Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Forum İslam > İslami Genel Konular > Dualar

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
edilmiş, efendimizin, peygamber, tecrübe, uygulamalari

Peygamber Efendimizin Tecrübe Edilmiş Uygulamalari

Eski 08-06-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Peygamber Efendimizin Tecrübe Edilmiş Uygulamalari




PEYGAMBER EFENDİMİZİN TECRÜBE EDİLMİŞ UYGULAMALARI



1 Kur'an-ı Kerim okumak: Bunun pekçok delilleri vardır Bunlardan

birisi de İbn Mâce'nin Tıp bahsinde İbn Ebi Leylâ'dan, onun babası Ebû

Leylâ'dan şöyle dediğine dair naklettiği rivayettir Ben Peygamber

Sallallahu aleyhi vesellem'in yanında oturuyorken bedevi bir arap onun

yanına geldi ve:

?Benim, ağrıları bulunan bir kardeşim vardır? dedi Peygamber:

?Kardeşinin ağrıları nedir?, diye sordu O,

?onda bir parça delilik vardır? dedi Peygamber:

?Git onu bana getir?, dedi (Ebâ Leylâ) dedi ki:

?Bedevi arap gitti, kardeşini getirdi Peygamber Sallallahu aleyhi

vesellem?in önünde oturttu Peygamber Sallallahu aleyhi vesellem?in

ona Fatiha'yı, Bakara suresinden ilk dört âyeti, ortasından "ilâhınız tek

bir ilahtır" (el-Bakara, 2/163) ve Ayetü'l-Kürsî ile birlikte iki âyetisonundan da üç âyeti okudu Al-i İmran suresinden de bir âyet okudu

Zannederim: "Allah kendisinden başka hiçbir ilâh olmadığını

açıkladı" (Al-i İmran, 3/18) ayetini okudu el-A?raf suresinden de:

"Şüphesiz Rabbiniz o Allah'tır ki yarattı" (7/54) âyetini, Mü'minûn

suresinden bir âyeti: "Kim buna dair hiçbir delili bulunmaksızın Allah ile

birlikte başka bir ilâha ibadet ederse" (el-Mu'minûn, 23/117) âyetini,

el-Cin suresinden de bir âyeti: "Doğrusu Rabbimizin şanı çok yücedir O

ne bir zevce edinmiştir, ne de bir evlat" (el-Cin, 72/3) âyetini, Saffat

suresinin başından on âyet-i kerime, Haşr suresinden üç ayet-i kerime;

"De ki: O Allah'tır, bir ve tektir" (İhlas, 112/1) suresini ve Muavizeteyn

(Felak ve Nas) surelerini okudu (Hasta olan) bedevi arap en ufak bir

rahatsızlığı olmaksızın iyileşmiş olarak kalktı

Darimî'nin, Sünen'inde Fedâilu'l-Kur'ân bahsinde Abdullah b Mesud

Radıyallahu anh'dan şöyle dediği rivayet edilmektedir: Peygamber

Sallallahu aleyhi vesellem'in ashabından bir adam, cinlerden bir adam

ile karşılaştı Onunla güreşti ve insandan olan adam cinni yere yıktı

Ashabdan olan adam ona: Gördüğüm kadarıyla sen çok zayıfsın, çok

cılızsın Sanki senin iki kolcağızın köpek kolu gibidir Siz cinler

topluluğu böyle misiniz, yoksa aralarından sadece sen mi böylesin?

Cinlerden olan:

?Hayır, Allah'a yemin ederim ki ben, onlar arasında iri yapılı birisi

sayılırım fakat benimle ikinci defa güreş?, dedi Eğer beni yenersen

sana faydalı olacak bir şey öğretirim ?Evet? deyip (onunla güreşti ve

onu yenince ona): "Allah odur ki ondan başka hiçbir ilah yoktur Diridir,

Kayyûmdur" (el-Bakara, 2/255) âyetini okumasını biliyor musun?

dedi İnsanlardan olan: ?Evet? deyince, cin ona dedi ki: ?Sen bu ayeti

bir evde okuduğun takdirde, mutlaka şeytan oradan eşek kokusunu

andıran bir koku çıkartarak çıkar gider Sonra da sabah oluncaya kadar

bir daha oraya girmez

2- Kızgınlık anında şeytandan Allah'a sığınmak ve abdest almaya özen

göstermek Buna delil Muslim'in el-Birr ve?s-Sıla bölümünde rivayet

ettiği Süleyman b Surad'ın şöyle dediğine dair hadistir: Peygamber

Sallallahu aleyhi vesellem'in yanında iki adam birbirlerine ağır sözler

söyledi Birisinin gözleri kızarmaya, damarları şişmeye başladı

Rasûlullah Sallallahu aleyhi vesellem şöyle buyurdu"Ben bir söz biliyorum, eğer onu söylese bütün bu hissettikleri ondan

gider (Bu söz) eûzu billahi mineşşeytanirracim (kovulmuş şeytandan

Allah'a sığınırım) sözüdür" Bu sefer adam:

?Sen bende bir delilik mi görüyorsun?? dedi

(Hadisin ravilerinden) Ebu'l-Alâ: "Bende görüyor musun" dedi; fakat

"adam" lafzını zikretmedi

İşte bu, kızgınlık halinde şeytandan Allah'a sığınmanın delilidir Abdest

almanın deliline gelince, Ebû Dâvûd Edeb bahsinde Ebû Vail el-Kas'dan

şöyle dediğini rivayet etmektedir: Bizler Urve b Muhammed es-

Sa?dî'nin yanına girdik Bir adam onunla konuştu ve onu kızdırdı Kalktı,

abdest aldı Sonra abdest almış olarak geri döndü ve şöyle dedi: Bana

babam, dedem Atiye'den naklen anlattı, dedi ki: Rasûlullah Sallallahu

aleyhi vesellem buyurdu ki:

"Şüphesiz ki kızgınlık şeytandandır ve şüphesiz şeytan ateşten

yaratılmıştır Ateş ise su ile söndürülür Buna göre sizden herhangi bir

kimse öfkelenecek olursa abdest alsın"

3- Deve almak sırasında da aynı şekilde şeytandan Allah'a sığınmak:

Buna delil Malik'in Muvatta adlı eserinde Nikâh bahsinde zikrettiği Zeyd

b Eslem'den rivâyet edilen Rasûlullah Sallallahu aleyhi vesellem'in

şöyle buyurduğuna dair hadis-i şeriftir:

"Sizden herhangi bir kimse bir kadın ile evlenir yahut bir cariye satın

alırsa, alnından yakalasın ve bereketli olması için dua etsin ve sizden

herhangi bir kimse bir deve satın aldığı vakit onun omuzu üzerine elini

koysun ve şeytandan Allah'a sığınsın"

Feyzu'l-Kadîr bu hadis-i şerifte deve satın alındığı vakit şeytandan

Allah'a sığınmanın teşvik edildiğini sözkonusu ettikten sonra şunları

söylemektedir: "Çünkü develer şeytanın bineklerindendir O istiâzede

bulunulduğunu duydu mu hemen kaçar İstiâze (Allah'a sığınma)

emrinin develerdeki güç, övünme ve büyüklenmeden ötürü verilmiş

olma ihtimali de vardır İleride yüce Allah'ın izniyle geleceği gibi O

takdirde böyle bir istiâze şeytanın sevdiği, emrettiği ve teşvik ettiği

böyle bir şerden, Allah'a sığınmak demek olur" [57]

4- Şeytanın namazda vesvese vermesi halinde Allah'a sığınmak ve sol

tarafa tükürür gibi yapmak Buna delil Muslim'in Sahih'inde Selâmbahsinde Ebu'l-Ala'dan kaydettiği şu rivayettir: Osman b Ebi'l-Âs,

Peygamber Sallallahu aleyhi vesellem'e gelerek dedi ki:

?Ey Allah'ın Rasûlü, şeytan benimle namazım ve Kur'ân okumam arasına

giriyor ve benim namazımı karıştırıyor? Rasûlullah Sallallahu aleyhi

vesellem şöyle buyurdu:

"O, Hanzeb adı verilen bir şeytandır Onu hissettiğin vakit ondan Allah'a

sığın ve sol tarafına üç defa tükürür gibi yap" (Osman b Ebi'l-Âs) dedi

ki: ?Ben onu yaptım ve Allah onu benden giderdi?

5- Mescide girildiği vakit şeytandan Allah'a sığınmak Buna delil Ebû

Dâvûd'un, Sünen'inin Namaz bahsinde kaydettiği Hayve b Şureyh'in

şöyle dediğine dair rivayettir Ukbe b Muslim ile karşılaştım Ona:

Bana ulaştığına göre sen Abdullah b Amr b el-As'dan, o Peygamber

Sallallahu aleyhi vesellem'den mescide girdiği vakit:

?Koğulmuş olan şeytandan pek büyük Allah'a, onun kerim zatına ve

kadim sultanına sığınırım" dediğini rivayet etmişsin (Abdullah b Amr

b el-Âs) dedi ki:

?Bu kadar mı? diye sordu Ben:

?Evet? dedim O dedi ki:

?Kişi bunu söyledi mi şeytan: Bu günün diğer bölümlerinde de benim

şerrimden korunmuş oldu, der?

6- Helâya girildiği vakit erkek ve dişi şeytanlardan Allah'a sığınmak:

Buna delil Ebû Dâvûd'un Taharet bahsinde sahih bir senedle kaydettiği

hadisi şeriftir Buna göre Peygamber Sallallahu aleyhi vesellem helaya

girdiği vakit:

?Allah'ım, ben sana erkek ve dişi şeytanlardan sığınırım" derdi Burada

sözü geçen hubs ve habâis, Avnu'l-Ma?bud müellifinin belirttiği gibi

şeytanların erkekleri ve dişileridir

7- Yemek esnasında besmele çekmek: Buna delil Muslim'in Sahih'inin

eşribe (içecekler) bahsinde naklettiği Huzeyfe Radıyallahu anh'ın şöyle

dediğine dair rivayetidir: Bizler Peygamber Sallallahu aleyhi vesellem

ile birlikte bir yemekte bulunduğumuz takdirde, Rasûlullah Sallallahu

aleyhi vesellem başlayıp da elini yemeğe uzatmadıkça, biz ellerimiziuzatmazdık Bir seferinde onunla birlikte bir yemekte bulunduk Adeta

itilircesine küçük bir kız geldi Elini yemeğe uzatmak istedi Rasûlullah

Sallallahu aleyhi vesellem onun elini tuttu Daha sonra yine itilircesine

bedevi bir arap geldi, onun da elini tuttu Rasûlullah Sallallahu aleyhi

vesellem şöyle buyurdu:

"Şüphesiz şeytan üzerinde Allah'ın adı anılmayan yemeği kendisi için

helâl beller Bu cariyeyi onun vasıtasıyla yemek kendisine helal olsun

diye getirdi Ben onun elini tuttum Daha sonra bu vasıta ile yemek

kendisine helâl olsun diye bu bedevî arabı getirdi, onun da elini

yakaladım Nefsim elinde olana yemin ederim ki, onun eli bu cariyenin

eliyle birlikte benim elimin içindedir"

8- Cima halinde besmele çekmek ve Allah'ı zikretmek Buna Muslim'in

Nikâh bahsinde rivayet ettiği İbn Abbas Radıyallahu anh'ın şöyle

dediğine dair kaydettiği hadis, delil teşkil etmektedir: Rasûlullah

Sallallahu aleyhi vesellem buyurdu ki:

"Onlardan herhangi bir kimse hanımına yaklaşmak istediği vakit:

?Allah'ın adıyla, Allah'ım şeytanı bizden uzaklaştır ve şeytanı bize ihsan

ettiğin rızıktan uzaklaştır" diyecek olur da bu (yaklaşma) sebeb(iy)le

onlardan bir çocuk takdir edilir ise, şeytan ebediyyen ona zarar

vermez"

9- Eve girildiği vakit yüce Allah'ı anmak: Buna delil Muslim'in Sahih'inde

Eşribe (içecekler) bahsinde zikrettiği Câbir b Abdullah yoluyla gelen

hadistir O Peygamber Sallallahu aleyhi vesellem'i şöyle buyururken

dinlemiştir:

"Adam evine girip te evine girdiğinde ve yemek yediğinde Allah'ın adını

anacak olursa şeytan: Sizin ne geceleyecek yeriniz vardır, ne de

yiyecek yemeğiniz, der Ve eğer adam eve girerken Allah'ın adını

anmazsa şeytan: Gece kalacağınız yeri buldunuz, der Eğer yemek

yediği vakit Allah'ın adını anmazsa: Hem gece kalacağınız yeri hem

akşam yemeğini sağladınız, der"

Ebû Dâvûd'un Sünen'inde eve girildiği vakit okunacak dua

kaydedilmiştir O bu duayı Edeb bahsinde Ebu Malik el-Eş?arî'nin rivayet

ettiği bir hadis olarak kaydetmektedir Ebu Malik dedi ki: Rasûlullah

Sallallahu aleyhi vesellem buyurdu ki: ?Adam evine girdiği vakit şöyle desin:

?Allah'ım, ben senden hayırlı girişi ve hayırlı çıkışı dilerim Allah'ın

adıyla içeri girdik, Allah'ın adıyla dışarı çıktık ve Rabbimize tevekkül

ettik" Sonra da aile halkına selâm versin?

10- Binek ve başkalarının tökezlemesi sırasında besmele çekmek:

Nitekim Ebû Dâvûd'un Sünen'inin Edeb bahsinde rivayet ettiğine göre

Ebu'l-Melih bir adamdan şöyle dediğini nakletmektedir: Peygamber

Sallallahu aleyhi vesellem'in terkisinde binek üzerindeydim Bir binek

tökezledi Ben:

?Körolasıca şeytan?, dedim Peygamber şöyle buyurdu:

"Körolasıca şeytan deme! Çünkü böyle bir şey söylediğin vakit o bir ev

kadar olana kadar kendisini büyük görür ve benim gücümle oldu, der

Fakat bunun yerine bismillah de Bu şekilde söylediğin takdirde ise

şeytan sinek gibi oluncaya kadar küçülür?

11- Evden çıkınca Allah'ı zikretmek Buna delil Tirmizî'nin Deavât

bahsinde rivayet ettiği Enes b Malik'in şu sözleridir: Rasûlullah

Sallallahu aleyhi vesellem buyurdu ki:

"Her kim evinden çıktığı vakit: ?Bismillah tevekkeltu alallah la havle ve

lâ kuvvete illâ billah: Allah'ın adı ile Allah'a güvenip dayandım Allah ile

olmadıkça hiçbir şeye takat getirilemez, güç getirilemez? derse ona:

Bu sana yeter ve sen korundun denilir ve şeytan ondan uzaklaşır,

gider"

Ebu İsa (Tirmizî) dedi ki: Bu hasen, sahih, garîb bir hadistir Onu ancak

bu yolla biliyoruz

12- Uyku sırasında Allah'ı zikretmeye gayret göstermek ve aksinden

sakınmak Buna delil Tirmizî'nin Deavât bahsinde kaydettiği Abdullah b

Amr Radıyallahu anh'ın şöyle dediğine dair hadistir Rasûlullah

Sallallahu aleyhi vesellem buyurdu ki:

"İki haslet vardır ki; müslüman bir kimse bunları yerine getirecek olursa

mutlaka cennete girer Haberiniz olsun, bu ikisi de kolay şeylerdir Ama

bunlarla amel edenler azdır: Her namazın sonunda on defa subhanallah

der, on defa Allah'a hamdeder, on defa da Allah'ı tekbir eder? (Abdullah b Amr) dedi ki: Ben Rasûlullah Sallallahu aleyhi vesellem'i

bunları eliyle sayarken gördüm (Peygamber) buyurdu ki:

?İşte bunlar dil ile söylenecek yüzelli sözdür (Beş vakit namazın

toplamında) Mizanda ise bunlar binbeşyüzdür ve eğer sen yatağına

çekilecek olursan yüz defa Allah'ı tesbih, tekbir eder ve ona

hamdedersin İşte bunlar dil ile yüz defa söylenen sözlerdir Mizanda

ise bunlar bin değerindedir Sizden kim bir gün ve bir gecede

ikibinbeşyüz günah işler?? Ashab:

?Nasıl olabilir? Bu kadar yapamayız ki? Peygamber şöyle buyurdu:

"Şeytan birinize namazda iken gelir, ona şunları şunları hatırla der ki,

başka bir yere yönelmesini sağlamak ister Belki onun bu isteğini

yapmaz Bu sefer o yatağında iken ona gelir ve o uykusunda dalıp

gidinceye kadar onu uyutmaya devam eder"

Ebu İsa (Tirmizî): Bu hasen, sahih bir hadistir, demiştir

Hadisi aynı şekilde Taberî, el-Müzzemmil suresinin tefsirinde, İbn

Hibban Sahih'inde [58], İbn Mâce Sünen'inde [59] hepsi de Abdullah b

Amr Radıyallahu anh'dan diye rivâyet etmişlerdir

Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »
Konu Araçları Bu Konuda Ara
Bu Konuda Ara:

Gelişmiş Arama
Görünüm Modları


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.