Bakanlıktan "İhmale" Yalanlama! |
07-25-2012 | #1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
Bakanlıktan "İhmale" Yalanlama!Sağlık Bakanlığı, uçakta kalp krizi geçiren hastaya müdahalenin geç yapıldığı, ambulans gönderilmediği iddialarını yalanladıSağlık Bakanlığı, Ankara-Diyarbakır seferini yapan uçakta kalp krizi geçiren yolcu için ambulans gönderilmediği iddiaları üzerine, ''Ekibimiz, 1902'de (ihbardan 2 dakika sonra) vaka için çıkış yapmış, 1906'da da (ihbardan 6 dakika sonra) olay yerine varmıştır Ekibimiz, olay yerine vardığında hastanın hayati fonksiyonlarının durmuş olduğunu tespit etmiştir'' açıklamasında bulundu Sağlık Bakanlığı, bugün bazı basın-yayın organlarında yer alan ''Havaalanında Ambulans Skandalı'', ''Havaalanında Öldüren Ambulans'' haberleri üzerine, yazılı açıklama yaptı Haberlere konu olan olayın dün meydana geldiğinin hatırlatıldığı açıklamada, dün saat 1900'da Diyarbakır Devlet Hava Meydanları İşletmesi yetkilileri tarafından 112 Çağrı Merkezi'nden ambulans talebinde bulunulduğu belirtildi Açıklamada, 112 Çağrı Merkezi'nin, vakaya en yakın konumdaki 3 nolu Acil Sağlık Hizmetleri İstasyonu'nda hazır bekleyen ekibi olay yerine yönlendirdiği bildirilerek, şunlar kaydedildi: ''Ekibimiz, 1902'de (ihbardan 2 dakika sonra) vaka için çıkış yapmış, 1906'da da (ihbardan 6 dakika sonra) olay yerine varmıştır Ekibimiz, olay yerine vardığında hastanın hayati fonksiyonlarının durmuş olduğunu tespit etmiştir Doktor ve diğer sağlık personelimiz, hastaya 21 dakika boyunca canlandırma amaçlı müdahalede bulunduktan sonra 1927'de olay yerinden hastaneye hareket etmişler, müdahalelerini ambulansta da sürdürmüşlerdir Ambulansımız, hastayı 1933'de Diyarbakır Eğitim ve Araştırma Hastanesi'ne bırakmıştır Burada da hastaya yaklaşık 1 saati aşkın süre boyunca ileri yaşam desteği yapılmasına rağmen hasta geri döndürülememiş ve maalesef hayatını kaybetmiştir'' Açıklamada, ''Acil sağlık hizmetleriyle ilgili medyada yer alan, eksik ya da yanlış bilgilere dayanan her haber ve yorumun, hem hayati derecede önem taşıyan bu hizmeti büyük bir özveriyle yürüten çalışanları hem de bu hizmetten faydalananları ve faydalanacakları olumsuz yönde etkilediği'' kaydedildi Konuyla ilgili haberlerin mutlaka bakanlığın ilgili birimleriyle görüşülerek doğrulatılması gerektiğine işaret edilen açıklamada, ''vatandaşlarımızın yanlış bilgilendirilmemesi ve bu hizmete olan güvenlerinin sürmesi noktasında büyük önem taşımaktadır'' denildi Kaynak : Baypostacom |
Konu Araçları | Bu Konuda Ara |
Görünüm Modları |
|