görüntülerine bolca yer veren görkemli savaş sahneleri; detaylı kostüm tasarımları ve makyajlar, Cengiz Hanın sürükleyici ve dokunaklı öyküsüne muhteşem bir sinemacılıkla eşlik eden önemli değerler
  
 Filmin Moğol tarihini ve Cengiz Hanın gençlik dönemini ne ölçüde yansıttığı konusunda kesin bir şey söylemek benim için güç
  Ama bir sinema olayı olarak Cengiz Han son derece etkileyici bir eser  Film, güçlü duygular uyandırabilen karakterleri ve savaş sahneleriyle izleyiciyi sürükleyecek bir aşk ve savaş masalı  Anlaşılan, Moğol tarihi konusunda aydınlanmak için değil ama, sıkı bir savaş filmi izlemek için Cengiz Han haftanın filmi  
 | 
	|  |   |