Polis Koleji Sinif Geçme Yönetmeliği

Eski 08-02-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Polis Koleji Sinif Geçme Yönetmeliği




POLİS KOLEJİ SINIF GEÇME YÖNETMELİĞİ

POLİS KOLEJİ SINIF GEÇME YÖNETMELİĞİ

Polis Koleji Sınıf Geçme Yönetmeliğiİçişleri Bakanlığından
Resmi Gazete Tarihi: 12/09/1998
Resmi Gazete Sayısı: 23461
BİRİNCİ BÖLÜM : Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç

Madde 1 -
(Değişik madde: 30/12/2005-26039 SRG Yön/1mad)

Bu Yönetmeliğin amacı, Polis Kolejinde sınıf geçme, sınavlar, devam ve devamsızlık ile ilgili usul ve esasları düzenlemektir

Kapsam

Madde 2 -
(Değişik madde: 30/12/2005-26039 SRG Yön/2mad)

Bu Yönetmelik, Polis Koleji öğrencilerinin sınıf geçme ve sınavlar ile devam ve devamsızlıklarına ilişkin esasları kapsar

Dayanak
Madde 3 - Bu Yönetmelik, 1739 sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu'nun 58 inci maddesine dayanılarak hazırlanmıştır
Tanımlar
Madde 4 - Bu Yönetmelikte geçen;

Bakanlık:
(Ek tanım: 30/12/2005-26039 SRG Yön/3mad)
İçişleri Bakanlığını,
Bakan:
(Ek tanım: 30/12/2005-26039 SRG Yön/3mad)
İçişleri Bakanını,

Genel Müdürlük : Emniyet Genel Müdürlüğünü,
Genel Müdür : Emniyet Genel Müdürünü,
Okul Müdürü : Polis Koleji Müdürünü,
Okul : Polis Koleji'ni,
Öğretmenler Kurulu : Okuldaki bütün öğretmenlerden oluşan kurulu,
Zümre Öğretmenler Kurulu : Aynı dersi okutan öğretmenlerden oluşan kurulu
Sınıf Öğretmeni : Okul yönetimince sorumluluğu kendisine verilen sınıf öğrencilerinin; ilgi, istek, yetenek, sosyal ve başarı durumları konularında okul yönetimi, öğretmen ve okul rehberlik servisi ile yakın işbirliği içinde bulunan, çevre ile sağlıklı ilişkiler kurmasını sağlayan öğretmeni,
Rehber Öğretmen : Öğrencilere yönelik psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerini yürüten öğretmeni,
Ders Yılı : Derslerin başladığı tarihten, kesildiği tarihe kadar geçen ve iki dönemi kapsayan süreyi,
Dönem : Ders yılının başladığı tarihten dinlenme tatiline, dinlenme tatili bitiminden ders kesimine kadar geçen süreyi,
Öğretim Yılı : Ders yılının başladığı tarihten ertesi ders yılının başladığı tarihe kadar geçen süreyi,
Ölçme Araçları : Öğrencilerin bilgi, beceri ve davranışlarının değerlendirilmesinde başvurulacak yazılı, sözlü ve uygulamalı sınavlar ile ödev ve projeleri,
Not Yükseltme Sınavı : Öğrencilerin ders kesim tarihi itibarıyla başarısız oldukları derslerden başarılarını yükseltmek amacıyla yapılan sınavı,
Yetiştirme Kursu : Ders yılı içinde çeşitli sebeplerle boş geçen dersler için, ders yılının ikinci döneminde veya yaz tatilinde düzenlenen kursu
ifade eder
İKİNCİ BÖLÜM : İlkeler
İlkeler
Madde 5 - Öğrenci başarısıyla ilgili ölçme ve değerlendirme, devam-devamsızlık konularında yapılacak işlemlerde aşağıdaki ilkeler göz önünde bulundurulur
a) Bir ders yılı iki dönemden oluşur
b) Öğrencinin başarısı bir bütün olarak dikkate alınır
c) Öğrencilerce alınacak alan seçmeli dersleri ile diğer seçmeli dersler öğrencilerin ilgi, yetenek ve öğretim yılı başında alınan istekleri ile okulun imkanları dikkate alınarak ilgili müdür yardımcısı, sınıf öğretmeni ve rehber öğretmen tarafından belirlenir
ç) Sınıf öğretmeninin, okul rehberlik servisi ile yakın bir işbirliği içinde çalışması esas alınır
d) Öğrencinin sınıf geçmesi, o sınıfta aldığı bütün derslerden başarılı olmasına ya da yıl sonu başarı ortalamasına göre belirlenir
e) Ölçme ve değerlendirmede, programlarda belirtilen özel ve genel amaçlar, hedef davranışlar, açıklamalar ve konular esas alınır
f) Öğrenci başarısının tespiti, derslerin özelliklerine göre yazılı, sözlü ve uygulamalı sınavlarla, ödev, proje, ders içi ve ders dışı etkinliklere dayandırılır
g) Öğrenci başarısının ölçülmesinde kullanılan ölçme araçları; geçerlik, güvenirlik, objektiflik, örnekleyicilik, kullanışlılık ve ayırt edicilik özelliklerine sahip olmalıdır
h) Öğrenci başarısının belirlenmesi amacıyla hazırlanan ölçme araçlarında bilginin yanında kavrama, uygulama, analiz, sentez ve değerlendirme düzeylerindeki davranışların da ölçülmesine ağırlık verilir
ı) Öğrencinin laboratuvar çalışmaları ile ders, ödev, uygulama ve sınavlara katılması zorunludur
Not Düzeni
Madde 6 - Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde "Beşli not düzeni" kullanılır Öğrencinin başarısı dört, başarısızlığı iki ayrı notla değerlendirilir
Bütün sınavlar ile ödev ve projeler 100 tam puan üzerinden değerlendirilir Bu değerlendirme sonuçları, öğretmen not defteri ile not çizelgelerine puan olarak yazılır Bir dersin dönem sonu notu ise o dersten alınan puanların aritmetik ortalamasına göre takdir edilir ve nota çevrilir
Puanların not değeri ve derecesi aşağıdaki gibidir
PuanNotDerece
_______ __________
85-100 5Pekiyi
70-844İyi
55-693Orta
45-542Geçer
25-441Geçmez
00-240Etkisiz
Puanların aritmetik ortalaması alınırken yarım ve yarımdan büyük kesirler tama yükseltilir Yarımdan küçük kesirler dikkate alınmaz
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM : Programlar İle İlgili Esaslar
Program Çeşitleri

Madde 7 -
(Değişik madde: 30/12/2005-26039 SRG Yön/4mad)

Okulda, Polis Akademisine ve yüksek öğretime hazırlayan programlar uygulanır
Bu programlar, orta öğretim kurumları Anadolu lisesi fen bilimleri alanının haftalık ders çizelgesinde yer alan ortak dersler, alan dersleri ve seçmeli derslerin öğretim programlarından oluşur
Bu derslerin her biri, haftalık ders saatleri ve hangi yıllarda okutulacakları, Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan haftalık ders çizelgelerinde belirlenir


Ortak Dersler
Madde 8 -
(Değişik madde: 30/12/2005-26039 SRG Yön/5mad)

Ortak dersler, her öğrencinin okulu bitirinceye kadar almakla yükümlü olduğu derslerdir
Bu dersler, bütün öğrencilere asgari ortak bir genel kültür vermek, toplum sorunlarını kavratmak, yurdun ekonomik, sosyal ve kültürel kalkınmasına katkıda bulunma bilincini ve gücünü kazandırmak amacına yöneliktir

Alan Dersleri
Madde 9 - Alan dersleri; öğrenciyi yüksek öğretime ve Polis Akademisi'ne hazırlayan, ona bu yönde gelişme imkanı sağlayan derslerdir
Alan Seçmeli Dersleri
Madde 10 -
(Mülga madde: 30/12/2005-26039 SRG Yön/23mad)

Seçmeli Dersler
Madde 11 -
(Değişik fıkra: 30/12/2005-26039 SRG Yön/6mad)
Seçmeli dersler; ortak dersler ve alan dersleri dışında kalan, öğrencilerin ilgi ve istekleri doğrultusunda alanda ilerlemelerini, kişisel yeteneklerini geliştirmelerini sağlayan derslerdir

Seçmeli bir dersin eğitim-öğretime açılabilmesi için en az 20 öğrenci tarafından seçilmiş olması gerekir Ancak, okulun imkanlarının uygun olması durumunda, okul müdürünün onayı ile bu öğrenci sayısı daha az olabilir
Derslerin İlanı ve Seçimi
Madde 12 - Okul müdürlüğünce ders yılı sonunda, okulun derslik, laboratuvar ve benzeri bölümlerinin sayısı ve kullanılabilme durumları ile mevcut branş öğretmenlerinin aylık karşılığı okutmak zorunda oldukları veya ücret karşılığı okutabilecekleri dersler göz önünde bulundurularak; izleyen ders yılında öğretime açılabilecek olan seçmeli dersler ile alan seçmeli derslerinin tümü ilan edilir Ders kesiminin 10 gün öncesinden 10 gün sonrasına kadar 20 gün içerisinde, ilan edilen bu dersler arasından, sınıf öğretmeni ve öğrencinin katılımı ile öğrencinin okumak istediği alan seçmeli dersleri ve seçmeli dersler belirlenir Belirlenen dersler öğrenci tarafından okul müdürlüğüne yazılı olarak bildirilir
Ancak okulun yeni imkanlara kavuşması durumunda derslerin başladığı hafta içinde de bazı derslerin seçimi yapılabilir

(Değişik fıkra: 30/12/2005-26039 SRG Yön/7mad)
Seçmeli derslerin seçiminde;
a) Gelişim dosyalarındaki bilgiler dikkate alınarak, öğrencinin önceki yıllara ait başarısı ve derslerdeki başarı grafiği,
b) Hangi sınıflarda hangi derslerin alınmasının uygun olacağı
hususları göz önünde bulundurulur

Bu değerlendirme her sınıf için tekrarlanır
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM : Dönemlerde Öğrenci Başarısının Tespiti
Öğrenci Başarısının Tespiti
Madde 13 - Öğrencinin başarısı; dersin özelliğine göre yazılı, sözlü ve uygulamalı sınavlar, ödev, proje, beceri eğitimi, ders içi ve ders dışı eğitim-öğretim etkinlikleri değerlendirilerek tespit edilir
Öğretmen her türlü sınav, ödev, proje, beceri eğitimi, ders içi ve ders dışı eğitim-öğretim etkinlikleri yoluyla öğrencinin programlarda amaçlanan davranışları kazanıp kazanmadığını sürekli olarak kontrol eder
Yazılı ve Uygulamalı Sınavlar
Madde 14 - Bir dönemde yapılacak yazılı ve uygulamalı sınavların sayısı, haftalık ders saati sayısı üç veya daha çok olan dersler için üçten az, bir ve iki saat olan dersler için ikiden az olamaz Zorunlu durumlarda bir yazılı sınav eksiği ile dönem notu verilebilir
Ders yılı içinde yapılacak sınavların şekli ve sayısı, o dersin zümre öğretmenlerinin teklifi ve okul müdürünün onayı ile belirlenir
Yazılı ve Uygulamalı Sınavların Niteliği ve Zamanı
Madde 15 - Ders yılı içinde yapılacak yazılı ve uygulamalı sınavların zamanı en az bir hafta önceden öğrencilere duyurulur Bir sınıfta bir günde uygulanacak yazılı ve uygulamalı sınavların sayısı ikiyi geçemez

(Değişik fıkra: 30/12/2005-26039 SRG Yön/8mad)
Yazılı sınavlar, genellikle çok sorulu ve kısa cevaplı ölçme araçları ile yapılabileceği gibi derslerin özelliklerine göre gerektiğinde az sorulu, uzun cevaplı ölçme araçları ile de yapılabilir Bu konular, her eğitim-öğretim yılı başında zümre öğretmenler kurulunda karar altına alınır Yazılı sınavların süresinin bir ders saatini aşmaması esastır

Yazılı sınavların, ödev ve projelerin zamanında belirlenmesinde sınıf öğretmeni, aynı sınıfa dersi olan öğretmenler arasında iş birliği yapılmasını sağlar Bu iş birliğinin esasları okul müdürlüğü tarafından düzenlenirTekniğe uygun olarak hazırlamak ve bir dersten her dönemde birden fazla uygulamamak kaydıyla yazılı sınavlar test olarak yapılabilir
Sözlü Sınavlar

Madde 16 -
(Değişik madde: 30/12/2005-26039 SRG Yön/9mad)

Bir dönemde öğrencilere her dersten bir sözlü sınav puanının verilmesi esastır Dersin özelliğine göre ve imkânlar ölçüsünde daha çok sözlü puanı da verilebilir Sözlü sınav için başlı başına bir ders saati ayrılmaz Sözlü puan öğrencilerin, sosyal etkinliklerdeki çalışmaları, derse hazırlıkları, ders içindeki etkinlikleri ve dersle ilgili araştırma çalışmaları değerlendirilerek verilir ve sonuç öğrenciye bildirilir

Uygulamalı Derslerin Sınavları
Madde 17 - Resim, müzik, beden eğitimi dersleri ile uygulamalı nitelikteki diğer derslerin sınavları, her dönemde üç defadan az olmamak üzere ve dersin özelliğine göre yazılı, sözlü ve uygulamalı olarak veya bunlardan yalnızca biriyle yapılabilir Sınavların şekli ve sayısı ile uygulamalı sınavların süresi, zümre öğretmenler kurulunda belirlenir
Soruların Yıllık Plan ve Programlara Uygunluğu
Madde 18 - Öğretmenler, yazılı ve uygulamalı sınav sorularını düzenlerken, ders yılı başında zümre öğretmenlerince dersin programına uygun olarak hazırlanan yıllık planlardaki ders konularını ve dersin amaçlarını göz önünde bulundururlar
Karşılaştırmalı Sınavlar
Madde 19 -
(Değişik fıkra: 30/12/2005-26039 SRG Yön/10mad)
Okulda aynı programı okutan öğretmenlerin ortak değerlendirme yapabilmelerine imkân vermek üzere her dönemde yazılı sınavların en az biri ortak olarak yapılır Bu sınavlar, o dersi okutan zümre öğretmenleri tarafından ortak sorular ve cevap anahtarları hazırlanarak uygulanır ve birlikte değerlendirilir Ortak sınavların bir defa yapılması durumunda bunun, dönemin son sınavı olması esastır

Aynı çevrede ayrı okullarda okutulan aynı ders programları için de ortak değerlendirme yapılabilir Böylece, okullar arası aynı programı okuyan öğrencilerin seviyeleri arasındaki farklılıkları ortaya çıkartmak ve öğretmenlere değerlendirmelerinde karşılaştırma yapmak imkanı sağlanır

(Değişik fıkra: 30/12/2005-26039 SRG Yön/10mad)
Bu sınavlarda alınan puanlar da ortalamaya katılır Ortak sınavlar dışında öğretmen tarafından yapılan sınavlar ile ortak sınavlardaki puanlar arasında dikkat çekici ve anlamlı bir farklılık varsa okul yönetimince bu konuda gerekli tedbir alınır

Ölçme ve değerlendirme ile ilgili problemler, bu amaçla gerekli görülen zamanlarda toplanacak olan zümre öğretmenler kurulunda görüşülür ve ortak çözüm yolları araştırılır
Karşılaştırmalı sınavlar, Cumartesi ve Pazar günleri de yapılabilir
Yazılı Sınav Sonuçlarının Değerlendirilmesi
Madde 20 - Ölçme sonuçları, yalnız not vermek veya eksiklik aramak için değil, eğitim-öğretim amaçlarına ne ölçüde ulaşıldığını tespit etmek, özellikle işlenen konuların hangilerinde öğrencilerin başarılı olduklarını belirlemek, başarısız olunan konularda ne gibi tedbirlerin alınması gerektiğini ortaya çıkarmak amacı ile de kullanılır
Öğretmen her sınav sonunda, özellikle yazılı sınavlardan sonra öğrencilerin hangi konularda ve ne derecede başarılı olduğunu belirler Başarı oranı düşük ise sebeplerini araştırır ve değerlendirir Buna göre ilgili konuları yeniden işlemek veya öğrencilere alıştırma çalışmaları yaptırmak gibi tedbirleri alır
Yazılı sınav sonunda, öğrenci mevcudunun çoğunluğu başarısız olmuşsa, öğretmen başarısız öğrenciler için bir sınav daha yapabilir Bu sınava, isteyen başarılı öğrenciler de katılabilir Bu sınavlarda, öğrencinin aldığı en yüksek puan geçerli olur
Sınavlara Katılmayanlar
Madde 21 - Sınavlara katılmayan, ödev veya projesini zamanında teslim etmeyen öğrenci özrünü aynı gün içinde bildirmek, sınavların bitimini izleyen 4 gün içinde de belgelendirerek okul yönetimine vermek zorundadır Ancak; kaza, ölüm, yangın ve benzeri durumlarda bu süre okul yönetiminin takdirine bırakılır
Özrü okul yönetimince kabul edilen öğrencinin durumu yazılı olarak bildirilir Bu öğrenci, ders öğretmeninin belirleyeceği bir zamanda ve önceden duyurularak sınava alınır, ödev veya projesi kabul edilir Bu sınav, sınıfta diğer öğrencilerle ders işlenirken yapılabileceği gibi ders dışında da yapılabilir
Özürsüz olarak sınava katılmayan, ödev veya projesini zamanında teslim etmeyen ve sınavlarda kopya çeken öğrenciye puan olarak sıfır (0) verilir ve durum okul yönetimine yazılı olarak bildirilir

Sınav Sonuçlarının Duyurulması ve Sınav Kâğıtları
Madde 22 -
(Değişik madde: 30/12/2005-26039 SRG Yön/11mad)

Öğretmenler, yaptıkları sınavların, verdikleri ödev ve projelerin sonuçlarını öğrencilere bildirir ve yapılan başlıca ortak hataları sınıfta açıklar Yazılı sınav, uygulama, ödev ve proje sonuçları yazılı sınavın yapıldığı tarihe veya ödevin, projenin ya da uygulamanın teslim tarihine göre en çok on beş gün içinde öğrenciye duyurulur Öğrencinin bu tarihten itibaren yedi iş günü içinde istemesi hâlinde sınav kâğıdı, ders öğretmeni tarafından öğrenci ile birlikte bir defa daha incelenir ve değerlendirilir Öğretmen bu isteği en geç yedi iş günü içinde yerine getirir Yazılı sınav kâğıtları sınav tarihinden itibaren bir ay içinde yönetime bir tutanak ile teslim edilir

BEŞİNCİ BÖLÜM : Öğretmen Not Defteri, Öğrenci Karnesi ve Not Çizelgelerinin Teslimi
Öğretmen Not Defteri
Madde 23 - Öğretim yılı başında okul yönetimi tarafından temin edilen not defterleri, imza karşılığında öğretmene verilir
Her öğretmen bir not defteri tutar ve bu deftere bu Yönetmelikte gösterilen esaslara göre tespit ettiği puanları ve dönem notlarını yazar
Puanların ve dönem notlarının mürekkepli kalemle yazılmasına, silinti ve kazıntı olmamasına özen gösterilir
Her öğretmen, not defterini, okul yönetimine vereceği not cetvelleri için esas olarak kullanmakla ve istendiği zaman okul müdürüne veya denetleme yetkisi olanlara göstermekle yükümlüdür

(Değişik fıkra: 30/12/2005-26039 SRG Yön/12mad)
Not defterleri ders yılı sonunda, ders kesimini takip eden on gün içinde okul yönetimine teslim edilir Bu defterler yönetimce bir öğretim yılı saklanır

Ders yılı içinde çeşitli sebeplerle okuldan ayrılan öğretmenler de not defterlerini tutanak karşılığında yönetime teslim etmek zorundadırlar
Not defterlerine, dönemlere ait yazılı, sözlü ve uygulamalı sınavlarla, ödev ve projelere verilen puanlar ve bu puanların aritmetik ortalamasına göre takdir edilen dönem sonu rakamla yazılır
Not Çizelgelerinin Teslimi
Madde 24 - Dönemlere ait not çizelgeleri dönem sona ermeden en geç üç gün önce öğretmenler tarafından okul müdürlüğüne verilir Bu çizelgelerde, o döneme ait yazılı, sözlü, uygulamalı sınavlarla ödev ve projelere verilen puanlar belirtilir ve bunların aritmetik ortalamasına göre takdir edilen dönem notu rakamla yazılır
Öğrenci Karnesi
Madde 25 - Her dönem sonunda öğrencilere, velilerine duyurmak üzere başarı, gelişme ve devam-devamsızlık durumlarını gösteren bir karne verilir
ALTINCI BÖLÜM : Dönem Notlarının Tespiti
Dönem Notu

Madde 26 -
(Değişik madde: 30/12/2005-26039 SRG Yön/13mad)

Bir dersin dönem notu, o döneme ait yazılı, sözlü ve uygulamalı sınavlarla, ödev ve projelere verilen puanların aritmetik ortalaması alınarak ve nota çevrilerek belirlenir Öğretmen, öğrencinin sınıf içi etkinlik ve başarı durumunu dikkate alarak takdir hakkını kullanabilir
Ancak takdir edilen not, yazılı, sözlü ve uygulamalı sınavlar ile ödev ve projelere verilen puanlarla izah edilebilmeli, bu puanların aritmetik ortalamasının nota çevrilmesi ile elde edilen nottan aşağı olmamalıdır
Bir dönemde öğrenciye, her dersten bir dönem notu verilir Ancak;
a) Yabancı dil dersinde öğrencilere dinleme-anlama, okuma-anlama, konuşma ve yazma becerileri, bir bütünlük içinde kazandırılır Bu becerilerin değerlendirilmesinde çeşitli ölçme araçlarından yararlanılır ve bu becerilerin özelliğine göre verilen yazılı, sözlü varsa ödev ve proje puanlarına göre dönem notu belirlenir Dönem notu, dersin tek öğretmen tarafından okutulması durumunda aritmetik ortalama, birden fazla öğretmen tarafından okutulması durumunda ağırlıklı ortalama ile belirlenir Yabancı dil dersi öğretimi, öğretim programının öngördüğü esaslar doğrultusunda gerçekleştirilir
b) Öğretmenin raporlu, izinli olması, göreve geç başlaması, dönem bitmeden okuldan ayrılmasının kesin olması ile doğal afet, salgın hastalık, olağanüstü hâl ve benzeri durumlardan dolayı yapılamayan dersler yetiştirme progrâmları ile tamamlanır Ders yılının uzatılması yönüne gidilmez Bu programlara ayrılacak ders saati sayısı, dönem içinde devam edilmeyen toplam ders saati sayısından az olmayacak şekilde düzenlenir Okul müdürlüğü gerektiğinde Cumartesi ve Pazar günleri ile çalışma saatleri dışında da öğretim yapılabilmesi için gerekli tedbirleri alır
c) Sağlık durumları veya beden bozuklukları sebebiyle beden eğitimi dersine veya bazı beden eğitimi etkinliklerine katılamayacak durumda olan öğrenciler, okul doktorundan, okul doktorunun bulunmadığı veya teşhis koyamadığı durumlarda, okul yönetiminin göndereceği resmi sağlık kurum ve kuruluşlarındaki bir doktordan rapor almak zorundadır Raporda, sağlık durumlarının veya beden bozukluklarının hangi beden eğitimi etkinliklerine, geçici bir süre için mi, sürekli olarak mı engel oluşturduğu açıklanır Rapora göre, beden eğitimi etkinliklerinin bazı uygulamalı bölümlerinden muaf tutulanlar, bu bölümlerden sorumlu tutulmazlar ve sadece teorik bilgilerle ve sakıncalı görülmeyen uygulamalı bölümlerle, bütün uygulamalı bölümlerden muaf tutulanlar ise sadece teorik bilgilerle değerlendirilirler Raporda sağlık durumlarının veya beden bozukluklarının sürekli olduğu tespit edilen öğrencilerin okulla ilişiği kesilir Bu yolla okuldan çıkarma işlemleri, 4/8/2003 tarihli ve 25189 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan Emniyet Teşkilatına Alınacak Öğrenciler, Aday Memurların Asalet Tasdikleri ve İdari Polisliğe Geçiş ile Memuriyet Sırasında Hastalanan Personelde Aranılacak Sağlık Şartlarına Dair Yönetmelik hükümlerine göre yürütülür

Dönem İçinde Nakil
Madde 27 - Dönemin bitimine 20 ve daha az iş günü kala okuldan ayrılan öğrencilerin dönem notları tespit edilir ve tasdiknamesine yazılır
Daha önce ayrılan öğrencilerin tüm puanları ayrıntılı olarak tasdiknamesine yazılır
YEDİNCİ BÖLÜM : Yıl Sonu Başarısının Tespiti
Bir Dersin Yıl Sonu Notu

Madde 28 -
(Değişik madde: 30/12/2005-26039 SRG Yön/14mad)

Bir dersin yıl sonu notu;
a) Öğrencinin o dersten aldığı birinci ve ikinci dönem notlarının aritmetik ortalamasıdır Aritmetik ortalama hesaplanırken yarım ve yarımdan büyük kesirler tama yükseltilir
b) Hiç not bulunmaması hâlinde yıl sonu notu, yetiştirme programında alınan nottur Bir dönem notunun bulunması hâlinde ise bu dönem notu ile yetiştirme programında alınan notun aritmetik ortalamasıdır
c) Not yükseltme sınavı veya tek ders sınavından not olarak en az iki (2) alınarak başarılan dersin yıl sonu notu, bu sınavlarda alınan notla daha önce belirlenen yıl sonu notunun toplamının aritmetik ortalamasıdır
Yıl sonu notu, derslerin ağırlıklı notlarının ve yıl sonu başarı ortalamasının hesaplanmasında esas alınır

Ders Yılı Sonunda Herhangi Bir Dersten Başarılı Sayılma
Madde 29 - Öğrencinin, ders yılı sonunda herhangi bir dersten başarılı sayılması için;
a) İkinci dönem notunun en az iki (2), ancak birinci dönem notu sıfır (0) ise ikinci dönem notunun en az üç (3),
b) Yalnız bir dönem notu aldığı derste dönem notunun en az iki (2)
olması gerekir

(Mülga son fıkra: 30/12/2005-26039 SRG Yön/23mad)

Ders Yılı Sonunda Doğrudan Sınıf Geçme
Madde 30 - Ders yılı sonunda;
a) Her dersten bu Yönetmeliğin 29 uncu maddesi hükmüne göre başarılı sayılan,

b)
(Değişik bend: 30/12/2005-26039 SRG Yön/15mad)
Bir dersten başarısız ise 33 üncü madde hükümlerine aykırı olmamak kaydı ile yıl sonu başarı ortalaması en az dört (400) olan,

öğrenci doğrudan sınıf geçer
Not Yükseltme ve Tek Ders Sınavı ile Sınıf Geçme

Madde 31 -
(Değişik madde: 30/12/2005-26039 SRG Yön/16mad)

30 uncu maddeye göre ders yılı sonunda doğrudan sınıf geçemeyen öğrenci, başarısız olduğu ders veya derslerden not yükseltme sınavına girer
Not yükseltme sınavı sonunda; başarısız olduğu derslerin her birinden not olarak en az iki (2) alan öğrenci sınıfını geçer
Not yükseltme sınavları sonunda bir (1) dersten başarısızlık söz konusu ise; yıl sonu başarı ortalaması en az dört (400) olanlar bu dersten başarılı sayılarak bir üst sınıfa devam ederler Yıl sonu başarı ortalaması dört (400)'ten aşağı olanlar o dersten bir kere daha sınava alınırlar Bu sınav sonunda da " Geçer" alamayan öğrenci sınıfını tekrar eder

Sınıf Tekrar Etme

Madde 32 -
(Değişik madde: 30/12/2005-26039 SRG Yön/17mad)

Başarısız ders veya dersleri bulunan öğrencilerden;
a) Ders kesiminde yıl sonu başarı ortalaması dört (400)'ten aşağı olan ve not yükseltme sınavına girmeyenler,
b) Not yükseltme sınavı sonunda, birden fazla dersten başarısız olanlar,
c) Not yükseltme sınavı sonunda, bir dersten başarısız olup, yıl sonu başarı ortalaması dört (400)'ten aşağı olan ve tek ders sınavı sonunda da bu Yönetmeliğin 31 inci maddesinde belirtilen esaslara göre başarısız sayılan öğrenciler,
ç) Ders yılı sonunda beş (5) veya daha fazla dersten başarısız olanlar,
sınıf tekrar ederler
Bütün sınıflarda devamsızlık nedeniyle başarısız sayılan öğrenciler de sınıf tekrar ederler Sağlık nedenleri hariç olmak üzere sınıf tekrar etme, öğretim süresince ancak bir defa yapılabilir

Yıl Sonu Başarı Ortalaması ile Başarılı Sayılamayacak Dersler

Madde 33 -
(Değişik madde: 30/12/2005-26039 SRG Yön/18mad)

Öğrenciler dokuzuncu sınıfta seçmeli dersler dışındaki tüm derslerden, diğer sınıflarda ise Dil ve Anlatım dersi ile alana kaynaklık eden derslerden başarılı olmadıkça, yıl sonu başarı ortalaması ile başarılı sayılmazlar Ayrıca aynı dersten iki yıl üst üste ortalama ile geçilemez

Bir Dersin Ağırlığı ve Ağırlıklı Notu
Madde 34 - Bir dersin ağırlığı, o dersin haftalık ders saati sayısına eşittir
Bir dersin yıl sonu notu ile o dersin haftalık ders saati sayısı çarpılır Çıkan sayı o dersin ağırlıklı notudur
Yıl sonu Başarı Ortalaması
Madde 35 - Aynı yılda okunan bütün derslerin ağırlıklı notları toplamı, aynı derslerin haftalık ders saatleri toplamına bölünür Çıkan sayı öğrencinin "Yıl sonu başarı ortalaması"dır
Yıl sonu başarı ortalaması hesaplanırken, bölme işlemi virgülden sonra iki basamak yürütülür
Yıl sonu başarı ortalaması ile sınıf geçen öğrencilerin notları değiştirilmez "Yıl sonu başarı ortalaması ile başarılı sayıldı" yazılır
Yıl sonu başarı ortalaması öğrencinin dosyasına, sınıf geçme ve diploma defterine işlenir ve mezuniyet notunun hesaplanmasında esas alınır
Not yükseltme ve tek ders sınavlarına giren öğrencilerin yıl sonu notu, bu sınavlarda aldıkları en son not ile ders kesimindeki yıl sonu sınavlarında alınan notun aritmetik ortalamasıdır
SEKİZİNCİ BÖLÜM Not Yükseltme ve Tek Ders Sınavlarının Esasları
Sınavların Şekli
Madde 36 - Sınavların yazılı olarak yapılması esastır Ancak resim, müzik, beden eğitimi dersleri ile uygulamalı nitelikteki diğer derslerin sınavları dersin özelliğine göre yazılı, sözlü ve uygulamalı olarak bunlardan biri veya birkaçı ile yapılabilir Bu derslere ait sınavların şekli sınav komisyonu üyelerince belirlenir
Yabancı dil derslerinin sınavları yazılı ve sözlü olarak yapılır Öğrencinin başarısı sınavlardan aldığı yazılı ve sözlü puanların aritmetik ortalamasına göre belirlenir
Dersin özelliğine göre hem yazılı hem sözlü yapılabilen sınavlarda yazılı sınavlar sözlü sınavlardan önce uygulanır Sözlü sınavlara yazılı sınavları izleyen ilk iş gününde başlanır Sınav kağıtları sözlü sınavlar sonuçlandıktan sonra açılır
Uygulanacak sınavların şekli, başlama saati ve sınavda kullanılacak araç ve gereçler sınav çizelgesi ile birlikte okulda ilan edilir
Sınav Programı
Madde 37 - Not yükseltme ve tek ders sınavları her yıl okul müdürlüğünce hazırlanan ve Genel Müdürlükçe onaylanan çalışma takviminde belirtilen zamanlarda yapılır
Not yükseltme ve tek ders sınavları zorunluluk durumunda Cumartesi ve Pazar günleri ile çalışma saatleri dışında da yapılabilir
Sınav programı not yükseltme sınavları için en fazla on iş gününü kapsayacak şekilde, sınavı yapılacak ders sayısı göz önünde bulundurularak, ders kesiminden itibaren on gün önce okul müdürlüğü tarafından hazırlanır Sınavlar öğrencilere en az üç gün önce ilanen tebliğ edilir
Sınavlar için ayrılan günlerin azlığı durumunda biri öğleden önce diğeri öğleden sonra olmak üzere aynı günde iki sınav yapılabilir
Sınav programları okulun uygun yerlerinde ilan edilir
Sınav programında sınavı yapılacak dersler, görev alacak öğretmenler, sınav tarihleri ve başlama saatleri ile uygulanacak esas ve usuller yer alır
Sınav Komisyonları
Madde 38 - Sınav komisyonları okul müdürlüğünce belirlenen en az ikişer üyeden oluşur
Sınav komisyonlarının oluşturulması için okulda aynı branşta yeterli sayıda öğretmen bulunmaması durumunda diğer öğretmenlerden de branşları dikkate alınarak görevlendirme yapılır
Okul müdürü sınav komisyonlarının doğal başkanıdır
Gözetmen Görevlendirme
Madde 39 - Okul müdürü sınavlar için yeterli sayıda öğretmeni gözetmen olarak görevlendirir
Sınav komisyonlarında üye olarak görevlendirilecek öğretmenlerin sınavlarla ilgili görevleri kendilerine imza karşılığı tebliğ edilir
Gözetmen;
a) Sınavın başlamasından yarım saat önce görev yerinde hazır bulunur
b) Öğrencileri sınav salonuna yerleştirir ve yoklama yapar
c) Öğrencilerin sınav süresince sınav kurallarına uygun davranmasını sağlar
ç) Sınav kurallarına uymayanları uyarır, gerektiğinde durumu okul müdürlüğüne bildirir
d) Sınav sırasında yanlış anlamaya meydan verebilecek ve öğrencilerin dikkatini dağıtabilecek davranışlardan kaçınır
e) Sınavın bitiminde; sınav kağıtlarını eksiksiz teslim alarak kağıt sarf tutanağının ilgili sütununu sınava girenlere imzalatır ve sınava katılmayanların isimlerinin karşısına "GİRMEDİ" yazar
f) Sınav evrakını komisyona teslim eder
Sınavların Niteliği
Madde 40 - Sınavlarda sorulacak soruların; açık, anlaşılır ve öğretim programını kapsayacak şekilde hazırlanmasına özen gösterilir
Yazılı Sınavlar
Madde 41 - Yazılı sınavlar için sınavların başlama saatinden önce komisyon tarafından sorularla birlikte bir "cevap anahtarı" ve "puanlama baremi" hazırlanıp okul müdürü tarafından onaylanır Puanlama baremi, soru kağıdında ve cevap anahtarında, her soruya verilen puanın ayrıntılı olarak belirtilmesi şeklinde yapılır Yazılı sınavlarda, öğrencilerin kimlik bilgilerini kapsayacak şekilde hazırlanmış sınav kağıtları kullanılır
Çoktan seçmeli sınav gibi uzun bir çalışmayı gerektiren sınavların hazırlıkları, okul müdürlüğünce uygun görülmesi durumunda komisyonca en geç bir gün önceden yapılabilir Bu konuda gizliliğe uyulur
Sözlü ve Uygulamalı Sınavlar
Madde 42 - Sözlü sınavlarda, sınav odasına giren öğrenciye sınav komisyonunun uygun gördüğü sorular yazılı olarak verilir veya yazdırılır Soruların verilmesini müteakip, her öğrenciye düşünmek için uygun bir zaman tanınır Sözlü sınavlarda öğrenci cevap verirken sözü kesilmez Ancak alınan cevaplardan açıklanması gereken hususlar bulunuyorsa, o noktaların açıklanması öğrenciden istenebilir Bu sınavlarda öğretmenler, soruların cevaplarını sezdirecek, öğrenciyi şaşırtacak, kıracak ve korkutacak, onların dikkatini dağıtacak söz ve hareketlerden özellikle sakınırlar
Bir öğrenci soruları cevaplandırırken içeriye alınan ikinci öğrenci, kendisine verilen soruların cevaplarına hazırlanır Öğrenci, soruların cevaplarını düşünürken bir kağıda not alabilir Soruların cevaplarını düşünme ve cevaplama süresi komisyonca belirlenir Ancak, bu süreler geçtiği halde öğrenciler cevaplarını bitiremedikleri takdirde ek süre tanınır Sınavı biten öğrenciye not takdir edilmeden ikinci öğrenciden cevap istenmez
Uygulamalı sınavlarda, komisyonca uygun görülen araç ve gereçler kullanılır Değerlendirme çalışmalarına geçilmeden önce yapılan işlerin üzerinde yer alan öğrenci isim ve numaraları, görülmeyecek bir şekilde kapatılır Bu değerlendirme işlemine en geç 24 saat sonra başlanır ve bir hafta içinde sonuçlandırılır
Sınavların Başlama Saati ve Süresi
Madde 43 - Yazılı sınavlara en geç sabah saat 1000'da, öğleden sonra saat 1400'te; sözlü ve uygulamalı sınavlara ise sabah saat 0900'da başlanır Yazılı sınav süresi, dersin özelliğine göre iki saati geçmeyecek şekilde komisyonca belirlenir
Sözlü sınavların saat 1700'de bitirilmemesi ve sınava girecek öğrenci sayısının da 10 öğrenciden fazla olması durumunda, sınav bir sonraki güne bırakılabilir
Uygulamalı sınavların süresi sınav komisyonunca tespit edilir
Sınav Salonuna Girebilecekler
Madde 44 - Sınav salonuna; sınav komisyonu üyeleri ve gözetmenler dışında ancak müdürü ve okulu denetleme yetkisi olanlar girebilir
Sınavların Değerlendirilmesi
Madde 45 - Sınavların değerlendirilmesi cevap anahtarına ve puanlama baremine göre yapılır
Yazılı sınavlarda kağıtlar okunurken rastlanan yanlışların altı, aslı bozulmayacak şekilde renkli kalemle çizilir Verilen puanlar, sınav kağıtlarının üst kısmında yer alan bölüme, soruların sıra numarası esas alınarak yazılır
Sınav kağıtlarının değerlendirilmesi sırasında sorulara verilen bütün puanlar, birden fazla kağıt kullanan öğrencilerin her kağıdına ayrı ayrı işlenir ve bu kağıtlar komisyon başkanı ve üyelerince imzalanır
Yazılı sınavların değerlendirilmesinde anlaşmazlık olursa, üyeler puanlarını ayrı ayrı verirler Ayrı verilen bu puanları gösterir belgeler ile gerekçeler, bir tutanakla not çizelgesine eklenir Ayrı ayrı verilen puanların aritmetik ortalaması, öğrencinin sınav notu olarak çizelgeye geçirilir
Sözlü sınavlarda komisyon üyeleri ayrı ayrı puan verir Bu puanların aritmetik ortalaması, öğrencinin sözlü notudur Okul müdürü, sözlü sınavlarda komisyon üyeleri tarafından ayrı ayrı verilen puanlar arasında önemli farklar görürse o sınavı durdurup olayı gerekçesi ile birlikte hemen Genel Müdürlüğe bildirir Bir taraftan da kendi başkanlığında yeni üye ilavesi ile kuracağı takviyeli bir komisyonla sınavın devamını sağlar
Uygulamalı sınavlarda değerlendirme, komisyonca belirlenen ve okul müdürlüğünce onaylanan kriterler doğrultusunda yapılır
Değerlendirme Sonunda Yapılacak İşler
Madde 46 - Sınav kağıtlarının değerlendirilmesiyle ilgili bütün işlemler bittikten sonra öğrencilerin aldıkları notlar not çizelgesine geçirilir
Aynı dersten birden fazla sınav türü uygulanması durumunda, bu sınavlarda alınan puanların aritmetik ortalaması alınıp not olarak tespit edilir
Bu şekilde kesinleşen notlar değiştirilemez ve notlara itirazda bulunulamaz Cevap anahtarı, puanlama baremi ve sorular, sınav kağıtları ile birlikte bir yıl saklanır Sınav kağıtları okulu denetlemeye yetkili olmayan kimselere gösterilemez ve verilemez
Sınavlarda Kopya Çekme
Madde 47 - Sınavlarda kopya çeken veya çekilmesine yardım eden öğrenciler sınav salonundan hemen çıkarılır ve kendilerine o sınav için sıfır (0) verilir Kopya olayı sınavdaki görevlilerce bir tutanakla tespit edilir
Sınavlarda Başarılı Sayılma
Madde 48 - Sınavlarda bir dersten en az geçer not alan öğrenci, bu dersten başarılı sayılır Ancak bu Yönetmeliğin 30 uncu, 32 nci maddesinin birinci fıkrasının (b) ve (c) bentleri ve 33 üncü maddesi hükümleri saklıdır
Sınav Sonuçlarının İlanı
Madde 49 - Sınav sonuçları, bütün sınavların bitimini izleyen iş gününde, onaylı çizelgelerle okulda herkesin görebileceği bir yerde topluca ilan edilir Bu çizelgelere her öğrencinin aldığı notlar yazılır
Not yükseltme ve tek ders sınavlarının, başlama tarihinin beş gün öncesinden sınavların bitimine kadar, okuldan ayrılma işlemleri için müracaat edilemez Ancak, okuldan çıkarılacak öğrenciler ile doğrudan sınıf geçen öğrencilerden isteyenlerin okulla ilişkileri kesilir
Sınavlara Girmeyenler
Madde 50 - Sınavlar sırasında;
a) Tedaviyi gerektiren bir hastalık sebebiyle sınava giremeyeceklerini, resmi sağlık kuruluşlarından alacakları rapor ile,
b) Yangın, deprem gibi doğal afetler veya ana, baba, kardeş gibi yakınlarından birinin ağır hastalığı veya ölümü ya da spor, müzik, folklor gibi milli ve uluslar arası yarışmalarda ülkemizi temsil etme gibi sebeplerle not yükseltme sınavına giremeyeceklerini resmi bir makamdan alacakları belge ile
belgelendirenler, sınav günü saat 1700'ye kadar özrünü bildirmeleri ve belgelerini özürlerinin kalktığı günü izleyen gün içerisinde, okul müdürlüğüne teslim etmeleri durumunda ayrıca sınava alınırlar Bu sınav da, not yükseltme sınavları esaslarına göre yapılır
DOKUZUNCU BÖLÜM : Hazırlık Sınıfında Öğrenci Başarısının Tespiti
Hazırlık Sınıfında Öğrenci Başarısının Tespiti
Madde 51 -
(Mülga madde: 30/12/2005-26039 SRG Yön/23mad)

ONUNCU BÖLÜM : Diploma Düzenlenmesi ile İlgili Esaslar
Diploma Verilmesi
Madde 52 - Okulu bitiren her öğrenciye diploma verilir
Diploma Notu
Madde 53 - Diploma notu, mezuniyet notudur ve diploma üzerinde gösterilir
Diploma Tarihi
Madde 54 - Diplomalara bitirme tarihi olarak;
a) Doğrudan mezun olanlarla yetiştirme kursları sonunda mezun olanlar için derslerin kesildiği tarih,
b) Not yükseltme sınavına girip mezun olanlar için bu sınavın sona erdiği tarih,
c) Tek ders sınavı sonunda mezun olanlar için bu sınavın sona erdiği tarih
yazılır
Diplomaların Düzenlenmesi ile İlgili Diğer Hususlar
Madde 55 - Diplomaların düzenlenmesi ile ilgili diğer hususlarda Milli Eğitim Bakanlığı'nca belirlenen usullere uyulur
Öğrenim Belgesi Verilmesi
Madde 56 - Diploma almaya hak kazanan her öğrenciye, kimliğini, diploma bilgilerini, okul öğrenimi boyunca aldığı dersleri, ders notlarını ve mezuniyet notunu gösteren bir öğrenim belgesi verilir
Mezuniyet Notu ve Alanı
Madde 57 - Mezuniyet notu aşağıdaki şekilde hesaplanır

(Değişik fıkra: 30/12/2005-26039 SRG Yön/19mad)
Mezuniyet notu; dört yılın yıl sonu başarı ortalamalarının aritmetik ortalamasıdır Mezuniyet notu tespit edilirken bölme işlemi, virgülden sonra iki basamak yürütülür

Mezuniyet notu ve alanı diplomada gösterilir
Okul Birincilerinin Seçimi
Madde 58 -
(Değişik fıkra: 30/12/2005-26039 SRG Yön/20mad)
Okulun son sınıfında okuyan öğrenciler arasından her ders yılı sonunda, disiplin durumu dikkate alınarak, dört sınıfın başarı ortalamalarının aritmetik ortalamasına göre yapılan sıralama neticesinde ilk sırayı alan ve mezuniyet notu en yüksek olan öğrenci, okul birincisi ilan edilir

Öğrencilerin mezuniyet notlarının eşit olması durumunda disiplin notu yüksek olana öncelik tanınır
Öğrencilerin disiplin notlarının da eşit olması durumunda son sınıf yıl sonu başarı ortalaması yüksek olan öğrenci okul birincisi seçilir
Eşitlik bozulmadığı takdirde, bir alt sınıftan başlanarak geriye doğru eşitlik bozuluncaya kadar yıl sonu başarı notları incelenerek okul birincisi tespit edilir
Bu şekilde de eşitlik bozulmuyorsa, son ders yılından başlanarak derslerin dönem notlarına esas olan puanlarının ağırlıklı ortalaması alınır Bu değerlendirme sonunda da eşitliğin bozulmaması durumunda, öğretmenler kurulunda, ilgili öğrencilerin katılımı ile kura çekilerek okul birincisi tespit edilir
Tespit edilen okul birincileri, okul müdürlüğünce zamanında Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezine bildirilir
ONBİRİNCİ BÖLÜM Yetiştirme Kursları ve Devam-Devamsızlık İle İlgili Esaslar
Yetiştirme Kursları
Madde 59 - Ders yılı içinde çeşitli sebeplerle boş geçen dersler için ders yılının ikinci döneminde veya yaz tatilinde yetiştirme kursları açılır
Yetiştirme kurslarında görev alacak öğretmenler okul müdürlüğünce görevlendirilir
Yetiştirme kurslarında işlenecek konular ve kursun süresi okul müdürü ile kursu verecek öğretmen veya öğretmenler tarafından tespit edilir Kursun süresi, o dersin bir dönemdeki ders saati toplamından az olamaz Kursta, dersin haftalık saat sayısı dikkate alınarak yeterli sayıda yazılı ve sözlü puanı verilir Yıl sonu notu yazılı, sözlü puanlara göre takdir edilir
Ders Yılı Süresi ve Devamsızlığın Hesaplanması
Madde 60 - Ders yılının süresi, derslerin başladığı günden kesildiği güne kadar, okulun açık bulunduğu günler ile öğrencilerin törenlere katıldıkları resmi ve mahalli bayram günleri sayılarak hesaplanır Sabah ve öğleden sonraki süreler yarımşar gün sayılır
İlk derse girdiği halde arada bir veya daha fazla derse özürsüz olarak girmeyen öğrencinin devamsızlığı yarım gün sayılır
Devam Zorunluluğu
Madde 61 - Öğrenciler okula devam etmek zorundadırlar
Bir ders yılı içinde toplam 20 gün okula özürsüz olarak devam etmeyen ve derse girmeyen öğrenciler, notları ne olursa olsun başarısız sayılırlar
Yurt içinde ve yurt dışında; tiyatro, spor, müzik, folklor ve benzeri eğitici ve kültürel etkinliklere katılan öğrenciler, okula devam edemedikleri süre için izinli sayılırlar Yurt içindeki etkinliklere katılan öğrencilere okul müdürlüğünce, yurt dışındaki etkinliklere katılanlara ise Genel Müdürlükçe izin verilir Bu izinlerin toplamı ile diğer devamsızlıkların toplamı devam süresinin üçte birini aşamaz Ancak, uluslararası yurt içi ve yurt dışı yarışmalarla bunların hazırlık çalışmalarına katılan öğrencilerin bu organizasyonun devamı süresince izinli sayıldıkları süreler, devamsızlık süresinin hesabında dikkate alınmaz
Yetiştirme kurslarına devam zorunludur Yetiştirme kurslarına devam etmek zorunda oldukları toplam ders saatinin özürlü olarak üçte biri kadar devam etmeyen öğrenciler, notları ne olursa olsun başarısız sayılırlar
Derse Geç Gelme
Madde 62 - Derse geç gelen öğrencilerin derse alınma biçimi öğretim yılı başında öğretmenler kurulunda kararlaştırılır
Geçerli bir özrü olmadan derse geç gelen öğrenciler ile izinsiz olarak sınıfları veya okuldan ayrılanlar için disiplin işlemi yapılır
Özel Durumlar
Madde 63 - Okula devam ederken, yangın, deprem gibi doğal afetler yüzünden veya ana, baba, kardeş gibi yakınlardan birinin ağır hastalığı, ölümü gibi önemli sebeplerle kendilerine izin verilenler ve tedaviyi gerektiren bir hastalıktan dolayı okula özürlü olarak devam edemeyen öğrenciler ile tutuklanıp serbest bırakılan veya tutuklandıktan sonra serbest bırakılarak yargılaması devam eden veya beraat eden öğrenciler,
a) Devam süresinin en az üçte ikisini doldurmuş ve bir dönem notu almış bulunmak,
b) Özürleri resmi bir makamdan veya resmi sağlık kurumlarından usulüne göre alınmış ve zamanında okul yönetimine teslim edilmiş bir rapor veya belge ile tespit edilmiş ve özür belgesini, özürün sona erdiği tarihten itibaren yedi gün içinde vermiş olmak
şartıyla devam süresini dolduran öğrenciler gibi işleme tabi tutulurlar
Ancak, kaza, ölüm, yangın gibi durumlarda yedi günlük süre okul yönetiminin takdirine bırakılır
Özürlü olmasına rağmen, ders yılı süresinin üçte biri kadar devamsızlığı olan öğrenci, sınıfta kalmış sayılır
Okulu Bitirme Süresi

Madde 64 -
(Değişik madde: 30/12/2005-26039 SRG Yön/21mad)

Öğrenciler, dört yıllık öğrenimlerini en çok beş öğretim yılında bitirmek zorundadırlar
Sağlık sorunları dışında bu süre içinde okulu bitiremeyen öğrencilerin okulla ilişiği kesilir

İş ve Tatil Günleri
Madde 65 - Ders yılı süresi 180 iş gününden az olamaz Dönemlerin başlama ve kesilme tarihleri, öğrenci kayıt kabulleri ile dinlenme ve yaz tatillerinin başlama ve bitiş günleri her yıl düzenlenen çalışma takviminde belirtilir Çalışma takvimi Milli Eğitim Bakanlığı tarafından her yıl düzenlenen çalışma takvimine paralel olarak okul müdürlüğünce hazırlanır ve Genel Müdürün onayı ile yürürlüğe girer
Ders yılı iki döneme ayrılır Birinci dönem ile ikinci dönem arasında dinlenme tatili verilir Dinlenme tatili Ocak, Şubat aylarında iki hafta süre ile, ikinci dönemden sonra verilen yaz tatili ise ders yılının bitiminden itibaren yapılır
Karnelerin Verilme Zamanı
Madde 66 - Birinci döneme ait karneler, dinlenme tatilinden önce verilir ve öğrenci velisi tarafından imzalandıktan sonra dinlenme tatili sonunda sınıf öğretmenine iade edilir
İkinci dönem sonunda verilen karneler okula iade edilmez
ONİKİNCİ BÖLÜM : Çeşitli Hükümler
Yürürlükten Kaldırılan Hükümler
Madde 67 - 18/01/1996 tarihli ve 22527 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Polis Koleji Yönetmeliği'nin, 15/06/1997 tarihli ve 23020 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Yönetmelikle eklenen ek 3 üncü maddesi yürürlükten kaldırılmıştır
Geçici Madde 1 - 1998-1999 öğretim yılında Polis Koleji'nin üçüncü sınıfında öğrenim gören öğrencilere, okullarından mezun oluncaya kadar, Polis Koleji Yönetmeliğinin 15/06/1997 tarihli ve 23020 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Yönetmelikle eklenen ek 3 üncü maddesinin uygulanmasına devam edilir
Geçici Madde 2 - Bu Yönetmelik, 1998-1999 öğretim yılında Polis Kolejinin hazırlık, 1 ve 2 inci sınıfından başlayarak kademeli olarak uygulanır

Geçici Madde 3 -
(Ek madde: 30/12/2005-26039 SRG Yön/22mad)

Bu Yönetmeliğin 30, 31, 32 ve 33 üncü maddelerinde yapılan değişiklikler, 2005-2006 öğretim yılında onuncu (III sınıf) ve onbirinci (IV sınıf) sınıfta okuyan öğrenciler için, 57, 58 ve 64 üncü maddelerde yapılan değişikler ise üç yıllık lise öğrenimine tabi öğrenciler için uygulanmaz

ONÜÇÜNCÜ BÖLÜM Yürürlük, Yürütme
Yürürlük
Madde 68 - Bu Yönetmelik, yayımı tarihinde yürürlüğe girer
Yürütme
Madde 69 - Bu Yönetmelik hükümlerini İçişleri Bakanı yürütür

Kaynak: mevzuatadaletgovtr

Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »
Konu Araçları Bu Konuda Ara
Bu Konuda Ara:

Gelişmiş Arama
Görünüm Modları


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.