![]() |
Yükselme Yolculuğu; Namaz |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Yükselme Yolculuğu; NamazYükselme Yolculuğu; Namaz Yükselme Yolculuğu; Namaz Namaz kılmayan kişi günlük meşgalelerin, problemlerin, kavgaların içinde kendinden habersiz bir hayat yaşar; kul olduğunu, ahiret yolcusu olduğunu ve bu dünyada misafir olarak bulunduğunu adeta unutur ![]() Bir başarı gösterdi mi büyüklenmeye başlar ![]() ![]() Mükemmel bir kişiliğe sahip olduğuna inanır, noksanlıkları yanına yaklaştırmak istemez ![]() Namaz kılan kişiye gelince, o namaza niyet ederken “Allah rızası” için ifadesini kullanır ![]() ![]() Namaza tekbirle başlar ![]() ![]() ![]() Sonra Fatiha suresini okur ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Süleymaniye’nin kubbesini de övseniz, mihrabını, minberini, minarelerini de methetseniz bu övgülerin tamamı Sinan’a aittir ![]() Gel gör ki, kâinat sarayı ve içindekiler övülürken bu ince mana çoğu zaman unutulur ![]() ![]() Bu hataya düşmemek için hemen ‘Rabbü’l-alemîn’ ismi zikredilir ![]() ![]() İnsanın akıllı bir mahluk olarak yaratılması da bu terbiyeye dahildir ![]() ![]() ![]() ![]() İnsanoğlu bu doğru tercihini bazen çok pahalı satmaya kalkar, herkesin onu övmesini, ondan söz etmesini ister ![]() Şöyle bir düşünelim: “Gökyüzü, ormanlar, denizler, ovalar ne kadar güzel! Onları seyreden gözlerimiz ne kadar mükemmel! Bu güzellikleri ve mükemmelliği takdir eden aklımız bizim için ne büyük nimet! Yediğimiz şeylerin tamamı ayrı birer terbiyeden geçerek önümüze konulmuşlar ![]() Koyun ayrı bir fabrika, otu süte ve ete çeviriyor ![]() ![]() Bütün meyve ağaçları da ayrı birer fabrika gibi ![]() Ve toprak, bütün bu mükemmel ve muhteşem eserlerin hem mekânı, hem fabrikası ![]() Denizleri dolduran balıkları şöyle bir düşünelim! Hepsi sudan yaratılıyorlar ![]() ![]() Bütün bu terbiye fiillerini hayretle seyreden insan, bütün medih ve senanın ancak Allah’a mahsus olduğunun şuuruna erer ![]() Namaz kılan kişi, Rahmân ve Rahîm isimlerini okurken bütün bu terbiye fiillerinin aynı zamanda kendisi için bir rahmet olduğunu düşünür ve kalbi sürurla dolar ![]() Daha sonra, Sure, ‘Malikiyevmiddin’, yani ‘ahiretin sahibi, hesap gününün maliki’ ismiyle devam eder ![]() İnsana “bu alemde tanıştığı ve faydalandığı bütün nimetlerden ve hayran olduğu her türlü güzellikten günün birinde ayrılacağını, bu dünyadan göçüp gideceğini hatırlatan bu İlahi isim, bir taraftan ölümün hiçlik olmadığını, kabirden sonra ahiret alemlerine geçileceği müjdesini verirken, diğer taraftan da bu dünya hayatının o “din gününe”, “o hesap gününe” göre tanzim edilmesini ihtar eder ![]() ![]() İnsan o hesap gününü düşündüğünde, ölümle terk edip gideceği insanların takdirlerine ve alkışlarına gönül bağlamanın ne kadar yersiz olduğunu bütün açıklığıyla anlar ![]() ![]() Allah resulü (asm ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Böyle bir kul artık istikamet yoluna girmiştir; ama yine de Rabbinden sırat-ı müstakime hidayet talebinde bulunur ![]() ![]() ![]() ![]() İnsanın inancı istikamet üzere devam ettiği gibi, konuşmaları, bakışları, ticareti, sanatı, sevgisi, korkusu da aynı çizgi üzerinde olmalıdır ![]() ![]() Bir başka ayet-i kerimede, sırat-ı müstakimin “peygamberlerin, sıddıkların, şüheda ve salihlerin” yolu olduğu haber verilmektedir ![]() ![]() Bu yoldan ayrılmanın tehlikesi büyüktür ![]() ![]() Mümin, her iki tehlikeden de korunması için yine Rabbine sığınır ve sonunda bu duasına “âmin” der ![]() Alaaddin Başar (Prof ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
Konu Araçları | Bu Konuda Ara |
Görünüm Modları |
|