Polis Akademisi Başkanliği Döner Sermaye İşletmesi Yönetmeliği

Eski 08-02-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Polis Akademisi Başkanliği Döner Sermaye İşletmesi Yönetmeliği




POLİS AKADEMİSİ BAŞKANLIĞI DÖNER SERMAYE İŞLETMESİ YÖNETMELİĞİ

POLİS AKADEMİSİ BAŞKANLIĞI DÖNER SERMAYE İŞLETMESİ YÖNETMELİĞİ


Resmi Gazete Tarihi: 25/06/2003
Resmi Gazete Sayısı: 25149
İçişleri Bakanlığından:
BİRİNCİ BÖLÜM : Genel Hükümler
Amaç ve Kapsam
Madde 1 - Bu Yönetmelik, Polis Akademisi Başkanlığı Döner Sermaye İşletmesinin faaliyet alanlarına, yönetimine, işletilmesine, mali ve idari işlemlerine ve denetimine ilişkin usul ve esasları düzenler
Dayanak
Madde 2 - Bu Yönetmelik, 4652 sayılı Polis Yüksek Öğretim Kanununun 29 uncu maddesinin üçüncü fıkrasına dayanılarak hazırlanmıştır
Tanımlar
Madde 3 - Bu Yönetmelikte geçen terimlerden;
Genel Müdür : Emniyet Genel Müdürünü,
Başkan : Polis Akademisi Başkanını,
Başkan Yardımcısı : Polis Akademisi Başkan Yardımcısını,
Dekan : Güvenlik Bilimleri Fakültesi Dekanını,
Yönetim Kurulu : Polis Akademisi Yönetim Kurulunu,
Öğretim Elemanı : Akademi, fakülte, enstitü ve polis meslek yüksek okullarında görevli öğretim üye ve yardımcıları ile öğretim görevlileri ve okutmanları,
Döner Sermaye İşletmesi: Polis Akademisi Başkanlığı Döner Sermaye İşletmesini,
ifade eder
Faaliyet Alanları
Madde 4 - Döner sermaye işletmesinin, faaliyet alanına giren iş ve hizmetler aşağıda gösterilmiştir
a) Emniyet Teşkilatı ile tüm kamu ve özel kurum ve kuruluşlarının ihtiyaç duydukları her türlü hukuki, idari, eğitimsel ve uygulamaya yönelik alanlarda; bilimsel görüş ve proje hazırlamak, seminer, kurs, sertifika ve eğitim programları düzenlemek,
b) Güvenlikle ilgili her türlü bilimsel ve uygulamaya yönelik araştırmalar yapmak ve sonuçlarının yayınlanmasını, basımını, uygulanmasını ve denetimini sağlamak,
c) Polis Akademisinin faaliyetleriyle üretilen ve ilgili mevzuat ile kurum dışı kullanımında sakınca görülmeyen her türlü yazılı, görsel ve işitsel eserleri basılı veya elektronik ortamda bedeli karşılığında diğer gerçek ve tüzel kişilere satmak, kiralamak,
d) Polis Akademisi bünyesinde yakın savunma salonu, atış poligonu, yüzme havuzu, spor tesisleri gibi eğitim amaçlı yerleri işletmek
Döner sermaye işletmesi, çalışmaları sırasında eğitim ve öğretim ile bunlara katkıda bulunan uygulamayı ön planda tutar
İKİNCİ BÖLÜM : Sermaye, Gelir ve Giderler
Sermaye
Madde 5 - Döner sermaye işletmesinin sermaye limiti 10 000 000 000 (onmilyar) liradır Bu miktar Genel Müdürün önerisi ve Maliye Bakanlığının uygun görüşü üzerine artırılabilir
Sermaye Kaynakları
Madde 6 - İşletmenin sermaye kaynakları;
a) Genel bütçeye bu amaçla konulacak ödeneklerden,
b) İşletme faaliyetlerinden elde edilecek karlardan,
c) Bağış ve yardımlardan,
d) Hazinece verilen ayni yardımlardan,
e) Faaliyetlerle ilgili diğer gelirlerden,
oluşur
Bağış ve yardımlar, sermaye limitine bakılmaksızın sermayeye eklenir İşletmenin ödenmiş sermaye tutarı, tahsis edilen sermaye tutarına ulaşıncaya kadar elde edilen dönem sonu karları ödenmiş sermayeye eklenir Ödenmiş sermaye tutarı, tahsis edilen sermaye tutarına ulaştıktan sonra elde edilen karlar ertesi yılın gelirlerine ilave edilir
Döner sermaye işletmesinin zararları Geçmiş Yıllar Zararları Hesabında ertesi yıllar karlarından mahsup edilmek üzere bekletilir
Gelirler
Madde 7 - Döner sermaye işletmesinin gelirleri şunlardır;
a) Döner sermaye işletmesinin faaliyet alanları ile ilgili mal ve hizmet satışından elde edilen gelirler,
b) Bağış ve yardımlar,
c) Diğer gelirlerdir
Giderler
Madde 8 - Döner sermaye giderleri şunlardır;
a) Bu Yönetmeliğin 4 üncü maddesinde yer alan hizmet ve faaliyetlerde kullanılmak üzere araç-gereç bakım ve onarım giderleri,
b) 4652 sayılı Kanunun 29 uncu maddesinin 5 inci fıkrası gereğince yapılacak ek ödemeye ait giderler,
c) Döner sermaye işlerinde kullanılacak her türlü demirbaş, mefruşat, kırtasiye, haberleşme giderleri ve döner sermaye faaliyet alanına giren işlerle ilgili diğer giderler,
d) Münhasıran döner sermaye işletmesi tarafından kullanılan binaların bakım ve küçük onarım giderleri ile elektrik, su ve benzeri giderleri,
e) Döner sermaye işletmesinin faaliyet alanları ile sınırlı olmak üzere yapılan bilimsel araştırma ve bu araştırma sonuçlarına ilişkin yapılacak basım ve yayım giderleri
Ücret Tarifesinin Tespiti
Madde 9 - Bu işletmede üretilen mal ve hizmetlerin ücret tarifesinin tespitinde, maliyet fiyatlarının altında olmamak kaydıyla piyasa fiyatları göz önünde tutulur Ancak, sosyal içerikli hizmetlerin fiyatlandırılmasında piyasa fiyatları yanında özellikle kamu yararı dikkate alınır Mal ve hizmetlerin fiyatları, ilgili birim yöneticilerinin teklifi alınarak yönetim kurulunca tespit edilir
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM : Yönetim
Yönetim
Madde 10 - Döner sermaye işletmesi hizmetleri, yönetim kurulu, yürütme kurulu, ita amiri, işletme müdürü, tahakkuk memuru, sayman, veznedar, ayniyat memuru, ambar memuru, mutemet ve diğer görevliler tarafından yürütülür
Döner sermaye işletmesinin yönetim kurulu, Polis Akademisi Yönetim Kuruludur Bu işletmenin ita amiri başkandır Başkan, bu yetkisini uygun gördüğü ölçüde yardımcılarına, dekanlara, enstitü ve yüksekokul müdürleri ile diğer birim yöneticilerine devredebilir
Yönetim kurulu, uygun gördüğü ölçüde kurulacak yürütme kuruluna yetkilerini devredebilirler
Yürütme kurulu, yönetim kurulunun belirleyeceği bir başkan yardımcısı, üç öğretim elemanı ve bir saymandan oluşur Yürütme kurulunun başkanı, başkan yardımcısıdır Kurul, başkan dahil en az üye tam sayısının salt çoğunluğu ile toplanır Çoğunluk sağlanamaması sebebiyle ertelenen kurul en geç on beş gün içinde yeniden toplantıya çağrılır
Kararlar açık oyla ve oy çokluğu ile alınır Oylamada çekimser kalınamaz Başkan oyunu bütün üyelerden sonra kullanır Oylamada eşitlik olması halinde başkanın katıldığı tarafın oyu üstün sayılır
İşletme Müdürü ve Görevleri
Madde 11 - Döner sermaye işletme müdürü, başkan tarafından atanır İşletme müdürünün görevleri şunlardır:
a) İşletmenin idari, mali ve teknik işlerini, kanun, tüzük, yönetmelik, yönerge, çalışma programları, bütçe esasları ve işletmecilik ilkelerine uygun biçimde yürütmek,
b) Döner sermaye kadrolarına atanan veya görevlendirilen memurlar ile işletmeye alınan işçilerin görevlerini iş bölümü esasları dahilinde düzenlemek, izlemek ve denetlemek,
c) Döner sermaye memurlarının atamalarını teklif etmek ve işletmeye işçi alınması, çıkarılması ve işçilerin özlük haklarına ilişkin işleri yapmak,
d) İşletmenin çalışma programlarının ve bütçe tasarılarının zamanında hazırlanmasını sağlamak,
e) Canlı demirbaşlar ile diğer demirbaşlar ve malzemelerin iyi bir şekilde kullanılmasını, saklanmasını, korunmasını sağlamak için gerekli tedbirleri almak,
f) Ambar ve ayniyat işlerinin usulüne göre yürütülmesini sağlamak, gerekli denetimi yapmak
Tahakkuk Memuru
Madde 12 - Döner sermayeden yapılacak giderler ile tahsil edilecek gelirlerin, tahakkuk işlemleri, ita amirince veya ita amirince uygun gördüğü ölçüde yetkilerini devrettiği kişiler tarafından, yetki kademesinde kendilerinden sonra gelen ve yönetici niteliğindeki kişiler arasından görevlendirilecek tahakkuk memurları tarafından yerine getirilir
Tahakkuk Memurunun Görevleri
Madde 13 - Tahakkuk memurları gider ve gelirlere ilişkin tahakkuk belgeleri üzerinde aşağıda belirtilen hususları aramakla yükümlüdür:
a) Yeteri kadar ödenek bulunması,
b) Giderlerin bütçedeki tertiplere uygun olması,
c) Gelirlerin ve giderlerin kanun, tüzük, kararname ve yönetmeliklere uygun olması,
d) Maddi hata bulunmaması,
e) Verile emrine bağlanması gereken taahhüt ve tahakkuk belgelerinin tamam olması,
f) İstihdamın kadro dahilinde bulunması,
g) Gelir ve giderler için gerekli defter, fatura, fiş ve diğer belgelerin mevzuata uygun şekilde hazırlanması
Döner Sermaye Saymanı
Madde 14 - Döner sermaye işletmesinin saymanlık hizmetleri, Maliye Bakanlığınca kurulacak döner sermaye saymanlığınca yürütülür
Döner sermayenin mali işleri ve muhasebe işlemleri, kadrosu Maliye Bakanlığınca tahsis edilerek atanacak sayman ile saymanlık personeli tarafından yürütülür Saymanın geçici ve sürekli olarak görevinden ayrılması halinde, saymanlık görevi Maliye Bakanlığınca vekaleten görevlendirilecek personel tarafından yürütülür
Sorumlu Saymanın Görevleri
Madde 15 - Saymanın başlıca görevleri şunlardır:
a) Mali işlemleri mevzuatta belirtilen usullere uygun biçimde yapmak ve yaptırmak,
b) Döner Sermayeli İşletmeler Muhasebe Yönetmeliğine göre muhasebe ve defter kayıtlarını tutmak, tutturmak,
c) Usulüne uygun olarak tahakkuk ettirilen istihkakları sahiplerine ödemek, gelirleri tahsil ettirmek,
d) Gelir ve gidere ilişkin her türlü belgeleri, defterleri ve makbuzları saklamak,
e) Ayniyat, ambar ve vezne işlerinin usulüne uygun biçimde yürütülmesini sağlamak,
f) Demirbaş ve ambar kayıtlarının esas deftere uygunluğunu sağlamak,
g) Banka ve kasada bulunan para ve bu mahiyetteki kıymetli evrakın kontrolünü yapmak,
h) İşletme borçlarının zamanında ödenmesini, alacaklarının zamanında tahsilini sağlamak, bu yönde gerekli takibatı yapmak,
i) Aylık mizanları, izleyen ayın 9 una kadar Maliye Bakanlığına göndermek,
j) Mali yılın bitimini izleyen 2 ay içinde işletmenin envanterini, kesin mizanını ve bilançosunu düzenlemek ve asılları ile birlikte gelir gider belgelerini Sayıştay'a, bilanço ve eklerinin onaylı birer örneğini Maliye Bakanlığına göndermek,
k) Veznedar, ayniyat memuru ve ambar memurlarını, 02/06/1934 tarihli ve 2489 sayılı Kefalet Kanunu esasları dahilinde kontrol etmek,
l) Sayman mutemetleri ile ita amiri mutemetlerinin hesaplarını kontrol etmek, mevzuata uygunluğunu sağlamak,
m) Muhasebe ile ilgili diğer işleri yapmak
Saymanın Ödemeden Önce Yapacağı İşler
Madde 16 - Sayman verile emirlerinde, aşağıdaki hususları aramak ve sağlamakla yükümlüdür:
a) Bütçede yeterli miktarda ödenek bulunması,
b) Giderlerin bütçedeki tertibe uygun olması,
c) Giderlerin kanun, tüzük, yönetmelik ve kararnamelere uygun olması,
d) Maddi hata bulunmaması,
e) Verile emirlerine bağlanması gereken belgelerin tamam olması,
f) Hak sahibinin kimliği,
g) Atama ve istihdamın kadro dahilinde bulunması
Sayman, yaptığı inceleme sonunda yukarıdaki esaslara aykırılığını tespit ettiği ödemeleri yapmayarak, ödemeye ilişkin belgeleri gerekçesiyle birlikte, tahakkuk memuruna geri gönderir Saymanın (a), (d), (e), (f), (g) bentlerinde yazılı esaslara aykırılık nedeniyle geri çevirmeleri kesin olup, sayman ödemeye zorlanamaz
Bu maddenin (b) ve (e) bentlerinde yazılı hususlara aykırılık nedeniyle geri çevirmelerde sorumluluk ita amirince yazılı olarak üstlenildiği takdirde sayman ödemeyi yapar
Saymanın Sorumlulukları
Madde 17 - Sayman bu Yönetmeliğin 15 ve 16 ncı maddelerinde sayılan görevlerinden dolayı ilgisine göre tahakkuk memuru, ita amiri ve ilgili diğer memurlarla birlikte sorumludur
Birleşemeyecek Görevler
Madde 18 - İta amirliği, saymanlık ve tahakkuk memurluğu görevlerinden ikisi bir kişi üzerinde birleşemez
Veznedar
Madde 19 - Döner sermaye saymanlığınca yapılacak tahsilat ve kasadan yapılacak ödemelere ilişkin işlemler Maliye Bakanlığı tarafından atanacak kefalete tabi veznedarlar tarafından yapılır
Veznedarın görevinin başında bulunmadığı zamanlarda veznedarlık görevi saymanlığın kefalete tabi diğer memurları tarafından yerine getirilir
Veznedarın Görevleri
Madde 20 - Veznedarın görevleri şunlardır:
a) Tamamlanmış belgelere dayanarak ve usulüne uygun olarak ödeme ve tahsilat yapmak,
b) Tahsil edilen paralar ile, ödemeleri günü gününe kasa defterine kaydetmek ve bu kayıtların belgelere ve muhasebe kayıtlarına uygunluğunu sağlamak,
c) Döner sermayeye ait para ve kıymetli evrakı işletmenin kasasında saklamak,
d) Tahsilata ve ödemeye ilişkin belgelerin dip koçanları ile kasa defterini ve diğer belgeleri saklamak,
e) Saymanın vereceği diğer işleri yapmak
Veznedarın Sorumlulukları
Madde 21 - Veznedar, vezne mevcudunun defter ve kayıtlara göre noksan olmasından, veznedeki kıymetlerin eksilmesi ve zarara uğramasından doğrudan doğruya sorumludur
Vezne İşlemleri
Madde 22 - Kasadan yapılacak ödeme miktarları ile ertesi günü yapılacak harcamaları karşılamak amacıyla kasada bulundurulacak nakit miktarı için Maliye Bakanlığınca genel ve katma bütçeli saymanlıklarda uygulanmak üzere yayımlanan genel tebliğlerdeki limitler uygulanır Kasa fazlası Türkiye Cumhuriyeti Merkez Bankasında veya muhabiri olan Türkiye Cumhuriyeti Ziraat Bankası şubelerinden birisinde saymanlık adına açılacak hesaba yatırılır
Kasadan ödenebilecek miktarı aşan ödemeler sayman tarafından imzalanan çek veya gönderme emri ile bankadan yapılır
Giderlerin Ödenmesine İlişkin Belgeler
Madde 23 - Döner sermaye işletmesinden yapılacak giderler için Devlet Harcama Belgeleri Yönetmeliği uygulanır
Ayniyat Memuru
Madde 24 - Döner sermaye işletmesinde ayniyat işleri, saymana karşı sorumlu olan ve kefalete tabi ayniyat memuru tarafından yapılır Ayniyat memuru, ilgili amirin teklifi üzerine başkan tarafından atanır
Ayniyat memurunun izin veya hastalık gibi nedenlerle görevi başında bulunmadığı zamanlar, bu görev, işletmenin kefalete tabi diğer memurlarından birisi tarafından yerine getirilir
Ayniyat Memurunun Görevleri
Madde 25 - Ayniyat memurunun görevleri şunlardır:
a) Ayniyat Talimatnamesi gereğince ayniyat işlerini yürütmek, bunlarla ilgili kayıt ve defterleri tutmak,
b) Ayniyat kayıtlarına ilişkin defter ve belgeleri saklamak,
c) Saymana ayniyat hesabını vermek,
d) Ambar memuru bulunmadığı hallerde ambar memurunun görevlerini yapmak,
e) Ambar işlemlerini kontrol etmek,
f) Yetkililerce verilecek diğer işleri yapmak
Ambar Memuru
Madde 26 - Döner sermaye işletmesinin çalışma konusu ve ambar işlemlerinin hacmi gözönünde tutularak gerekli görülen hallerde aşağıda belirtilen işlerin yürütülmesi için ayrıca ambar memuru görevlendirilebilir
Ambar memuru ayniyat memurlarına ilişkin usule göre atanırlar Görevden ayrı kalınan hallerde de aynı esaslar uygulanır
Ambar Memurunun Görevleri
Madde 27 - Ambar memurunun görevleri şunlardır:
a) Ambarın sevk ve idaresini sağlamak,
b) Gerek hariçten satın alınarak ve gerekse işletme tarafından üretilerek ambara giren her türlü madde, eşya, makine, taşıt, malzeme ve benzeri şeylerin kaydını tutmak, muhafaza etmek, bunları yangın, çürüme, bozulma, akma gibi her türlü tehlike ve zararlardan korumak, kendisinin alamayacağı koruma tedbirleri için ilgililere yazılı olarak bilgi vermek
c) Ambar stok kartlarının kartoteks usulü ile tutulmasını sağlamak,
d) Ambara giren malzeme ve malları tasnifli, tertipli ve iyi bir durumda muhafaza etmek,
e) Ambara giren ve (b) bendinde sayılan malzeme ve eşyayı yetkililerin yazılı emirlerine dayanarak, belge karşılığında ilgililere vermek,
f) Başka yerlerden gelen veya satın alınan malları muayene komisyonlarına muayene ettirmek ve ambara girişlerini düzenlemek,
g) Ambardan sevk edilecek mal ve malzemenin sevk belgelerini düzenlemek, sevki sağlamak,
h) Ambar mizanlarını çıkarmak ve bunların muhasebe ile uygunluğunu sağlamak,
i) Ambarda saklanan malzeme ve eşyalarda meydana gelen hasarlar için gerekli tutanakları düzenlemek, kayıtlardan çıkarılacak veya imha edilecek malzeme ve eşya için gerekli işlemleri yaparak ayniyat memuruna vermek,
j) Saymanın ve diğer yetkililerin verecekleri işleri yapmak
Ambarın Sayımı
Madde 28 - Döner sermaye işletmesinin ambarı, her mali yılın sonunda ita amirince görevlendirilecek bir komisyon tarafından sayıma tabi tutularak sayım sonuçları cetvellere yazılır Ambar noksanı, normal fireler göz önünde tutularak saptanır Ambar fazlası gelir kaydedilir Ayniyat ve ambar memurları, ambar ve ambar işlemlerinden dolayı müteselsilen sorumludur
Sayman Mutemetleri
Madde 29 - Saymanlıkça tahsilinde güçlük görülen döner sermaye gelirleri, Döner Sermayeli İşletmeler Muhasebe Yönetmeliğinin 17 nci maddesinin (b) bendine göre mutemetliği onaylanan kefalete tabi sayman mutemetlerince tahsil edilir
Tahsil İşlemleri
Madde 30 - Sayman mutemetlerine uygun görülecek sayıda sayman mutemedi alındısı verilir Sayman mutemetlerince tahsil edilen paralar, sayman mutemedi alındılarının tarih ve numarası itibariyle, sayman mutemetleri kasa defterine kaydedilir
Mutemetlerce yapılan tahsilat Maliye Bakanlığınca çıkarılan genel tebliğlerde belirtilen süre ve miktarlar dahilinde döner sermaye saymanlığına yatırılır Tahsilat miktarının Maliye Bakanlığınca tespit edilen miktara ulaşması halinde tahsil edilen para en geç izleyen gün saymanlığa yatırılır
Saymanlıkça para tahsil edildikten veya mutemetçe bankaya para yatırıldıktan sonra mutemetçe tutulan sayman mutemedi kasa defterine " numaradan numaraya kadar sayman mutemedi alındısı ile kasa defteri kayıtları karşılaştırılmış, defter kayıtlarının doğru olduğu görülmüş ve alındıların kapsamı olan lira tarihli ve sayılı vezne/banka alındısı ile tahsil edilmiştir/bankaya yatırılmıştır" şeklinde kayıt konulur ve ilgililerce imzalanır Ayrıca, son tahsilata ilişkin sayman mutemedi alındısının arkasına da " numaradan numaraya kadar olan alındılar kasa defterine tam ve hatasız kaydedilmiş ve bu alındılarla tahsil edilen toplam lira tarihli ve sayılı vezne/banka alındısı karşılığında saymanlığa/bankaya yatırılmıştır" şeklinde kayıt konulur ve ilgililerce imzalanır
Sayman her zaman sayman mutemetlerini kontrol edebilir
Devir ve Teslim
Madde 31 - Sayman, veznedar, ambar memuru gibi para ve mal işleri ile görevli memurlar arasındaki devir-teslim işlemlerinde, Döner Sermayeli İşletmeler Muhasebe Yönetmeliği, devir-teslim süreleri yönünden de 03/12/1974 tarihli ve 15081 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Devlet Memurlarının Çekilmelerinde Devir ve Teslim Süreleri Hakkında Yönetmelik hükümleri uygulanır
Avans İşlemleri
Madde 32 - Tahakkuk ve ödeme belgeleri ile ilgili işlemlerin tamamlanmasını beklemeyecek kadar ivedi olan çeşitli giderler için ita amirlerince görevlendirilen mutemetlere, her yıl Genel Bütçe Kanunu ile belirlenen miktar kadar avans verilebilir
Bir iş için verilen avans, yalnız o iş için harcanır Mahsup edilecek avans miktarı kadar mutemede aynı bölümden veya başka bölümden avans verilebilir
Her mutemet aldığı avansa ilişkin kanıtlayıcı belgeleri en çok bir ay içinde saymana vermekle yükümlü olup, işin tamamlanması halinde bir aylık sürenin bitimini beklemeden saymanlığa vermek ve üzerinde kalan avans artığını nakden ödemek zorundadır Aldığı avansı bu süre içerisinde, mali yılın son ayında alınan avansları ise bir aylık süreye bakılmaksızın, en geç mali yılın son günü kapatmak zorundadır
Mali yılın bitimine kadar fiilen harcandığı halde belgeleri saymanlığa verilmeyen veya verilmesine rağmen mali yıl sonuna kadar saymanlıkça incelenmemesi nedeniyle mahsubu yapılmayan avans tutarları, mali yılı izleyen bir ay içinde mahsup edilir Mahsuba ilişkin harcama belgeleri avansın verildiği tarih ile en geç ait olduğu bütçe yılının son günü arasındaki bir tarihi taşıması gerekir Avans artıkları bu süre sonunda mutlaka tahsil edilir
Kredi İşlemleri
Madde 33 - Saptanan avans miktarını aşan belirli giderler için ita amirinden alınacak onaya dayanılarak, mutemet adına milli bankalar nezdinde kredi açılabilir
Adına kredi açılan mutemet, bu krediden kendi adına çek düzenleyerek para alamaz Banka, mutemedin göstereceği istihkak sahibine doğrudan doğruya ödeme yapar Krediden, sadece mutemet tarafından düzenlenen çekler uyarınca banka ödeme yapabilir
Adına kredi açılan mutemet, harcamalarından sonra artan paranın iadesi için bankaya talimat vermek zorundadır Aynı şekilde kredi konusu ortadan kalktığında mutemet krediyi iptal ettirmek zorundadır
Bu görevlerin mutemetçe yerine getirilmemesi halinde saymanlıkça ilgili bankaya talimat verilerek, açılan kredi, saymanlığın banka cari hesabına aktarılır
Adına kredi açılan mutemedin herhangi bir nedenle görevden ayrılması halinde birinci fıkrada belirtilen esaslara göre kredi, yeni mutemet adına aktarılır
Her mutemet, adına açılan krediye ait harcama belgelerini en çok üç ay içinde saymanlığa vermek zorundadır Bu süre dolduğu halde verilmeyen harcama belgeleri, ita amiri kanalıyla mutemetten alınır Adına açılan kredinin mahsubu konusunda gerekli işlemleri süresinde yapmayan mutemet adına, bir daha kredi açılmaz
Kayıt Usulleri
Madde 34 - Döner sermaye saymanlığınca tutulacak defterler ve muhasebe kayıtları, 13/06/1999 tarihli ve 23724 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Döner Sermayeli İşletmeler Muhasebe Yönetmeliği hükümlerine göre yürütülür
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM : Bütçe İşlemleri
Hesap Dönemi
Madde 35 - Döner sermaye işletmesinin bütçe dönemi mali yıldır
Bütçe ve Uygulama
Madde 36 - Döner sermaye işletmesinin bütçe tasarısı, saymanın önerisi alınarak işletme müdürü tarafından hazırlanarak en geç Ekim ayı başında döner sermaye işletmesinin yönetim veya yürütme kuruluna sunulur Bütçe, başkanın onayı ile kesinleşir
Döner sermaye gelirleri, bütçedeki harcama kalemleri ile program hedefleri dışındaki amaçlara tahsis edilemez Yıl içindeki bütçe tertipleri arasındaki aktarmalar yönetim veya yürütme kurulu kararı ve başkanın onayı ile yapılır
Bütçede yılı içinde yapılacak ek ve değişiklikler birinci fıkrada öngörülen usullere uygun olarak yapılır
Mali Denetim
Madde 37 - Döner sermaye işletmesinin mali işlemleri, gelirleri ve giderleri, Sayıştay ve Maliye Bakanlığınca denetlenir
BEŞİNCİ BÖLÜM : Çeşitli ve Son Hükümler
Alım Satım ve İhale İşleri
Madde 38 - Döner sermayeli işletmelerin alım, satım, hizmet, yapım, kira ve taşıma işleri 01/01/2003 tarihinde yürürlüğe giren 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu hükümlerine göre yapılır
Hüküm Bulunmayan Konular
Madde 39 - Bu Yönetmelikte hüküm bulunmayan konularda Döner Sermayeli İşletmeler Muhasebe Yönetmeliği hükümleri uygulanır
Mevzuata Aykırı Ödeme
Madde 40 - Yönetmeliğin önceki maddelerinde öngörülen ödemelerden mevzuata aykırı olarak yapıldıkları sonradan anlaşılanlar, ilgililerden genel hükümlere göre tahsil edilir
Yürürlük
Madde 41 - Maliye Bakanlığı ile Sayıştay'ın görüşleri alınarak hazırlanan bu Yönetmelik, yayımı tarihinde yürürlüğe girer
Yürütme
Madde 42 - Bu Yönetmelik hükümlerini İçişleri Bakanı yürütür

Kaynak: mevzuatadaletgovtr

Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »
Konu Araçları Bu Konuda Ara
Bu Konuda Ara:

Gelişmiş Arama
Görünüm Modları


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.